Menkää sinne omille sivuillenne juttelemaan. Yritätte ihmisiä täällä käännyttää, mutta turhaan. Jos uskoo todella niin teidän typerät väitteenne eivät meidän uskoa hetkauta.
Olin itse ateistina samanlainen. Yritin käännyttää ihmisiä pois Jumalasta. Mutta eipä se pitäisi ketään haitata jos joku on uskossa. Onneeksi niitä ihmisiäkin on, jotka antavat ihmisen uskoa mihin haluaa. Ja hyväksyä ihminen uskovanakin.
Menkää palstoillenne niin saatte siellä jutella ns sielun siskojenne ja veljienne kanssa.
Ateistit valtaavat palstan
18
96
Vastaukset
Jos uskosi on vahva, ei nuo sanat paljon paina mitä ateistit sanovat. Oikeastaan jos sinulla on pitkämielisyyttä, juuri heidän osallistumisensa onkin hyvä asia.
- lintu vai kala?
Kylläpä on taas mummiksella mielipide. Onko tarkoituksesi vain hämmentää?
lintu vai kala? kirjoitti:
Kylläpä on taas mummiksella mielipide. Onko tarkoituksesi vain hämmentää?
Tuota, keitä sinä olet käännyttämässä? Jos olet käännyttämässä kristittyjä, silloin ymmärrän hämmennyksesi.
Jos olet viemässä evankeliumia eteenpäin, eikö juuri se ole otollinen paikka missä myös ateistit ovat?
Ateisti joka tulee palstalle jossa uskossa puhutaan, väistämättä joutuu ottamaan monesta asiasta selvää. Hän joutuu miettimään Raamattua sekä sen sanomaa. Hän joutuu perustelemaan kannanottojaan mutta samalla hän saa aina annoksen evankeliumia.
Miksi tämä on sinusta huono asia?No sikäli ainakin, että he ainakin yrittävät kuulla ja nähdä. AP ei ole ainoa ex-ateisti. Olen nähnyt useamman.
Loppujen lopuksi Jeesuksen opettama rakkauden viesti on paljon tehokkaampi kuin riitely, joka vain polttaa siltoja ei-kristittyihin.
Kas tässä teille vähän katsottavaa.
http://youtu.be/kLimoqZUWgw
- jake59
Kiitos Herralle, että Hän on sinut löytänyt. Mielenkiintoista kun sinä näet heidän tarkoituksensa aidosti.
- Maisalis
Mielestäni on hyvä jos ateistit viitsivät roikkua tällä palstalla, sillä silloin heillä on mahdollisuus tutustua meihin kristittyihin ja huomata sen tosiasian, että meitäkin on monenlaisia. Ehkä he sitten eivät enää ole niin ennakkoluuloisia kun tietävät, ettei kristinusko ole mikään yksi hegemonistinen möykky.
- Ex-ateisti
mummomuori kirjoitti:
Juuri näin.
Mummomuori; Juurihan sanoin että jos me olemme kunnolla uskossa, niin ei ne ateistien väitteet meidän uskoa vie. Eikä ole vienyt onneeksi minunkaan uskoa..
olimpas minä tyhmä kun en tuota ajatellut. Totta, hehän voivat todella tulla tällä palstalla uskoon. Mutta ärsyttää kun ne tulee tänne uskovia mollaamaantä. Ihminen on sokeana sokea. Empä minäkään tajunnut miten tyhmiä väitteitä minulla oli kun en uskonut.. Luulin olevani todella viisas ja oikeassa. Sitten kun tulin uskoon, tajusin miten tyhmä olin ollut. Ne väitteet olivat niin naurettavia ja Raamattu kumosi täysin kaikki väitteeni.
Ehkä se onkin sitten ihan hyvä asia että ateistit vaivautuvat tälle palstalle. Mutta tällä palstalla on kyllä tosiaan ollut aika huono yhteishenki. Toisia haukutaan ja keskustelut on välillä täynnä vain riitelyä. Ex-ateisti kirjoitti:
Mummomuori; Juurihan sanoin että jos me olemme kunnolla uskossa, niin ei ne ateistien väitteet meidän uskoa vie. Eikä ole vienyt onneeksi minunkaan uskoa..
olimpas minä tyhmä kun en tuota ajatellut. Totta, hehän voivat todella tulla tällä palstalla uskoon. Mutta ärsyttää kun ne tulee tänne uskovia mollaamaantä. Ihminen on sokeana sokea. Empä minäkään tajunnut miten tyhmiä väitteitä minulla oli kun en uskonut.. Luulin olevani todella viisas ja oikeassa. Sitten kun tulin uskoon, tajusin miten tyhmä olin ollut. Ne väitteet olivat niin naurettavia ja Raamattu kumosi täysin kaikki väitteeni.
