Fiat 500X

500X

Tuo Fiatin uutuus, pikkumaasturi tulee myyntiin Suomessa jostain lukemani tiedon mukaan maaliskuussa 2015.

28

586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkufiat

      Kuka sitä toisi maahan kun ei ole maahantuojaa?

      • 250TR

        Ei näy sinulla olevan tiedot millään lailla ajan tasalla, mutta kommentoida silti sinunkin näköjään täytyy...


    • Rockefeller.

      Ei maahantuojaa tarvita, koska ei Fiatia kukaan kuitenkaan osta.

      • 500X

        500L kun tuli markkinoille, sitä myytiin maailmalla muutamassa kuukaudessa 40 000 kpl, vaikka parhaat moottorit puuttui aluksi valikoimasta.
        Italiassa 500L on myyntilastoissa kakkosena, Pandan jälkeen ja kolmannella sijalla Punto. Pandaa myydään siellä saman verran suunnilleen kuin kaikkia automalleja täällä Suomessa yhteensä. Italiassa Pandaa myytiin tämän vuoden tammi-kesäkuussa yli 55 000 kpl.
        Tuulilasi-lehdessä oli haastattelussa jokunen numero sitten Fiatin uusi maahantuoja. Fiatin/Alfa Romeon/Jeepin maahantuonti alkaa ensi vuoden alussa.


      • Fiatisti

        Minä ostin juuri Fiatin ja olen erittäin tyytyväinen. Pienellä rahalla huippuvarusteltu auto. Ihmettelen ettei Fiateja osteta enempää Suomessa.


      • Fiatisti kirjoitti:

        Minä ostin juuri Fiatin ja olen erittäin tyytyväinen. Pienellä rahalla huippuvarusteltu auto. Ihmettelen ettei Fiateja osteta enempää Suomessa.

        Minä taas en ihmettele yhtään ,kun olen ollut autokorjaamossa hommissa!


      • croma
        nippondenso kirjoitti:

        Minä taas en ihmettele yhtään ,kun olen ollut autokorjaamossa hommissa!

        Ne ennakkoluulot,ne ennakkoluulot, onneks ei oo ihan kaikilla Fiattia et löytää omansa marketin pihasta. Kaikki ei välitä ajamisen nostamasta huipputunteesta ja intohimosta vaan ajelee mitä ihmeellisimmillä kärryillä,erikoista...


      • tarkkanäköinen
        nippondenso kirjoitti:

        Minä taas en ihmettele yhtään ,kun olen ollut autokorjaamossa hommissa!

        Puhu nyt saatana edes eineeksi totta . kun on tämänkaltainen mahdollisuus "jutella" asioista muka autokorjaamossa ja vieläpä töissä.Vaikutat juttuinesi samalta tyypiltä joka on tällä palstalla jatkuvasti jotain kyykyttämässä ,kyykytä itseäsi mitä se kyykättäminen sitten ikinä tarkoittaakin?


    • 500X

      Uusimmassa Tuulilasi -lehdessä oli pieni koeajo Fiat 500X:stä.
      Enimmäkseen positiivista kirjoitettiin. Kehuja sai mm. laatuvaikutelma, hiljaisuus ja automaattivaihteiston toiminta. Ajoasentoa myös kehuttiin mutta istuimien sivutuki saisi olla parempi.
      Lehtiartikkelin mukaan Suomessa tämän uutuusmallin myynti alkaa huhti-toukokuussa 2015.

    • näin se meni

      Huomautus, "istuinten sivutuki saisi olla parempi maastossa"
      Kyllä tuon Tuulilasin jutun perusteela voi sanoa, että
      onnistuneet ovat Fiatilla. Edelleenkin tuossa 500 X, ssä
      on Fiatin siekukkuus säilynyt.

    • Rockefeller@

      Fiatin maahantuoja yleensä epäonnistuu uusien mallien hinnoittelussa. Usein hinnat ovat aluksi aivan liian korkeita. Sitten kun parin vuoden jälkeen korjataan hinta kohdalleen, ei auto enää kiinnosta ketään.
      Näin kävi Stilon, Bravan ja 500L:n kanssa.

