Positiivista tuossa kuitenkin se että kokonaismatkustajamäärä kasvoi ja säästotavoitteet on lähes saavutettu.
http://yle.fi/uutiset/finnairin_liikevoitto_ja_liikevaihto_olivat_jalleen_laskussa/7588925
Finnairin liikevoitto ja liikevaihto olivat edelleen laskussa
19
137
Vastaukset
- valoa.
Vuoden päästä kaukolennoille -30% kerosiinilaskuun uusien A350-koneiden myötä. Olikos -10 MEUR per kone per vuosi kerosiinilaskuun. Neljä konetta taisi olla nyt tulossa, 40 MEUR vähemmän menoja. Sit ne loput ja 11 konetta tekee yli 100 MEUR vähemmän kuluja vuodessa. Alkaa näyttää paremmalta ja A350 varmasti houkuttelee aasialaisia nykyisten Air Francen vuokrakoneiden sijaan.
- Tappiollaontekijänsä
Yltiöpositiivisesti uutisoitu rökäletappio. Tappio on vain kasvanut ja jyrkästi! Laskekaapa prosentit.
Vaurastamo hihkuu ikään kuin olisi saanut tuplat lentopisteet (joilla ei tee mitään). Säästöjä on turha julhlia kun tappio vain kasvaa kasvamistaan. Selitykset ovat samaa vanhaa bullia kuin aikaisemminkin. Kun öljyn markkinahinta syöksyy, Finnairissa valitellaan lentopolttoaineen hintoja.
Näinköhän valtion omistajaohjauksesta vastaava ministeri taputtaa Finnairin tulokselle?- tiedoksi vaan
Vaikka raakaöljyn maailmanmarkkinahinta on parissa kuukaudessa tippunut parikymmentä prosenttia, niin sillä ei juurikaan ole ollut vaikutusta kerosiinin hintaan, joka on pysynyt korkeana:
http://www.iata.org/publications/economics/fuel-monitor/Pages/price-development.aspx - Fly Arsenal
tiedoksi vaan kirjoitti:
Vaikka raakaöljyn maailmanmarkkinahinta on parissa kuukaudessa tippunut parikymmentä prosenttia, niin sillä ei juurikaan ole ollut vaikutusta kerosiinin hintaan, joka on pysynyt korkeana:
http://www.iata.org/publications/economics/fuel-monitor/Pages/price-development.aspxFinnair on suojautunut laskevilta polttoaineenhinnoilta. Johdon strategiavalinta on lyödä hinnat lukkoon silloin kun hinta on kalleimmillaan. Halvalla ei saa hyvää lentobensaa.
HS uutisoi: Finnairin tuotot laskivat kuluja nopeammin.
Varttikatsauksen jälkeen juuri kenelläkään analystilla ei ole löytynyt mitään positiivista sanottavaa Finnairista. Kestääkö Finnairin talous uusien koneiden saapumiseen asti? Uudet koneetkin pitäisi maksaa. - ei se noin mene
Fly Arsenal kirjoitti:
Finnair on suojautunut laskevilta polttoaineenhinnoilta. Johdon strategiavalinta on lyödä hinnat lukkoon silloin kun hinta on kalleimmillaan. Halvalla ei saa hyvää lentobensaa.
HS uutisoi: Finnairin tuotot laskivat kuluja nopeammin.
Varttikatsauksen jälkeen juuri kenelläkään analystilla ei ole löytynyt mitään positiivista sanottavaa Finnairista. Kestääkö Finnairin talous uusien koneiden saapumiseen asti? Uudet koneetkin pitäisi maksaa.Suojauspolitiikka on liukuva eikä sen avulla yritetäkään arvata polttoaineen tulevaa hintaa vaan tasoittaa hintavaihteluja. Mutta ethän sinä sitä katkeruudessasi ymmärrä.
- Fly Arsenal
ei se noin mene kirjoitti:
Suojauspolitiikka on liukuva eikä sen avulla yritetäkään arvata polttoaineen tulevaa hintaa vaan tasoittaa hintavaihteluja. Mutta ethän sinä sitä katkeruudessasi ymmärrä.
Herrat saavat sitä mitä haluavat. Suojauspolitiikka on erityisen tyhmää kun hinnat ovat tulossa alas.
- niinpä niin
Fly Arsenal kirjoitti:
Herrat saavat sitä mitä haluavat. Suojauspolitiikka on erityisen tyhmää kun hinnat ovat tulossa alas.
Huomaa, ettet ymmärrä mitään liukuvasta suojauspolitiikasta. Kun niin varmasti tiedät, että hinnat ovat tulossa alaspäin, niin kerropa paljonko kerosiini maksaa 6 kk:n kuluttua. Entäpä vuoden kuluttua?
