Sain vasta 29.10.2014 aluehallintovirastolta päätöksen kanteluasiassani Uudenkaupungin sosiaaliviranomaisia vastaan.
Liitteenä olevasta päätöksestä kohdasta 8 ilmenee, että Uudenkaupungin sosiaalitoimi on järjestänyt valvotut tapaamiset Mannerheimin lastensuojeluliiton tiloihin kaksi kertaa.
Edelleen kohdasta 8 ilmenee, että valvotut tapaamiset ovat poistuneet 31.8.2013 ja että jos ilman laillista syytä jätän yhdenkin tapaamisen väliin, poistetaan minulta tapaamisoikeus tyttäreeni nähden.
Nyt ilmoitan etten ole tietääkseni saanut Uudenkaupungin sosiaalitoimelta minkäänlaista päätöstä sellaisesta, että ko. sosiaalitoimi olisi järjestänyt minun ja tyttäreni väliset tapaamiset Mannerheimin lastensuojeluliiton tiloihin.
En ole myöskään saanut kyseiseltä lastensuojeluliitolta ilmoitusta tällaisista tapaamisista, missä ja milloin olisivat. (Huom. viranomaisten velvoite tiedottamisesta.)
Hallintolain mukaan päätös on annettava tiedoksi, jollaisen seikan Uudenkaupungin sosiaaliviranomaiset ovat laiminlyöneet vaikka kyseessä on selkeästi ollut sellaisesta asiasta, että minulle olisi tieto tullut antaa kirjallisena. En ole saanut ilmoitusta myöskään sähköpostiini, vaikka Uudenkaupungin viranhaltijoilla on ollut sähköpostiosoitteeni tiedossa johtuen pitkäaikaisesta sähköpostitse tapahtuneesta yhteydenpidostamme eri sosiaali- ja muiden kaupungin viranhaltijoiden välillä.
Kohdasta 8 ilmenee, että mikäli jätän menemättä tapaamisiin ilman laillista estettä, tapaamiset poistetaan.
Katson minulla olleen laillisen esteen koska minulle ei ole asiasta tiedoitettu mitenkään ja koska Uudenkaupungin sosiaaliviranomaiset / Mannerheimin lastensuojeluliitto on mitä ilmeisimmin syyllistyneet asiassa vakavaan laiminlyöntiin ja piittaamattomuuteen, on tapaamiset tyttäreni kanssa laitettava vireille välittömästi ja saatettava ainakin Uudenkaupungin sosiaaliviranomaiset vastuuseen lastensuojelulain ja lastenoikeuksien rikkomisesta sekä selkeästä virkavelvollisuuden laiminlyönnistä, joista asioista on käynnistettävä myös rikostutkinta, jonka pyydän Nakkilan sosiaalivirastoa toimeenpanemaan eteenpäin Lounais-Suomen poliisilaitoksen Porin yksikköön.
Ilmoitan myös, että olen useamman kerran yrittänyt saada huolto-ja tapaamisasiapäätöksen purettavaksi mutta en ole siinä onnistunut ja myöskin hovioikeuskäsittely jäi kesken koska asianajaja kieltäytyi ajamasta asiaani enempää kuin käräjäoikeuskäsittelyn ajan ja katsoin etten ole kykenevä asiaani ajamaan itsekseni, joten hovioikeuskäsittelyä asiassa ei käyty.
