Hei! Oon joskus kuullu, et jossain päin Suomee ois semmonen enkunkielinen lukio, jossa kaikki/suurin osa opetetaan englannin kielellä?? (Oliko nyt nimellä "IB"- vai "IP" Lukio?) Olis kiva kuulla kommentteja siellä opiskelevilta, ja et mis tämmönen highschool:i on? Ja tietty tärkein; Millaset on pääsyvaatimukset...? Enkku pyörii siinä 8 ja 9 välillä, ja Ruotsi samoin. Saksa on vakaa 8...
Englanninkielinen lukio??
5
376
Vastaukset
- emma
IB se on. En ite (vielä) opiskele siel mut mee nuoret/opiskelu, siel on puitu tätä aihetta.
- catja
Ainakin Turun normaalikoulussa Varissuolla on IB-linja. Enkku kannattais olla 9-10, mutta kai kasillakin saattais päästä. Muuten keskiarvo täytyy olla ysin paikkeilla. Sinne on pääsykokeet, kuulemma aika vaikeet. Mun serkku pyrki sinne, mutta ei päässy. Tänä vuonna mun serkun pikkuserkku aikoo päästä sinne ja itekkin ajattelin mennä pyrkimään.
englannin kielinen lukio on turha.... ei ole kiva työskennellä suomessa jos ei osaa suomea
- Mutta jos...
Mutta jos aikoo muuttaa ulkomaille, niin silloin englanninkielinen lukio on hyvä valinta.
- ghdfyd
Kannattaa yrittää. Meille koulussa kerrottiin IB-lukioista, ja siellä kuulemma saa pääsykokeessa olla sanakirja mukana. Kannattaa kans googletta jne. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473245Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002857- 1362550
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572490- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172407Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212354Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100