- 2+1
kolmoskvartaalin liiketulos oil positiivinen.
- Säästäjä
Mitäpä jos lopetettaisiin säästöjen tekeminen ja keskityttäisiin tekekemään tulosta. Vuosikausia Finnairin johto on tehnyt säästöjä ja mikä on tulos! Jos sama energia olisi käytetty tuloksen tekemiseen ja markkinoiden valtaamiseen. Se vaatisi todellista johtajuutta ja ammattitaitoa. Talouskurin ja potkujen antamisen lisäksi pitäisi keskittyä myös bisneksen tekemiseen. Mutta sehän se vaikeaa onkin. On helpompi antaa muutamalle sadalle potkut ja saada aikasn säästöjä.
- peppeliä
kulut pitää olla kunnossa teki myynnin puolella mitä tahansa.
- aika simppeliä...
peppeliä kirjoitti:
kulut pitää olla kunnossa teki myynnin puolella mitä tahansa.
Aivan. Tulosta ei yksinkeraisesti vain "tehdä". Ilmeisesti SAS:n ja mm. KLM:n johto yhtä "kyvytöntä", sielläkään ei "tehdä tulosta" vaan tappiota.
- viisasten kivi.
No mutta nyt homma ratkes. Miksei kukaan vaan ole keksinyt, että ei säästöjä mutta tehdään tulosta! XD
*priceless* - Säästäjä taas
viisasten kivi. kirjoitti:
No mutta nyt homma ratkes. Miksei kukaan vaan ole keksinyt, että ei säästöjä mutta tehdään tulosta! XD
*priceless*Vastataan nyt esimerkin omaisesti näille näsäviisaille, vaikka vastaukseni menee todennäköisesti kuuroille korville.
Ennen Finnairin tekniikan suurta säästöpolitiikkaa ts. ennen Finnairin tekniikan alasajoa Lufthansa ja Finnair olivat suurinpiirtein samassa tilanteessa. Molempien tekniikka tuotot olivat kuralla ja tuottavuus oli heikkoa. Finnairissa aloitettiin leikkaukset, säästöt, kulukuurit ym. ym. ym.
Kuinka toimi sakemanni. Sen sijaan, että aloitti valtavat säästöt alkoikin panostamaan tekniikkaan ja kehittämään sitä. Ja mikä on lufthansa Techniks nyt? Erinomaisesti menestyvä ja tuottava yksikkö.
Siinä todellista johtajuutta ja bisneksen tekoa.
Tehkää te vain säästöjä jos siltä tuntuu, mutta ei ne tulot sieltä tule. - 10+2
Säästäjä taas kirjoitti:
Vastataan nyt esimerkin omaisesti näille näsäviisaille, vaikka vastaukseni menee todennäköisesti kuuroille korville.
Ennen Finnairin tekniikan suurta säästöpolitiikkaa ts. ennen Finnairin tekniikan alasajoa Lufthansa ja Finnair olivat suurinpiirtein samassa tilanteessa. Molempien tekniikka tuotot olivat kuralla ja tuottavuus oli heikkoa. Finnairissa aloitettiin leikkaukset, säästöt, kulukuurit ym. ym. ym.
Kuinka toimi sakemanni. Sen sijaan, että aloitti valtavat säästöt alkoikin panostamaan tekniikkaan ja kehittämään sitä. Ja mikä on lufthansa Techniks nyt? Erinomaisesti menestyvä ja tuottava yksikkö.
Siinä todellista johtajuutta ja bisneksen tekoa.
Tehkää te vain säästöjä jos siltä tuntuu, mutta ei ne tulot sieltä tule.Toisaalta - itse olen töissä yrityksessä jossa 2000-luvulla tehtiin erittäin mittavat säästöt, turhat rönsyt karsittiin pois ja - kyllä - osa työstä siirrettiin halpamaihin. Tällä hetkellä meillä menee todella hyvin.
Konkreettisesti näki sen miten säästöt materialisoituvat vasta muutaman vuoden aikavälillä.
- tämä avuksi
Johtajille lisää palkkaa ja isommat bonarit.
- KIITOS!
Tää on niin hieno palsta XD On se ihme, jos ei koko Suomi ole kohta nousussa.
- keskikaljaräkälä
Poispotkitut meksut ja työttömät talousasiantuntijat täällä tietää mitä pitäisi tehdä.
- Bisse kiitos
Röhönaurua....pieru...lisää röhönaurua!
- Säästäjän peesaaja
No sinähän voit dissata jos huvittaa, mutta...kuinkas sillä Finnaifilla nyt menee?
Buahhhhhhhhhhh!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233000
- 681477
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa751052Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää140998- 45911
- 61872
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45848Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171842- 42826
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis135746