Miten voitte olla yksinäisiä?

3+1

Kai te tapaatte opiskeluissa/työssä tai missä vaan muita ihmisiä?
Vai oletteko muka kaikki syrjäytyneitä yhteiskunnasta?

196

4592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unoholassa

      Vanuuseläkkeellä, parantumaton fyysinen sairaus ja masennus. Siinä yksinäisyyden syyt.

      • Miia26

        En tunne yksinäisyyttä,kuten et sinäkään nyt,
        olemmehan me täällä laittamassa viestiä sinulle.
        Yksin saa olla,jos haluaa,ei kukaan tule
        soittamaan ovikelloasi.
        Ei yksin asuva ole syrjäytynyt,
        nautin siitä kun saan tehdä asiat niinkuin haluan!
        Käy vaikka tk:ssa kysymässä missä
        voisit tavata muita ihmisiä,niin kyllä he
        sinulle paikan osoittavat ja saat ympärivuorokautista seuraa!


      • Rakkaus koipiesi väl
        Miia26 kirjoitti:

        En tunne yksinäisyyttä,kuten et sinäkään nyt,
        olemmehan me täällä laittamassa viestiä sinulle.
        Yksin saa olla,jos haluaa,ei kukaan tule
        soittamaan ovikelloasi.
        Ei yksin asuva ole syrjäytynyt,
        nautin siitä kun saan tehdä asiat niinkuin haluan!
        Käy vaikka tk:ssa kysymässä missä
        voisit tavata muita ihmisiä,niin kyllä he
        sinulle paikan osoittavat ja saat ympärivuorokautista seuraa!

        Salli minun saattaa sinut raskaaksi, armaani Miia. Olet ihana ja rakastuin sinuun.











        Olet ihana ja rakastan sinua Miaa. Haluan saada kanssasi vauvan.

        Ihan sama onko tyttö vai poika se vauva kunhan on poika.


      • Miiasi
        Rakkaus koipiesi väl kirjoitti:

        Salli minun saattaa sinut raskaaksi, armaani Miia. Olet ihana ja rakastuin sinuun.











        Olet ihana ja rakastan sinua Miaa. Haluan saada kanssasi vauvan.

        Ihan sama onko tyttö vai poika se vauva kunhan on poika.

        Ok


      • kökeny

        Kyl hörpös näämässä kärköttää mylkyt. Myt önneksi ryöste räiskää ja hällä pänöö kun mököilee ökkynö äyki älästi hötököllä.


      • Ön äytismiä

        Kyllä äutisti vöi öllä jös hälyää.


      • envalita
        Ön äytismiä kirjoitti:

        Kyllä äutisti vöi öllä jös hälyää.

        Yksinäisyys johtuu kaljasta ja sen tuomista miestisseistä


      • ööli-rölli
        kökeny kirjoitti:

        Kyl hörpös näämässä kärköttää mylkyt. Myt önneksi ryöste räiskää ja hällä pänöö kun mököilee ökkynö äyki älästi hötököllä.

        Hörppää mökyööliä?


      • Gööle sönä

        görbä .Göiggi öi hölyy öllö öksön, höillö öi vöön löydö jöstöin sööstö kövöröitö.


      • Kiltti mies.
        Ön äytismiä kirjoitti:

        Kyllä äutisti vöi öllä jös hälyää.

        Koska olemme erilaisia ja siksi meistä ei tykätä. Emme ole hyvännäköisiä ja naiset ei siksi meistä kiinnostu.


      • 12121212
        kökeny kirjoitti:

        Kyl hörpös näämässä kärköttää mylkyt. Myt önneksi ryöste räiskää ja hällä pänöö kun mököilee ökkynö äyki älästi hötököllä.

        Eikö tuo ääliö osaa kirjoittaa!!!


      • Kyösti ja yökkö
        ööli-rölli kirjoitti:

        Hörppää mökyööliä?

        Ääliö älä lyö, ööliä läikkyy.


      • Lötö Löpöstö
        12121212 kirjoitti:

        Eikö tuo ääliö osaa kirjoittaa!!!

        12121212
        Gögä mönäkö ? Köllä mö ösöön körjöittöö möttö kön töö mön nöppöimöstö ön nöön kölönöt körjöitöksestö öttö köikkö körjöimöt öi önöö töimö.


        Lötö Löpöstö. ÖÖÖÖ.Rö


      • SYRJÄYTETTYJÄ
        Kiltti mies. kirjoitti:

        Koska olemme erilaisia ja siksi meistä ei tykätä. Emme ole hyvännäköisiä ja naiset ei siksi meistä kiinnostu.

        Suomessa on aivan turha puhua syrjäytyneistä, sillä ei kukaan vapaaehtoisesti syrjäydy.
        He kaikki ovat ilkeämielisen ja vallanhimoisen ja ennekaikkea vastuuttoma feministisen virka-akkaporukan tahallisesti SYRJÄYTTÄMIÄ. He ovat siis SYRJÄYTETTYJÄ eivätkä SYRJÄYTYNEITÄ
        Viranhaltijoittemme harjoittama tyrannia on jo niin laajaa, että maassa on 1 MILJOONA syrjäytettyä ja 1,3 miljoonaa on muuttanut maasta ulkomaille pakoon.
        Asun ulkomailla 300 syrjäytetyn suomalaisen yhteisäössä ja tässä maassa heitä on 27000, joista vain 9000 on kirjoilla, koska suomalaiset virkatyrannit vainoavat heitä myös pitkin EU-aluetta.
        Vainoajat ovat 100%sti naisia ja suurin osa heistä on vasemmistofeministejä.
        Vain ns maan alla voi elää edes hieman rauhassa tältä järjestäytyneeltä rikollisuudelta, mitä valtiomme naiset harjoittavat.


      • kihikihi
        Rakkaus koipiesi väl kirjoitti:

        Salli minun saattaa sinut raskaaksi, armaani Miia. Olet ihana ja rakastuin sinuun.











        Olet ihana ja rakastan sinua Miaa. Haluan saada kanssasi vauvan.

        Ihan sama onko tyttö vai poika se vauva kunhan on poika.

        tykkään olla yksin jos yksinäisyys vaivaa kilautan kaverille tai sättään palstalla kaikki nörttivimpaimet on kivoja jos kotihommilta jää aikaa nykyyään on hienoja näppiksiä tapleteille sellasen tarveisin ja kuulia ois kattoo koirien siittöitä digitaalisella mittarilla kunneivät tytöt tuu kantaviks
        vaikka ei noilla nörteillä tunnu olevan vielä älypuhelimiakaan taikka mahtaako net osata niit ees käyttää :P
        leluja ja mötököitä ni on mukavata :D


      • pakkosairaat

        Suomalaisista miehistä tulee pakkosairaita,koska heidän terveydenhoitonsa lopetetaan julkisessa terveydenhoidossa jo 50-vuotiaana. Naiset ja mamut ovat etuoikeutettuja kaikkialla, joten suomalaismiehille jää ainoastaan mahdollisuus sairastua kroonisesti ja elää syrjäytettynä tai kuolla pois synnyinmaassaan Suomessa.

        Julkisessa "terveydenhoidossa" kuolleitten (tapettujen) suomalaismiesten kuolemia ei enää edes tutkita, etteivät ne paljastu feministivallan tekemiksi murhiksi.
        Minut on yritetty tappaa Suomessa jo 3 kertaa, mutta yhtään tapausta ei tutkittu missään instanssissa, koska ulkomaalaiset keikkalääkärit, jotka pelastivat minut, eivät uskalla todistaa murhajia (Valviran feministit) vastaan.
        Jokainen kuollut mies lisää naisvaltaa. Siinä syy syrjäyttämiseen ja murhiin.
        Suomessa 99% asunnottomista on tahallaan syrjäytettyjä valkoihoisia suomalaismiehiä. Minäkin olin 4v 4 paikkakunnalla asuntojonossa sen jälkeen ,kun demarifeministit laittomin veropäätöksin varastivat omaisuuteni, kunnes rehellinen Hgin asuntotoimiston työntekijä totesi, ettei minulla ole yksinäisenä suomalasimiehenä mitään mahdollisuutta saada asuntoa, koska KAIKKI NAISET ja MAMUT ovat etuoikeutettuja asunnon saajia.

        Entiset työntekijäni keräsivät kolehdin, jotta pystyin ostamaan matkalipun ulkomaille, missä yksi Suomiseuran jäsen hommasi minulle edullisen asunnon. ( siisti 3h k keskustassa, vuokra 50€/kk lämpöineen; vesi 5€/kk ja sähkö n10€/kk).
        Ei ole yhtään ikävä Suomea!

        Elämänhaluisimmat ja koulutetuimmat, joita on jo 1,3 miljoonaa, ovat muuttaneet muualle maanpakoon suomalaista feministityranniaa.


      • Älä sössää

        Masennus on laiskuutta.


      • erakkona on hyvä oll
        SYRJÄYTETTYJÄ kirjoitti:

        Suomessa on aivan turha puhua syrjäytyneistä, sillä ei kukaan vapaaehtoisesti syrjäydy.
        He kaikki ovat ilkeämielisen ja vallanhimoisen ja ennekaikkea vastuuttoma feministisen virka-akkaporukan tahallisesti SYRJÄYTTÄMIÄ. He ovat siis SYRJÄYTETTYJÄ eivätkä SYRJÄYTYNEITÄ
        Viranhaltijoittemme harjoittama tyrannia on jo niin laajaa, että maassa on 1 MILJOONA syrjäytettyä ja 1,3 miljoonaa on muuttanut maasta ulkomaille pakoon.
        Asun ulkomailla 300 syrjäytetyn suomalaisen yhteisäössä ja tässä maassa heitä on 27000, joista vain 9000 on kirjoilla, koska suomalaiset virkatyrannit vainoavat heitä myös pitkin EU-aluetta.
        Vainoajat ovat 100%sti naisia ja suurin osa heistä on vasemmistofeministejä.
        Vain ns maan alla voi elää edes hieman rauhassa tältä järjestäytyneeltä rikollisuudelta, mitä valtiomme naiset harjoittavat.

        No, minä ainakin olen semmoinen syrjäytynyt, ihan omasta vapaasta tahdostani elän syrjässä kaikesta kohkaamisesta, omaa pikku elämää. Eläkkeellä olen ja sillä pärjään enkä saa kaikkea kulumaankaan kun elän vaatimattomasti. Mitään tukia en tarvitse enkä kenellekään ole vaivaksi enkä harmiksi. Jos joku tulee juttusille, osaan kyllä rupatella, mutta yleensä ihmiset lähestyy vain kertoakseen itsestään ja kuinka vaikeaa heillä on. Niskani on kipeä nyökyttelystä, että juu juu.


      • nyttiititulee
        erakkona on hyvä oll kirjoitti:

        No, minä ainakin olen semmoinen syrjäytynyt, ihan omasta vapaasta tahdostani elän syrjässä kaikesta kohkaamisesta, omaa pikku elämää. Eläkkeellä olen ja sillä pärjään enkä saa kaikkea kulumaankaan kun elän vaatimattomasti. Mitään tukia en tarvitse enkä kenellekään ole vaivaksi enkä harmiksi. Jos joku tulee juttusille, osaan kyllä rupatella, mutta yleensä ihmiset lähestyy vain kertoakseen itsestään ja kuinka vaikeaa heillä on. Niskani on kipeä nyökyttelystä, että juu juu.

        Niin minäkin oon eläkkeellä, työkyvyttömyyseläkkeellä. Kyllä minullakin oli/on sosiaalinen puoleni, olen aikoinaan ollut jopa ns. suosittu ystävä. Näin paljon ihmismieltä ja huomasin ihmisten väliset valtapelit. Sellaiseen en ottanut osaa, enkä ota.Petyin.
        Nuoret kuvittelevat omistavansa maailman, käyvät päälle ja syrjäyttävät heikompiaan ja vanhempiaa ilman tunnon tuskia. Pitäisi muistaa, että kaikenikäiset ihmiset ovat arvokkaita ja elävät omaa aikaansa. Vanhaksi kyllä ajautuu jokainen hengissä selvinnyt.
        Omassa elämässäni yritän vältellä ihmisiä. Silti naapureilla on ollut pari kertaa sanomista. Tapaan suht harvoin sisaruksiani ja äitiäni, jopa lähellä oleva ainoa lapsikin lapsineen käy äärimmäisen harvoin. Minusta kun ei ole enää putsattavaksi. Olen toiminut työelämässä ihan sujuvasti, kulkenut työmatkaa pääasiassa oman auton turvin. Seurannut päivälehtiä ja uutisia. Pidetty työkaveri olen ollut vasta jos työura on venynyt yli kahden vuoden, ehkä jopa 10 vuoden mittaiseksi. En ole helposti lähestyttävät ihan heti ja ehdoitta. Työyhteisössäni olen ollut luotettava, hiljainen ja kiltti puurtaja. Olen istunut hiekkalaatikolla naapurin rouvien kanssa silloin on piltti oli pieni. Mutta...
        väsyin olemaan yltiösosiaalinen, en tahdo kotiini vieraita, tahdon vain tervehtiä ja vaihtaa toisinaan muutaman ystävällisen sanan vaikkapa koiraihmisten kanssa. Terveysongelmat ovat rajanneet minut sisälle, vain kerran viikossa jaksan käydä kaupassa ja toisinaan apteekissa ja lääkärissä. Nuoret eivät välttämättä ymmärrä kipuja (onnekseen) ja niiden kanssa selviytymistä. Minulta se katkaisi työuran paljon ennen aikojaan, hyväksyin sen ja yritän elää pienen eläkkeen turvin niinkuin nykyolosuhteet suovat. Ei elämä useinkaan suju niinkuin sen piti, yks hetki voi muuttaa koko elämän suunnan. Yksinolo on helppoa kun siihen tottuu. Et joudu selittelemään jokaista päiväuntasi että miksi päivällä, miksi valvoa yöllä, miksi et tule, mene ja vie menessäsi. En minä elä vaan entisessä. Tämä on tullut jäädäkseen eikä yksinäisyys tarkoita sitä, että eläisi jatkuvassa poltteessa luoda suhteita rinnalleen... että olisi syrjäytynyt. Muistelen, ettei se parisuhdekaan niin auvoista aina ollut. Siinäkin oli monessa asiassa melko yksin, piti huomioida toinen ja kinata kuka mitäkin teki. En kaipaa. Ehkä tämä on ikäryhmittäin etenevä viirus tämä yksinolonkaipuu eikä se nuorelle ihmislle hyvää tekisikään. Toivottavasti jokaisella on pari hyvää ystävää eikä pelkästään seitsemää sataa fB-kamua vaan koneellaan. Yksinäisyys on monesti valita.


      • yksin ihanasti!

        Olen törmännyt vääräntyyppisiin ihmisiin tai olioihin ja pettynyt ja katkerasti hyväksi käytetty että, YKSINÄISYYS TUNTUU JUMALAISELTA OLOTILALTA! Parempi yksin kun huonossa räkättävässä seurassa. Koko elämä meni huonossa seurassa oltua! Ei kiinnosta huono seura, eikä enää jaksa uusia luoda?


      • ....................
        Älä sössää kirjoitti:

        Masennus on laiskuutta.

        On, ja syöpä itsekkyyttä. "Kaikki mulle".


      • uupunut tyhmään
        pakkosairaat kirjoitti:

        Suomalaisista miehistä tulee pakkosairaita,koska heidän terveydenhoitonsa lopetetaan julkisessa terveydenhoidossa jo 50-vuotiaana. Naiset ja mamut ovat etuoikeutettuja kaikkialla, joten suomalaismiehille jää ainoastaan mahdollisuus sairastua kroonisesti ja elää syrjäytettynä tai kuolla pois synnyinmaassaan Suomessa.

        Julkisessa "terveydenhoidossa" kuolleitten (tapettujen) suomalaismiesten kuolemia ei enää edes tutkita, etteivät ne paljastu feministivallan tekemiksi murhiksi.
        Minut on yritetty tappaa Suomessa jo 3 kertaa, mutta yhtään tapausta ei tutkittu missään instanssissa, koska ulkomaalaiset keikkalääkärit, jotka pelastivat minut, eivät uskalla todistaa murhajia (Valviran feministit) vastaan.
        Jokainen kuollut mies lisää naisvaltaa. Siinä syy syrjäyttämiseen ja murhiin.
        Suomessa 99% asunnottomista on tahallaan syrjäytettyjä valkoihoisia suomalaismiehiä. Minäkin olin 4v 4 paikkakunnalla asuntojonossa sen jälkeen ,kun demarifeministit laittomin veropäätöksin varastivat omaisuuteni, kunnes rehellinen Hgin asuntotoimiston työntekijä totesi, ettei minulla ole yksinäisenä suomalasimiehenä mitään mahdollisuutta saada asuntoa, koska KAIKKI NAISET ja MAMUT ovat etuoikeutettuja asunnon saajia.

