mitä väliä millään?

vl-tyttö

joskus tulee sellanen olo, et mitä välii sillä on, et onko itellä asiat hyvin ja onko ite onnellinen, ku kuitenki suurin osa maailmasta kärsii ja joutuu kadotukseen. tulee sellanen olo, et haluais lahjottaa sen taivaspaikan jollekin sen paremmin ansainneelle....toivottavasti ymmärsitte, en oo kovin hyvä täs selittämises... :)

14

1165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vl.kaveri

      minäkin haluaisin antaa siitä ilosta muillekkin, mutta ei kovinkaan moni halua ottaa vastaan.

    • henkka

      No, kuka mitäkin ajattelee. Itse pidän tärkeämpänä sitä että purkaa omat kipunsa kuin että keskittyisi jakamaan ihmisiä taivaaseen ja helvettiin meneviin. c",)

      • vl-tyttö

        tässähän puran kipujani parhaimmillaan... =)


    • Jeesuksen oma

      Sinä et voi lahjoittaa kenellekään juuri sinulle Kristuksen kautta tulevaa vanhurskautta.

      Jokainen on kutsuttu uskossa Kasteen kautta ihan omalla nimellään.

      Hyvä on jos olet syntinen. Jos olisit hyvä, ei sinulla olisi palstuksen toivoa, sillä Kristus on tullut pelastamaan nimensä verensä kautta syntisiä ja kelvottomia.

      Terveet eivät tarvitse parantajaa vaan sairaat.

    • A. Acimlainen

      Ei taivaspaikkoja ole rajoitetusti vaan tämä menee niin että kun joku pelastuu niin se edesauttaa kaikkien pelastumista.
      Kukaan ei pelastu toisen kustannuksella vaan päinvastoin jokaisen pelastuminen auttaa jokaista muuta. Meidät ihmiset on kytketty yhteen tällä tavalla. Jos toisella ei ole asiat hyvin niin ei ole totuudessa sinullakaan!
      Jeesuksen itsensä suuri Työ on tämän Sovituksen KETJUN ALKU. Jeesus asettui kärsivän ihmiskunnan tilanteeseen jotta pääsisi lähelle ihmiskuntaa ja voisi ojentaa sille kätensä. Näin muodostettiin ensimmäinen jatkos Sovituksen ketjussa. Hän nousi kuolleista ja tämän vuoksi meidänkin on mahdollista hänen avullaan nousta kuolleista.

      Kun näet Kristuksen kenessä tahansa lähimmäisessä olet lähempänä Taivasta.

      • A. Acimlainen

        ..että sekä sinun että minun pelastumiseni on kytketty JOKAISEN muun ihmisen pelastumiseen on aivan hölmöä yrittää edes kuvitella että vain joku ryhmä pelastuu. Ihan järjellisestikin - ja ennenkaikkea Rakkauden näkökulmasta katsottuna - vain me -oppi on siis suorassa törmäyskurssissa koko Sovituksen perusperiaatetta kohtaan. Niinkauan kuin yksikään joka KOKEE olevansa Armon ulkopuolella ei ole KENELLÄKÄÄN meistä todellista rauhaa. Vain valerauha on jos on. Siksi meidän tulisi yrittää kaikin tavoin ottaa jokainen lähimmäinen Sovituksen piiriin ja jo ajatuksillamme ja rukouksillamme kaikin tavoin tukea heidän kuulumistaan siihen. Jumalan puolelta on asia heidänkin osaltaan selvä mutta mitä ME teemme heille? Kuvittelemmeko että he olisivat jotenkin ulkopuolisia?

        Kokemuksesi ja huolestumisesi on siis aivan tervettä mutta se ei saa kehittyä ylpeydeksi missään vaiheessa.


      • vanh.lest
        A. Acimlainen kirjoitti:

        ..että sekä sinun että minun pelastumiseni on kytketty JOKAISEN muun ihmisen pelastumiseen on aivan hölmöä yrittää edes kuvitella että vain joku ryhmä pelastuu. Ihan järjellisestikin - ja ennenkaikkea Rakkauden näkökulmasta katsottuna - vain me -oppi on siis suorassa törmäyskurssissa koko Sovituksen perusperiaatetta kohtaan. Niinkauan kuin yksikään joka KOKEE olevansa Armon ulkopuolella ei ole KENELLÄKÄÄN meistä todellista rauhaa. Vain valerauha on jos on. Siksi meidän tulisi yrittää kaikin tavoin ottaa jokainen lähimmäinen Sovituksen piiriin ja jo ajatuksillamme ja rukouksillamme kaikin tavoin tukea heidän kuulumistaan siihen. Jumalan puolelta on asia heidänkin osaltaan selvä mutta mitä ME teemme heille? Kuvittelemmeko että he olisivat jotenkin ulkopuolisia?

        Kokemuksesi ja huolestumisesi on siis aivan tervettä mutta se ei saa kehittyä ylpeydeksi missään vaiheessa.