Vaadin siis kiireellisiä toimia ja tulen aluehallintoviraston päätöksestä tekemään myös kantelun koska päätöksestä ilmeni seikkoja jotka osoittavat ettei aluehallintovirasto ole perehtynyt asiakirjoihin ja lakiin, eikä ole myöskään varmentanut Uudenkaupungin sosiaaliviranomaisten antamien selvitysten totuudenmukaisuuteen kuten vaikkapa siihen, että Jatta Kurpan väittäessä koiran olleen mukana terapiakoirana, että Jatta Kurpalla pitäisi tällöin olla myös terapiaohjaajakoulutus, jollaisen saa vain kurssituksella ja sitä paitsi, terapiakoiran mukana olo loppui heti kun tein asiasta ilmoituksen Uudenkaupungin sosiaalitoimelle joka osittaa sen, ettei kyseessä ollut minkäänlainen terapiointi, eikä sellaiselle ollut tarvettakaan. Päin vastoin sosiaaliviranomaisten laiton tapaamisten vaihtojen valvonta kärjisti tilanteita ja vaadein useaan kertaan sellaiset lopetettaviksi koska tiesin kyseiset valvotut vaihdot laittomiksi, joka ilmenee aluehallintoviraston päätöksestäkin.
Nakkilassa 30.10.2014
Toimenpidepyyntö/ lastensuojeluilmoitus Nakkilan sosiaalitoimeen
30
295
Vastaukset
- Pissaa ja pastaa
Kivaa, Magnus, että jaat yksityiselämääsi kanssani. Jaksoin lukea lähes yhden rivin.
- von Lagerbom
Jos olisit lukenut kokonaan olisit huomannut aiheen vain sivuavan yksityiselämääni ja kirjoitukseni koskeneen virka- ja lastensuojelurikoksia.
- Tässä totuus
KYLLÄ HERRA HULLUISTAA HUOLENPITÄÄ
- von Lagerbom
Ai jaa. Kommentistasi voi päätellä että siellä on sairaalan ylilääkärinä mies, virn..
- hh788y879
Mä luin kokonaan ja asiasta ilmeni, että Laakeri ei ole viitsinyt mennä tytärtään tapaamaan...tainnut olla tiilitehtaan käynnistyspuuhia vai onko pitänyt järjestää kynttiläillallinen nuorikolle.....voi, voi..olin unohtaa että looginen selityshän onkin, nuorimmaisen hoito-ongelmat, jos nuorikko on ollut tällöin päiväunilla. Jospa hän olisikin unohtanut kertoa sinulle tapaamisesta, koska sosiaalitädit ovat jossainvaiheessa omien kirjoituksiesi perusteella soittaneet hänelle...
Onko laillinen este tietämättömyys? Olisit itse voinut ottaa yhteyttä sosiaalitoimeen ja kysyä tai kysyä ex:ltäsi missä ja milloin valvottu tapaaminen on. Niin muut ihmiset toimivat, eikä jatkuvasti siirrä vastuuta omista töppäyksistään toisille ja virkaatekeville.
Oletkohan mies-reppana koskaan ajatellut, että elämänsä voisi viettää toisinkin kuin kulutella sitä alituiseen valittamiseen?
Olisit aikanaan sopinut kahden kesken sovinnolla, ex-puolisosi kanssa lapsen huoltajuudesta, niin sinulla olisi edes tapaamisoikeus tyttäreesi. Olisitte sopineet yhteishuoltajuudesta eronne hetkellä, niin tälläinen turha rumba olisi jäänyt pois.
Et vieläkään, vuosien valitusten jälkeen ole kertonut meille, miksi pitää olla tämä valvottu tapaaminen tyttären kanssa? Vika ei ole sosiaalitädeissä vaan aivan jossain muussa. Jotain siellä taustalla on, mistä tämä juontaa. Oliko se tätä samaa kierrettä näiden muidenkin lastesi kanssa.
On se kyllä hirveetä, kun nukkuu onnensa ohi.- von Lagerbom
On soittaneet tosiaankin nuorikolleni mutta kyse oli ihan eri lapsista, heh..
- von Lagerbom
Luetpa tosiaan huonosti kirjoituksiani..
" Onko laillinen este tietämättömyys? Olisit itse voinut ottaa yhteyttä sosiaalitoimeen ja kysyä tai kysyä ex:ltäsi missä ja milloin valvottu tapaaminen on. Niin muut ihmiset toimivat, eikä jatkuvasti siirrä vastuuta omista töppäyksistään toisille ja virkaatekeville."