      • 500X

        Mutta kyllähän Bravaa ja Stiloa myytiin melko hyvin aikanaan.
        Uudessa TM:ssa on myös lyhyt esittely uutuusmalli 500X:stä. Siinä istuimia kehuttiin paremmiksi kuin 500L istuimia. Muutenkin auto jätti positiivisen vaikutelman.


      • karvalakkia papoille

        On noissa tainnut varustelussakin olla eroa.

        Stilossa oli ylipäätään sellaista mukavuusvarustelua, mitä ei vieläkään ole kaikkiin saman kokoluokan autoihin saatu. Esim. tankin luukku keskuslukituksessa ja kaasujouset konepellissä. Lisäksi ihan alkupään autoissa oli paljon elektroniikkahilpettäkin, luistonesto, 8 turvatyynyä, mutta varustelua karsittiin pian hinnan alentamiseksi.

        Tais vielä 2000 luvun alussa suomalaisten mentaliteetti olla pitkälti essonbaarin perinnetiedon mukainen, että pitää vaan olla halpaa karvalakkia... nykyään tilanne on jo vähän toisenlainen, enää ei ilmastoinnin puute ole etu, vaan iso haitta.

        (Uudemman) Bravon kanssa oli jo vähän eri tilanne - autoa myytiin aika paljon sporttimallina (joka oli hinnoiteltu edulliseksi suhteessa karvalakkeihin). Vois olla markkinaosuus ihan erilainen, jos Delta olisi saanut jatkaa. Sitähän rupesi pankit kampittamaan ja hetken näytti, että menee konkurssiin koko putka. Siispä maahantuonnin siirto ... ja senhän tiesi jo etukäteen, miten homma tulee menemään

        AK oli ennenkin kunnostautunut lähinnä myymällä karvalakkinissaneita karvalakkipapoille. Kun tuli uusi malli/facelift, niin hintaa roimasti ylös. Ja myynnin sakattua vedettiin 6 kk myöhemmin pieru takaisin = 3 tonnin pois hinnasta. Varustelun pysyessä ennallaan. Teki gutaa täydellä hinnalla ostettujen autojen arvolle.

        Aika pian ne rupesikin säätämään valikoimaa oman filosofiansa mukaiseksi -> dieselit pois, bensaturbot pois, paremmat varustetasot pois (jossain vaiheessa lisävarustelistalla oli 4 kpl varusteita ja nekin oli jotain tyyliin "eturoiskeläpät" ts. ei navigaattoreita, xenonvaloja tms.)


      • GPsporty
        karvalakkia papoille kirjoitti:

        On noissa tainnut varustelussakin olla eroa.

        Stilossa oli ylipäätään sellaista mukavuusvarustelua, mitä ei vieläkään ole kaikkiin saman kokoluokan autoihin saatu. Esim. tankin luukku keskuslukituksessa ja kaasujouset konepellissä. Lisäksi ihan alkupään autoissa oli paljon elektroniikkahilpettäkin, luistonesto, 8 turvatyynyä, mutta varustelua karsittiin pian hinnan alentamiseksi.

        Tais vielä 2000 luvun alussa suomalaisten mentaliteetti olla pitkälti essonbaarin perinnetiedon mukainen, että pitää vaan olla halpaa karvalakkia... nykyään tilanne on jo vähän toisenlainen, enää ei ilmastoinnin puute ole etu, vaan iso haitta.

        (Uudemman) Bravon kanssa oli jo vähän eri tilanne - autoa myytiin aika paljon sporttimallina (joka oli hinnoiteltu edulliseksi suhteessa karvalakkeihin). Vois olla markkinaosuus ihan erilainen, jos Delta olisi saanut jatkaa. Sitähän rupesi pankit kampittamaan ja hetken näytti, että menee konkurssiin koko putka. Siispä maahantuonnin siirto ... ja senhän tiesi jo etukäteen, miten homma tulee menemään

        AK oli ennenkin kunnostautunut lähinnä myymällä karvalakkinissaneita karvalakkipapoille. Kun tuli uusi malli/facelift, niin hintaa roimasti ylös. Ja myynnin sakattua vedettiin 6 kk myöhemmin pieru takaisin = 3 tonnin pois hinnasta. Varustelun pysyessä ennallaan. Teki gutaa täydellä hinnalla ostettujen autojen arvolle.