        Joka ei usko, se on jo tuomittu, sanoo Raamttu.
        Ihminen on joko uskon sisä- tai ulkopuolella.
        Siis uskomassa tai ei. Välimuotoa ei ole.


      • A. Acimlainen
        vanh.lest kirjoitti:

        Joka ei usko, se on jo tuomittu, sanoo Raamttu.
        Ihminen on joko uskon sisä- tai ulkopuolella.
        Siis uskomassa tai ei. Välimuotoa ei ole.

        ...antamassa anteeksi tai ei. Rakastamassa tai ei. Armahtamassa tai ei.


      • jartsev
        A. Acimlainen kirjoitti:

        ..että sekä sinun että minun pelastumiseni on kytketty JOKAISEN muun ihmisen pelastumiseen on aivan hölmöä yrittää edes kuvitella että vain joku ryhmä pelastuu. Ihan järjellisestikin - ja ennenkaikkea Rakkauden näkökulmasta katsottuna - vain me -oppi on siis suorassa törmäyskurssissa koko Sovituksen perusperiaatetta kohtaan. Niinkauan kuin yksikään joka KOKEE olevansa Armon ulkopuolella ei ole KENELLÄKÄÄN meistä todellista rauhaa. Vain valerauha on jos on. Siksi meidän tulisi yrittää kaikin tavoin ottaa jokainen lähimmäinen Sovituksen piiriin ja jo ajatuksillamme ja rukouksillamme kaikin tavoin tukea heidän kuulumistaan siihen. Jumalan puolelta on asia heidänkin osaltaan selvä mutta mitä ME teemme heille? Kuvittelemmeko että he olisivat jotenkin ulkopuolisia?

        Kokemuksesi ja huolestumisesi on siis aivan tervettä mutta se ei saa kehittyä ylpeydeksi missään vaiheessa.

        "sinun että minun pelastumiseni on kytketty JOKAISEN muun ihmisen pelastumiseen"


      • A. Acimlainen
        jartsev kirjoitti:

        "sinun että minun pelastumiseni on kytketty JOKAISEN muun ihmisen pelastumiseen"

        ..A Course in Miracles kirjaan joka on viesti Jeesukselta.


    • vanh.lest.

      Ette te vl:ät ole turhaa maailmassa!
      Kun vastauksia autuuden asioihin hain, löysin vasta sitten, kun löysin vl:ät.
      Jos eivät olisi olleet niin rehellisiä, olisin jäänyt "killumaan" maan ja taivaan välille näin suurten kysymysten kanssa: Miten ihmien tulee autuaaksi? Olispa ollut raskasta jos ei olisi koskaan löytänyt totuutta Siis se epätietoisuus oli kaikkein pahinta.
      Ja kun ruokoillessa pyysin, että Jumala näyttäis sen ainoan oikean uskon, jos sitä on. Kyllä Jumala vastasi oikein. Se johdatti oikean ihmisen luokseni joka auttoi minua.

      • ja oikein siis kolkuttanut, etsinyt Jumalan valtakuntaa, et omin ehdoin vaan Jumalan tahdon jälkeen...

        Profeetasta opetettiin näin juuri tänään eräässä koulussa: Profeetan tehtävä on synnin paljastaminen, parannuksen teon saarnaaminen, tulevien tapahtumien ennustaminen, Jumalan tahdon ilmoittaminen, lohduttaminen ja rohkaisu.

        Raamatusta me voimme nähdä profeettojen ennustukset. Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa myös hänen opeissaan pysymistä, hänen tahtonsa noudattamista.


      • vanh.lest
        Leenu.n kirjoitti:

        ja oikein siis kolkuttanut, etsinyt Jumalan valtakuntaa, et omin ehdoin vaan Jumalan tahdon jälkeen...

        Profeetasta opetettiin näin juuri tänään eräässä koulussa: Profeetan tehtävä on synnin paljastaminen, parannuksen teon saarnaaminen, tulevien tapahtumien ennustaminen, Jumalan tahdon ilmoittaminen, lohduttaminen ja rohkaisu.

        Raamatusta me voimme nähdä profeettojen ennustukset. Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa myös hänen opeissaan pysymistä, hänen tahtonsa noudattamista.

        Oletko sinä vaan siis joka on ymmäränyt minut oikein.
        Olen sen vuoksi halunnut täällä puhua, kun olen itse löytänyt Jumalan valtkaunnan. ...niin olisin suonut että toisetkin sen löytää.
        Luulin että kun se on minulle niin yksinkertainen asia, että se on myös muille sitä.
        Mutta erehdyin, valitettavasti ja nyt kirjoituksiani yritetään häpäistä täällä ja sanojani joita kirjoitin.
        Voin todella huonosti sen vuoksi.


    • vanh.lest

      Kyllä ymmärrettiin... ihan oikein :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe