Hei! Oon joskus kuullu, et jossain päin Suomee ois semmonen enkunkielinen lukio, jossa kaikki/suurin osa opetetaan englannin kielellä?? (Oliko nyt nimellä "IB"- vai "IP" Lukio?) Olis kiva kuulla kommentteja siellä opiskelevilta, ja et mis tämmönen highschool:i on? Ja tietty tärkein; Millaset on pääsyvaatimukset...? Enkku pyörii siinä 8 ja 9 välillä, ja Ruotsi samoin. Saksa on vakaa 8...
Englanninkielinen lukio??
5
366
Vastaukset
- emma
IB se on. En ite (vielä) opiskele siel mut mee nuoret/opiskelu, siel on puitu tätä aihetta.
- catja
Ainakin Turun normaalikoulussa Varissuolla on IB-linja. Enkku kannattais olla 9-10, mutta kai kasillakin saattais päästä. Muuten keskiarvo täytyy olla ysin paikkeilla. Sinne on pääsykokeet, kuulemma aika vaikeet. Mun serkku pyrki sinne, mutta ei päässy. Tänä vuonna mun serkun pikkuserkku aikoo päästä sinne ja itekkin ajattelin mennä pyrkimään.
englannin kielinen lukio on turha.... ei ole kiva työskennellä suomessa jos ei osaa suomea
- Mutta jos...
Mutta jos aikoo muuttaa ulkomaille, niin silloin englanninkielinen lukio on hyvä valinta.
- ghdfyd
Kannattaa yrittää. Meille koulussa kerrottiin IB-lukioista, ja siellä kuulemma saa pääsykokeessa olla sanakirja mukana. Kannattaa kans googletta jne. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754851
- 494773
- 753554
- 502818
- 602521
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274