        Entiset työntekijäni keräsivät kolehdin, jotta pystyin ostamaan matkalipun ulkomaille, missä yksi Suomiseuran jäsen hommasi minulle edullisen asunnon. ( siisti 3h k keskustassa, vuokra 50€/kk lämpöineen; vesi 5€/kk ja sähkö n10€/kk).
        Ei ole yhtään ikävä Suomea!

        Elämänhaluisimmat ja koulutetuimmat, joita on jo 1,3 miljoonaa, ovat muuttaneet muualle maanpakoon suomalaista feministityranniaa.

        Missä.oley määkii tuun sinne al


      • ....
        pakkosairaat kirjoitti:

        Suomalaisista miehistä tulee pakkosairaita,koska heidän terveydenhoitonsa lopetetaan julkisessa terveydenhoidossa jo 50-vuotiaana. Naiset ja mamut ovat etuoikeutettuja kaikkialla, joten suomalaismiehille jää ainoastaan mahdollisuus sairastua kroonisesti ja elää syrjäytettynä tai kuolla pois synnyinmaassaan Suomessa.

        Julkisessa "terveydenhoidossa" kuolleitten (tapettujen) suomalaismiesten kuolemia ei enää edes tutkita, etteivät ne paljastu feministivallan tekemiksi murhiksi.
        Minut on yritetty tappaa Suomessa jo 3 kertaa, mutta yhtään tapausta ei tutkittu missään instanssissa, koska ulkomaalaiset keikkalääkärit, jotka pelastivat minut, eivät uskalla todistaa murhajia (Valviran feministit) vastaan.
        Jokainen kuollut mies lisää naisvaltaa. Siinä syy syrjäyttämiseen ja murhiin.
        Suomessa 99% asunnottomista on tahallaan syrjäytettyjä valkoihoisia suomalaismiehiä. Minäkin olin 4v 4 paikkakunnalla asuntojonossa sen jälkeen ,kun demarifeministit laittomin veropäätöksin varastivat omaisuuteni, kunnes rehellinen Hgin asuntotoimiston työntekijä totesi, ettei minulla ole yksinäisenä suomalasimiehenä mitään mahdollisuutta saada asuntoa, koska KAIKKI NAISET ja MAMUT ovat etuoikeutettuja asunnon saajia.

        Entiset työntekijäni keräsivät kolehdin, jotta pystyin ostamaan matkalipun ulkomaille, missä yksi Suomiseuran jäsen hommasi minulle edullisen asunnon. ( siisti 3h k keskustassa, vuokra 50€/kk lämpöineen; vesi 5€/kk ja sähkö n10€/kk).
        Ei ole yhtään ikävä Suomea!

        Elämänhaluisimmat ja koulutetuimmat, joita on jo 1,3 miljoonaa, ovat muuttaneet muualle maanpakoon suomalaista feministityranniaa.

        Ruikuti ruikuti...eiköhän se vika ole omien korvien välissä, jos ei kestä elämää täällä Suomessa. Aina pitää etsiä tekosyitä muista asioista ja muista ihmisistä.


      • toinenmokoma
        kihikihi kirjoitti:

        tykkään olla yksin jos yksinäisyys vaivaa kilautan kaverille tai sättään palstalla kaikki nörttivimpaimet on kivoja jos kotihommilta jää aikaa nykyyään on hienoja näppiksiä tapleteille sellasen tarveisin ja kuulia ois kattoo koirien siittöitä digitaalisella mittarilla kunneivät tytöt tuu kantaviks
        vaikka ei noilla nörteillä tunnu olevan vielä älypuhelimiakaan taikka mahtaako net osata niit ees käyttää :P
        leluja ja mötököitä ni on mukavata :D

        justiin noin:) elämä on sarja iloisia valintoja miten hauskimmin olla yksin tai sakis:)


      • masennuksen kokenut
        Älä sössää kirjoitti:

        Masennus on laiskuutta.

        masennus on keinottomuutta, heikotuksen tunne liian suuren kakun edessä. Siihen ei kumminkaan voi jäädä pöllöttämään, vaan pitää alkaa järjestää elämää, kyllä jossain sen kakun syrjässä on kolo josta saa ensin hennon otteen, sitten vahvemman.
        Auttaa jos koettaa muistaa hyviä asioita huonojen sijaan ja ajatella elämää eteenpäin. Nurkuminen ei auta.


      • täti moonika

        Löylykauha perseessä.


    • olentojkg

      Olen syrjäytynyt kaikessa.

      Joskus voi mennä kuukausia että edes näen muita ihmisiä

      • Tässä kaikki, 70+ v

        Minä näen kauppareissulla ja minulle puhuu kassatyttö muutaman sanan. Kirjastossakin näen ihmisiä mutta kukaan ei puhu minulle enkä minä muille.


      • Mummu 71-v
        Tässä kaikki, 70+ v kirjoitti:

        Minä näen kauppareissulla ja minulle puhuu kassatyttö muutaman sanan. Kirjastossakin näen ihmisiä mutta kukaan ei puhu minulle enkä minä muille.

        Ei kirjasto olekaan juttupaikka!


      • sänät söit
        Mummu 71-v kirjoitti:

        Ei kirjasto olekaan juttupaikka!

        Söit sänät syystäni.


    • Kysyn vaan

      Opiskelusta vuosikausia aikaa ja töitä ei ole. Missäpä siis tavata?

      • kyselyikä

        Tuohan ei sinänsä ole ongelma. Menet takaisin koulunpenkille tai vaikka kansanopistoon. Alat harrastamaan jotakin missä pitää käydä jossakin ja tavata ihmisiä.


      • Kysyn vaan
        kyselyikä kirjoitti:

        Tuohan ei sinänsä ole ongelma. Menet takaisin koulunpenkille tai vaikka kansanopistoon. Alat harrastamaan jotakin missä pitää käydä jossakin ja tavata ihmisiä.

        Opinnot eivät enää kiinnosta. Harrastuksia on, mutta niissä ei tapaa ketään. Muutenkin samanhenkisiä ihmisiä ei juuri ole, kun en ole Seiska, Salatut elämät ja päihdeongelmat-kansaa.


      • Sitten voit
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Opinnot eivät enää kiinnosta. Harrastuksia on, mutta niissä ei tapaa ketään. Muutenkin samanhenkisiä ihmisiä ei juuri ole, kun en ole Seiska, Salatut elämät ja päihdeongelmat-kansaa.

        liittyä vasemmistoliittoon ja alkaa poliitikoksi. Tienaat samalla rahaa kun saat ystäviä menestystä ja vaikutusvaltaa.


    • 2+19

      Monta koulua olen käynyt saamatta yhtäkään uutta kaveria, kaikki kaverit ala-asteelta..
      Eli yläaste, lukio, vuosi amk:ssa, vuosi toisen asteen koulussa, kaksi vuotta ammattikoulussa kaikki 5 koulua ilman ainuttakaan uutta kaveria.

    • ystävätön ihminen

      Hyvä ja asiallinen tuo aloittajan kysymys.

      Tapaan tietenkin töissäni ihmisiä ja puhun heidän kanssaan, muutakin kuin työasiaa. Tässä työpaikassa vain ihmisiä tuntuvat kiinnostavan lähinnä koti-perhe-lapsi-suku-asiata -asiat. Eli kaikki kotiin ja asumiseen liittyvä, josta saatan keskustella kohteliaasti, mutta johon omassa elämässäni viittaan kintaalla. Siksi kontaktit jäävät pintapuolisiksi.

      Sukulaisia ei ole eikä ystäviä ole ollut kuin ihan pikkulapsena.

      En koe yksinäisyyttä ongelmana kuin joskus. Viihdyn yksin. Toiset eivät viihdy seurassani eli siksi minulla ei ole ystäviä.

    • elossa vieläkin

      En minäkään ole onnistunut saamaan kestäviä ystävyyssuhteita. Viime koulusta löytyi yksi saman henkinen ihminen, joka kuitenkin muutti muualle ja tuntui silti, että hän oli minulle tärkeämpi kuin minä hänelle. Minulle hän oli kaikki, mutta en hänelle lopulta sitten merkinnytkään mitään. Siinä sai taas itsetunto kolauksen, kun ajatteli, että toinen piti seurastani ja kaikki oli turhaa. Nyt olen pettynyt itseeni ja tähän elämään. Olen epäonnistunut lähes kaikessa. Joskus on parempi luovuttaa, ettei tule sitä päivää ettei enää jaksa. Joskus on parempi olla yksin.

      • ....................

        Tuo on tuttu juttu tuo, että joku on itselle kaikki, mutta itse on muille vain se yksi niiden lukemattomien haahuilijoiden joukossa. Kaikilla on aina ne omat jutut ja omat kaverit joiden pariin he menevät. Jos jossain onnistuu johonkuhun törmäämään, niin pikaiseksi sellaiseksi se aina jääkin, koska niillä muilla on aina jotain menoa jonnekin. Sitä ehkä keskustellaan sen hetken, että toinen saa sen röökin poltettua ja sitten hänen täytyykin lähteä niiden kamujen, tai muijan luokse. Itselle se on hieno tunne kun saa hengailla jonkun kanssa ja itse on sille toiselle vain hetken ajankulua, kunnes hän pääsee lähtemään tekemään sitä mitä nyt siinä oli venaillutkin.

        Koulussakin muinoin kun oli jotain erikoisempia päiviä, jolloin joutui härväämään muiden kanssa jotain rennompia juttuja, oli itsellä hauskaa, kun sai vain olla yksi niistä muista ja olla porukassa. Muillehan ne tietenkin olivat vain väkinäisiä juttuja ja he vilkuilivatkin jatkuvasti kelloa, jotta pääsisivät jo pois. Sitten kun se loppui, he pääsivät pitämään hauskaa kamujensa kanssa, kun meikäläisellä se harvinainen hauskuus taas loppui siihen. Muilla on aina jotain parempaa tekemistä, eivätkä he tuhlaa minun kaltaisiini aikaa kuin ehkä sen yhden tupakan verran, ja sekin on harvinaista.


    • Happi loppuu

      Tapaan jokapäivä paljon ihmisiä
      mutta meillä ei ole paljonkaan yhteistä
      suurimmasta osasta en pidä ollenkaan

      luulin hetken, että siihen piiriin tuli joku jolle kerroin idean ja pyysin häntä mukaan
      hän lähti vastentahtoisesti, mutta lähti
      nyt hän on innostunut, mutta samalla hänestä kuoriutui ihan toinen ihminen
      häijy, päälle tulveva, alaspäin katsova, kilpaileva ja vastenmielinen.

      mä haluan perääntyä, mä en siedä tällaisia pettymyksiä enää
      mä en jaksa kohdata tätä -
      mutta jos lähden, hän ottaa idean ja ..TAAS tässä kävi näin

      Mä vihaan ihmisten ulkokultaista näyttelemistä
      miksi ihmiset eivät voi HETI näyttää sitä mitä oikeasti ovat.

      TÄÄ ON NIIN AJAN JA ENERGIAN TUHLAUSTA


      Onko tämä aikuisen ihmisen malli?

      Yksinäisyys? Mitä se on?
      Mä en ymmärrä kysymystä.
      Mä pysyttelen kauempana - JA SYYSTÄ.
      Ihmiset tuottaa pettymyksiä päivästä toiseen.
      Montako tällaista surua mun pitää vielä jaksaa?

    • hyljätty

      Töiden ja opiskelun kautta on lähinnä pinnallisia kontakteja, sukulaisiin ja lapsuuden kavereihin välit ovat etääntyneet, uusia kavereita ei tule helposti, koska olen ujo ja pelkään puhua ihmisille liian avoimesti.
      Kukaan ei ole ottanut yhteyttä pitkään aikaan, ei ole harrastuksia koska töiltä ei jää aikaa, ja silloin kun jää aikaa muilla (muutamalla etäisellä kaverillani) on aina jotain omaa tekemistä johon en ole tervetullut mukaan.

    • yksinäinen nainen

      Töissä näen ihmisiä juu. Mutta siihen se jää.
      Kaikilla työkavereilla on ne omat perheet ja kuviot, eikä kukaan kaipaa yksinelävän seuraa.
      Aikonani koitin kutsua luokseni tai ulos hengailemaan, mutta kaikki on väsyneitä ja jaksavat vain muiden kaltaistensa väsyneiden seuraa.
      Lopulta vain hyväksyin sen, ettei kukaan halua mun seuraani koska olen yksinelävä nainen. Ja niin erakoiduin ja lopulta totuin siihenkin.
      Olen nyt 36v ja ihan tyytyväinen elämääni, mutta olishan se ihan kiva, jos edes joskus sais jonkun kanssa käydä vaikka kaffella niinku silloin nuorempana, jolloin kaikki oli helpompaa.
      Mutta näin se vaan menee, tähän on tyytyminen :)

      • 18+13

        Miehiä on varmaan ollut kuitenkin?


      • hyljätty

        Yksi yhteiskunnan kamalimmista puolista on että olet yksin. Se on jopa pahempaa kuin minun kirottu yksinäisyyteni. Luulin että naisten olisi helppo löytää elämänkumppani, mutta ilmeisesti se ei sitten menekään niin. Itselleni tuntuu olevan lähes mahdotonta kanssa.

        t: mies 25 v


      • ....................
        hyljätty kirjoitti:

        Yksi yhteiskunnan kamalimmista puolista on että olet yksin. Se on jopa pahempaa kuin minun kirottu yksinäisyyteni. Luulin että naisten olisi helppo löytää elämänkumppani, mutta ilmeisesti se ei sitten menekään niin. Itselleni tuntuu olevan lähes mahdotonta kanssa.

        t: mies 25 v

        Naiset löytävät kyllä niitä elämänkumppaneja, mutta heillä on kauheaa, jos heillä ei ole niitä kavereita sen päälle. He ovat silloin tosi yksinäisiä. Naiselle kun mies on itsestäänselvyys. Kavereiden kanssa sitten vietetään sitä todellista elämää.


      • surumurhe
        hyljätty kirjoitti:

        Yksi yhteiskunnan kamalimmista puolista on että olet yksin. Se on jopa pahempaa kuin minun kirottu yksinäisyyteni. Luulin että naisten olisi helppo löytää elämänkumppani, mutta ilmeisesti se ei sitten menekään niin. Itselleni tuntuu olevan lähes mahdotonta kanssa.

        t: mies 25 v

        "Luulin että naisten olisi helppo löytää elämänkumppani, mutta ilmeisesti se ei sitten menekään niin"

        Juu ei. On "kiva", kun ikä alkaa nelosella eikä kukaan ole huolinut.


      • lifelonely

        Täällä toinen yksinäinen 35v nainen, lähdetäänkö kahville? :)


      • M 70+
        surumurhe kirjoitti:

        "Luulin että naisten olisi helppo löytää elämänkumppani, mutta ilmeisesti se ei sitten menekään niin"

        Juu ei. On "kiva", kun ikä alkaa nelosella eikä kukaan ole huolinut.

        Ja erikiva, kun ikä alkaa seiskalla...
        Niitä entisiä tuttujakin on aina vain vähemmän...


      • Vanhapiika 1978
        .................... kirjoitti:

        Naiset löytävät kyllä niitä elämänkumppaneja, mutta heillä on kauheaa, jos heillä ei ole niitä kavereita sen päälle. He ovat silloin tosi yksinäisiä. Naiselle kun mies on itsestäänselvyys. Kavereiden kanssa sitten vietetään sitä todellista elämää.

        Ai löytävät vai? No miksi sitten on meitä yksinäisiä naisiakin?
        Itselläni ei ole miestä, eikä enää edes läheisiä ystäviä koska kaikki naiset haluavat tavata vain parisuhteessa olevia ystäviään.
        Työkavereita kyllä on, mutta heitä tapaan vain töissä, ei ketään kiinnosta vapaa-ajalla tavata vanhaapiikaa, joka voi (hui, apua) vielä vampata heiltä miehenkin.
        Miehillä ei tunnu olevan mitään käsitystä yksinäisistä naisista.