Viranhaltijoilla on ilmoitusvelvollisuus. Ja toiseksi, miten olisin voinut ottaa yhteyttä tyttäreni äitiin kun en lainkaan tiedä missä asuu, eikä ollut numeroaankaan ja tyttärelleni hankkimani puhelin oli laitettu kiinni ja kiinni on edelleen, olen parisen kertaa kokeillut soittaa ja lähettää viestiä joten lopeta tietämisesi kun et kuitenkaan tiedä asioista näemmä yhtään mitään.
Ja siksi toiseksi, miksi edes ottaisin, vaikka voisinkin yhteyttä eksään, ei oikein kiinnosta olla hänen kanssaan missään tekemisissä ja sen vuoksipa mm onkin juuri olemassa eri viranhaltijoita, joiden kautta voidaan asioita hoitaa. Ongelma oli vaan siinä ettei minulle tiedoitettu tapaamisista kuten olen esiin tuonut mutta eiköhän asiat ala nyt etenemään kunhan aletaan asioita tutkimaan viranomaistaholla. - von Lagerbom
von Lagerbom kirjoitti:
" Onko laillinen este tietämättömyys? Olisit itse voinut ottaa yhteyttä sosiaalitoimeen ja kysyä tai kysyä ex:ltäsi missä ja milloin valvottu tapaaminen on. Niin muut ihmiset toimivat, eikä jatkuvasti siirrä vastuuta omista töppäyksistään toisille ja virkaatekeville."
Viranhaltijoilla on ilmoitusvelvollisuus. Ja toiseksi, miten olisin voinut ottaa yhteyttä tyttäreni äitiin kun en lainkaan tiedä missä asuu, eikä ollut numeroaankaan ja tyttärelleni hankkimani puhelin oli laitettu kiinni ja kiinni on edelleen, olen parisen kertaa kokeillut soittaa ja lähettää viestiä joten lopeta tietämisesi kun et kuitenkaan tiedä asioista näemmä yhtään mitään.
Ja siksi toiseksi, miksi edes ottaisin, vaikka voisinkin yhteyttä eksään, ei oikein kiinnosta olla hänen kanssaan missään tekemisissä ja sen vuoksipa mm onkin juuri olemassa eri viranhaltijoita, joiden kautta voidaan asioita hoitaa. Ongelma oli vaan siinä ettei minulle tiedoitettu tapaamisista kuten olen esiin tuonut mutta eiköhän asiat ala nyt etenemään kunhan aletaan asioita tutkimaan viranomaistaholla.Pieni lisäys vielä...
" Olisit aikanaan sopinut kahden kesken sovinnolla, ex-puolisosi kanssa lapsen huoltajuudesta, niin sinulla olisi edes tapaamisoikeus tyttäreesi. Olisitte sopineet yhteishuoltajuudesta eronne hetkellä, niin tälläinen turha rumba olisi jäänyt pois."
Kokeileppa ihan piruttasi käydä mielisairaalassa jotain vaikka ihan vierasta henkilöä tapaamassa ja yritä hänen kanssaan sopia jotakin.. Kyllä minä yritin sopia kaikenlaista mutta mikään ei sopinut.. - googlaa
von Lagerbom kirjoitti:
Ja siksi toiseksi, miksi edes ottaisin, vaikka voisinkin yhteyttä eksään, ei oikein kiinnosta olla hänen kanssaan missään tekemisissä ja sen vuoksipa mm onkin juuri olemassa eri viranhaltijoita, joiden kautta voidaan asioita hoitaa. Ongelma oli vaan siinä ettei minulle tiedoitettu tapaamisista kuten olen esiin tuonut mutta eiköhän asiat ala nyt etenemään kunhan aletaan asioita tutkimaan viranomaistaholla."Valvottu tapaaminen järjestetään kun halutaan turvata lapsen ja vanhemman välinen yhdessäolo erilaisissa riskitilanteissa. Työntekijä on samoissa tiloissa tai jatkuvassa näkö- ja kuuloyhteydessä lapseen ja vanhempaan.
