Ansiosidonnaisella maksettava Bonus edelliseltä vuodelta?

Talousjohtaja.

Hei, ex-työnantaja maksaa bonuksen koskien vuotta 2013 (jolloin olin töissä koko ajan) kohta tililleni. Olen nyt ollut alkuvuodesta 2014 asti ansiosidonnaisella, täytyykö minun ilmoittaa tuo bonus jotenkin?

Enhän ole tienannut sitä ollessani työtön, vaan kyseessä on bonus koskien koko yrityksellä hyvin mennyttä vuotta 2013 (ja bonus maksetaan kaikille yrityksen työntekijöille). Kooltaan bonus on 1 kk palkka.

4

1463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olhgf

Jos et saa mitään tukea mihin tuo vaikuttaa esim. toimeentulotukea, asumistukea jne. niin ei tarvitse.

Ainoa asia johon se voisi vaikuttaa on työttömyyspäivärahasi suuruus. Ehtona tietysti, että bonus koskee aikaa jolta työttömyyspäivärahasi on laskettu ja näin ilmeisesti on ollut, koska olet jäänyt työttömäksi vuoden 2014 alussa. Kannattaa kysellä omasta työttömyyskassasta.

• ????????????????????

Voisi nostaa päivärahaasi?????????????????????

• AlkuperäinenTaistelu
        ???????????????????? kirjoitti:

Voisi nostaa päivärahaasi?????????????????????

Hienoa, jos saisin ansiosidonnaista enemmän sitten! Niinhän se kuuluukin mennä, koska olen tavallaan tienannut rahan koskien viimevuotta.

Maksaako Kassa takautuvasti rahat minulle myös jo käyttämiltäni kuukausilta (jolloin olen saanut nyt sitten liian vähän rahaa kun tuota bonus-kk:n palkkaa ei ole huomioitu laskelmissa)?

• olhgf
        AlkuperäinenTaistelu kirjoitti:

Hienoa, jos saisin ansiosidonnaista enemmän sitten! Niinhän se kuuluukin mennä, koska olen tavallaan tienannut rahan koskien viimevuotta.

Maksaako Kassa takautuvasti rahat minulle myös jo käyttämiltäni kuukausilta (jolloin olen saanut nyt sitten liian vähän rahaa kun tuota bonus-kk:n palkkaa ei ole huomioitu laskelmissa)?

Kyllä maksaa. Saat niin sanotun lisämaksun niiltä päiviltä jolloin päivärahasi on ollut liian pieni. Tuo bonusasia on kuitenkin tarkistettava sieltä kassasta, koska kaikki bonukset ei välttämättä ole sellaisia että ne huomioidaan päivärahassa. Nämä kaikki huomioidaan päivärahassa:

Etuuden perusteeksi huomioitavaa vakiintunutta tuloa ovat

työstä maksettava peruspalkka, vuosiloma-ajan palkka ja irtisanomisajan palkka
        työaikapankkiin säästetyn ajan perusteella pidetyn vapaan ajalta maksettu palkka
        iltatyölisä, vuorotyölisä, henkilö- ja tehtäväkohtainen lisä, olosuhdelisä, lauantai- ja sunnuntaityölisä, yötyökorvaus, ylityökorvaus, urakkapohja ja arkipyhäkorvaus ja muut vastaavat palkanlisät ja korvaukset
        palkkaan rinnastettava palkkio
        varallaolo- ja päivystyskorvaus
        tulokseen perustuva palkka kuten provisio, bonus ja tantieemi
        verollinen luontois- tai henkilökuntaetuus
        verollinen kustannusten korvaus
        työnantajan maksama säästöhenkivakuutuksen vakuutusmaksu
        työnantajan maksama yksilöllisen vapaaehtoisen eläkevakuutuksen vakuutusmaksu siltä osin, kuin se on verollinen
        luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutetun tehtävän perusteella maksettu palkkio sekä työnantajan ja työntekijöiden yhteistoiminnasta valtion virastoissa ja laitoksissa annetun lain mukaisen yhteistoiminnan perusteella maksettu palkkio
        palkkaturvana maksettu palkka siltä osin kun se olisi työnantajan maksamana ansiopäivärahan perusteena huomioon otettavaa ansiotuloa
        palveluraha
        sairauskassan maksama täydennyspalkka
        työsuhteessa olevalle hoitajalle palkan lisäksi maksettu yksityisen hoidon tuki ja siihen mahdollisesti maksettava kunnallinen lisä
        muu edellä mainittuihin rinnastettava tulo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13