Finnairin liikevoitto ja liikevaihto olivat edelleen laskussa

19+8

19

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valoa.

      Vuoden päästä kaukolennoille -30% kerosiinilaskuun uusien A350-koneiden myötä. Olikos -10 MEUR per kone per vuosi kerosiinilaskuun. Neljä konetta taisi olla nyt tulossa, 40 MEUR vähemmän menoja. Sit ne loput ja 11 konetta tekee yli 100 MEUR vähemmän kuluja vuodessa. Alkaa näyttää paremmalta ja A350 varmasti houkuttelee aasialaisia nykyisten Air Francen vuokrakoneiden sijaan.

    • Tappiollaontekijänsä

      Yltiöpositiivisesti uutisoitu rökäletappio. Tappio on vain kasvanut ja jyrkästi! Laskekaapa prosentit.

      Vaurastamo hihkuu ikään kuin olisi saanut tuplat lentopisteet (joilla ei tee mitään). Säästöjä on turha julhlia kun tappio vain kasvaa kasvamistaan. Selitykset ovat samaa vanhaa bullia kuin aikaisemminkin. Kun öljyn markkinahinta syöksyy, Finnairissa valitellaan lentopolttoaineen hintoja.

      Näinköhän valtion omistajaohjauksesta vastaava ministeri taputtaa Finnairin tulokselle?

      • tiedoksi vaan

      • Fly Arsenal
        tiedoksi vaan kirjoitti:

        Vaikka raakaöljyn maailmanmarkkinahinta on parissa kuukaudessa tippunut parikymmentä prosenttia, niin sillä ei juurikaan ole ollut vaikutusta kerosiinin hintaan, joka on pysynyt korkeana:
        http://www.iata.org/publications/economics/fuel-monitor/Pages/price-development.aspx

        Finnair on suojautunut laskevilta polttoaineenhinnoilta. Johdon strategiavalinta on lyödä hinnat lukkoon silloin kun hinta on kalleimmillaan. Halvalla ei saa hyvää lentobensaa.

        HS uutisoi: Finnairin tuotot laskivat kuluja nopeammin.

        Varttikatsauksen jälkeen juuri kenelläkään analystilla ei ole löytynyt mitään positiivista sanottavaa Finnairista. Kestääkö Finnairin talous uusien koneiden saapumiseen asti? Uudet koneetkin pitäisi maksaa.


      • ei se noin mene
        Fly Arsenal kirjoitti:

        Finnair on suojautunut laskevilta polttoaineenhinnoilta. Johdon strategiavalinta on lyödä hinnat lukkoon silloin kun hinta on kalleimmillaan. Halvalla ei saa hyvää lentobensaa.

        HS uutisoi: Finnairin tuotot laskivat kuluja nopeammin.

        Varttikatsauksen jälkeen juuri kenelläkään analystilla ei ole löytynyt mitään positiivista sanottavaa Finnairista. Kestääkö Finnairin talous uusien koneiden saapumiseen asti? Uudet koneetkin pitäisi maksaa.

        Suojauspolitiikka on liukuva eikä sen avulla yritetäkään arvata polttoaineen tulevaa hintaa vaan tasoittaa hintavaihteluja. Mutta ethän sinä sitä katkeruudessasi ymmärrä.


      • Fly Arsenal
        ei se noin mene kirjoitti:

        Suojauspolitiikka on liukuva eikä sen avulla yritetäkään arvata polttoaineen tulevaa hintaa vaan tasoittaa hintavaihteluja. Mutta ethän sinä sitä katkeruudessasi ymmärrä.

        Herrat saavat sitä mitä haluavat. Suojauspolitiikka on erityisen tyhmää kun hinnat ovat tulossa alas.


      • niinpä niin
        Fly Arsenal kirjoitti:

        Herrat saavat sitä mitä haluavat. Suojauspolitiikka on erityisen tyhmää kun hinnat ovat tulossa alas.

        Huomaa, ettet ymmärrä mitään liukuvasta suojauspolitiikasta. Kun niin varmasti tiedät, että hinnat ovat tulossa alaspäin, niin kerropa paljonko kerosiini maksaa 6 kk:n kuluttua. Entäpä vuoden kuluttua?


    • 2+1

      kolmoskvartaalin liiketulos oil positiivinen.