Tuettu tapaaminen lapsen ja vanhemman välillä voidaan järjestää esimerkiksi silloin, kun lapsen ja vanhemman välinen vuorovaikutus tarvitsee tukea. Vanhemman on mahdollisuus saada tukea omaan vanhemmuuteensa tapaamispaikan työntekijältä, joka on saatavilla lapsen ja vanhemman tapaamisen ajan.
Valvottu/tuettu vaihto voidaan järjestää, kun vanhempien välillä on ristiriitoja, jotka estävät vanhempien välistä vuorovaikutusta. Vaihtotilanteen tavoitteena on varmistaa, että lapsi voi turvallisesti siirtyä toisen vanhemman luokse. Työntekijä rauhoittaa vaihtotilanteen niin, että lapsi ei joudu vanhempien ristiriitojen keskelle.
Tapaamispaikkatoiminnan keskeisenä tavoitteena on ottaa huomioon lapsen etu tapaamisten toteuttamisessa. Tapaamiset pyritään suunnittelemaan lapsi- ja perhekohtaisesti ja erityistarpeet huomioiden. Toiminnan tarkoituksena on tukea lapsen ja tapaajavanhemman suhdetta sekä vahvistaa vanhemmuutta. Tavoitteena on työskennellä vanhempien kanssa vanhemmuuden tukemiseksi myös tapaamisten ja vaihtojen välillä siten, että tapaamiset voisivat jatkossa toteutua ilman työntekijän tukea.
Tapaamiset käynnistyvät jommankumman VANHEMMAN YHTEYDENOTOLLA TAPAAMISPAIKAN YHTEYSHENKILÖÖN, jonka jälkeen sovitaan alkuneuvottelu." - olisit odottanut
von Lagerbom kirjoitti:
Pieni lisäys vielä...
" Olisit aikanaan sopinut kahden kesken sovinnolla, ex-puolisosi kanssa lapsen huoltajuudesta, niin sinulla olisi edes tapaamisoikeus tyttäreesi. Olisitte sopineet yhteishuoltajuudesta eronne hetkellä, niin tälläinen turha rumba olisi jäänyt pois."
Kokeileppa ihan piruttasi käydä mielisairaalassa jotain vaikka ihan vierasta henkilöä tapaamassa ja yritä hänen kanssaan sopia jotakin.. Kyllä minä yritin sopia kaikenlaista mutta mikään ei sopinut..Hoh, hoh...Sairaalassa on sosiaalihoitaja tälläisiä tapauksia varten. On todella edesvastuutonta, mennä kiusaamaan ja ahdistelemaan mieleltään järkkynyttä henkilöä tälläisellä asialla sairaalaan. Todella törkeää käytöstä. Ei ihme, ettei sovinto onnistunut.
Itse tunnen montakin mieleltään järkkynyttä, eikä minulla ole ollut minkäänlaisia kommunikaatio-ongelmia heidän kanssaan. Se on asian esittäjästä itsestään kiinni. - 12+9
von Lagerbom kirjoitti:
Ja siksi toiseksi, miksi edes ottaisin, vaikka voisinkin yhteyttä eksään, ei oikein kiinnosta olla hänen kanssaan missään tekemisissä ja sen vuoksipa mm onkin juuri olemassa eri viranhaltijoita, joiden kautta voidaan asioita hoitaa. Ongelma oli vaan siinä ettei minulle tiedoitettu tapaamisista kuten olen esiin tuonut mutta eiköhän asiat ala nyt etenemään kunhan aletaan asioita tutkimaan viranomaistaholla.Herra Laakerbom ei varmaan ole ikinä kuullut väestörekisterikeskuksesta tai maistraatista. Niistä löytyy osoitetiedot sekä muuttotiedot.
http://www.vrk.fi/default.aspx?id=87
- mee nyt
jo kallonkutistajalle jos vaikka antaisi hörhölle hörhönlääkettä
- mt-tapaus ja paha
Pysähdyhän Laakeri hetkeksi.
Kirjoiti: "...hovioikeuskäsittely jäi kesken koska asianajaja kieltäytyi ajamasta asiaani enempää kuin käräjäoikeuskäsittelyn ajan..."
Eikö tuo jo jotain kerro? Ainakin se kertoo kaikille muille jotakin, mutta ilmeisesti ei sinulle itsellesi.
Sääli.- von Lagerbom
Joo, kertoo se. Sen, että minulla on sähköposti, jossa eräs vapaamuurariasianajaja kertoo ettei hän ota koskaan minulta eikä edes sukulaisiltani minkäänlaista asiaa ajettavakseen. Mietippä sitä, mistä on kyse.
- von Lagerbom
Kertooko tämä sinulle mitään? Mihinkähän kuntaan seuraavaksi menee hommiin, ja mihin hommiin, minä kun en ole vielä käynyt taisteluani loppuun vaan tutkintapyyntö ko. sosiaalijohtajaa vastaan on jo tehty ja pian teen ilmeisesti haastehakemuksenkin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12840021 - Herää hei!
von Lagerbom kirjoitti:
Kertooko tämä sinulle mitään? Mihinkähän kuntaan seuraavaksi menee hommiin, ja mihin hommiin, minä kun en ole vielä käynyt taisteluani loppuun vaan tutkintapyyntö ko. sosiaalijohtajaa vastaan on jo tehty ja pian teen ilmeisesti haastehakemuksenkin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12840021Kukallisen päiväpeitteen alla päiväunilla joka päivä melko tarkkaan kello 13.00 ja herättyä kahvit hillopitkon kera. Ei huolta huomisesta...
- 768y5ujtgkmf
von Lagerbom kirjoitti:
Joo, kertoo se. Sen, että minulla on sähköposti, jossa eräs vapaamuurariasianajaja kertoo ettei hän ota koskaan minulta eikä edes sukulaisiltani minkäänlaista asiaa ajettavakseen. Mietippä sitä, mistä on kyse.
Asianajajat kääntävät takkinsa yleensä silloin kun 1. huomaavat olevan häviöllä 2. päämiehellä ei ole rahaa tai oikeusturvavakuutusta.
- lapsus
von Lagerbom kirjoitti:
http://www.lrhto.fi/artikkelit/riitojen-ratkaisu/kun-asiakkaan-odotukset-ja-tuomioistuimen-paatos-eivat-kohta/
tutustuhan tuohon.
Taitaa tässäkin tapaiksessa olla näin, että vastakkain on tunnetaso ja laki.
- paha on
Luulisin kyllä nyt, että jos minun oma asianajajani kieltäytyisi jatkamasta yhteistyötä kanssani - vaikka hän siis saisi joka tapauksessa palkkaakin koko oikeusprosessin ajan - niin minä silloin kyllä jäisin ihmettelemään, että mitä vikaa minussa itsessäni on.
Mutta ehkä se siten on niin, että kun sairaudentunne puuttuu ihmiseltä, niin sitten se vain puuttuu.
Sääli. Paristakin syystä. Tämän kaiken keskellä oleva lapsi ei voi voida hyvin. Ja yhteiskunnan varaoja ja voimavaroja kuluu tälläiseen sairaaseen oikeusprosessointiin ihan valtavasti.- von Lagerbom
Olet oikeassa, lapsi ei varmaankaan voi hyvin, ainakin sellaiset merkit oli kun viimeksi tapasin v.2013 maalis-huhtikuussa. Lapsi tarvitsee päiväunet, tai sitten ei, mutta minun lapseni tarvitsi. Saattaahan olla että tyttäreni on jo ajat sitten huostaanotettu.