        Joo, saisin kyllä varmasti miehen heti kuin haluaisin. Varsinkin naimisissaolevat oikein tyrkyttää itteään jatkuvasti. Siinäpä unelmien mies, varmasti luotettava ja uskollinen kumppani!
        Haluan heti!!! ....NOT!
        Sen takia en enää mene enää työpaikan joulujuhliinkaan, en kestä enää sitä ukkomiesten lähentelyä.

        Eli mun pitäis löytää mies, kaikki mun ikäiset (yli 30v) on varattuja, tai ne jotka ei ole, on jotain outoja friikkejä ja väkivaltaisia pellejä, en jaksa enää edes treffata ketään.
        Mun pitää vaan hyväksyä tää yksinoloni ja oikeastaan olen sen jo aika hyvin hyväksynytkin.


      • kookost

        Yksinäinen nainen, minä haluan tulla yö kylään luoksesi ,jookos kookos


      • Sataa ja 34
        Vanhapiika 1978 kirjoitti:

        Ai löytävät vai? No miksi sitten on meitä yksinäisiä naisiakin?
        Itselläni ei ole miestä, eikä enää edes läheisiä ystäviä koska kaikki naiset haluavat tavata vain parisuhteessa olevia ystäviään.
        Työkavereita kyllä on, mutta heitä tapaan vain töissä, ei ketään kiinnosta vapaa-ajalla tavata vanhaapiikaa, joka voi (hui, apua) vielä vampata heiltä miehenkin.
        Miehillä ei tunnu olevan mitään käsitystä yksinäisistä naisista.

        Joo, saisin kyllä varmasti miehen heti kuin haluaisin. Varsinkin naimisissaolevat oikein tyrkyttää itteään jatkuvasti. Siinäpä unelmien mies, varmasti luotettava ja uskollinen kumppani!
        Haluan heti!!! ....NOT!
        Sen takia en enää mene enää työpaikan joulujuhliinkaan, en kestä enää sitä ukkomiesten lähentelyä.

        Eli mun pitäis löytää mies, kaikki mun ikäiset (yli 30v) on varattuja, tai ne jotka ei ole, on jotain outoja friikkejä ja väkivaltaisia pellejä, en jaksa enää edes treffata ketään.
        Mun pitää vaan hyväksyä tää yksinoloni ja oikeastaan olen sen jo aika hyvin hyväksynytkin.

        Vanhapiika minkälainen on outo friikki?


      • Evidence

        Oletko vailla seuraa?


      • ....................
        Vanhapiika 1978 kirjoitti:

        Ai löytävät vai? No miksi sitten on meitä yksinäisiä naisiakin?
        Itselläni ei ole miestä, eikä enää edes läheisiä ystäviä koska kaikki naiset haluavat tavata vain parisuhteessa olevia ystäviään.
        Työkavereita kyllä on, mutta heitä tapaan vain töissä, ei ketään kiinnosta vapaa-ajalla tavata vanhaapiikaa, joka voi (hui, apua) vielä vampata heiltä miehenkin.
        Miehillä ei tunnu olevan mitään käsitystä yksinäisistä naisista.

        Joo, saisin kyllä varmasti miehen heti kuin haluaisin. Varsinkin naimisissaolevat oikein tyrkyttää itteään jatkuvasti. Siinäpä unelmien mies, varmasti luotettava ja uskollinen kumppani!
        Haluan heti!!! ....NOT!
        Sen takia en enää mene enää työpaikan joulujuhliinkaan, en kestä enää sitä ukkomiesten lähentelyä.

        Eli mun pitäis löytää mies, kaikki mun ikäiset (yli 30v) on varattuja, tai ne jotka ei ole, on jotain outoja friikkejä ja väkivaltaisia pellejä, en jaksa enää edes treffata ketään.
        Mun pitää vaan hyväksyä tää yksinoloni ja oikeastaan olen sen jo aika hyvin hyväksynytkin.

        "...kaikki mun ikäiset (yli 30v) on varattuja, tai ne jotka ei ole, on jotain outoja friikkejä ja väkivaltaisia pellejä..."

        Tässähän se tulikin. Olisitko hivenen ennakkoluuloinen tuon ikäisiä yksinäisiä miehiä kohtaan? Uskallan sanoa, että todellinen syy miehen puutteeseesi on se, että etsit myös sitä uljasta prinssiäsi, ja yli kolmikymppiset yksinäiset miehet eivät voi olla sellaisia, koska ovat yksin. Sehän kielii siitä, että he ovat vain vässyköitä, jotka eivät kelpaa naisille, ja koska he eivät kelpaa muillekaan, niin eiväthän he sinullekaan kelpaa, koska sinulla ei olisi mahdollisuutta tehdä kilpasiskojasi kateellisiksi.

        Mutta mitäs voisi sanoa naisesta, joka yli kolmikymppisenä on yksin? Outo friikki, kenties? Väkivaltainen pelle?


    • 22v jannu

      Abivuoteen saakka minulla oli aina paljon kavereita. Sitten kun pääsin yliopistoon ja en mennyt niihin alkubileisiin mukaan (koska tiesin etten viihdy niissä) eipä ole montaa kaveria kun ei yliopistossa juuri tutustu kehenkään jos ei käy näissä bileissä.

      • hmh.

        Se on aivan totta, saman ilmiön olen huomannut itsekkin.

        Uuteen kouluun tai työpaikkaan mennessä kannattaa olla hyvin akiivinen, jotta tutustuu ihmisiin ja pääsee porukkaan mukaan.


    • tympääntynyt

      helppoa. ura työ vie mennessään. vanhat kaverit häipyy. tuoreemmat tapaukset vain haluaa hyötyy. koskee kumpaakin sukupuolta ja sukulaisia.

      • Myös huomannut

        Minäkin olen huomannut erityisesti naisten keskuudessa ilmiön, että halutaan käyttää törkeästi hyväksi, mutta jos kerrankin sanoo ei, niin 2ystävyys2 loppuu siihen. Ahneet ja itsekkäät naiset ajattelevat vain rahaa!
        Vaikka olisit kuinka hyvä ja komea mies, mutta, jos olet köyhä, niin et kelpaa kaveriksi kenellekään.


      • Hyljätty
        Myös huomannut kirjoitti:

        Minäkin olen huomannut erityisesti naisten keskuudessa ilmiön, että halutaan käyttää törkeästi hyväksi, mutta jos kerrankin sanoo ei, niin 2ystävyys2 loppuu siihen. Ahneet ja itsekkäät naiset ajattelevat vain rahaa!
        Vaikka olisit kuinka hyvä ja komea mies, mutta, jos olet köyhä, niin et kelpaa kaveriksi kenellekään.

        Hirveää ihmisten lokeroimista sanon minä!


    • En opiskele enkä käy töissä. Yksinkertaista, eikö?

      • Enei

        En enää opiskele, enkä käy töissä. En tupakoi, kapakoi enkä alkoile. En harrasta mitään hienoa ja muodikasta, en matkusta ulkomailla enkä syö gourmeeta. En ole laiha enkä käy kuntosalilla en ole blondi enkä ota botoxeja. En ole rikas en pitkätukkainen, eikä ole silikoneja kynsissä eikä rinnassa saati että olisi piilolinssit. En sairasta syömishäiriöitä en ole addiktoitunut en myöskään omaa mielenkiintoisia diagnooseja. En katso teeveetä, en lue ollakseni ajanhermolla en someta, en Ole facessakaan. Ei ole mitään puhuttavaa tai yhteistä siis


      • ei aivan

        Ei oikeastaan. Nykyäänhän ei riitä että kerran opiskelee ja sillä sipuli.


      • sdfsf
        Enei kirjoitti:

        En enää opiskele, enkä käy töissä. En tupakoi, kapakoi enkä alkoile. En harrasta mitään hienoa ja muodikasta, en matkusta ulkomailla enkä syö gourmeeta. En ole laiha enkä käy kuntosalilla en ole blondi enkä ota botoxeja. En ole rikas en pitkätukkainen, eikä ole silikoneja kynsissä eikä rinnassa saati että olisi piilolinssit. En sairasta syömishäiriöitä en ole addiktoitunut en myöskään omaa mielenkiintoisia diagnooseja. En katso teeveetä, en lue ollakseni ajanhermolla en someta, en Ole facessakaan. Ei ole mitään puhuttavaa tai yhteistä siis

        Mitä ihmettä sinä sitten teet? :o


      • niin....

        Mikset?


      • Enei
        sdfsf kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä sitten teet? :o

        Istun peukalo p*rseessä ja runkkaan.


      • Enei
        Enei kirjoitti:

        Istun peukalo p*rseessä ja runkkaan.

        Vale-enei tekee noin. Minä en, sillä minulla on dildo


      • yhthyt
        Enei kirjoitti:

        Istun peukalo p*rseessä ja runkkaan.

        Pillu märkänä?


      • adfasdfwwev
        Enei kirjoitti:

        En enää opiskele, enkä käy töissä. En tupakoi, kapakoi enkä alkoile. En harrasta mitään hienoa ja muodikasta, en matkusta ulkomailla enkä syö gourmeeta. En ole laiha enkä käy kuntosalilla en ole blondi enkä ota botoxeja. En ole rikas en pitkätukkainen, eikä ole silikoneja kynsissä eikä rinnassa saati että olisi piilolinssit. En sairasta syömishäiriöitä en ole addiktoitunut en myöskään omaa mielenkiintoisia diagnooseja. En katso teeveetä, en lue ollakseni ajanhermolla en someta, en Ole facessakaan. Ei ole mitään puhuttavaa tai yhteistä siis

        Heh, me ollaan 98 prosenttisesti samiksii.


    • sybswbas

      tiedättekös. yksi kammottavin tapa päästä yksinäisyydestä. rupeat avautumaan ympäristössäsi. rupeat ilmoittautumaan työpaikkasi pikkujouluihin, satunnaisiin risteilyihin, saunailtoihin. takuuvarma uraitsemurha. rupeat pomppimaan keskustan kapakoissa. taloudellinen itsemurha. rupeat nettitreffailemaan. murha. ei sen puoleen henki saattaa lähttee koiraa ulkoiluttaessa. elämää ei voi pakoilla.

      • mieti uudelleen

        Kaikilla ei ole työpaikkaa että pääsee pikkujouluihin. Missä muualla niitä on, tuskin missään. Laivat voivat upota, niihin ei kannata mennä. Saunaillassa ei voi olla jos on epävarma kehostaan tai saa migreenin saunassa. Avautuminen ei lisää ihmisten kiinnostusta, vaan karkottaa. Kapakan sijaan, joku yökerho, mutta siellä ei ole kuin nuorempia. Nettitreffailussa kukaan ei lähesty tai vastaa, ei ole sopivia. Allergian vuoksi kaikilla ei ole koiraa. Lisää ehdotuksia ihmisille?


      • ihan turhaa

        Työpaikan pikkujoulussa pönötetään hetken glögilasi kädessä ja kuunnellaan jotain puhetta, joka ei kiinnosta ketään. Sitten syödään kehnoa jouluruokaa, ja heti kun kehtaa, niin kannattaa mennä kotiin. Työpaikan pikkujouluissa en ole koskaan tutustunut kehenkään.

        Töissä teen töitä, enkä juurikaan puhu kenenkään kanssa. Jos puhun, niin puhun työasiasta. Töissä en ole koskaan tutustunut kehenkään.

        Kavereita minulla oli joskus ala-asteen alkupuolella, ennen kuin kaikki liittyivät niiden kiusaajien puolelle. En usko että suomessa asuu muita kuin kusipäisiä idioootteja. Kaikki vähänkin järkevät, jotka johonkin pystyvät, ovat tämän maan jättäneet jo aikoja sitten. Itsekin jättäisin, jos tietäisin saavani töitä ulkomailta englantia puhuvasta maasta. Ikä alkaa kuitenkin jo nelosella, joten eipä tämän ikäinen kyllä mistään muualta töitä enää saisikaan. Näillä mennään eläkkeelle asti ja sitten kuollaan pois.

        Elämä on typerä pila, ja lopussa odottaa tuskallinen kuolema, joka sekään ei houkuta.


      • Omaishoitajat.
        ihan turhaa kirjoitti:

        Työpaikan pikkujoulussa pönötetään hetken glögilasi kädessä ja kuunnellaan jotain puhetta, joka ei kiinnosta ketään. Sitten syödään kehnoa jouluruokaa, ja heti kun kehtaa, niin kannattaa mennä kotiin. Työpaikan pikkujouluissa en ole koskaan tutustunut kehenkään.

        Töissä teen töitä, enkä juurikaan puhu kenenkään kanssa. Jos puhun, niin puhun työasiasta. Töissä en ole koskaan tutustunut kehenkään.

        Kavereita minulla oli joskus ala-asteen alkupuolella, ennen kuin kaikki liittyivät niiden kiusaajien puolelle. En usko että suomessa asuu muita kuin kusipäisiä idioootteja. Kaikki vähänkin järkevät, jotka johonkin pystyvät, ovat tämän maan jättäneet jo aikoja sitten. Itsekin jättäisin, jos tietäisin saavani töitä ulkomailta englantia puhuvasta maasta. Ikä alkaa kuitenkin jo nelosella, joten eipä tämän ikäinen kyllä mistään muualta töitä enää saisikaan. Näillä mennään eläkkeelle asti ja sitten kuollaan pois.

        Elämä on typerä pila, ja lopussa odottaa tuskallinen kuolema, joka sekään ei houkuta.

        Omaishoitajat on varman aika lujilla ja yksinäisiä vastuun kanssa kun hoitavat läheisiään.


    • uusi ystävä haussa

      Osa vanhoista kamuista eivät jaksaneet panostaa ystävyyssuhteisiin. Olen pienen lapsen äiti, joten ilmeisesti joitakin kavereita ei oikein kiinnostanut perhe-elämän seuraaminen. Siinä tilanteessa kyllä valikoitui ne jyvät akanoista.

      Haluaisin mielelläni saada uusia, luotettavia ystäviä. Jos saan erään opiskelupaikan, niin aloitan ens vuoden elokuussa opinnot..ehkä sitä kautta löytää samanhenkisiä ihmisiä.

      • tsi bor

        Itse muutin miehen perässä aikanaan uudelle paikkakunnalle, enkä tuntenut ketään. Kun jäin äitiyslomalle, olin ihan yksin. Ujona minun oli pakko opetella puhumaan ja olemaan sosiaalisempi. Se oli minun ulospäinsuuntautumisen graduni. Vaihtoehtoina oli yksinäisyys tai omalta mukavuusalueelta poislähteminen. Mies kun ei jaksanut yhtään jutella, kun hän tuli väsyneenä töistä ja omat kaverit oli kaikki toisella paikkakunnalla parisuhteissaan ja töissä.

        Aloin käydä leikkipuistoissa vauvan kanssa ja pitelin häntä sylissä, jotta hän näki lasten leikkivän. Kun hän oppi istumaan, pistin hänet hiekkalaatikolle istumaan. Siinä sivussa yritin nyhtää sanan sieltä ja toisen täältä muilta kotiäideiltä.

        Oikeastaan vasta kun lapsi meni tarhaan, niin tutustuin paremmin muihin naisiin. Kävin vanhempainilloissa ja tyrkytin puhelinnumeroani pyytäen muita äitejä lastensa kanssa puistoon, pulkkamäkeen ym. Vauvauinnista löytyi yksi äiti ja päiväkodista toinen. Koulusta löytyi myöhemmin lisää samanhenkisiä vanhempia. Facebook on vahvistanut yhteydenpitoa ja lasten kautta olen saanut pari ystävääkin.


    • kyselyikä

      Yksinäinen voi olla suuressakin joukossa kaupungin vilinässä ja toisaalta erämaan keskellä ei välttämättä koe oloaan yksinäiseksi.

    • Se on tunne

      "Miten voitte olla yksinäisiä?"

      Tähän haluaisin sanoa sen että yksinäisyys voi olla myös emotionaalista ja mielentila. Ei se aina tarkoita että kyseessä olisi jokin täysi erakko joka ei koskaan tapaisi muita ihmisiä. Joku voi olla yksinäinen myös sen takia ettei ole löytänyt itselleen seurustelukumppania. Ja jopa jotkut perheellisetkin kokevat yksinäisyyttä.

      Jos yksinäisiksi laskettaisiin vain ne joilla ei ole mitään kontakteja muihin ihmisiin, niin olisi silloin Suomessa aika vähän yksinäisiä. Mutta koska yksinäisyys on enemmänkin tunne, niin ei voi oikein ulkopuolelta määritellä että kuka on yksinäinen.

