Moro,
Himassa Elisan Viihdepaketti 100Mb nopeudella. Läppäriin saadaan langattomasti nopeus 60-85Mb. Kaapelilla samaan läppäriin parhaimmillaan yli 90Mb. Kännykkäänkin langattomasti (iPhone 4s) 50Mb. Nopeudet mitattu http://www.speedtest.net/.
Ongelma: kaapelilla omalla pöytäkoneella pääsen hikisesti 40Mb, pääsääntöisesti vähän reilu 30Mb nopeuteen. Koneessa integroitu verkkosovitin Marvell Yukon 88E8056 ja siinä uudet ajurit. Missä nopeuden pullonkaula?
Nettiyhteyden nopeus, missä pullonkaula?
5
173
Vastaukset
- Paree testi
Tuollaiset speedtest.net tyyppiset testit eivät luotettavasti mittaa nopeuksia, koska testitiedostot ovat liian pieniä.
Haeppa selaimella joku hyvin suuri eli ainakin gigatavun kokoinen tiedosto suomalaiselta palvelimelta ja katso selaimen näyttämä nopeus.- t.tr
Sikäli tuo testi on kyllä hyvin suuntaa-antava, kun kaikki nopeudet on testattu useaan kertaan samaa testiä käyttäen.
Toiseksi, ei voi koskaan tietää sitä, mitä nopeutta joku palvelin lähettää ulospäin tiedostoa. Olen huomioinnut, että varsin pieneksi nuo nopeudet jäävät, ainakin ruuhka-aikaan.
Mutta odottelen vielä, josko jotain tyhjentävää tietoa varsinaiseen kysymykseeni saisin... :)
- t.tr
Kerrottakoot tännekin, että ongelma on ratkaistu. Vaihdoin verkkokaapelin toiseen. Eli se joka tuli Elisan paketissa, oli jostain syystä viallinen tai muuten vain epäkelpo. Nyt nopeus on vakaa 95Mbps. Tällä arvolla on jo ihan kiva selailla... ;)
- Kikapitti
Ai noin pieni sulla, mulla onkin 1000 Mbps!
- :( ääh
Halpa tehoton reititin on se pullonkaula yleensä.
Myös voi olla, että koneesi teho ei riittä wlanilla parempaaan
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412591Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3952090Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201832Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381714Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1191583Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151511Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01112Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211093- 731005
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63915