    • Säästäjä

      Mitäpä jos lopetettaisiin säästöjen tekeminen ja keskityttäisiin tekekemään tulosta. Vuosikausia Finnairin johto on tehnyt säästöjä ja mikä on tulos! Jos sama energia olisi käytetty tuloksen tekemiseen ja markkinoiden valtaamiseen. Se vaatisi todellista johtajuutta ja ammattitaitoa. Talouskurin ja potkujen antamisen lisäksi pitäisi keskittyä myös bisneksen tekemiseen. Mutta sehän se vaikeaa onkin. On helpompi antaa muutamalle sadalle potkut ja saada aikasn säästöjä.

      • peppeliä

        kulut pitää olla kunnossa teki myynnin puolella mitä tahansa.


      • aika simppeliä...
        peppeliä kirjoitti:

        kulut pitää olla kunnossa teki myynnin puolella mitä tahansa.

        Aivan. Tulosta ei yksinkeraisesti vain "tehdä". Ilmeisesti SAS:n ja mm. KLM:n johto yhtä "kyvytöntä", sielläkään ei "tehdä tulosta" vaan tappiota.


      • viisasten kivi.

        No mutta nyt homma ratkes. Miksei kukaan vaan ole keksinyt, että ei säästöjä mutta tehdään tulosta! XD

        *priceless*


      • Säästäjä taas
        viisasten kivi. kirjoitti:

        No mutta nyt homma ratkes. Miksei kukaan vaan ole keksinyt, että ei säästöjä mutta tehdään tulosta! XD

        *priceless*

        Vastataan nyt esimerkin omaisesti näille näsäviisaille, vaikka vastaukseni menee todennäköisesti kuuroille korville.
        Ennen Finnairin tekniikan suurta säästöpolitiikkaa ts. ennen Finnairin tekniikan alasajoa Lufthansa ja Finnair olivat suurinpiirtein samassa tilanteessa. Molempien tekniikka tuotot olivat kuralla ja tuottavuus oli heikkoa. Finnairissa aloitettiin leikkaukset, säästöt, kulukuurit ym. ym. ym.
        Kuinka toimi sakemanni. Sen sijaan, että aloitti valtavat säästöt alkoikin panostamaan tekniikkaan ja kehittämään sitä. Ja mikä on lufthansa Techniks nyt? Erinomaisesti menestyvä ja tuottava yksikkö.
        Siinä todellista johtajuutta ja bisneksen tekoa.
        Tehkää te vain säästöjä jos siltä tuntuu, mutta ei ne tulot sieltä tule.


      • 10+2
        Säästäjä taas kirjoitti:

        Vastataan nyt esimerkin omaisesti näille näsäviisaille, vaikka vastaukseni menee todennäköisesti kuuroille korville.
        Ennen Finnairin tekniikan suurta säästöpolitiikkaa ts. ennen Finnairin tekniikan alasajoa Lufthansa ja Finnair olivat suurinpiirtein samassa tilanteessa. Molempien tekniikka tuotot olivat kuralla ja tuottavuus oli heikkoa. Finnairissa aloitettiin leikkaukset, säästöt, kulukuurit ym. ym. ym.
        Kuinka toimi sakemanni. Sen sijaan, että aloitti valtavat säästöt alkoikin panostamaan tekniikkaan ja kehittämään sitä. Ja mikä on lufthansa Techniks nyt? Erinomaisesti menestyvä ja tuottava yksikkö.
        Siinä todellista johtajuutta ja bisneksen tekoa.
        Tehkää te vain säästöjä jos siltä tuntuu, mutta ei ne tulot sieltä tule.

        Toisaalta - itse olen töissä yrityksessä jossa 2000-luvulla tehtiin erittäin mittavat säästöt, turhat rönsyt karsittiin pois ja - kyllä - osa työstä siirrettiin halpamaihin. Tällä hetkellä meillä menee todella hyvin.

        Konkreettisesti näki sen miten säästöt materialisoituvat vasta muutaman vuoden aikavälillä.


    • tämä avuksi

      Johtajille lisää palkkaa ja isommat bonarit.

      • KIITOS!

        Tää on niin hieno palsta XD On se ihme, jos ei koko Suomi ole kohta nousussa.


    • keskikaljaräkälä

      Poispotkitut meksut ja työttömät talousasiantuntijat täällä tietää mitä pitäisi tehdä.

      • Bisse kiitos

        Röhönaurua....pieru...lisää röhönaurua!


      • Säästäjän peesaaja

        No sinähän voit dissata jos huvittaa, mutta...kuinkas sillä Finnaifilla nyt menee?
        Buahhhhhhhhhhh!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      294
      4781
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3066
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

      Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      52
      2983
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1541
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1242
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1189
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

      Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      7
      1016
    8. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

      Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      991
    9. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    10. Paskalaista valokuitulakiin

      Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      979
    Aihe