        Aika pian ne rupesikin säätämään valikoimaa oman filosofiansa mukaiseksi -> dieselit pois, bensaturbot pois, paremmat varustetasot pois (jossain vaiheessa lisävarustelistalla oli 4 kpl varusteita ja nekin oli jotain tyyliin "eturoiskeläpät" ts. ei navigaattoreita, xenonvaloja tms.)

        Fiat on muotoilultaan ja olemukseltaan enemmän "elämäntapa" auto autoista kiinnostuneelle, kuin laatikko neljällä renkaalla. Keskiverto suomalainen autonostaja on yhtä harmaa ja tylsä kuin Octavia. Tuulipukukansalle on aivan sama, miltä auto näyttää, kunhan se on samanlainen kuin naapurilla. Lisäksi tietämys autoista on olematon ja kaikki, mitä vag-maailmassa ja vag-lasissa kirjoitetaan uppoaa kuin WinCapitan markkinointipuheet.

        Fiatin kannattaisi jättää ne perusmallit tuomatta ja unohtaa entiset Fiat asiakkaat, joille ainoastaan auton hinta on tärkeää. Uusien mallien kanssa kannattaisi asettua Minin kilpailijaksi. Ei Minilläkään ajele vanhukset ja naiset kauppaan ja takaisin.

        Jälkeenjääneen kansan ennakkoluuloille ei voi mitään. Sen tämä kansa tuntee lompakossaan, kun DSG ja TSi "yksittäistapaukset" realisoituvat. Moni vag-kuski on aivopesty lehdistön toimesta niin, että pitävät tyyppivikoja normaalina kulumisena ja onnetonta lämpiämistä, sekä valtavaa rengasmelua hyvinä ominaisuuksina.


      • 500ällä

        Meillä on 500L ja täytyy sanoa, että aina sillä on ilo lähteä ajamaan. Ei tule joka kulmassa samanlaista vastaan. Lisäksi tilankäyttö on autossa loistava ja auto on hiljainen joka tekee siitä hyvä matka-auton. Varustelu myös 15000 euron autossa huippua: kosketusnäyttö, automaatti-ilmastointi, vakionopeudensäädin, lämmitettävä tuulilasi, sadetunnistin. Kertokaa toinen uutena 15000 maksava auto jossa kaikki tuo?

        Fiatin ongelma on markkinointi. Suomessa ei maahantuojat ole osanneet myydä autoja.


    • uusi500X

      Nyt on jo huhtikuu. Joko sitä myydään täällä Suomessa? Mainoksia en ole ainakaan vielä nähnyt tuosta uutuudesta.

      • GPsporty

        Auto-Arita Espoossa avasi liikkeensä eilen 9.4. ja sinne tulee 500X kuun lopulla. Kävin koeajamassa sisarmalli Renegaden, ja erittäin hyvältä tuntui. Auto oli uskomattoman hiljainen ja korkeaksi autoksi kallisteli vähän. Moottorina oli 140hv MultiAir, joka väänsi hyvin. Luonnossa auto näytti isommalta kuin kuvista voisi päätellä. 500X näyttää pieneltä, muttei taida sitä olla.

        http://www.km77.com/fotos/Fiat/500X_2015/Exterior.html?division=acabado&photoType=1&limit=99


      • multipaska

        Multiair on erittäin huono moottori, jopa huonompi kuin parjatut tsi moottorit. Öljynpaineella toimiva venttiilikoneisto(imupuolella ei nokka-akselia) on erittäin vikaherkkä ja kallis, itse en uskaltaisi ostaa. Kaverilla hajosi ja hajotti koko moottorin 44tkm ajettuna ja maahantuoja/merkkiliike ei ota mitään kantaa.


      • Nix

        "Multipaskan" kannattaa valita siis Fiatin dieselkone.Multijethän on kaikkitietävien saksalaisten ja AutoBildin 100000 km:n kestotestien (2 eri testiä) mukaan ehdottomasti yksi parhaista koskaan heidän testaamistaan moottoreista.100000 km:n jälkeen moottorissa ei näkynyt mitään käytön jälkiä.


      • multijet
        multipaska kirjoitti:

        Multiair on erittäin huono moottori, jopa huonompi kuin parjatut tsi moottorit. Öljynpaineella toimiva venttiilikoneisto(imupuolella ei nokka-akselia) on erittäin vikaherkkä ja kallis, itse en uskaltaisi ostaa. Kaverilla hajosi ja hajotti koko moottorin 44tkm ajettuna ja maahantuoja/merkkiliike ei ota mitään kantaa.

        Kaverisi on tyhmä ja saamaton, tai tämä on onneton provo. Maahantoja ei ota kantaa... Ja moottorilla ajettu 44000.
        Tai tyhmä ja saamaton kaverisi on itse rikkonut moottorin. Silloin maahantuojan reaktio on oikea.

        Oikeastaan voisit tarkentaa mikä kaverillasi hajosi? Ja miksi hajotti moottorin?


      • VAGinapaska
        multipaska kirjoitti:

        Multiair on erittäin huono moottori, jopa huonompi kuin parjatut tsi moottorit. Öljynpaineella toimiva venttiilikoneisto(imupuolella ei nokka-akselia) on erittäin vikaherkkä ja kallis, itse en uskaltaisi ostaa. Kaverilla hajosi ja hajotti koko moottorin 44tkm ajettuna ja maahantuoja/merkkiliike ei ota mitään kantaa.

        Taitaa VAGinapoika vedättää. Eipä ole muualta kuulunut tällaisista moottoririkoista. Vaikka niiden pitäisi olla jokapäiväistä kauraa, kun kerta moottori on vielä paskempi kuin VAGinan TSI-paskat. ;-D

        Hitusen vaikeaa on myös ymmärtää, miten MultiAirin rikkoontuminen johtaa täystuhoon. Jousivoimalla ne venttiilit kuitenkin suljetaan, nokan profiili määrää max. avautumisen ja MultiAirin vika johtaa siihen, ettei venttiilit avaudu lainkaan. Täystuho kuulostaisi enempi siltä kuin venttiilit ja männät pussaa ja sehän on taas seurausta siitä perinteisestä jako sekaisin/hihna poikki -kuviosta. Ei varmaan tarvi VAGilaisille enempää avata tätä, kun kyseessä on normaaliin huolto-ohjelmaan kuuluva kuvio ;-D


    • wetertr

      Joo, tietoa ei löydy oikeen mistään.
      Fiat sivutkin junnaa paikallaan.

    • misäviipyypi

      Eipä näy näyttelyjä 500 x ,stä.

    • 159

      Hirveen näköönen tötterö roomalaisilta, voi pimppanella!

    • 500X

      Nyt on jo avajaishulinat koko viikon ajan. 500X hinnat alkaen noin 20 000 €.

    • ffgfggtt

      Missä ne hulinat on?

    • 500X

      Ainakin Tampereella, erityinen Fiat -teemapäivä näyttäisi olevan keskiviikkona.

      Ja uusien Fiatien hintoja näyttäisi olevan jo Espoon, Lahden ja Porvoon jälleenmyyjillä myös.
      Itselläni ei nyt autonvaihto ole ajankohtainen, mutta kiinnostaisi kyllä tuo 500X varsinkin tuolla 1.6 dieselkoneella, hinta ilman lisävarusteita noin 24 000€. Kallein malli tällä hetkellä 2.0 diesel nelivedolla ja automaatilla noin 34 000€.

    • Anonyymi

      Ostin vaimolle tommosen 1,3 koneella talviautoksi.Samalla minusta tuli Delta auton jälkien korjaaja.Auto saatu vihdoin kuntoon ja tuntuu ihan hyvältä.Kulkupuolikin ihan kunnossa.Yhden samanlaisen kotteron näin Hyvinkäälä ja sitäkin ajoi nainen.Yleensä kysytään mikä toi on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      444
      3245
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      401
      2776
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      119
      2738
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2143
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1170
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe