Moikka moikka moi
MITEN??
8
159
Vastaukset
- Akva tyttö
Meillä ainakin vesi vaihdetaan lapolla.
Lappo on sellainen "letku", jolla vettä otetaan pois akvaariosta. Sitä käytetään niin, että:
1.Laitetaan lappo akvaarioon siten, että se täyttyy kokonaan vedestä.
2.sitten lapion toinen pää nostetaan pois vedestä sillä tavalla, että se pää tukitaan peukalolla.
3.se pää mikä on ylhäällä vedestä nostetaan kokonaan pois akvaariosta esim. jonkun sangon päälle.
4. Sitten kun päästät peukalon irti vettä alkaa tulla letkusta sankoon, mutta letkun pään pitää olla alempana kuin akvaario.
Lappoja myydään akvaario kaupoissa. - Määä.
Opiskelua kannattaa jatkaa vielä pitkään ennen vesien laittoa akvaarioon. Jos ei tiedä miten vesi vaihdetaan akvaarioon veikkaan ettei paljon muutakaan tiedetä. Kun nyt selvisi miten vesi vaihdetaa seuraavaksi voit opetella akvaarion kypsyttämisen. Sitten selvität mitkä kalat käy minkäkin kokoiseen akvaarioon ja mitkä kalat voivat olla samassa akvaariossa. Selvität eri kalojen vaatimat vesiarvot ettet hanki vääriä kaloja akvaarioosi.
Veden vaihto onnistuu parhaiten letkulla- apua tarvitseva tytsy
Kiitti avusta:) ja joo tiedän että on vielä oppimisen varaa on paljon :) ja eiks kypsyttäminen oo se et ku niinku akvaarion annetaan vaan seistä ennen ku sinne voi vaan laittaa yhtään mitää? En oo oikeestaan varma kannaatks mun ollekkaan hankkia akvaa ku siit on niin paljon "huolta" ja oon vielä niin "nuori et en tiiä onko musta kantamaan niin iso vastuu:]
- koovsdgsd
En tiedä ikääsi mutta jos perehdyt rauhassa akvaarioharrastukseen niin pärjäät kyllä mutta nyt taitaa olla niin ettet tiedä akvaarion pidosta juuri mitään. Netistä nöytyy tietoa aloittelijalle ja kirjastosta voi lainata kirjoja luettavaksi.
Kypsyttäminen ei tarkoita veden seisottamista akvaariossa. Jos et muuta tee kuin seisotat vettä akvaariossa saa se vesi seisoa siellä vaikka vuoden niin ei se kypsy mihinkään.- apua tarvvitseva tytsy
Ok:)) juuri viime viikolla lainasin akvaario kirjoja kirjastosta ja olen nyt lukenut niitä mutta enmpä paljoa oo oppinut... Mutta liisää vinkkejä otan kyllä vastaan akvaarion pideosta:)
PS: oon 11.v - Akva tyttö
apua tarvvitseva tytsy kirjoitti:
Ok:)) juuri viime viikolla lainasin akvaario kirjoja kirjastosta ja olen nyt lukenut niitä mutta enmpä paljoa oo oppinut... Mutta liisää vinkkejä otan kyllä vastaan akvaarion pideosta:)
PS: oon 11.vMäkin oon vasta 11v, mutta huolehdin silti omasta akvaariosta itse.
Vinkkinä vaan että kannattaa perehtyä asiaan kunnolla ennen kuin ottaa akvaarion. Ja tässä on yks hyvä linkki:
http://www.faunatar.fi/akvaario - apua tarvitseva tytsy
Akva tyttö kirjoitti:
Mäkin oon vasta 11v, mutta huolehdin silti omasta akvaariosta itse.
Vinkkinä vaan että kannattaa perehtyä asiaan kunnolla ennen kuin ottaa akvaarion. Ja tässä on yks hyvä linkki:
http://www.faunatar.fi/akvaarioKkitis linkistäsi:) tuo sivu oki erittäin hyvä luin kokonaan
- Tytti96
Hei. Akvaario ei ole pelkästään allas, jossa on vettä ja kaloja. Jotta saat akvaarion toimimaan sun täytyy saada aikaan siihen biologinen tasapaino, eli tila missä kalojen kakat ja ruuan tähteet pohjasoraan hukkuessaan eivät muutu myrkyiksi. Kasvit puhdistavat akvaarion vettä sekä hyödylliset bakteerit, semmoiset pikkuriikkiset kaverit, jotka asuu suodattimessa ja pohjassa tuhoaa myrkyt. Siksi sun pitää kypsyttää akvaario ensin että saat niitä bakteereja sinne. Älä ainakaan hommaa alle 100 litraista akvaariota! :) Silloin menee helposti pilalle koko homma kokemattomilta aloittelijoilta. Mä kun olin 11 vuotias niin sain akvaarion, ja aloitin kypsyttämään sitä. Luulin kanssa että veden pitää vaan seisoa siinä. Halusin heti kaloja siihen ja sain kaverilta miljoonakaloja jo samana päivänä kun laitoin vedet siihen! :( ei ne siinä kauan elänyt, kun ei niitä hyviä bakteereja ollut ollenkaan tuhoamassa niitten kakasta tulleita myrkkyjä. Joten, nyt pyydät vaikka äitiä avuksi ja yhdessä opettelette akvaariomaailmasta enemmän! <3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472529- 402330
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282327Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1931802- 971797
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221660Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä281112Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61106