    • Erkki Erakko

      Aikuinen mies ei mitään ystäviä tarvitse. Vaimo ja lapset riittää hyvin. Kavereiden kanssa häilääminen kuuluu teini-ikään.
      Olen aina nauttinut yksin olosta. Se on todellista vapautta kun ei tarvitse ottaa muita huomioon.

      • Parrakas Ukko

        Erkki Erakko?


    • mina2

      voi se olla omastakin tahdosta että haluaa olla yksin...

    • N 90

      Oma yksinäisyyteni johtuu siitä, että on vaikeeta saada ystäviä. Että ihmistenilmoilla kyllä jonkii verran liikun. En ihan seinien sisällä oo.

      • Mistäpäin olet?


      • minäjutellut ja pitäis muistaa mistä joggelo on mut tuli oiko sulku
        kyllä muurre pitää kelvata eitää mmuuteskaanole niin


    • ujopiimä

      "Kai te tapaatte opiskeluissa/työssä tai missä vaan muita ihmisiä?
      Vai oletteko muka kaikki syrjäytyneitä yhteiskunnasta?"

      Tapaaminen ja tutustuminen ovat kaksi eri asiaa. Kyllähän sitä päivittäisessä elämässä tapaa ihmisiä, vaikka kaupan kassalla tms. Mutta, tutustuminen ei välttämättä ole kaikille ollenkaan helppoa. Jotkut ovat esimerkiksi niin ujoja, että eivät uskalla puhua kenellekään, ja joskus toiset tulkitsevat ujouden väärin ylimielisyydeksi (tai siis että ei tuo työkaveri edes halua tutustua, kun se ei koskaan kahvihuoneessa sano mitään).

    • qwertyxxxxxxxxxxxxxx

      Entäs jos on työtön, ei opiskele ja asuu pienellä paikkakunnalla? Joo tiedän että voi mennä vaikka minne kansalaisopiston virkkauskuessille, muttei tuo kaikille ole ratkaisu.

    • tympääntynyt

      homini lupa lupus. täällä telluksella on kohta 7 miljardia hiihtäväistä. ainoa menestuýstarina rottien ja torakoiden sijassa on ihminen. muuten. suden rinnastaminen ihmiseen kuten tuossa alussa on sutta kohden halveerava. ikävä kyllä ollaan niin vastustuskykyisiä ja valveutuneita että maaäidin eli gaean normaalit poistatuskeinot ei pysy perässä" rutto, influensa, sars,ebola. exe." edes ydinsotaa ei saatu aikaseksi vaikka pirusti yritettiin.

    • muutakin voidaan ajatella sisältyvän yksinäisyyteen se yksinäisyys geeni on olemassa - yhtä totisesti kuin Jeesuskin oli yksinäisyys, olen ehdoton - ei ole muita yksinäisiä - tämä tunnustan Jumalastakin

    • karut totuudet

      Minusta taitaa nähdä päällepäin, että olen epätoivoinen (saamaan ystäviä), ja se karkoittaa ihmisiä (?)
      En ole myöskään työelämässä, mikä myös vaikeuttaa ihmissuhteiden luomista.
      Lisäksi karu totuus on, ettei kukaan halua olla yksinäisen ja onnettoman kaveri.
      Näin se vaan on.

    • paljon tuttuja

      Ihmisiä tapaa vaikka missä: harrastuksissa, opiskeluissa, töissä, naapurissa. Lisäksi on sukulaiset. Kaupassa en kyllä muista ystävystyneeni kenenkään kanssa. Niin ja tietysti ystävien luona voi saada uusia tuttuja.

      Ongelma on pikemminkin saada aika riittämään kaikille.

      Mutta ymmärrän kyllä sitäkin vanhusta, joka puolisonsa kuoleman jälkeen ei enää pääse juuri mihinkään. Rakkaimmat harrastukset jäivät, kun taksisetelillä saa ajella vain oman kunnan sisällä.

      • niin?

        Harrastuksissa on vanhempia naisia kansanopistossa näpräämässä (heillä on jo perhe ja aviomies) tai nuoria naisia joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Urheilupiireissä himokuntoilijoita. Moni ei opiskele enää. Jotkut eivät ole töissä. Naapurit voivat olla k-päitä. Ystävien luona? Entä jos ei ole ystäviä. Aika, muilla ei ole aikaa. Entä kumppanin haku, ei ole helppoa kaikille!


    • Myös oma syy

      Tiedän henkilön, joka korostetusti ottaa puheeksi oman yksinäisyytensä, ja sen, että viihtyy yksin eikä haluakaan olla ihmisten seurassa. Miksi sitä pitää korostaa, säälipisteitäkö haluaa vai mitä ihmettä?

      Tämä henkilö suhtautuu myös ylimielisesti tilapäisen työpaikkansa sääntöihin, asetuksiin, yleisiin ohjeisiin ja varsinkin nuorempiaan, itsenään koulutetumpia ja viisaampiaan kohtaan. Hän sai jo parin ensimmäisen työpäivänsä aikana puolet talosta suuttumaan epäasiallisella käytöksellään ja lausunnoillaan.

      Hän tekeytyy viattomaksi, syyttää muistamattomuuttaan tai suoraan valehtelee, ettei asioista ole hänelle kerrottu. Ja taas ihmettelee, miksei hänellä ole ystäviä, eikä kukaan koskaan pyydä häntä lounaalle kanssaan.

      Täysin käsittämättömän, epäsosiaalisen käytöksensä ja loukkaavien puheidensa vuoksi käsitän kyllä todella hyvin, miksi hän on yksin. Aivan kammottava ihminen.

    • 20222

      Aivan helposti voi olla yksinäinen myös vaikka kävisi töissä tai opiskelisi. Voi olla ihmisiä ympärillä mutta kokea silti olevansa yksinäinen. Eri asia on sitten kokeeko todellista yhteyttä muihin ihmisiin. Ihmiset elää ympyröissään monet omaan perheeseensä keskittyen.

    • Near Aberdeen

      On sitä valittuakin yksinäisyyttä jolle ei löydy sitä mukavaa selittävää tekijää tai sairautta. Jotkut meistä ovat töissä Skotlannin rannikolla öljynporauslautoilla. Motiivina hakeutua keskelle ei mitään on juurikin se jota kaikki aina joskus miettivät eli raha. Tällä alalla olet joko noviisi, aloittelija ( alle 2v työkokemusta ) tai neuvottelutaidoton reppana jos et pyydä vähintään 700 euroa/työpäivä työstäsi. Mielelläni vietän vuodesta 150-180 päivää joskus jopa myrskyävällä Atlantilla. En muutenkaan välitä suupalteista, joten alallani sukellushitsaajana saan kumma kyllä tehdä työni melko vähäpuheisessa seurassa.. :)

      • I just wonder

        Kas kun eksyit tänne suomi24 yksinäisyyspalstalle...


    • hmph.

      Ihminen voi kokea olevansa yksinäinen, vaikka tapaisikin muita ihmisiä.

    • all is gone

      all is gone

    • m48v

      nuorempana oli kavereita ja harrastuksia mutta vanhenpana omalla kaveri piirillä on jo oma perhe elämä ja itsellä ei sitten vain ei ole mitään puhumista juurikaan enää sitten 40vuoden jälkeen harrastukset jää minimiin. mutta pää asija kun on sinut tisensä kanssa.

    • työtön!

      Näkeehän sitä päivittäin ihmisiä, kuten kaupan kassa ym, mutta ne "suhteet" on lopulta hyvinkin merkityksettömiä. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän muut ihmiset merkitsee. Ihmisiä tulee ja menee. Ei niiden kanssa tarvi tuntea mitään syvällistä yhteenkuuluvuutta.

    • Yksinäisyys voi olla luonteessa, ettei vaan tule toimeen toisten kanssa, niinkuin palstalla on luettavissa.
      Yksinäisyys aviosuhteessa on ehkä kamalinta, kun kaipaa läheistä yhteyttä toisen sukupuolen ihanuuksiin, eikä siihen oo lupaa. Ei perhe välttämättä merkitse vuorovaikutusta ihmisten kanssa, eikä sosiaalisia kontakteja.

      Nimimerkki "Erakko"

    • 555

      Jos tapaa jonkun uuden ystäväehdokkaan, rahaa alkaa mennä. Useimmat puhelut ovat tuota samaa rahan menoon liittyvää, tulee ehdotuksia autoajeluista ym retkistä, jotka eivät ole ilmaisia. Saa olla tarkkana, ettei yksin maksa kaikkea toisenkin puolesta. Harrastukset ovat hirveän kalliita. Innostuin tanssiharrastuksesta muutama vuosi sitten, ja nyt laskeskelen että kaikkine kuluineen n kolmen vuoden aikana rahaa meni n 14 000 e, tuli käytyä tanssileirit, kurssit ja tanssit ja tarjottua reissuja ystävillekin. Nyt ihmettelen, miten hirveää tuhlausta, ja kuitenkin tarkoitus oli tutustua ihmisiin, harrastaa jotain kivaa. Ja mitä siitä jäi käteen? Kyytejä kysellään vieläkin, kun niihin totuttiin, mutta enää ei ole kuskia tarjolla, eikä huvita harrastuksetkaan. Elääkin pitää.
      Elän mieluimmin yksin ja yksinäisenä, kun makselen kaveruuksista, harrastuksista ym yhtään mitään. Ystävät osaavat myös hyväksikäyttää, ja oppivat siihen nopeasti, jos joskus erehtyy jotain tarjoamaan. Joten erakoidun tässä hiljalleen ihan siitä syystä, että ystävyys ei ole aina vastavuoroista ja luotettavaa.

      • tympääntynyt

        kerrankin täysoikeata ja asiaa johon voin itse samaistua. kysymys urveloille. milloin ystävyys loppuu ja hyväksikäyttö alkaa.


      • Forever*Alone

        Hyvin kiteytetty!


    • uiohnoikm

      Yksinäisyys johtuu siitä että kokemukset ihmisistä suureksi osaksi negatiivisia, mulla ei ole mitään syytä haluta olla tekemisissä ihmisten kanssa.

    • etteikö joku...

      Mitenkä voi olla mahdollista että täysin yksin etteikö joku soittas kuulumisia.Nykypäivän trendi on että ihmiset eivät välitä toisistaa kunhan itsellä menee hyvin.
      Entäpäs sitten netti.

      • on mahdollista

        Ei monille soita kukaan ja miksipä puhelimessa pitäisi hoitaa ihmissuhteita. Saavat itse myös soittaa vanhemmalleen, joka on yhtä mykkä. Ja entä sitten, kun vanhempikin kuolee aikanaan iäkkäänä. Saa kuitenkin uskoa että uusia ihmisiä löytää.


      • Ei ystäviä

        Minulla on sonera prepaid.

        Tulee halvemmaksi. Vai tuleeko?

        Prepaidiin täytyy ostaa puheaikaa jotta numero tulee voimaan ja pysyy voimassa.

        Viimeisten vuosien aikana olen lähetellyt viestejä tai soitellut ainoastaan hoitohenkilökunnan kanssa, ja useimmiten he soittelevat minulle ja soittojen aiheena on vain aikojen sopiminen tai niiden peruminen. Kuukaudessa viestejä vaihtuu kaikenkaikkiaan noin viisi kappaletta puoleen ja toiseen. Vuodessa muita viestejä, esimerkiksi puheluita nettikauppojen asiakaspalveluihin on pari kappaletta.

        Ellei prepaidia käytä, eli ellei siihen lataa rahaa tietyn ajan sisällä tiettyä määrää, se sulkeutuu.

        Minulla on kuusikymmentä euroa saldona koska olen joutunut lataamaan lisää puheaikaa ettei numeroa suljettaisi ja lisää joudun laataamaan. Sillä summalla soittaisi jo pitkän tovin.

        Olisi mukavaa jos olisi ystäviä tai sukulaisia joille soitella ja kuluttaa tuota summaa. Mutta kun ei ole. Sonera on saanut minusta hyvän asiakkaan.


    • Yksinäisyyden syyt

      Uskoisin, että yksinäisyyden lisääntymiseen ihmisillä vaikuttaa suoraan työelämän epävakaus, eli työttömyyden lisääntyessä ihmisiltä poistuu työpaikan mukana sosiaalinen verkosto, joka on rytmittänyt elämää ja muodostanut sosiaalisen verkoston perusteet.

      Työpaikan mukana moni menettää elinkeinon mukana ison osan ihmisiä.
      Ihminen on yllättäen tilanteessa, missä osallistuvan työntekijän ja oman elämän hallitsijana onkin vain 1 numero työttömyystilastoissa ja kela-toimeentulotuki-jonossa, ulkoapäin ohjautuvien virkailijoiden päätösten ja pykälien varassa ja "armoilla".

      Oma kelpaavuus ja käsitys omista kyvyistä joutuu punnittavaksi työttömänä työnhaussa, missä kilpailu on kovaa, koska töitä ei ole enää siinä määrin kuin hakijoita. Opiskelupaikoista on kilpailua ja moni jää rannalle toiveistaan huolimatta. Epäsuora syyllistäminen ympäristön taholta voi vaikeuttaa omaa käsitystä ja voimavaroja ponnistella eteenpäin ja uskoa omaan itseensä.

      Ihminen voi kokea tällöin suurta riittämättömyyttä, mikä saattaa johtaa vetäytymiseen omaan kuoreensa ja ---yksinäisyyteen.

      • toisinpäin

        Työpaikan puute ei välttämättä ole ongelma, vaan se etteivät ns. työpaikkaihmiset taivu kangistuneista ajattelutavoistaan. Elämässä on muutakin kuin perhe ja työ. Omista piireistä pidetään kiinni ja muut ovat jätetty ulos.


      • sorvin ääressä
        toisinpäin kirjoitti:

        Työpaikan puute ei välttämättä ole ongelma, vaan se etteivät ns. työpaikkaihmiset taivu kangistuneista ajattelutavoistaan. Elämässä on muutakin kuin perhe ja työ. Omista piireistä pidetään kiinni ja muut ovat jätetty ulos.

        Kyllä mielestäni työpaikan puute on aika iso ongelma. Monelle se kuitenkin on syy nousta aamuisin sängystä ja pitää rutiineissa kiinni.


      • jlcljcjgcjhcjh

        Roskaa.

        Aika hienosti perustelit, mutta kuitenkin lopussa väitit että yksinäisyys on ihmisen omaa syytä.

        Se on täyttä roskaa.

        Minäkin luulin ennen että yksinäisyys johtuu usein ihmisen omista teoista tai syistä. Esimerkiksi sairastunut tai työtön vetäytyy yksinäisyyteen jne.

        Kun itse sairastuin vakavasti ymmärsin ettei siitä ole lainkaan kyse. Lisäksi kun olen muita yksinäisiä haastatellut tarina on hyvin usein sama.

        Hyväosaiset puhuvat julkisesti syrjäytyneistä, väittäen epäsuorasti että yksinäisyys on yksinäisen oma syy. Kuitenkin syrjäytyneiden ja yksinäisten tarinat kertovat aivan jotakin muuta.

        Nuo hyväosaiset syrjäyttävät heikompiin asemiin jääneet.

        Työttömyyshän ei ole tilanteena mitenkään erikoinen. Työt loppuvat, mutta yhteiskunnan turvaverkot pitävät ihmisen hengissä ja tarjoavat mm. työvoimapalvelujakin ja jopa uudelleenkoulutusmahdollisuuksia. Työttömillähän on suorastaan valinnanvapaus siinä mitä tehdä seuraavaksi.

        Ongelma ei ole kuitenkaan tuossa. Ei lähimaillakaan.

        Kyse on siitä että työssäkäyvällä on esimerkiksi 3000 euron kuukausitulot joista käytettävää rahaa kaikkien pakollisten menojen jälkeen sosiaalisiin toimiin jää esimerkiksi 500 euroa kuussa. Näitä sosiaalisia toimia ovat mm. harrastukset, tai esimerkiksi ravintolaviikonloput, tai illalliset ystävien kanssa.

        Työtön saa kuukaudessa tonnin, josta jää pakollisten menojen jälkeen vain 300 euroa jäljelle ruokaan, vaatteisiin, polttoaineisiin jne.

        Kaikki sosiaaliset toimet on pakko jättää pois jotta pysyisi elossa.

        Tyyli, eli vaatetus jää staattiseen tilaan, eli ihminen kulkee samoissa housuissa ja takissa aivan kaikkialla. Vaatteiden värit haalistuvat ja vaatteet tietenkin kuluvat. Hiustenleikkuut jäävät myös pois ja hiukset leikataan vain kerran tai pari vuodessa kun kuontalo on liian pitkä. Kaikki sosiaaliset tilaisuudet on pakko jättää pois laskuista. Ensin sen vuoksi ettei ole rahaa, sitten sen vuoksi ettei ole enää edes vaatteita joita pystyisi laittamaan päälle.

