Apua! Taas on syksy ja pimeää ja mitään ei näe. Itseä tämä ei muuten haittaisi, mutta tänään illalla lenkillä ollessa, pimeydessä tuli vastaan kaksi lenkkeilijää ja koira aloitti armottoman räksytyksen ja rähinän, kyseessä iso koira, joten sai tosissaan pitää kiinni. Mutta heti kun lenkkeilijät tulivat lähemmäs, niin että heidät erotti paremmin, koira lopetti kuin seinään. Ei siis ole koskaan ollut ongelmia ihmisten ohituksessa muuten.
Onko vinkkejä, miten tähän pimeyteen koiraa voisi totuttaan, ettei koira nostaisi rähinää joka kerta pystyyn?
Lenkkeily pimeällä
5
149
Vastaukset
- Ajan kanssa
No oletko koittanut mitenkään valmistella koiraa siihen tilanteeseen. Siis kun itse huomaat että joku tulee, niin kerrot oman havaintosi koiralle, pyydät sen vierellesi odottamaan että vastaantulijat pääsevät turvallisesti ohi. Todennäköisesti et saa koiraasi komentamalla pysymään rauhallisena mutta kokeilepas puhua sille ihan normaalisti, jopa kuiskaten. Siis puhut koko sen ajan kun se joku siellä lähestyy, ihan sama mitä kunhan puhemylly pelittää.
Itse lienet hermoileva sitä että sieltä pimeydestä tulee esiin toinen rähisevän koiran ulkoiluttaja? Kun siis havaitset että ei tule, niin kerro tämäkin tieto koirallesi: "Rauha maahan vaan, ei ole ketään ikiystävää tulossa... jne" - Pimeärähinä
Okei, täytyy koittaa tota, tuli toi tilanne eilen niin yhtäkkiä etten oikei kerinny ees tajuta.
Kiitos vinkistä! :) - Syyt käytöksen takaa
Onko mahdollisesti kyseessä nuori koira, jopa ensimmäinen syksy ja pimeys siten täysin uusi juttu? Siinä tapauksessa menee varmasti ohitse omia aikojaan, kun tottuu pimeyteen.
Ja jos muuten ohittaa hienosti, voi olla, että koira tässä nimenomaisessa tapauksessa vain peilasi sinun olotilaasi, säikähditkö itse vastaantulijoita, tai yllätyitkö?
Herkällä, taitavasti ihmisen tunnetiloja lukevalla koiralla hihna (varsinkin kireä) on kuin sähkölanka jota pitkin viesti taluttajan tunnetilasta kulkee koiralle silmänräpäyksessä. Silloin ei kannata itselle alkaa tehdä noista jutuista mitään numeroa, koska sillä koirasta saa varman remmirähjän. - saksus
koirasi on ilmeisesti aika terävä ja epävarma.... ja johtajuus ei ole kunnossa. lykkyä tykö vaan....
- Pimeärähinä
saksus, pyysin vinkkejä enkä pädentää.
Mamatha Gandhi: Puhu vain, jos se parantaa hiljaisuutta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409