- voihan laakeri
Ihan oikeasti. Olosi voisi ehkä vähän helpottua, jos hakeutuisit hoidon piiriin. Vaikka ihan yksityiselle puolelle ja vaikka vain pari kertaa. Kysy siltä hoitajalta sitten, mitä hän ajattelee voinnistasi.
Lasta ei voi ottaa huostaan ilman että molempia vanhempia/huoltajia kuullaan asiassa. Jos olisit vaikka menettänyt huoltajuuden, pitää sinua silti kuulla. Tiedät varmaan tämän, joten miksi vihjaat edellisessä kommentissasi, että lapsesi on ehkä otettu huostaan tietämättäsi?- von Lagerbom
Porin lastensuojelun mukaan lasta ajateltiin sijoitukseen mutta epäilivät että kun on yhteishuoltajuus, ei isä sellaiseen suostuisi. No nyt en enää ole huoltaja joten sellainen sijoituspäätös olisi voitu tehdä. Ja kyllä sellaisen isän kuulemisen voi hyvin laistaa eikä sellaisella mitään merkitystä asian ratkaisemisessa olisikaan. Ja tiedoksesi, että voin henkisesti ihan hyvin, en vaan luovu lapsestani ihan noin vaan ja vaadin viranomaiset vastuuseen rikoksistaan.
- voihan laakeri
von Lagerbom kirjoitti:
Porin lastensuojelun mukaan lasta ajateltiin sijoitukseen mutta epäilivät että kun on yhteishuoltajuus, ei isä sellaiseen suostuisi. No nyt en enää ole huoltaja joten sellainen sijoituspäätös olisi voitu tehdä. Ja kyllä sellaisen isän kuulemisen voi hyvin laistaa eikä sellaisella mitään merkitystä asian ratkaisemisessa olisikaan. Ja tiedoksesi, että voin henkisesti ihan hyvin, en vaan luovu lapsestani ihan noin vaan ja vaadin viranomaiset vastuuseen rikoksistaan.
Mutta kun edes lakimies ei viitsi juttuasi eteenpäin viedä, niin ei sinulla näytä olevan mitään juridista näyttöä väittellesi. Kunhan remuat netissä ja voit huonosti.
Kyllä sinä varmaan olet hyvin tietoinen, missä lapsesi kohdalla juuri nyt mennään, että onko sijoitettuna vaiko ei. Turha vihjailla laittomuuksilla, kun sinulla ei ole sellaisesta näyttöä.
Se, että sinusta tuntuu keljulta, ei vielä tee lastensuojelun päätöksistä laittomia. - von Lagerbom
voihan laakeri kirjoitti:
Mutta kun edes lakimies ei viitsi juttuasi eteenpäin viedä, niin ei sinulla näytä olevan mitään juridista näyttöä väittellesi. Kunhan remuat netissä ja voit huonosti.
Kyllä sinä varmaan olet hyvin tietoinen, missä lapsesi kohdalla juuri nyt mennään, että onko sijoitettuna vaiko ei. Turha vihjailla laittomuuksilla, kun sinulla ei ole sellaisesta näyttöä.
Se, että sinusta tuntuu keljulta, ei vielä tee lastensuojelun päätöksistä laittomia.Jos viittaat tuohon Yleistä Varsinais-Suomesta-palstan juttuun niin siitä on tuomio annettu käräjillä. En vaan muista oliko nykyinen Pyhärannan sosiaalijohtaja myös saanut asiasta tuomion.
- voihan laakeri
von Lagerbom kirjoitti:
Jos viittaat tuohon Yleistä Varsinais-Suomesta-palstan juttuun niin siitä on tuomio annettu käräjillä. En vaan muista oliko nykyinen Pyhärannan sosiaalijohtaja myös saanut asiasta tuomion.
Mutta yhdistät tuon työntekijän nimen ja "laittoman huostaanoton" kirjoituksessasi. Lisäksi väität, että hän ei olisi saanut virkaansa oikeista syistä, vaan jotenkin vilpillisesti "palkintonako" se nyt oli.