        Ihminen ei vapaaehtoisesti syrjäydy, vaan hänet syrjäytetään.

        Hyväosaiset ystävät joiden ei tarvitse miettiä jokaisen sentin käyttämistä pystyvät kokoontumaan keskenään ja pitämään hauskaa ja tutustumaan toisiinsa täysin vaivattomasti. Työtön ystävä joutuu jäämään kotiin, eli sinne minne ne hyvätuloiset "ystävät" eivät suostu tulemaan koska rahaa ei yksinkertaisesti ole käytettävissä.

        Kun tuota tilaa jatkuu vuoden tai pari, tai usempia, työtön ei ole enää ystävä, vaan tuttu jota moikataan vastaantullessa, ja jolta kysytään kuulumiset, mutta jota ei edes ajatella kutsuttavan mihinkään.

        Onko työtön tuolloin vapaaehtoisesti päättänyt syrjäytyä, vai onko hänet syrjäytetty?


    • selitys

      Työpaikalla ei välttämättä ole sellaisia ihmisiä, joiden kanssa viihtyy, eihän työtovereitaan voi valita Harrastuksissa voi olla ihmisiä, joilla on jo niin paljon ystäviä ettei uudelle riitä aikaa. Opiskelupaikoissa useimmilla on jo ystävänsä, joiden kanssa ovat koko ajan eikä uusi mahdu mukaan.

      Useimmat ovat nykyään niin kiireisiä, että jos ehdottaa yhteistä tapaamista tai jotain menoa, ei toisten kalenterista löydy aikaa. Lopulta alkaa epäillä että itsessä on jotain vikaa niin ettei kukaan haluakaan tapailla, ja on parasta luovuttaa. Ei tunnu mukavalta tupata seuraan yksipuolisesti, jos alotteita ei tule toisilta osapuolilta koskaan.

      Hiljaiselle ihmiselle kehotus mennä reippaasti tutustumaan nostaa kauhun hien pintaan. Taasko pitäisi olla se, joka yrittää tutustua ihmisiin, jotka eivät tarvitse seuraasi ollenkaan?

      • kiitos.

        Juuri näin! Olet täsmälleen asian ytimessä.


      • kekeneräinen

        Monia hyviä pointteja vaikkakin jotkut ehkä vähän pessimistisiä
        "Opiskelupaikoissa useimmilla on jo ystävänsä, joiden kanssa ovat koko ajan eikä uusi mahdu mukaan."
        tiedän kyllä tuon tunteen että ku porukkaan yrittää ja on siinä riippakivenä mutta ehkä se ajatusonkin siinä että ei pitäisi niin paljon yrittää väkisellä soluttautua tiettyyn porukkaan vaan etsiä enemmän samanmielistä porukkaa (en sano että aina helposti löytyy) ja pyrkiä ängätä siihen koska itse koen että porukassa ei ole maksimi jäsenmäärää jolloinka jos oikea porukka löytyy siihen kyllä sopii
        tuo viimeinen kappale on kyllä täyttä totta ja vaatii ihan älyttömästi työtä että ei tunnu enää pahalta nimimerkki prosessi kesken


      • Bestis

        Pyydetäänkö sinun työpaikallasi uusi työntekijä työpäivän aikana mukaan syömään, kahville jne. Entä kutsutaanko yleisesti kaikkia mukaan, vaan mennäänkö vain bestiksen kanssa.


    • KÖYHÄ CP

      Äutismi on päräs :D:D:D ja viinä :D:D

    • eläkemuori

      voi luoja että olet typerys ja näet vain oman napasi

    • mitäänkokematon

      PROVO

    • ohrantähkä

      Asun yksin, lapsilla omat perheensä ja menonsa. Ovathan he tietysti ystäviä, mutta ei sillä tapaa, kuin oikea ystävä..
      Eläkkeellä, muutamassa harrastuksessa käyn muutaman kerran viikossa ja näen siellä ihmisiä, mutta eipä heistä ole oikein bestiksiä tullut. Nuoruudessa olikin ystäviä, muutamia oikein läheisiä, mutta kun se ns. ystävyys oli vain minun yhteydenottojeni varassa eikä vastavuoroista, niin kuihtuivat nekin vähäiset. Olen tyytynyt tähän olooni.

    • On ainaki tilaa

      Yksinäisyys johtuu haluttomuudesta kokeilla ja sulkeutumisesta. Kritiikin voi kohdistaa joihinkin siihen kuuluviin ominaispiirteisiin esimerkiksi kohtaloon. Väliaikainen yksinäisyys on antoisaa, ehkä on parempi rinnastaa se todellisen inspiraation lähteeksi kuin ennakkoluuloiseksi käsitteeksi.

      • huhhuh..

        Aikas moni ihminen kokeilee jotain, eri asioita. Ja puhuu ihmisille. Miten se on sulkeutumista tai haluttomuutta? Mitä itse kokeilet muuten?


      • Rakkain terveisin
        huhhuh.. kirjoitti:

        Aikas moni ihminen kokeilee jotain, eri asioita. Ja puhuu ihmisille. Miten se on sulkeutumista tai haluttomuutta? Mitä itse kokeilet muuten?

        Kun ystävyys on luonnollinen sen vastakohta on todellinen eli mielipiteesi. Sulkeutunut on kaiken olonsa tunteva ja mukavasti asiansa tekevä. Monen asioiden suhteen tillaltaan tavoittelematon tai vain todettu tutuksi. Itse kokeilen asioiden vuorovaikutusta niin että itse sen ymmärrän. Se on minun kohtalon kysymykseni. Vastaan sinulle että kiitos huomiostasi.


    • hidden message

      eihän tapaaminen ja tutustuminen ole sama asia kyllähän niitä ihmisiä näkköö van ku jos ei ite ossaa tutustua ja toiset ei halluu niin heleposti käypi niin että yksin jääpi. mutta totta onpi että vaikeaa se on jos jokapaikassa yrittää eikä lannistu vaikka aina jää luu kouraan

    • Sumpsan Sulttaani

      Ehkäpä jo moni ratkaisi asiasi ongelman? Avoimuus ja rehellinen lähestyminen tuo tuttavuuksia, niistä sitten jotain jatkossa tai ei

    • erkka:

      olemme sitten kai syrjäytyneitä.....

    • SyrjäytynytMuuttaja

      Olen nuorimies ja kotoisin pieneltä paikkakunnalta. Syrjäytymiseni alkoi koulukiusaamisen muodossa ja sen jälkeen ei tehnyt mieli mennä ulos, koska oli pienet piirit, ne samat ihmiset jne... Ei päässyt mukaan enkä suoraan sanottuna olisi halunnutkaan koulukiusaajieni mukaan mennä vapaa-ajalla.

      Peruskoulun jälkeen muutin kauaksi kaikesta ja menin amikseen. En polttanut enkä juonut. Pidin päihteiden käyttöä naurettavana. Joku saattoi mennä ryyppäämään, itselleni se oli todella vastenmielistä, jonka vuoksi jäin siitäkin sitten ulos. Lisäksi öisin aina hiipi uniin traumat ja pelko mitä jos uudet luokkakaverit alkaisivat kiusaamaan minua. niin ei käynyt mutta harhaluulot olivat pinnassa ja tuntuivat todellisilta. Muutamissa kouluissa ollut peruskoulun jälkeen ja aina tullut samat harhaluulot pintaan.

      Masennukseni on lievempi kun en opiskele. Jotenkin ei nouse muistot niin pintaan. Tai kyllä ne aina muistissa elää mutta ne ei ole niin voimakkaita. Ilman koulutusta en saa työpaikkaa kuin puhelinmyynnistä. Jonka vuoksi olen työtön sossupummi. Olen asunut nyt viiimeisen 3 vuoden aikan 5 eri paikkakunnalla. Nyt asun isossa kaupungissa ja täältä olen löytänyt jonkun verran kavereita ja saman henkistä porukkaa. Lisäksi veljeni asuu täällä. Joten nyt näen vähintään kerran viikossa jonkun ihmisen ja tilanne vähän parantunut.

      Se on vaan sitten vähän eri asia jaksaako sitä lähteä, jos aivotoiminta lamauttaa kyvyn nousta ja ei vaan pääse sängystä ylös. Vahva depressio vaikuttaa itseeni ainakin fyysisesti. Aluksi luulin, että mul olisi joku fyysinen sairaus mutta kun ne ei tunnu muuta kuin silloin, kun on paniikkikohtaukset huonompi kausi masennuksen kanssa. Välillä parempia aikoja välillä heikompia. Se kuitenkin asuu päässäni.

      • nuorinainen

        Nimimerkille SyrjäytynytMuuttaja,
        Haluaisin sanoa mielipiteeni tilanteeseesi:
        1) Hyvä, että olet muuttanut. Selvästi olet myös miettinyt elämäsi kulkua.
        2) Mutta olisiko mahdollista, että pääsisit jonnekin terapeutille tms.?
        Enhän toki voi varmasti sanoa, mutta minusta tuntuu, että se voisi tuottaa hedelmää. Itse olen hyötynyt siitä.


    • ypönen

      Olen "yhden ystävän ihminen". En kykene luottamukselliseen ystävyys- tai seurustelusuhteeseen enempää kuin yhden ihmisen kanssa kerrallaan. Olen niin estynyt, etten edes kykene puhumaan vapaasti, jos on useampia kuulijoita kuin 1 kerrallaan. Olen siis kunnolla tärähtänyt, johtuu siitä että minua kiusattiin vuosikaudet koulussa. Paras ystävä jäi siis 18-vuotiaana, lähdin kotoa ja seurustelin 23-vuotiaaksi asti. Tämän jälkeen tuli ero ja minulla siis oli vain perhe jäljellä, eli vanhemmat jossain saman kaupungin lähiössä. Muuten olin täysin yksin enkä edes opiskellut tai käynyt töissä, vaan etsin töitä ja harkitsin jatko-opintoja. Tuota aikaa en ota takaisin.

    • urts

      Jo on jumalauta huolenaiheet!!!! Voi kettu sentään!!!! Itänaapuri tulee koska tahansa ja listii suomen ja täällä ollaan huolissaan kaikesta muusta!!!! Herätkää nyt helvetti äkkiä!!!!!

      • pyyjäpää

        No tulee jos on tullakseen. Murehditaan sitä sitten.
        Saattaahan tuo olla tulemattakin.


    • syitä monenmoisia

      Avioero on monelle myös yksinäisyyden syy, varsinkin miehille kun exvaimo on saattanut olla se joka on pitänyt yhteyksiä sukuun ja ystäviin.

      Avioeron myötä lapsetkin usein muuttavat uuteen kotiin äidin mukana.

      Myös viina tai siis alkoholismi ajaa totaaliyksinäisyyteen suomimiehiä.

      Mielenterveysongelmat ajavat osaltaan yksinäisyyteen.

      Muutto täysin uudelle paikkakunnalle esim työn tai opiskelun perässä saattaa tehdä yksinäiseksi ellei onnistu löytämään ystäviä.

      Joku on voinut muuttaa kumppanin perässä täysin uudelle paikkakunnalle ja sitten onkin saattanut tulla ero - ja jääpi yksin.

      Syitä on varmaan yhtä paljon kuin yksinäisiäkin suomessa.

      • 1 tärkeä syy vielä

        Vanhuus ja ikääntyminen monella suomessa yksinäisyyden syy myös.
        Kaverit ja sukulaiset ovat saattaneet jo "nukkua pois" ja kunto voi olla jo niin heikko ettei vanhus pääse paljoa liikkumaan ilman apua ulkona tai paikoissa joissa voi muita ihmisiä tavata.


    • Lonerylovely

      Nuorenahan noita yksinäisyysasioita miettii herkemmin. Kun tulee vanhemmakis, niin niidenkin merkitys vähenee. Lopulta tämä elo on niin lyhyt, että kannattaa lopettaa se turha haikailu suuresta ystävämäärästä. Joskus saattaa olla jopa niin, että jo se yksikin "ystävä" on liikaa. Tällä tarkoitan lähinnä sitä, että jos itselläsi menee vähänkni paremmin, niin tämä toinen saattaa kokea jo mustasukkaisuutta jne. Ihminen on loppupeleissä se susi toiselle.

      Itse olen päässyt eroon ihmisriippuvuusdesta ja osaan nauttia yksinolosta ja saan jopa siitä voimia enemmän kuin, että olisin ison ystäväparven kanssa koko ajan puuhaamassa jotain.

    • Lasihelmi4

      Minua kiertää kuin kissa kuumaa puuroa yksi työkaveri. Pelkään, että hän kohta ehdottaa jotain vapaa-ajan yhteistä juttua! Kyläreissusta on jo vähän vihjaillut. Minulla on perhe, lapsia. Myös mielenkiintoinen harrastus. En kaipaa ystäviä. Töissä on kiva jutella leppoisasti kaikenlaisista asioista tauoilla, mutta siinä se. Kaipaan omaa aikaa ja nyt sitä 20 vuoden jälkeen on viimein tarjolla. Lapsena ja nuorena minulla oli paljonkin kavereita, mutta minusta aina tuntui, että jouduin mukautumaan muiden tahtoon. Siksi olin varmaan niin suosittu ja kiva kaveri. Teen sitä helposti vieläkin. Aikuisena ei ole kuitenkaan valmis samalla tavalla luopumaan omista ajatuksistaan. Toista ei halua kuitenkaan loukata, eikä sano suoraan, että ajattelen tästä asiasta aivan toisin. Siis kohteliaisuudesta. Pidän vanhoihin ystäviin somen kautta yhteyttä. En halua heitä enää oikeaan elämääni. Ymmärrän nuoria ihmisiä, jotka kaipaavat ystäviä, seurustelukumppania ja puolisoa. Näin keski-ikäisenä olen usein miettinyt, että parhaat vuodet meni niin nopeaan ja mitä raatamista. 5 lasta. Suoraan lapsuudenkodista perheen perustamiseen. Olisiko se ns. yksinäisen, sinkun elämä ollut kuitenkaan ollenkaan paha? Joskus unelmoin, että jätän tämän nykyisen elämän ja katoan jonnekkin. Aloitan alusta, puolet vielä elämättä. Lähes erakkona...No, taloudellisesti ei varmaan mahdollista. Osaisipa moni yksinäinen nauttia enemmän elämästään. On niin paljon mielenkiintoista ja kivaa elämässä. Siihen ei tarvita muita.

    • entinen erakko

      En löytänyt koskaan ystäviä kouluista, joskus saattoi olla yksi hyvä ystävä mutta kotipiireissä. Niinpä eristäydyin löytämäni miehen kanssa ja jäin kotiin, teinpä siinä kaikkeni että pystyin aina olla kotona. Kun erosin niin jatkoin sitä ja aloin harjoittamaan omatoimisesti ammattia mikä on hyvin sosiaalinen sekä olen alkanut kääntää aika lailla nyt vapaa-ajan kuvia ja löytänyt sosiaalisen elämän.

      Ystäviä on kun niitä todella etsii niin ne samanhenkiset ovat jossakin, aluksihan niitä ei usko ystäviksi jos on huono itsetunto. Vain valikoida että kenet minä todella haluan ystäväksi ja jatkaa yhteydenpitoa vain, eikä jää siihen odottamaan että tämä ihannehenkilö ottaisi yhteyttä!!

    • Yksinäistä

      Yksinäisyyteen on monta eri syytä

      Omalta kohdaltani alkoi yksinäisyys kun yritykseni teki konkurssin, kaikki ystävät/kaverit katosivat samantien mm.lapsuuden kaverit.

      Olen yrittänyt useasti ottaa yhteyttä ja ilmoittanut uutta puh.numeroa mut ei ainoakaan ns.entinen ystävä/kaveri ole ottanut yhteyttä.

      Kyllä yrityksen aikana niitä pyöri kahvilla päivittäin ja olipas mukavaa.

      Eräs ystävä vielä yritti lainata työttömältä yrittäjältä rahaa, vaikka tiesi hyvin että elän vain peruspäivärahan varassa vaikka hän ja aviopuolisonsa olivat molemmat töissä, HIP HEIJAAA, kuka kaipaa tuollaisia ystäviä, jotka hylkäävät kun yritys menee nykypäivänä nurin.

      Nyt ei enää ystäviä/kavereita, avovaimo ja koira ovat ainoat mitä jäi jäljelle ja olen siitä iki onnellinen vaikka olis kiva jutella joskus ystävien ja kavereiden kanssa elämän menosta ym.asioista.