Ehkä se onkin sitten ihan hyvä asia että ateistit vaivautuvat tälle palstalle. Mutta tällä palstalla on kyllä tosiaan ollut aika huono yhteishenki. Toisia haukutaan ja keskustelut on välillä täynnä vain riitelyä.EX-ATEISTI. Olet kokenut aivan päinvastoin kuin minä ja monet uskosta luopuneet. Minä koin itseni ÄÄLIÖKSI, kun huomasin uskoneeni olemattomiin.
Itse en ainakaan millään palstalla tule uskoon, se on nyt ainoa varma asia. Ja en tässäkään "riitele", vaan kerron todelliset asiat.- mikkelinmokkeri
helsinkijokkeri kirjoitti:
EX-ATEISTI. Olet kokenut aivan päinvastoin kuin minä ja monet uskosta luopuneet. Minä koin itseni ÄÄLIÖKSI, kun huomasin uskoneeni olemattomiin.
Itse en ainakaan millään palstalla tule uskoon, se on nyt ainoa varma asia. Ja en tässäkään "riitele", vaan kerron todelliset asiat.Usko on Jumalan lahja. Oletko ylpeä, että et sitä ole saanut.
Ex-ateisti kirjoitti:
Ehkä se onkin sitten ihan hyvä asia että ateistit vaivautuvat tälle palstalle. Mutta tällä palstalla on kyllä tosiaan ollut aika huono yhteishenki. Toisia haukutaan ja keskustelut on välillä täynnä vain riitelyä.Ikävä kyllä ateistien lisäksi mollaamiseen syyllistyy moni uskovakin. Tosin osa ateisteista on aivan asiallisiakin, osa sitten niitä joilla intoa on mutta ymmärrys on vielä kehittymättä.
mikkelinmokkeri kirjoitti:
Usko on Jumalan lahja. Oletko ylpeä, että et sitä ole saanut.
"Oletko ylpeä", että en ole saanut Jumalan lahjaa.
No en ole ylpeä mitenkään, miten niin ajattelet? Minä vain en ole ikinä koskaan kokenut Jumalasta yhtään mitään. Siinä ei ole mitään sen enempää enää.
Oikeaan paikkaan on taas helvetinkauppias kojunsa pystyttänyt, kun tänne saapui.
Eikä ole surkeampaa syytä olla kristitty, kuin yrittää vältellä helvetin lieskoja.
Siellä ne ovat , valkoisen kalkkimaalin alla.
Keskiaikaisten kirkkojen kuorissa.
Ne punaiset pirun kuvat
ja ne punaiset liekit
köyhän kansan taito lukea
lukea kuvia
ja pelätäSe lieskojen välttely ja taivaan tavoittelu on syy, tosin toissijainen sellainen. Syy numero yksi on viisauden ja rakkauden tavoittelu huolimatta kaikesta pahasta, ja on jo suuri palkinto itsessään että tässä hullussa maailmassa sen jotekin onnistuu saavuttamaan.
anna.le.fay kirjoitti:
Se lieskojen välttely ja taivaan tavoittelu on syy, tosin toissijainen sellainen. Syy numero yksi on viisauden ja rakkauden tavoittelu huolimatta kaikesta pahasta, ja on jo suuri palkinto itsessään että tässä hullussa maailmassa sen jotekin onnistuu saavuttamaan.
Laulaja Johnny Cash kertoi avoimesti omasta valinnastaan, jonka hän teki, kun hammashoidon yhteydessä hermo vaurioitui. Seurauksena oli vuosikymmeniä kestänyt kipu, joka ei hellittänyt ja olisi vaatinut vahvan lääkityksen.
Se taas olisi merkinnyt loppua laulajanuralle.
Kipu oli poissa sen hetken, kun hän lauloi, taivas keskellä helvettiä.
https://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Go
- ex-uskova
Ei vaan onnistunut kun yritin alkuun ketjuun ja nätisti kirjoitin . Joku poisti tai poistatti viestini.
- tarkennus
Tarkennuksena tämä oli vastaus ex-ateistin 18.33 laittamaan tekstiin ja tarkoitin että ex-uskovaa ei jostain syystä kelpuutettu ketjuun kuin hetken ajan.
- atskujen väitteet
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?944151- 262268
- 2002126
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1011942PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3911732- 1431329
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001249Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321045Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72956Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?78815