Moi!
Kumikäsineet (lateksihanskat) aiheuttaa käsien kuivumista. Pidän käsineitä n. 6-8 tuntia/pv.
Onko muilla kokemusta, mikä rasva imeytyisi nopeasti tai muuta tietoa, miten kuivumista voisi ehkäistä? Vaikea värkätä käsien pesu-rasvaus-hanskat -rumbaa kaiken aikaa.
Millään ruoka-aineyhteydellä en ole havainnut olevan mitään merkitystä, voisiko kuitenkin olla?
Lateksittomia hanskoja en ole päässyt kokeilemaan.
Lateksihanskat
9
2982
Vastaukset
- käsiin
rasvaa tosi runsaasti käsiin,jotain perusvoidetta, sitten puuvilla käsine, sen päälle lateksihanska, rasva hautuu mukavasti ja kädet on pehmeät.
- Jenni
Moi,
mitä teet työksesi kun joudut käyttämään hanskoja koko työpäivän? Alla kannattaisi käyttää puuvillakäsineitä ja vaihtaa ne aika kun kädet tuntuvat märiltä. Voit myös kokeilla muovikäsineitä, keskustele työnantajasi kanssa ongelmasta. - latex
Hoitoalalla olessani noiden hanskojen ja käsipesujen kanssa sai taistella..Ja asiaan ei tietenkään auttanut atoppinen iho!
Jos hanskoissasi on puuteria sisällä suosittelen lämmöllä, että luovut niistä välittömästi. Aiheuttavat kivasti ongelmia.. Ja apoteekista saat rasvat hyvällä neuvonnalla varustettuna. - Nina
Olin kesätöissä siivoojana ja käytin muovihanskoja koko päivän ilman ongelmia. Tavalliset kumihanskat sopivat kotikäyttöön, jossa hanskojan käytetään kerrallan korkeintaan puoli tuntia. Ammattikäytössa kannattaa vaatia kunnolliset varusteet myös hanskat. Itse olen ostanut kotiinkin tiski ja siivoustyöhön muovihanskat. Niitä löytyy esim. Prismat, Citymarketit samasta paikasta missä tavallisia kumihanskojakin on. Muovihanskat ovat väriltään siniset, hinta noin 3€.
- Sussu
Kumihanskojen käyttöä en voi suositella, minulle tuli ongelmia, kutinaa ym. Muutenkin työskentely niillä on kömpelöä. Nykyään kun en käytä ongelmat hävisivät.
- Jenni
Sussu kirjoitti:
Kumihanskojen käyttöä en voi suositella, minulle tuli ongelmia, kutinaa ym. Muutenkin työskentely niillä on kömpelöä. Nykyään kun en käytä ongelmat hävisivät.
Suositteletko tiskaamista paljain käsin vaikka olis herkkä iho ja pesuaineet aiheuttaisivat kutinaa?
- Nina
Sussu kirjoitti:
Siis kumi ja muovihanskat ovat eri asia. Muovihanskoja suositellaan jos on esim kumi ja lateksiallergiaa. Minusta ainakin on kiva vetää muovihanskat käsiini rakennekynsien suojaksi tiskin ja siivouksen ajaksi. En tunne itseäni mitenkään kömpelöksi hanskat käsissä koska olen tottunut niihin.
- kaisa
Nina kirjoitti:
Siis kumi ja muovihanskat ovat eri asia. Muovihanskoja suositellaan jos on esim kumi ja lateksiallergiaa. Minusta ainakin on kiva vetää muovihanskat käsiini rakennekynsien suojaksi tiskin ja siivouksen ajaksi. En tunne itseäni mitenkään kömpelöksi hanskat käsissä koska olen tottunut niihin.
Käytän muovihanskoja ja jos ostaa riittävän istuvat (eli pienet), niin ei minun mielestäni ole mitenkään kömpelöt. Muovihanskoista ei jää samanlaista tuoksua käsiin kuin kumihanskoista, joten suosittelen jo siitäkin syystä. Löytyy tosiaan citymarketista ja miksei muistakin, mutta sieltä ostin. Vähän on kalliimmat kuin tavalliset halvimmat hanskat, mutta kannattaa.
Onko muuten tietoa, mistä voi ostaa muoviesiliinoja? Ei löydy isoista marketeista. Erinomainen kuulemma koiraa pestessä (???) - Linda
kaisa kirjoitti:
Käytän muovihanskoja ja jos ostaa riittävän istuvat (eli pienet), niin ei minun mielestäni ole mitenkään kömpelöt. Muovihanskoista ei jää samanlaista tuoksua käsiin kuin kumihanskoista, joten suosittelen jo siitäkin syystä. Löytyy tosiaan citymarketista ja miksei muistakin, mutta sieltä ostin. Vähän on kalliimmat kuin tavalliset halvimmat hanskat, mutta kannattaa.
Onko muuten tietoa, mistä voi ostaa muoviesiliinoja? Ei löydy isoista marketeista. Erinomainen kuulemma koiraa pestessä (???)Ainakin vantaan viertolassa olevasta etolasta löytyy sinisiä pvc-essuja.. Ovat samaa materiaalia, kuin esim. Rukan sadeasut. Maksoi muistaakseni reilun kympin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1153515Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801301GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys511267- 831202
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351132- 601067
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn291010- 54911
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39892- 67888