Etkö ymmärrä, että kirjoituksesi vain provosoivat ja todennäköisesti päädyt itse niistä joskus vastuuseen.
Kirjoita asiaa ja vain asiaa, älä vääristele, liioittele tai vähättele oman etusi mukaisesti.
Ja hae apua!
Omasta puolestani jätän nyt tämän kirjoittelun tähän. - herätys
von Lagerbom kirjoitti:
Jos lapsi otetaan huostaan ja sijoitetaan, ei siinä kysellä huoltajien mielipiteitä.
Eiköhän siitäkin ole kokemusta suomessa.
- Maksoitko ?
Tapaaja maksaa valvotut tapaamiset. Oletko vom Lagerbom muistanut maksaa vai kärsiikö Mannerheimin Lastensuojeluliitto tappion.
- asdfghjklöä
Ennen huostaanottopäätöstä pitää lain mukaan suorittaa virallinen kuuleminen. Siihen lähetetään saantitodistuksella tai muuten todisteellisesti kutsu siten, että asianosainen saa kutsun viimeistään 2 viikkoa ennen kuulemisajankohtaa. Asianosaisia ovat mm. huoltajat ja/tai vanhemmat. Huoltajuuden menettänyttäkin vanhempaa pitää siis kuulla. Kuulemisessa pitää olla esillä ja luettavana kaikki huostaanoton perusteena olevat asiakirjat
Tapaava vanhempi ei kustanna valvottuja tai tuettuja tapaamisia. Ne maksaa lapsen asuinkunnan sosiaalitoimi, eli me veronmaksajat. - Telestaari
asdfghjklöä kirjoitti:
Ennen huostaanottopäätöstä pitää lain mukaan suorittaa virallinen kuuleminen. Siihen lähetetään saantitodistuksella tai muuten todisteellisesti kutsu siten, että asianosainen saa kutsun viimeistään 2 viikkoa ennen kuulemisajankohtaa. Asianosaisia ovat mm. huoltajat ja/tai vanhemmat. Huoltajuuden menettänyttäkin vanhempaa pitää siis kuulla. Kuulemisessa pitää olla esillä ja luettavana kaikki huostaanoton perusteena olevat asiakirjat
Tapaava vanhempi ei kustanna valvottuja tai tuettuja tapaamisia. Ne maksaa lapsen asuinkunnan sosiaalitoimi, eli me veronmaksajat.Yökaudet kun kirjoittelee, niin sitten maistuvat piiitkät päiväunet ja sen päälle kahvit tuoreen hillopitkon kera. Sitten voikin ottaa aurinkoa pihamökin edustalla puuvillainen valkoinen palttinapaita päällä ja kuunnella siitä sinisestä matkaratiosta takavuosien iskelmiä. Iltasella sitten kattelee pellolle ja tirsii muuatman oluen..
- von Lagerbom
Telestaari kirjoitti:
Yökaudet kun kirjoittelee, niin sitten maistuvat piiitkät päiväunet ja sen päälle kahvit tuoreen hillopitkon kera. Sitten voikin ottaa aurinkoa pihamökin edustalla puuvillainen valkoinen palttinapaita päällä ja kuunnella siitä sinisestä matkaratiosta takavuosien iskelmiä. Iltasella sitten kattelee pellolle ja tirsii muuatman oluen..
Kieltämättä hyvältä kuulostaa elämäsi, varsinkin tuo auringonotto ja oluet. Valitettavasti täällä meilläpäin ei auringosta ei pääse kuvaamallasi tavalla nauttimaan, eikä oluisiinkaan ole varaa joten pakko vaan toivottaa sinulle mukavan aurinkoisia päiviä edelleenkin, missä sitten eleletkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2172889
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292831En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791816Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va731428Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352- 471108
- 991011
- 110896
- 46843
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843