      • aivan totta.

        Monet konkurssin tehneet jätetään liian usein yksin ilman tukea.


    • näin on hyvä

      Talvisodan kirjeissä joita nuoret sotilaat lähettivät kotiinsa luki usein tuska siitä, että ei koskaan saa olla yksin.Olisivat joskus halunneet miettiä asioitaan yksinäisyydessä, mutta olosuhteet eivät antaneet mahdollisuutta siihen.

      Olin työelämässä jatkuvasti erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä. Huokailin joskus, voi että kun joskus saisi olla yksin. Nyt työni tehneenä todella nautin kun saan olla yksin .Ei tarvitse ottaa kantaa asioihin ,muuten kun näin kirjoittelemalla. Ei ole vaimoakaan määräilemässä

      • leskien yksinäisyys?

        Ystävätär jäi leskeksi, aviopuoliso jonka kanssa hän oli elänyt yhdessä yli 40 vuotta menehtyi ja hän oli ollut nuoresta saakka (17vuotiaasta) miehensä kanssa kimpassa.
        Mies oli luonteeltaan ollut se ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen, ystävätär ujohko ja arempi.

        Hän asuu satojen kilometrien päässä minusta toisella paikkakunnalla, joten kyläily ei ole mahdollista, juttelemme puhelimessa ja ymmärrän että hänen yksinäisyyden tunteensa on viiltävää, kun olivat kuin "paita ja peppu" puolisonsa kanssa aina yhdessä.

        Yksi yksinäisyyden syy on monella varmasti leskeksi jääminen.
        Sureva saatetaan "unohtaa" hautajaisten ja muistotilaisuuden jälkeen tyystin, varsinkin jos menehtynyt puoliso on ollut se , jonka kautta ihmissuhteet on pääasiallisesti solmittu ja ylläpidetty, eikä puolison kautta tulleet ystävät osaa oikein enää lähestyä leskeä luontevasti kun ihmisrakas supliikkimies on poissa.

        Tässäkin tapauksessa miehellä oli laaja suku ja ystäväpiiri, leski taas ujo ja sukulaisia vain nimeksi.


    • Yksinäinen voi olla mm. siksi, ettei uskalla päästää ketään UUTTA IHMISTÄ lähelleen. Itse toivoisin olevani OMAN SUKUPUOLENI edustajien suhteen rohkeampi. Olen usein lähes katkaissut välit ystävystymistä yrittävään toiseen naiseen.

      Monta kertaa olen kokenut, että ehdottaessaan yhteistä menoa tai puhelinnumeroa kysellessään, joku nainen on halunnut kokeilla, voisiko meistä tulla ystäviä. Tällöin minä kuitenkin usein vetäydyn, kosken usko, että jos tämä tai tämä ihminen todella tietäisi AJATTELUTAPANI ja MIELIPITEENI,
      hän voisi hyväksyä minua.

      Yleensä ystävystyminen näyttäisi onnistuvan paremmin, kun kyseessä on minua 15-20 vuotta vanhempi nainen. Johtuneeko tämä sitten siitä, että OLEN NÄHNYT PALJON IKÄVÄÄ MATKANI VARRELLA enkä sisimmässäni osaa todella tuomita juuri ketään(?) Vaiko siitä, että olen iäkkäiden vanhempien ILTATÄHTI, joka on kasvatettu samoin periaattein, kuin minua 10 - 20 vuotta vanhemmat ihmiset.

      Miesten suhteen minulla ei ole mitään tarvetta olla rohkeampi, mikäli tarjolla olisi ROMANTTISTA YSTÄVYYTTÄ. Varattuna en sellaista kaipaa.

      • sairaat yksinäiset

        Sairastuminenkin voi eristää ja tehdä yksinäiseksi.
        Vaikkapa vaikea sairaus, joka muuttaa ulkonäköä ja ihmistä siten, että aktiivinen vahva toimija muuttuukin autettavaksi ja heiveröiseksi saattaa säikyttää ihmisiä pois, tai sairastunut itse alkaa pelkäämään että häntä säälitään ja jättäytyy sivuun kun pelkää toisten reaktioita.


    • LA-puhelin

      Olin aikoinaan yksinäinen. Hommasin sitten LA-puhelimen ja sen jälkeen en ole ollut yksin. Kanavilla pajattaa päivin öin kaikenlaista sakkia. Ja mikä parasta, on puhuminen ilmaista.

      • whats up

        Sori, että olen tietämätön tässä asiassa, mutta mikä on La-puhelin?


      • LA-radiopuhelin

      • kiitos tiedosta

    • vanha koira ei -

      uusia temppuja opi, joten elän yksin, hiukan pettyneenä elämään,




      Kysymykseen " mistä yksinäisyys johtuu "

      Yksinäisyys johtuu siitä, kun ihminen pettyy elämässään liian usein,
      lopulta ihminen ei välitä enään kenetäkää,
      ihminen vetäytyy omaan itseensä, alkaa viihtyä itsensä seurassa ja omassa mielikuvitusmaailmassaan paremmin kuin että tullakseen jälleen peteyksi muitten joukossa,
      vanhana ihminen on jo niin väsyny ettei jaksa enään muitten ihmisten passaamista, mieluummin elää aivan yksin itselleen, tulee ja menee kuin itselle tuntuu hyvältä,
      omaa yksinäisyyttä olen miettiny, olen hetero,
      kun olin lapsi, minut eristettiin muista nuorista julmasti, suljettiin lukkojen taa omaan huoneeseen, etten päässy muitten nuorten kanssa kirmaileen iltaisin ulos, sieltä omanhuoneen ikunan läpi kuulin muitten nuorten iloista naurua ja hauskan pitoa,
      se aiheutti suurta tuskaa sielussani silloin,
      -- sitten hieman vartuin, olin nuori ja hyvin utelias, vihdoin pääsin muitten kylän nuorten kanssa tannseihin, sieltä löysin ensi rakkauden, jonka kanssa perustin perheen lapsineen, kunnes kuolema sitten erotti,
      -- kun en koskaan oppinu tekemään muita ihmis-suhteia niin elän aivan yksin kuolemaa ootellen, sillä erolla että joktut jälkeläiset pitää senverran yhteyttä ja seuraavat olenko vielä hengissä,

      • tutustumaan !

        "Vanha koira ei opi uusia temppuja", sanotaan.

        Mielestäni asia riippuu vähän "koirasta".

        Vanhalla koiralla saattaa olla vanhoja, hyviä temppuja plakkarissaan, elämän varrelta kerättyjä ja monessa liemessä hyviksi koeteltuja. Osaa ottaa itsensä rennosti ja olla lempeämpi sekä itselleen että toisille.

        Vanhemmiten on vaikea solmia ja löytää uusia ystäviä, sanotaan myös turhan usein.
        Ei pidä ainakaan minun kohdallani paikkaansa.
        Vanhemmiten ihminen VOI jalostua kuin vanha hyvä viini, ja useimmiten aikuisällä osaa tutustua uusiin ihmisiin paremmin kun tuntee itsensä ja tietää millaisessa seurassa on itse parhaimmillaan.


    • Huom! Lappi Sinkut

      Huom!

      Lappi Sinkut , , , :)

      Tuulellakin on ystävä , , , , ,

      Tee aloitteesi , , , Oikea Hellu : Tunne ja koe , , , :)

      Tässä ja nyt valloita uusi huomen :)

      Sydämet , , , lämpöön :)

      Vapaat , , , m i s k u t , , , Juosten , , , T o r n i o o n :)

      Rakkautta ei tarvitse etsiä eläämme jo rakkaudessa , , , :)

      Rakkaus asuu , , , meissä :)

      Oivallukseen Onni asuu valona rinnassa oivaltain yhdessä rinnassamme:)

      Ymmärrykseen , , , ihminen tavattavissa kohaamisentaito, , , :)

      Myös , , , tila / aika , , , avoimesti sekä , , , aidosti :)

      (Tunto )

      Tunne ja koe :)

      Katso suomi 24 Treffit Lappi Tornio , , ,

      Soita Heti , , , Aloite kuulluu kummallekkin :)

      Uljaat , , , Miehet , , , O v a t , , ,

      Aitoja - Sielun - Aromikkaita , , ,

      Hersyvin - herkuin :)

      Siirry , , , kaksin energiaan :)

      Varoitus: rakkaudettoman keho on jäykkä :))

      Aurinkoisin salonkikelpoisin asentein :)

      > > 3 * * :) = * suudelma Sielun avain :))

      Miehet pelkkää , , , ? seksiseuraa , , , Miehet, , , tee , , , mua :)

      Vaikka eivät sitä suoranaisesti , , , Deittiprofiilissa , , , mainitsisikaa?

      Muutaman lauseen jälkeen Naiset , , , :) Nainen , , , täytä , , , minut :)

      Heti , , , ehdottelemassa , , , aidosti :)

      ( Ihanasti , , , : )

      Läheisyyttä , , , Sekä aitoa seksiä , , ,

      Hersyvin herkuin :)

      Niin miksei sitä voi profiilissaan mainita ?

      (Miksi , , , miehet , , , pelkää , , , Seksiä )

      Traumat , , , :) ?

      Tieto taito sekä , , , kyky , , , a i t o - t o i m i n n a l l i s u u s , , , :)

      (Kohdata /avoimesti / aidosti :)

      Malli opit , , , Kaikki toiminnalliuus , , , tulee omista vanhemmista :)

      (Luomu nainen ja mies - aidosti :) )

      Varoitus :

      Suudelma on sielun avain :)

      Siiry tahdon , , , energiaan :)

      Vahvin energiamme :)

      Terve itsetunto on elämänmitainen kumppani, , , :)

      Huolla rakauden energialla , , ,

      Luomu Nainen , , , Luomu Mies , , ,

      E n e r g i i a a , , , R u s k a a n :)

      Vapaat , , , Naiset - Juosten , , ,

      T o r n i o o n :)

      Aika ja Paikka , , , ?

    • Avoin , , , keskuste

      Avoin , , , keskustelu , , , Kaikille - Rikastuttamisiin :)

      Koe , , , M i e h i s y y s , , , , Isä Karisma < :)

      M Y Ö S - S I N K U T :) , , , NAINEN -LUOTATTAMUS -MIES - ARVOSTUS :)

      Ajatuksen lahja Palvele / Ymmärrä , , , itseä , , , sekä lähimmäistä :)

      Jaettu , , , rakkaus , , , (Hyvää hyvällä , , , Todellisuuteen )

      KOE ARVOKKAAKSI TUNTEMISEN KOKEMUS

      YKSILÖ :)

      "Kaunista ja Totta " Kilvoitellen

      1. Elämäntarkoitus

      2.Intohimo

      3.Nautinto ( Maut/ Makuisuus )

      4. Terve sielullisuus (aistit

      5. Terve mieli kasvattaa terveen kehon sekä voimakkaan tahdon:)

      6 .Sydämellä näkevä , , ,

      7. Ihmisen keho heijasta selvästi mitä sen

      Mitä tapahtuu hänen sillään

      8.Elimistö on , , , , sielunpuntari , , ,

      9. Kun ihminen kieltää terveytensä hän kuvittelee, , , (Hurmiokunnat , , , ?

      Olevansa voimakkkaampi kuin , , , jumala :)

      10.Terve Itsetunto on elämänmittainen kumppani huolla

      Rakauden energialla , , ,

      Varoitus :Rakkaudettoman keho on jäykkä:)

      Mahdollisuudet valmiiksi:)

      Kiitos juuri sinä olet tärkein - Lenkki

      A i t o , , , a r v o s t u s :)

      Yhtesösi kuva sekä Esimerkki

      Ylikansallinen suvaitsevaisuus !

      Aito-Moraale :)

      • Asiallisuutta,kiitos

        Ylenpalttinen ja hallitsematon aivopiereskely voi tehdä yksinäiseksi.


    • Ai että miten tulee taloudellisesti toimeen jos asuu yksin, ei käy töissä tai opiskele? Ihan hyvin. Kiitos kysymästä. Entä itse, miten sinä? Ai sori, olis kiva jutella, mut nyt pitää alkaa nukkumaan. Öitä!

    • Petskupoitsu

      Mä tapaan ihmisiä paljon esim. töissä, mutta juuri kenenkään kanssa ei synkkaa hyvin. Niistä suhteista ei vaan synny sen syvempiä ihmissuhteita. Tuntuu vaan että ollaan ihmisten kanssa aika eri aaltopituuksilla. En tiedä miks näin on, varmaan monta syytä. Tietysti tällanen aiheuttaa mulle syrjäytymistä ja eristäytymistä, ja onhan se tosi surullista.

    • Liikaa vajaita

      Suurin osa ihmisistä on tyhmiä, juoppoja, rumia ja lihavia. Siksi inhoan niitä, vaikka useita tapaankin päivittäin. Taso on vain todella surkeaa.

      • TaivaanIsä. Kiitos?

        Ja puhuvat hyvin rumia ja kiroilevat, ei viitsi olla sellaisessa seurassa! Rivon tuntuisia ja jos on kokenut vääryyttä elämässä niin , silloin sulkeutuu mieluummin yksinäiseen pirttiinsä ja käsitöitä harrastaa ja rukoilee TaivaanIsää. Kiitos.


    • Jeesusonhyvä

      Oikeata ystävyyttä voi olla vain
      sisäisesti, aidosti hyvien ihmisten välillä.
      Saattaa tuntua tuomitsevalta,
      mutta sisäisesti hyviä
      tässä maailmassa ovat
      vain ne jotka uskonnon takia
      Jumalan avulla haluavat olla hyviä.
      Haluavat siis sisäisesti olla
      Jumalan takia hyviä täydellisesti.
      Hyvä ihminen ei petä.
      Jeesus on apu myös yksinäiselle.

      • Jumala.

        Jeesus homosteli 12 huumekaverinsa kanssa.


    • jaapajaa

      Jos sinut laitetaan 100 kiinalaisen kanssa asumaan lähiöön 2kk, et siis tunne ketään.. Miten sinun mielestäsi tämä luo seuran tunnetta? Seuran tunnetta saa YSTÄVISTÄ jne sinulle tutuista ihmisistä, ei kadulla ohi pyyhältävästä ihmismassasta joka suomessa on koko ajan naama norsun veellä. Kaikki eivät ole yhtä hyviä hankkimaan ystäviä. Yksinäinen voi olla ilman syrjäytymistäkin.

      • tympääntynyt

        on olemassa yks filkka. the heat. siinä ilmaistaan täydellisesti niin yksinäisyys kuin seuran kaipuu. olen yksin mutta en yksinäinen.


    • uus lässytin

      Vöy. Vöikö öllä nöin päljön yksinäisiä? Önneks mie en öle, myt seyrää sää jös vään hälyää.. Riippyy mitä hälyää jä önkö röhkeyttä ävätä syy väikkä mäitöä östäessä käypän jönössä :D

      T:29.v mies seurallinen etelä karjalasta. [email protected] :D

      • uus lässytin

        zemppiä ja rohkeutta ketkä tuntee olonsa yksinäiseks.


      • zibuliz

        Oletko saanut ensikertaa käyttöön näppiksen jossa on ä ja ö.


      • seuraton?
        zibuliz kirjoitti:

        Oletko saanut ensikertaa käyttöön näppiksen jossa on ä ja ö.

        MENKÄÄHÄN KÄYTÖS KOULUUN ENNENKUIN TULETTE JUTTUSILLE! HYVÄT KÄYTÖSTAVAT OPETELKAA!


    • ole avoin

      Varmasti jää yksin jos valittaa koko ajan, et ei ole ketään, siis ensimmäisenä katse muualle kuin itseen.

    • Tonikuusela

      Se pieni vinkki, että Raamattu on alunperin kirjoitettu Hepreaksi ja Kreikaksi.


      Latina ja Englanti ovat yksinkertaisia vulgaareja kieliä tarkoitettu pääosin talonpojille. Esim Martti Luther käänsi Raamattunsa Saksaksi pääosin suoraan Latinasta. Ei hän ainakaan Kreikkaan osannut! Erasmuksesta en tiedä.


      "Peon English" niin sanoakseni. Kannattaa olla hiukan kriittinen siis noiden sanojen suhteen. Kyllä Jumala varmasti RANKAISEE niitä, jotka häntä vastaan ovat rikkoneet! Mutta Kreikassa on sanoja kuvamaan kidutusta, tuhoa jne jne...kannattaa perehtyä niihin sanoihin ja löytyvätkö ne alkuperäisistä Kriekankielen sanoista. Kun Luther käytti termiä "Sola Scriptura", niin hän puhui Latinankielisestä tekstistä, ei Kreikasta!


      Jumalaa kannattaa totta tosiaan pelätä! Se on kaiken viisauden alku! En ala väittelemään tästä asiasta! Mutta Jumala antoi alkuperäisen sanomansa Hepreaksi ja Kreikaksi, eli vulgaari kansan latinaksi ja talonpoikaisenglanniksi. Tämä on hyvä pitää mielessä!

    • ...................

      Olen päästäni sekaisin joten en kykene minkäänlaisiin sosiaalisiin suhteisiin.

      • ei erakkoluonne

        Minä pidän yksin olemisesta. On nautinnollista lojua aamulla vuoteessa, sitten nousta hiljaa hissutellen, keitellä kahvit ja lukea nettilehteä. Käydä muutamalla sivulla ja lukea sähköposti.

        Sitten aamupuuro, suihku ja ulos lenkille. Tulen takaisin kaupan kautta, jos on tarvis. Käyn kirjastossa, uimahallilla, teen käsitöitä, ja luen paljon. Kerran, pari viikossa tapaan lastani ja lastenlastani. Hoidan kissaani, kukkiani, ompelen. Enkä sekuntiakaan ole tuntenut itseäni yksinäiseksi.

        Työelämässä olin pitkään asiakaspalvelussa, ja sain ihmisistä tarpeeksi. Nyt nautin olostani ja teen elämästäni mieleisen. Ja toivon samaa kaikille.

        Onnellisuus ei ole päämäärä vaan elämäntapa.


      • avaa silmäsi-

        ole rehellinen itsellesi sisäisesti, puhu aina vain totta ja vain totta, ole totta itsellesi,
        siitä sun elämä selkiintyy ja huomaat kuinka hyvä ihminen sinä oikeesti oletkaan,
        t o t u u s on elämässä PARASTA LÄÄKETTÄ mitä ikinä ihminen voi saada,




        Etkä ole sekasi,
        vaan sun ympärillä olevat ihmiset on päästään sekasi, ne on sinut " lyöneet " latistaneet, vähätelleet, tehneet kaikkea kauheeta sun latistamiseksi, kierojaki jotkut on että et oikein tiedä miten asiaan suhtautuisi, ja luulet että sinussa on se vika kun sun lähiympäristössäsi pahin vika on,
        tämän on faktaa tietoa ja aivan itse koettua elämää,

        oli aika elämässä jolloin
        --- luulin olevani jopa hullu, kun en ymmärtäny miksi mistää ei tule mitään ja miksi läheinen ihminen salaa kaiken elämstään eikä puhu vaikka kuinka olisin pyytäny,
        lopulta meni siihen että aina kun kysyin mitä hän on touhunnu päivän kun olin ollu töissä, hän hyökkäs nyrkkeineen kimppun ja olisi lyöny ja hakaanu mut kuoliaaksi jos olisi kiini saanu,
        se oli elämäni hirveintä h e l v et t i ä,
        menein lääkäriin ja terapiaan , kun luulin olevani hullu, syytin siis itseäni kaikesta,
        lääkäri avasi silmäni etten olekkaa hullu vaan mun ympäristö ja puoliso käyttäyttyy oudosti,
        ei puhumattomuus ja asioitten salaaminen ole normaalia,
        puhumattakaa väkivalta, ja tappouhkaukset,

        sinulle ................................ piste viiva toivon sydämeni pohjasta että saat omat asiasi terapiassa selvitettyä, ja joku avaa sun silmäsi että et ole sen sekavampi kuin sun ympäristösikää,
        joku on vahingoittanu sinua henkisesti pahoin , kun tunnet olevasi sekasi, tai luulet että sinussa on vika,
        -- vakuutan sinulle , olet hyvä ihminen, aivan yhtä hyvä jollet peräti parempi kuin sinun panettelijasi ja alistajasi, ja sinun ympärillä olevat " sadistit "
        --- sinun täytyy päästä pois siitä oravanpyörästä, eli " noidankehästä " niin pääsin minäki aikoinaan terapian ja lääkärin avulla,
        lääkäri antoi lausunnon että olen A-luokan kansalainen,
        sanoi minulle lähtiessä että läheisissä taitaa olla nyt tosipahasti jotain vialla ,
        siis antoi vinkin että aloin huomamaan ettei mun läheisissä ollutkaan kaikki kohdallaan, turhaan syytin itseäni kaikesta,

        OLE TOTTA ITSELLESI ja ympäristöllesi, niin elämässä alkaa aurinko paistamaan sinunki sisäiseen " risukasaasi ",
        niin kävi minullekki,


    • yksisilmäinenkostaja
    • arvottomatko?

      Jos lopetatte rumien puhuminen. Ulkoisesti "kauniskin" ihminen voi muuttua "rumaksi" puhuessaan rumia. Ei viitsi olla sellaisessa seurassa, ja manipuloidaan jotkin kautta työyhteisöstä pois että, saadaan kauniimmat paikalle. Sitähän se kaikki on! Vittuillen pihalle ja silmistä pois. yksinäisyys joskus itse valittua! On mukavampaa olla omassa seurassa kun, pöljiitten narsistien ja rumien laulajien ja puhujien kanssa.

    • ihmisiä ei kiinnosta

      Jos on hiljainen ujo niin ketään ei kiinnosta vaikka yrittäisikin,

      • lykkyä tykö -

        " ihmisiä ei kiinosta "



        Älä yritä , ole vain aivan oma itsesi ,
        ole vaan ujo jos kerran olet ujo, SE ei haittaa yhtää mitään, niin on kaikki muutki aluksi ujoja,
        ole vain ihmisten joukossa kaikesta huolimatta,
        niin minäki aikoinaan olin vaikka olin ujo,
        olen ujo vieläki,
        mutta se ei enää haittaa kun sen on itse hyväksyny, että minä olen tällänen niin kaikki muutki sitten hyväksyy mut semmosena kuin olen,
        niin käy sinullekki,
        olet ja käy samoissa harrastuksissa kuin muutki,
        kun tarpeeksi usein näkee samoja naamoja, niin siinä pikkuhiljaa joku alkaa puhumaan sitä sun tätätä,
        tai sinäki satut jotain sanomaan ja joku siihen vastaa jotain, niin se vaan alkaa se komunikointi ihmisten kesken ja siitä se vaan lisääntyy, kunnes huomaat yllättäin että olet aivan yhtä rohkea kuin kaikki muutki,
        alat löytämään ystäviä,
        sun oma arvostelukyky kehittyy sitä paremmin mitä enemmän olet muitten ihmisten kanssa tekemisissä,
        alat huomata erilaisia luonteen piirteitä eri ihmisissä,
        kaikki ei välttämättä sitten sua itseä enään mielytäkkää, ja ne karsiutuu pois tuttava piiristäsi,
        ja kivat kaverit jää automaattisesti ystäväpiiriisi ja ehkä jopa neki alkaa lisääntymään, kun ihmiset huomaa kuinka mukava ja hyvä kaveri oikeesti oletkaa,
        tästä se elämä alkaa
        rohkeutta vaan hieman alkuun ,

        kyllä ihmisiä alkaa kiinostamaan kaikki sinussa kun olet vain oma itsesi ja hyväksyt sen.


      • ujopaska?

        Ujot on ihan sieltä persseestä. Tyhmää sakkia ujot helvettiin?


    • Hyvä kysymys. Mietin sitä itsekkin monesti. En koe itseäni yksinäiseksi. Tosin ei minulla ole koskaan ollut kavereita joten niiden puute ei oikeastaa nykyisin haittaa.
      -Joskus esimerkiksi töissä törmään outoihin asioihin.
      --Työpaikalla kesäloma aikaan juteltiin puutaheinää kahviaikaan. Joku kertoi soittaneensa loma olevalle työkaverille ja kyselleensä työkaverin lomalla olosta. Ei minulle kukaan töistä ole soittanut vapaa aikana kysyäkseen kuulumisia?
      ----Samanlainen tilanne. Oli soitettu pois lähteneelle viikonloppuna ja juteltu uudesta työpaikasta ja miten sielä menee. En muista että kukaan olisi koskaan soittanut minulle vanhasta työpaikasta?
      ----Firma tarjoaa ravintola illan kevään kunniaksi. Mennään siis yhdessä syömään töiden jälkeen. Ihmiset sopivat keskenään ketkä menevät yhdessä töistä ravintolaan. Ketkä menevät minnekkin sitten jatkoille. Kukaan ei pyydä minua mukaan. Menen itsekseni sitten ravintolaan. Istumaan johonkin missä on vapaata.
      -
      Pidän kyllä itseäni seurallisena ja juttelen ryhmässä. Mutta mitään lähempää kaveri suhdetta ei synny.
      Miksi puhelin ei soi?

    • wefoikoårt

      Olisiko niin että meille jokaiselle on paikka täällä maanpäällä.Toiset ovat parrasvaloissa paikallaan ja toiset siltä väliltä ja toiset taas yksin paikallaan. Elämäntilanteet muuttuvat iän myötä .Esim.puolison kuolema,eläkkeelle siirtyminen , valtion heikko taloustilanne vie työttömyyteen, sairaudet´jne.jne.On tosi paljon erilaisia asioita jotka aiheuttavat yksinäisyyttä. Jotkut vain joutuvat yksinäisyyteen itse riippumattomista syistä.On myös ihmisiä jotka ovat sinuja itsensä kanssa ja viihtyvät yksin.Se ei ole heille ongelma. Jos kokee yksinäisyyttä eikä ole hyvä olla siinä,on lukemattomia yhteisöjä joissa viihtyy ja on hyväksytty sellaisenaan.Varmaan vaikka yksinäisten kerhot keräisi kannattajansa joten eikun ideoimaan ja kokemaan yhteisöjen rikkautta.Ken luova ja idearikas on ,laita lahjasi käytäntöön.

    • Tiedäthän

      Yksin oleminen ei ole aina yksinäisyyttä. Yksin olemisesta voi nauttiakin. Ihminen jolle yksinäisyyttä ei ole se, että on yksin ja puuhailee kaikenlaista yksin, on sinut oman yksin olemisensa kanssa. Aina ei tarvitse toisia ihmisiä., pärjää yksin omien ajatusten ja tekemistensä kanssa. Joillakin yksinäisyyttä poistaa ´lemmikit, toisella lukeminen, kolmannella tekeminen. Ihmisten luo pääsee aina jos haluaa. Sosiaalinen ihminen voi aina mennä ja jutella ihmisten kanssa, voi etsiä ystäviä, harrastuksia joissa ihmisiä tapaa ja kenties löytää uusiakin ystäviä, samankaltaisia seurakseen. Yksinäisyys on usein oma valinta ja oman mielen rajoitteiden sisäpuolelle sulkeutumista. Ole ihminen ihmiselle niin et jää yksin. Kaikki me lopulta olemme vain ihmisiä, rikkaita, köyhiä, elämän murjomia, onnistuneita, terveitä tai sairaita. Se kuuluu ihmisyyteen.

    • mklmkmk

      Tässä nuoren aikuisen naisen ajatuksia..

      Tuntuu ettei ystävyyssuhteiden luomista pidetä tärkeänä. Monella on oma puoliso ja perhe, sekä ne peruskouluajoilta pysyneet ystävät, ne riittää. No mikäs siinä, kai sen ymmärtää että niihin menee oma aikansa. Mutta mun mielestä uusiin ihmisiin tutustuminen avartaa, virkistää, parhaimillaan muuttaa sinua paremmaksi.

      Miksi elää tuollaisessa kuplassa minkä sisään ei pääse astumaan uusia ihmisiä? Miehistä saisi hienoja ystäviä, mutta heillä on aina ollut taka-ajatuksia, vaikka ovat päin naamaa vannoneet että ystävyys on ok. Nyt kun seurustelen ei heitä kiinnostaisikaan tutustua koska minusta ei saa kumppania.

      Minusta on sanottu, että olen aito, mukava ja rento ja niin olen yrittänyt ollakin. Pidän itsekin itsestäni. Olen ottanut yhteyttä rohkeasti vanhoihin ystäviin, joita on "pelottanut" tarttua luuriin, mutta sitten olenkin ollut se joka ylläpitää suhdetta.

      Ennen mua harmitti yksinäisyyteni, mutta tiedän että on naisia, jotka ovat kaikinpuolin ihania persoonia, sen näköisiä että he vetävät puoleensa ihmisiä, mutta ovat silti yksinäisiä.

      • Tiiliskiveltä tuntuu

        Niinpä. Kun on ikänsä elänyt parisuhteessa/-teissa, suhteen syytä tai toisesta päätyttyä, yksinhän siinä jää. Entiset ystävät ovat vielä aika innokkaita ottamaan kantaa siihen, mikä eron aiheutti.

        Puolesta ja vastaan, ja ennen kaikkea ainakin narsistin kanssa elänyttä ja vapaaksi pyristellyttä vastaan, vaikka "korulauseissa" kuinka muuta hehkutetaan.

        Itsekin olen ollut se vanhoihin kavereihin yhtäpitävä osapuoli. Enää en jaksa. Kaiken lisäksi moni tuntuu kokevan kivannäköisen naisihmisen olevan jonkinlainen uhka omalle parisuhteelle tai jopa perheelle. Ja höpö höpö hän sitä on.

        Joku ketjussa ehdotti työväenopiston kursseja tai vastaavia ystävien saamiseksi. Höpöhöpö sillekin. Ei aikuisiällä niistä ystäviä löydä. Kanssakäyminen loppuu samalla kuin loppuu tunti tai kurssikin.

        Kapakoissakaan ei solmita ystävyyssuhteita, eikä niissä jaksa luuhata Erkki tai Eerikakaan.

        Joten ollaan sitten yksin.

        Ja voidaan huonosti, niin sosiaalisesti kuin psyykkisestikin. Kyllä kai aika iso osa ihmisistä kaipaisi ihmisiä, joiden kanssa jakaa muitakin asioita kuin hyvätpäivät kassalle.


    • Tapaa toki... Mutta ne on vaa hyvänpäiväntuttuja/opiskelutovereita...
      Siinä se, vielä sen lisäksi kun on heidän seurassaan, tuntee itsensä kovin ulkopuoliseksi...

    • siin se. . . . .

      Häpeä, status 0, shame....

    • Onnellinen miäs

      Ihmisten takia viihdyn nykyään huomattavasti paremmin yksin, kun ihmisten seurassa.
      En nyt ole itsekään täydellinen, en edes suurin piirtein sinne päin, mutta en myöskään ole sellainen pinnallinen muita vedättävä p**** kuin mitä nykypäivän ihmiset tuntuvat enimmäkseen olevan. Ajan henki on vissiin sellainen...?
      En kuitenkaan ole yksinäinen, käsittääkseni yksinolosta täytyy kärsiä, ennen kuin yksinoleminen täyttää yksinäisyyden määritteenä ja muutenkin.
      En vain jaksa, tai no jaksaisin kyllä, mutta en viitsi kuunnella enkä ottaa vastaan yhtään enää mitään turhanpäiväistä paskaa keneltäkään vastaan ja inhoan muutenkin ihmisillä pelailua.
      Itse en ole sen luontoinen enkä aio sellaiseksi alentuakaan. Niin kauan varsinkaan, kun olen vähänkään järjissäni. Ikäni, reilu 30v, olen joutunut sietämään tuollaista käytöstä kanssaihmisiltä, joten mitta on täysi ja sen vuoksi pysyn yksin vaikka väkisin sitten.
      Juttelen kyllä jos mulle jutellaan jne, mutta en tosiaan kaipaa mitään em muuta turhaa elämääni.
      En nykyään anna mitään ihmisille, mutta en kyllä ole ikinä vaatinutkaan mitään itselleni, enkä edes odota mitään sellaista, joten eiköhän sekin saldo mene aikaslailla tasan?

      • 555

        Aika nuorena jo päädyit mielipiteeseesi "onnellinen miäs". Totta tuo, että ihmisillä pelaaminen on nykypäivää ja kamalaa. Harvoin kohtaa sydämeltään aidon ihmisen. Hyväksikäyttö näkyy koko yhteiskunnassa, samoin kuin kaikki muutkin ongelmat, miksei sitten yksilösuhteissa. Aikamme elämä on viemässä ihmistä yhä enemmän yksinäisyyteen ja masennukseen, valitettavasti.
        Yritetään siitä huolimatta tehdä omasta pikku elämästämme jotain sellaista, josta nautimme ihan itseksemme. Kuulin joskus vanhan mummon kertoneen, että ollaan eletty vain "pientä elämää", ja siitä itselleni on tullut elämänarvo. Jos jokaiseen päivään edes jotain pientä ilon tunnetta löytää, se riittää. Ei sitä tarvitse olla kaikenlaisessa hömppämenossa mukana, ja bileitä järjestämässä.
        Media ruokkii ja tienaa juuri näillä sairailla uutisillaan hömppäilmiöistä, eikä niihin pidä mennä. Terve ihminen se, joka vaikka on yksinäinen, on rehellinen itselleen ja luottaa vain itseensä.


