Päänahan psori

höpö

Onko teillä kokemuksia että kaljuuntuisi päänahan psoriasiksen seuraukena. Minulla on ollut psori monta vuotta päänahassa,mutta nyt se on ruvennut laajenemaan ja tuntuu että hilse laatat estää hiusten kasvua ja tuntuu että hiukset niiltä kohdin ohenee... Olen kuullut että hiuksia voi psoriaatikko värjätä, mutta kampaajalla en ole enään käynyt aikoihin. Harmittaa kun enne oli tosi paksut ja kauniit hiukset ja nyt ei enään.

12

8586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enää vain kalju

      Pistä päähän koivuöljyä (Charcoal) niin pääset hilseestä. Hiukset saattaa alkaa kasvaan, jos hilse on estänyt tukan kasvun, muuten en usko, että kalju juuri mitenkään muuksi muuttuu.

    • Mirumaru

      se original on hyvä ja halpa hiuspohjan hoitoon. Se on ollut markkinoilla jo kymmeniä vuosia joten on hyvä eikä hintakaan ole liian korkea, joten hinta-laatusuhde on erinomaine. Hinta n.3-4 euroa pullo ja sitä saa kaikista marketeista. Toki kampaamoliikkeissäkin on hyviä hiuspohjan hoitoon tarkoitettuja erikoistuotteita.

    • Juttu-Jaana

      Kaikillehan ei sovi kaikki tuotteet, mitä kaupan hyllyillä notkuu ja mitkä sopivat itselle, niin melkeen pitää koittaa. Kampaamoista saa usein apua siihen, että mikä sopii omaan päänahkaan, suosittelen lämpimästi kampaajalle menoa! Tosin sitten vasta, kun päänahka ei ole enää rikki, koska silloin on aika tuskaa istua esim. väri päässä sen melkein puoli tuntia.. Usein myös hiusten värjäys putsaa päänahan hilseestä ja on upeaa kävellä kadulla uudella tukalla ja "puhtaan oloisella" päänahalla!


      Itse olen pahaan päänahan psoriin koittanut jos minkälaista mömmöä.. Parhaiten minulle sopii se, että rasvaan päänahkani tavallisella kosteusvoiteella illalla ja aamulla pesen sen pois.

      Ja vielä siihen hiustenlähtöön... Syksyisin kun päänahka villiintyy, niin samaan syssyyn lähtee myös hurja määrä hiuksia, eli minulle hiustenlähtö on normaalia :)

      • höpö

        Kiitos vinkistä, voisin kokeilla sitä kosteusvoide-juttua.. Harmittaa vaan aina kun ei toi päänahka ehdi koskaan parantua niin hyvin että olisi mukava mennä kampaajalle. Monesti on kampaaja kieltäytynyt värjäämään mun hiuksia koska se on niin pahan näköinen, vaikka tiedänkin että psoriaatikkokin voi värjätä hiuksia. Luulen että hiusten lähtö liittyy minullakin syksyn tuloon...


    • monta kokeillut

      Osta koivuöljyä 110ml pullo ja kärsi sen epämiellyttävä tuoksu ja sotkeminen, niin saat tilalle laatattoman päänähan ja niin terveet hiukset kuin sinulla on normaalisti. Lisäksi päänhka pysyy yllättättävän kauan kuurin jälkeen puhtaana.

    • BaseBoy

      Kaikkien solujesi aineenvaihdunta olisi saatava paranemaan, jotta vaivasi alkaisi hellittää. Eräs solujen aineenvaihdunnan kannalta olennaisen tärkeä aine on orgaaninen rikki, jota saa hyvistä ruoka-aineista, kuten valkosipuli, kala, liha, maito. Ongelma on siinä, että nuo kaikki raaka-aineet kuumennetaan ennen syömistä, jolloin orgaaninen rikki muuttuu epäorgaaniseen muotoon. Silloin se ei enää tehoa.

      Hyvä keino päästä asiassa eteenpäin on nauttia orgaaninen rikki ravintolisänä eli MSM-jauheena tai tablettina. Tabletteja saa apteekista, edullista jauhetta löytyy Googlen tai Eniron hakukoneella

    • sepi.

      vaikuttanut kaljuuntumiseen, mutta psoriasikseen on auttanut kylmäpuristettu rypsiöljy (ja mm. makrillisäilyke). Siinä on tiettyjä rasvahappoja, joilla ilmeisesti on parantava vaikutus!
      Käytän rypsiöljyä ravinnonlisänä mm. puuron kanssa, salaatinkastikkeena jne. usein otan rypsiöljyä sellaisenaan ruokalusikallisen tai kaksi.

    • Mane

      Osta koivuöljyä. Ei tarvitse mitään ruoka- tai juomatapojen muutosta. Jos tää ohje ei kelpaa, niin ei voi mitään.

    • Miuku

      Miehelläni alkoi psori levitä päänahkaan ja eräs kampaaja suositteli Bio shampoota (nimenomaan vihreä pakkaus bio :saa) psori hävisi kyseistä shampoo- merkkiä käyttämällä hiuspohjasta kokonaan eikä ole takaisin tullut. Harvemmaksi on miehellänikin hiukset käyneet mutta tuskin pelkän psorin ansiosta...vaan ehkä enemmänkin stressin ja elämänmuutosten takia..ja siksihän koko psori aikoinaan puhkesikin.

      • Höpö

        kyllä olen myös kokeillut Bio sarjaa, mutta se on vissiin enemmänkin muille hilseille eikä psoriasikselle. Ainakaan minulle ei ollut mitään vaikutusta.


    • Anonyymi

      Minulle kerrottu että maustamaton jugurtti on hyvä. Tosin tuntuu hieman ikävältä mutta auttaa siinä olevat luonnon aineet. Kannattaa kokeilla. Jugurtti päähän ja suojaa pidä yö jos pystyt.

      • Anonyymi

        Foliopipo päähän ja suojaa pidä yö jos pystyt.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe