Hei, ex-työnantaja maksaa bonuksen koskien vuotta 2013 (jolloin olin töissä koko ajan) kohta tililleni. Olen nyt ollut alkuvuodesta 2014 asti ansiosidonnaisella, täytyykö minun ilmoittaa tuo bonus jotenkin?
Enhän ole tienannut sitä ollessani työtön, vaan kyseessä on bonus koskien koko yrityksellä hyvin mennyttä vuotta 2013 (ja bonus maksetaan kaikille yrityksen työntekijöille). Kooltaan bonus on 1 kk palkka.
Ansiosidonnaisella maksettava Bonus edelliseltä vuodelta?
4
1463
Vastaukset
- olhgf
Jos et saa mitään tukea mihin tuo vaikuttaa esim. toimeentulotukea, asumistukea jne. niin ei tarvitse.
Ainoa asia johon se voisi vaikuttaa on työttömyyspäivärahasi suuruus. Ehtona tietysti, että bonus koskee aikaa jolta työttömyyspäivärahasi on laskettu ja näin ilmeisesti on ollut, koska olet jäänyt työttömäksi vuoden 2014 alussa. Kannattaa kysellä omasta työttömyyskassasta.- ????????????????????
Voisi nostaa päivärahaasi?????????????????????
- AlkuperäinenTaistelu
???????????????????? kirjoitti:
Voisi nostaa päivärahaasi?????????????????????
Hienoa, jos saisin ansiosidonnaista enemmän sitten! Niinhän se kuuluukin mennä, koska olen tavallaan tienannut rahan koskien viimevuotta.
Maksaako Kassa takautuvasti rahat minulle myös jo käyttämiltäni kuukausilta (jolloin olen saanut nyt sitten liian vähän rahaa kun tuota bonus-kk:n palkkaa ei ole huomioitu laskelmissa)? - olhgf
AlkuperäinenTaistelu kirjoitti:
Hienoa, jos saisin ansiosidonnaista enemmän sitten! Niinhän se kuuluukin mennä, koska olen tavallaan tienannut rahan koskien viimevuotta.
Maksaako Kassa takautuvasti rahat minulle myös jo käyttämiltäni kuukausilta (jolloin olen saanut nyt sitten liian vähän rahaa kun tuota bonus-kk:n palkkaa ei ole huomioitu laskelmissa)?Kyllä maksaa. Saat niin sanotun lisämaksun niiltä päiviltä jolloin päivärahasi on ollut liian pieni. Tuo bonusasia on kuitenkin tarkistettava sieltä kassasta, koska kaikki bonukset ei välttämättä ole sellaisia että ne huomioidaan päivärahassa. Nämä kaikki huomioidaan päivärahassa:
Etuuden perusteeksi huomioitavaa vakiintunutta tuloa ovat
työstä maksettava peruspalkka, vuosiloma-ajan palkka ja irtisanomisajan palkka
työaikapankkiin säästetyn ajan perusteella pidetyn vapaan ajalta maksettu palkka
iltatyölisä, vuorotyölisä, henkilö- ja tehtäväkohtainen lisä, olosuhdelisä, lauantai- ja sunnuntaityölisä, yötyökorvaus, ylityökorvaus, urakkapohja ja arkipyhäkorvaus ja muut vastaavat palkanlisät ja korvaukset
palkkaan rinnastettava palkkio
varallaolo- ja päivystyskorvaus
tulokseen perustuva palkka kuten provisio, bonus ja tantieemi
verollinen luontois- tai henkilökuntaetuus
verollinen kustannusten korvaus
työnantajan maksama säästöhenkivakuutuksen vakuutusmaksu
työnantajan maksama yksilöllisen vapaaehtoisen eläkevakuutuksen vakuutusmaksu siltä osin, kuin se on verollinen
luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutetun tehtävän perusteella maksettu palkkio sekä työnantajan ja työntekijöiden yhteistoiminnasta valtion virastoissa ja laitoksissa annetun lain mukaisen yhteistoiminnan perusteella maksettu palkkio
palkkaturvana maksettu palkka siltä osin kun se olisi työnantajan maksamana ansiopäivärahan perusteena huomioon otettavaa ansiotuloa
palveluraha
sairauskassan maksama täydennyspalkka
työsuhteessa olevalle hoitajalle palkan lisäksi maksettu yksityisen hoidon tuki ja siihen mahdollisesti maksettava kunnallinen lisä
muu edellä mainittuihin rinnastettava tulo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086927- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483846Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513518
- 1893465
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242969- 672674
- 472507
- 131904