    • eemelinpoika76

      Mun yksin olo johtuu kuulemma siitä että asun maalla ja baareissa en viihdy,naiset usein ettii miespuolisia ystäviä mutta siihenkin tuntuu ulkonäkö vaikuttavan

    • helposti...

      Ihmisten tapaaminen ei tarkoita, että automaattisesti saisi ystäviä. Minä ainakin olen sellainen ihminen, etten osaa tupata toisten seuraan enkä sillä tavalla osaa hankkia ystäviä. Jostain kouluajoilta on jäänyt sellainen sitkeä tunne, ettei kukaan ole minusta oikeasti kiinnostunut, enkä siksi halua kiduttaa ihmisiä yrittämällä ängetä heidän seuraansa kutsumatta. Jos joku haluaa minusta ystävän, niin hän saa kyllä puoliväkisin liimautua minuun, koska en edes tutuille ihmisille mene noin vain juttelemaan ilman mitään kunnon syytä. Ajattelen aina, että jos joku haluaa minun seuraani, niin se ihminen tulee minun luokseni. En itse vain osaa mennä muiden luokse, vaikka haluaisinkin ystäviä. Minut pitäisi aina erikseen pyytää mukaan, ja ymmärrän kyllä, ettei ihmiset kovin monta kertaa jaksa kädestä pitäen raahata minua porukkaan mukaan. Luulevat kai, ettei minua kiinnosta heidän seuransa, vaikka oikeasti en vain itse saa itseäni vakuuttuneeksi, että heitä kiinnostaisi minun seurani. Koen aina olevani ylimääräinen ja turha kaikissa porukoissa. En ole varsinaisesti tylsä, mutta olen tosi varautunut ja kestää aikansa, ennen kuin alan esimerkiksi oma-aloitteisesti osallistua keskusteluun. Kukaan ei tunnu jaksavan odottaa, että olisin valmis avautumaan. Ihmiset ehtivät aina löytää muita, helpompia kavereita, ja sitten heillä ei olekaan enää tarvetta yrittää olla minun kanssani. Minulla ei ole koko ikänäni ollut tosiystävää, jolle olisin merkinnyt yhtä paljon kuin minä hänelle. Muut ihmiset ovat aina minulle tärkeämpiä kuin minä heille. Läheisimmät ihmiset ovat äitini ja nyt pari vuotta minulla on ollut poikaystävä, joka on varmaan äitini lisäksi ainoa ihminen, jonka kanssa olen osannut olla oma itseni. Tämä tyyppi oli juuri sellainen aktiivinen ystävänhankkija, joka ei antanut pidättyvyyteni estää itseään. Hän vain jaksoi aina jutella ja pyytää kylään ja tavallaan repiä minut seuraansa. Ihanaa, että jaksoi. :) Hänen kaltaisiaan ihmisiä vain on valitettavan vähän tässä maassa, ja hänkin on ulkomaalainen...

      Minulla on myös sellainen paha tapa, etten osaa pitää yhteyttä ihmisiin. En juuri koskaan oma-aloitteisesti soita kellekään tai lähetä viestiä, vaan ihmisten pitäisi jaksaa aina tehdä aloite minun suuntaani. Ei kovin moni jaksa, ainakaan viikottain tai edes vuosittain... niin ne vähätkin ihmissuhteet pääsee kuihtumaan, ja yhtenä päivänä tajuaa, ettei ole ketään, jota voisi kutsua ystäväksi. Lähimmätkin ystävät ovat sellaisia, joita ei ole nähnyt tai joiden kanssa ei ole puhunut kuukausiin tai vuosiin. Voiko silloin enää edes kutsua toista ystäväkseen? Minulla ei ole poikaystäväni lisäksi ketään, jonka kanssa voisin vaikka lähteä kaupungille, ei ketään, jota kutsua kylään tai yhtään mihinkään, eikä kukaan ikinä kutsu minua mihinkään mukaan. Useimmiten kyllä tykkäänkin olla yksin, tai sitten olen vain tottunut siihen, tiedä häntä, mutta olisi se kiva joskus käydä jossain muutenkin kuin yksin tai poikaystävän kanssa.

      Tietyssä iässä tulee vastaan sekin, että kaikilla ympärillä olevilla ihmisillä on jo tarpeeksi kavereita, niillä on omat juttunsa, eikä siihen kuvioon ole enää helppo päästä mukaan. Jos ei ole nuoruudesta tarttunut mukaan yhtään hyvää ystävää, niin äkkiä tuntuukin, että on jo liian myöhäistä, kaikki ovat asettuneet omiin ihmissuhteisiinsa, ja itse on jäänyt ns. ilman tuolia siinä leikissä. Mistä sitä sitten lähtee rakentamaan ystävyyttä kenenkään kanssa? Ainoita kandidaatteja ovat muut ujot ja yksin jääneet ihmiset, jotka ei tietenkään pysty tekemään minusta ystäväänsä, kun eivät uskalla, tiedän sen hyvin, koska en itsekään uskalla lähteä tekemään heistä ystäviäni. Eli pattitilanteessa ollaan, ja se on niin p:stä. Jos sitä noin vain voisi muuttaa persoonaansa ja tulla kaikkien kaveriksi, niin olisihan se jo tehty aikaa sitten. Teeskentely on vain niin pirun raskasta, ettei sitä jaksa kauaa.

      Suomessa on kai helppo jäädä yksin, kun ei kukaan tule kotoa hakemaan. Jos ei itse uskalla olla aktiivinen ihmissuhteiden luomisessa, niin tulee jätetyksi yksin. Monissa muissa kulttuureissa ihmiset tulevat jatkuvasti juttelemaan ja raahaavat yksinolijat mukaansa suurin piirtein puoliväkisin, mutta täällä saa kyllä olla yksin koko ikänsä, jos ei osaa hankkia kavereita. Eihän se muiden vika ole, etten osaa luoda ihmissuhteita, ei tietenkään. Tuli vain mieleen siitä, kun Suomessa on niin paljon yksinäisiä ihmisiä.

    • 3333333

      Kyllä Suomi on kurja-maa.Kun lukee noita viestejä!En ymmärrän että suomessa on näin huonosti asiat!Yksinäiset jätetty oman onnenassa nojaan..

    • Kuningatar 6

      Voi että!

      Mä olen ihan omasta vapaasta tahdosta nyt yksin,koska en ole löytänyt yhtä hyvää,kuin itse olen.Huonompaa seuraa en halua!!
      Olen vahva henkisesti ja siksi pärjään.Mua ei kukaan käske,eikä juoksuta ;)
      Kaikkea hyvää teille rakkaat ihmiset ja olkaa itsellenne lempeitä :)

      Vielä löydän jonkun hyvän ihmisen :)

    • pieraisin yksin?

      VOI! Minä pieraisin? Onneksi olin yksin!

    • With the powa

      Itse tykkään omasta rauhasta ja tarvinkin sitä mm. koulutehtävien vuoksi. Jos kavereita tapailee monta kertaa viikossa niin alkaa vain ärsyttää, eikä siinä ole mitään mieltä. Yksin oleskelu ei ole yksinäisyyttä, ellei se ole epätoivottu tilanne. Tietysti jos asuu talossa minne ei kuulu ulkoa mitään ääniä, niin voi helpostikin tuntea yksinäisyyttä.

    • YksinäinenSolitair

      A)Huomaat olevasi jotenkin poikkeava
      B)Et juurikaan puheissa huomaa samoja asioita
      C)Toiset tuntuvat olevan 'ihan pihalla' kaikesta, omissa jutuissaan siis.
      D)Liian hankalaa ryhtyä pohtimaan, kuinka luoda 'puuttuvasilta'
      E)Vetäydyt omiin oloihin, koska ... silloin saa olla rauhassa.

      -Viihdyn yksin, oleilla, iltaisin, levätä, nauttia :)

      Joukossa on aina kiire,hälyä,melua, jokin yhteinen 'sävel' tms
      Yksin on aina mahdollista omistautua oleilulle, kaksin se on hankalaa ja kolmestaan se on liki mahdotonta...

    • Tätä mieltä tästä

      Sanoisin että yksinäisyys johtuu siitä ettei perhearvoja arvosteta. Ei osata nähdä pehmeämpien arvojen hyviä puolia ja sisältöä joita niiden kautta tulee elämään, ollaan ihan hukassa.

      Klikkiydytään omaan elämään, pidetään imagoa yllä, näytetään muille vain positiivisia asioita, ei sitä kuka on oikeasti. Asioita ei jaeta muiden kanssa, ei hyviä eikä huonoja, ei puhumalla eikä aineellisessa muodossa, kaikki pidetään itsellä ettei vain jäisi mistään paitsi, jotta saisi mahdollisimman paljon itselle ja jotta olisi paremmin kuin naapurilla jotta voisi tuntea olonsa hyväksi. Halutaan ainakin näyttää että hyvin menee, vaikka sisällä siltä ei tuntuisi.

      Ei olla tekemisissä, etäännytään. Kenelläkään ei ole aikaa toiselle ihmiselle, tai ei ole halua tai ymmärrystä yrittää ylläpitää suhdetta ja ihmissuhdetaidotkin voivat olla huonot.

      Perhearvot eivät ole nykyään korkealle arvostettuja, eivät ole ainakaan olleet. Nyt tuntuu että oma sukupolvi, me nyky-lapsiperheelliset, tai ainakin osa heistä on alkanut ymmärtää mihin se johtaa. Omille lapsille ei toivota samaa, eikä itselle samanlaista tulevaisuutta vaan yritetään etsiä jotain parempaa.

      Minusta ongelma näkyy monessa paikassa ja kaikissa ikäluokissa: lasten pahoinvointina, koulukiusaamisena, vanhempien uppoutumisena työelämään ja lasten roikkumisena tv:n ääressä, tietokoneilla ja pelikonsoleilla, perheen yhteisen ajan vähyytenä, että tehdään jotain yhdessä "me"-hengellä...

      Nuorten pahoinvointina, työelämästä syrjäytymisenä, vanhempien ja aikuisten lasten välisten suhteiden etäisyytenä tai niiden puuttumisena, isovanhempien etäisyytenä tai puuttumisena lastenlasten elämästä vaikka olisivatkin olemassa, työelämässä loppuunpalamisena ja väsymisenä, eläkeläisten omiin rientoihinsa tai omiin oloihinsa vetäytymisenä tai yksikseen jättämisenä jos jälkikasvua ei huvita pitää yhteyttä...

      Vanhusten heitteillejättönä, yksinäisyytenä...

      Masennuksena, narsismina, omanapaisuutena, itsekkyytenä, "minulla on oikeus"-ajatteluna, katkeruutena, kyynisyytenä, vihamielisyytenä...

      Omassa elämässä hukassa olemisena, tasapainottomuutena, päihdeongelmina, elämän arvojen vääristymisenä, tunnekylmyytenä, ...

      Jos oma perhe tai läheiset eivät ole enää saatavilla, voi hakea seuraa ystävistä, vaikka sitten etsiä uusia ystäviä. Jos tutustuminen tai ystävien löytäminen tuntuu vaikealta, samanhenkisiä ihmisiä voi löytää vertaistuen, keskusteluryhmien tai muiden auttavien tahojen kautta ja päästä muiden ihmisten seuraan, muodostaa uusia ihmissuhteita ja saada näin perhesiteitä vastaavan sosiaalisen elämän. Yksin ei tarvitse jäädä, tarvitaan vain vähän rohkeutta.

    • yksin luetellut mahdolliset, parasta on

    • itsekullakin

      (O) tai (I) tai }I{ tai {0} tai .............. noin

    • :=0

      Voi vittu kyllä kaipaan yhdessäoloa toisten ihmisten kanssa. Haluaisin tulla mukaan jutusteluun ja haluaisin halia ihmisiä. Haluaisin ennen kaikkea olla avoin. Tietenkin tekisin niin jos pystyisin.

    • yhdessä on kivaa

      Onhan se mukava jutella ihmisten kanssa , varsinkin jos sattuu olemaan oikein mukavia ihmisiä tai kohottavaa seuraa.

    • Nainen olen.

      Tulin ja tulen olemaan ulkopuolinen ja yksinäinen koko elämän ajan. Viihdyn oikein hyvin yksin jatkuvasti kun haluan mitä teen ja vapaa. Ihmisten seurassa toki mukava ,mutta ei ole aina helppoa. Suomessa noin yksi miljoonan yksinasuvat/yksinäiset siksi en ole ainoa. Kun jouduin usein yksin ja liian vähän sosiaaliseen elämään eli se minulle alkanut heiketä sosiaalisten taitojen mukana. En osannut paljon sanottava tai puhuttava muusta. Siksi minulla ei ole mitään uusia asioita ,että mitä voisi puhua aihetta. Lisäksi oon sinkku 3 vuotta vaikka olin ollut 4 kerta suhteessa. En itse enää tiedä ,että haluaisinko uuden suhteen tai seurustelemaan. Opiskeluun ja työhön aivan normaalisti ,mutta ihmisten kanssa saattaisi erilaisia. Taisin ehkä jo hieman erakoitunut joukosta. En ole koskaan ollut kavereiden/kaverin kanssa rupattelemaan tai viettää jotain. Minulla ei ole myöskin suurin osiin heidän puhelinnumeroita vain pelkästään facebookin viestejä. Pidän ainakin yhteyttää perheeni ja muutamalle ystävälle. Menetin luottamusta ihmisiin ,koska mitä he sanoivat tai esittivät asioita joka ei oikeasti mitään esimerkiksi lupauksia tai muusta. Siitä olen aina varovainen ihmisten kanssa ,mutta toki juttelu on normaali ja tavallisia. Tajusin jonkin verran aikaa sitten ,että minulla ei enää ketään kiintynyt ihmisistä eikä tunne ikävä ketään kuin perheeni. En enää oleta ,että he olisi oikeasti kavereitani koska hehän vain pinnallisia ja "tuttavat". En todellakin tiedä ,että ketkä hiton kavereitani onkin oikeasti. Näen koko ajan ,että ihmiset ihan kuin zombieja vaikka he näyttäisi muuta. Huomasin myös ,että jos tuntisin jonkun 10 vuotta niin hän valitsi vain "omia kavereita" eli en voi FB-kaveripyyntöön tai puhelinnumeroa. Se niin menee. Tunnen suurin osiin heistä 10-15 vuotta , mutta ei koskaan puhelinnumeroiden vaihtaa tai FB:n kaveriksi. Minulta ei koskaan kysytty/pyytänyt kahville jne. Tein samoin vieläkin. Minua joskus ärsyttää ,että jotka kutsui heitä käymään kyläilemässä ja taas he eivät tulleet vuorossa mitään. Ei se mitään järkeä. En ole yli 10 vuoteen baareissa/terasseilla mitään, hyvä vaan. Tuntui kylläkin vaikealta ,että uusia ihmisiä saisi nykyään tai edes uusi kaveria. Ehkä osa ihmisistä vaatia "ikäisten joukosta" tai ihmistyypin perusteella valinta. Mitä he kuvitella minusta tai luulla minusta niin painukaa hemmettiin. En välitä ,että mitä he ajattelevat minusta.

      • kslija

        Oletko myös venäläinen?


      • nainen olen
        kslija kirjoitti:

        Oletko myös venäläinen?

        Jaahas just joo venäläinen!! haista huilu..


      • nainen olen
        kslija kirjoitti:

        Oletko myös venäläinen?

        Mistä tiedät ,että olen venäläinen?? En oikeastaan ole. Ihan sama olenko hitto venäläinen tai marokkolainen tai mikä lie.


    • dsvav

      Mulla on jatkuvasti tämä olo että olen yksinäinen, eikä siihen auta vaikka olisi minkälaisessa porukassa. Ei vaan koskaan koe kuuluvansa joukkoon. En tiedä miten tällaisesta tunteesta pääsisi, kun ei kerran sosialisointikaan auta. Lienee vuosien ja vuosien yksinolon tulosta, joka lähti jo sieltä yläasteelta koulukiusaamisista.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1136
    Aihe