Voiko MS-tauti olla vaikka MRI-kuvat olisivat puhtaat?

mäsääkö

Mulla on nyt usemman kuukauden ollut mitä kummallisimpia oireita, jotka selittyisivät ms-taudilla. Pää ja selkäydin on kuvattu vajaa 2kk sitten, mutta niistä ei löytynyt mitään oireita selittävää. Onko ms-tauti mahdollinen ilman plakkeja? Selkäydinnestenäytettä minulta ei ole otettu. Haluaisin jo jonkunlaisen diagnoosin oireilleni :(

7

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mims...

      voi olla! ei ne heti aina näy muutokset kuvissa.

      • cfs

        Krooninen väsymysoireyhtymä aiheuttaa hyvin samanlaiset oireet kuin ms-tauti.


    • 100µg

      Onko ms-tauti mahdollinen ilman plakkeja?

      Ei.

      Voisiko sulla olla borrelia?

      Se aiheuttaa vaikka mitäikävää, jotka olet nähnyt telkkarissa dokumenttiohjelmissa viimesen vuoden aikana.

      Syöthän D-vitamiinia?

    • Henna3
    • mmmmmmmmmmm

      Mä olen kyllä saanut ms-diagnoosin (2008) ja mitään plakkeja ei mri-kuvissa ole ollut. Olen ollut 3 kertaa mri-kuvissa. Olen tässä kevään aikana menossa taas magneettikuvauksiin. Selkäydinnestenäyte on otettu. Olen muutenkin ollut tosi hyvässä kunnossa.

      • Näinminulla

        Jaa-a, minulla taas joku plakki löytyi, mutta diagnoosin kanssa oltiin pitkään epävarmoja, kun oireet oli niin vähäiset.


      • mnmnmmmm

        Mä sain diagnoosin mun mielestä aika köykäsin perustein. Vaikkakin joitain oireita aina silloin tällöin kyllä ilmaantuukin,mutta vois ne liittyä johonkin muuhunkin kuin ms-tautiin. En oikeen tiedä mitä ajatella. Lääkityskin mulla on, tosin joskus kyllä on aikoja kun unohdan piikittää, liekö syynä juurikin se että oon niin hyvän kuntonen. Sen takia tietty lääkettä käytetäänkin,että pahenemisvaiheiden välit pitkittyis. Ja varmaan pysyykin pois jos lääkettä käyttää niinkuin on määrätty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      426
      2981
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2306
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      351
      2026
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1777
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1062
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe