Stop and start

en ymmärrä

Millaisia kokemuksia on stop and start toiminnosta autoissa. Syökö akkua, laturia tai starttimoottoria? Onko havaittavissa polttoaineen säästöä? Suositteletko käyttämään toimintoa?

12

5374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaaja.

      syö
      syö
      syö
      ei
      en

      • vastaaja 2

        Kysymykseen vastauksia: 1. Ei syö, koska suunniteltu kestämään kyseinen toiminto. 2.Laturi kestää hieman kauemmin,kuin kokoajan käynnissä olevassa moottorissa, koska myös laturin pyöriminen lakkaa, kun moottorikin lakkaa pyörimästä. 3.Kun moottori on pysähdyksissä, niin luonnollisesti se ei silloin kuluta tippaakaan polttoainetta, ja näin ollen säästöä syntyy. 4. Käytön saa päättää ainakin minun autossani käyttäjä itse, koska sen saa myös pois päältä,jos haluaa. (itse käytän)


    • AutoNainen

      Start stoppia varten on oma akku. Käytän toimintoa koko ajan.

      • Toinen autonainen

        Täällä toinen autonainen joka käyttää toimintoa koko ajan.


      • NytTaisTulla...

        Missä autossa (merkki/malli) start/stop:ia varten on oma akku?
        Empäs ole kyllä aikaisemmin kuullut moisesta!


      • eemeleitä
        NytTaisTulla... kirjoitti:

        Missä autossa (merkki/malli) start/stop:ia varten on oma akku?
        Empäs ole kyllä aikaisemmin kuullut moisesta!

        Toinen akku oli rintapellin ja verhoilun välissä tuulilasin alla ainakin jossain Eemeli mallissa tällä vuosituhannella. Start stoppia ei ollut, ainakaan minulla siinä autossa.


      • C220CDI
        NytTaisTulla... kirjoitti:

        Missä autossa (merkki/malli) start/stop:ia varten on oma akku?
        Empäs ole kyllä aikaisemmin kuullut moisesta!

        204 faceliftit (siis edellisen sukupolven C-Mersu), joissa on start-stop.
        Toinen akku takana ja toinen rintapellin alla.


    • ebolat sille

      Kyllä on idiootti keksintö, varsinkin jos on diisselissä! Älyvapaa keksintö siperian rajalle!

    • Einari 60

      Se toinen akku on todennäköisesti Webastolle. Start ja stop toiminto varmistaa että akku on aina alivaraus tilassa ja akkukauppiaat ovat iloisia kun saavat myydä uusia akkuja.

    • Minä käytän aina vaikka polttoaineen kulutuksen kannalta sillä ei ole juuri mitään merkitystä ainakaan minun bensa autossa.Kesällä kulutus 5,2l ja talvella kun se ei ole toiminnassa 5,4l,kun talviajo syö kuitenkin enemmän niin eipä tuolla suurta säästöä saa.Varmaan jos ajaisi pelkästään kaupunkiajoa niin vaikutusta olisikin.

    • E220 CDI

      W211 on suuniteltu kahdelle akulle ilman Start-stoppiakin. W212 toinen akku on Webastolle.

      Start-Stop on erityisesti Suomessa mainio keksintö, jonka turvin saa ostaa uuden auton halvemmalla ja maksaa pienempiä veroja vuosittain, vaikkei edes kyseistä ominaisuutta koskaan käyttäisi.

      Start-Stop ei aktivoidu auton ollessa liian kylmä tai liian kuuma tai akun varaustilan ollessa heikko. Kukaan startin tai laturin kulumisesta valittava ei ole vielä vaihtanut yhtään starttia eikä laturia tämän vuoksi, vaan he ovat ennakkoluuloisia.

      Käyttömukavuuden kannalta tärkeintä on, että kuljettaja voi ajotavallaan valita jokaisessa pysähdyksessä sammuttaako vai ei ilman että tarvii kääntää ominaisuus koko ajan päälle ja pois. Ainakin Volvossa ja Mersussa toimii kuin ajatus.

      • AutoNainen

        Täällä stadissa toimii aika lailla talvellakin, koska se lämpötilaraja on 2? astetta. Ja A mersussa on 2 akkua ja toinen on etumatkustajan jalkatilan alla. StartStopin ansiosta päästömaksu on vähän pienempi. Ja on vähintäänkin asiallista, kun pienet pysäköinnit muuallakin kuin liikennevaloissa, voi hoitaa ilman tyhjäkäyntiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe