Voiko MS-tauti olla vaikka MRI-kuvat olisivat puhtaat?

mäsääkö

Mulla on nyt usemman kuukauden ollut mitä kummallisimpia oireita, jotka selittyisivät ms-taudilla. Pää ja selkäydin on kuvattu vajaa 2kk sitten, mutta niistä ei löytynyt mitään oireita selittävää. Onko ms-tauti mahdollinen ilman plakkeja? Selkäydinnestenäytettä minulta ei ole otettu. Haluaisin jo jonkunlaisen diagnoosin oireilleni :(

7

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mims...

voi olla! ei ne heti aina näy muutokset kuvissa.

• cfs

Krooninen väsymysoireyhtymä aiheuttaa hyvin samanlaiset oireet kuin ms-tauti.

• 100µg

Onko ms-tauti mahdollinen ilman plakkeja?

Ei.

Voisiko sulla olla borrelia?

Se aiheuttaa vaikka mitäikävää, jotka olet nähnyt telkkarissa dokumenttiohjelmissa viimesen vuoden aikana.

Syöthän D-vitamiinia?

• Henna3
    • mmmmmmmmmmm

Mä olen kyllä saanut ms-diagnoosin (2008) ja mitään plakkeja ei mri-kuvissa ole ollut. Olen ollut 3 kertaa mri-kuvissa. Olen tässä kevään aikana menossa taas magneettikuvauksiin. Selkäydinnestenäyte on otettu. Olen muutenkin ollut tosi hyvässä kunnossa.

• Näinminulla

Jaa-a, minulla taas joku plakki löytyi, mutta diagnoosin kanssa oltiin pitkään epävarmoja, kun oireet oli niin vähäiset.

• mnmnmmmm

Mä sain diagnoosin mun mielestä aika köykäsin perustein. Vaikkakin joitain oireita aina silloin tällöin kyllä ilmaantuukin,mutta vois ne liittyä johonkin muuhunkin kuin ms-tautiin. En oikeen tiedä mitä ajatella. Lääkityskin mulla on, tosin joskus kyllä on aikoja kun unohdan piikittää, liekö syynä juurikin se että oon niin hyvän kuntonen. Sen takia tietty lääkettä käytetäänkin,että pahenemisvaiheiden välit pitkittyis. Ja varmaan pysyykin pois jos lääkettä käyttää niinkuin on määrätty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      85
      1838
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      82
      1680
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      50
      1339
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      47
      1275
    5. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1182
    6. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      117
      1153
    7. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      23
      952
    8. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      935
    9. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      59
      932
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      23
      903
    Aihe