Onko teillä joku raja jonka jälkeen ei ole enää teiniäiti?!Kertokaa mielipiteenne ja ikänne sekä odottajat rv. ja jos lapsia minkä ikäisiä!!!
Minkä ikäisiä pidätte teiniäiteinä?!
13
2447
Vastaukset
- teiniäidin sisko
Eli itse voisin luokitella, että kaikki 14-19-vuotiaat ovat teiniäitejä. Eli kai sitten kun 20vuotta täyttää ei ole enää teiniäiti, niinhän se menee, koska alle 20-vuotiaan vanhemmat ovat elatusvelvollisia tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta. Joten itse vetäisin rajan siihen, koska silloin ollaan sitten jo "aikuisia."
Itse omaa nyyttiä vasta odottelen.- teiniäidin sisko
Niin ja neljännellä kuulla täällä ollaan menossa.
- Welho
Viestissäsi oli virheellistä tietoa elatusvelvollisuudesta. Nimittäin vanhemmilla ei todellakaan ole elatusvelvollisuutta yli 18 vuotiaasta!
Tämä virheellinen käsitys voi juontua opintotukikäytännöstä, jonka mukaan vanhempien tulot vaikuttavat 18-20 vuotiaan opintotukeen, jos opiskelee 2. asteen tutkintoa. Jos tämän ikäinen on korkeakoulussa (yliopisto, ammattikorkea tms) ei vanhempien tulot vaikuta.
alle 18-vuotiasta pidetään riski synnyttäjänä lääketieteessä. alle 18-vuotias ei myöskän voi olla lapsensa huoltaja. näin laki ja lääketiede määrittelee teiniäitiyden.
mielestäni on tyhmää sekoittaa englannin kieli ja teiniäitiys. vanhemuudella ei kielen kanssa ole mitään tekemistä. nuoret kehittyvät eri tahtiin ja ihmiset yleensäkkin ovat hyvin erilaisia. ihmiset ovat teini-iässä eri aikaan. teini-ikä on myös moniulotteinen asia. siihen kuuluu fyysiset, psyykkiset sekä sosiaaliset muutokset. siispä jokaista nuorta äitiä tai isää pitäisi katsoa yksilönä eikä massana. - Mie vain
Welho kirjoitti:
Viestissäsi oli virheellistä tietoa elatusvelvollisuudesta. Nimittäin vanhemmilla ei todellakaan ole elatusvelvollisuutta yli 18 vuotiaasta!
Tämä virheellinen käsitys voi juontua opintotukikäytännöstä, jonka mukaan vanhempien tulot vaikuttavat 18-20 vuotiaan opintotukeen, jos opiskelee 2. asteen tutkintoa. Jos tämän ikäinen on korkeakoulussa (yliopisto, ammattikorkea tms) ei vanhempien tulot vaikuta.
alle 18-vuotiasta pidetään riski synnyttäjänä lääketieteessä. alle 18-vuotias ei myöskän voi olla lapsensa huoltaja. näin laki ja lääketiede määrittelee teiniäitiyden.
mielestäni on tyhmää sekoittaa englannin kieli ja teiniäitiys. vanhemuudella ei kielen kanssa ole mitään tekemistä. nuoret kehittyvät eri tahtiin ja ihmiset yleensäkkin ovat hyvin erilaisia. ihmiset ovat teini-iässä eri aikaan. teini-ikä on myös moniulotteinen asia. siihen kuuluu fyysiset, psyykkiset sekä sosiaaliset muutokset. siispä jokaista nuorta äitiä tai isää pitäisi katsoa yksilönä eikä massana.Käsite "teini" tulee nimen omaan näistä englanninkielen numeroiden -teen -päätteistä, joten ei niitä ole hölmöä sekoittaa asiaan. On ehkä hölmöä puhua teiniäideistä, sille voisi hyvin keksiä jonkun muun sanan, mutta niin kauan kuin tuo käsite on käytössä, niin siitä on turha inistä.
Ihmiset eivät ole eri aikaan teini-iässä, ihmiset ovat eri aikaan murrosiässä tai puberteetissa tai nuoruusiässä tms. mutta teini-ikä on noista ainoa joka on määritelty. Tässä tapauksessa johtuen englanninkielestä. "Teini" käsittää 13-19-vuotiaat.
Teiniyttä ja äitiyttä ei ehkä tarvitse sotkea, mutta 'teiniys' ja englanninkieli liittyvät erottamattomasti toisiinsa. - teesis
Welho kirjoitti:
mielestäni on tyhmää sekoittaa englannin kieli ja teiniäitiys. vanhemuudella ei kielen kanssa ole mitään tekemistä. nuoret kehittyvät eri tahtiin ja ihmiset yleensäkkin ovat hyvin erilaisia. ihmiset ovat teini-iässä eri aikaan. teini-ikä on myös moniulotteinen asia. siihen kuuluu fyysiset, psyykkiset sekä sosiaaliset muutokset. siispä jokaista nuorta äitiä tai isää pitäisi katsoa yksilönä eikä massana.Vanhemmat ovat elatusvelvollisia toisen asteen opsikelun ajan jos lapsi asuu kotona. Kotoa poismuuttanut täysi-ikäinen ottaa itse vastuun itsestään. Näin on lakipykälissä näreet.
- Reiska
Teini-ikä alkaa kun täyttää 13 ja loppuu kun täyttää 20. Sana teini tulee suoraan englannin vastaavasta sanasta teen. 12=twelve, 13=thirTEEN, 14=fourTEEN, ... 19=nineTEEN, 20=twenty.
- ansku
juuri noin!!!
Alle 13 vuotiaana jos lapsen saa niin on lapsiäiti!
20v täytettyään on varmaan sitten "pelkkä äiti vaan" heh =) - Jussi
ansku kirjoitti:
juuri noin!!!
Alle 13 vuotiaana jos lapsen saa niin on lapsiäiti!
20v täytettyään on varmaan sitten "pelkkä äiti vaan" heh =)Nykyajan Suomessa, jossa vain viidesosa 24-vuotiaista naisista on synnyttänyt, pitää 20-24-vuotiasta naista kutsua nuoreksi äidiksi, vaikkei hän teiniäiti olekaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000000371&posting=22000000004831968 - Nuori äiti
Jussi kirjoitti:
Nykyajan Suomessa, jossa vain viidesosa 24-vuotiaista naisista on synnyttänyt, pitää 20-24-vuotiasta naista kutsua nuoreksi äidiksi, vaikkei hän teiniäiti olekaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000000371&posting=22000000004831968Olen 22 ja minulla 5 kk:n ikäinen poika. Kyllä minua ollaan päivitelty ja ihmetelty että noin nuori jne.jne.
Todella rasittavaa,ihan kuin äitinä oleminen olisi iästäni kiinni,koska en ole kuitenkaan lapsi enää.
- '''''''
siis kaikki alle 18-vuotiaat ovat teinejä, siinä pitäisin rajaa.
Mä oon 26v. ja mulla lapset 11v ja 4v.Eli oon 19v, ja odotan esikoistani. En millään tavalla koe olevani teiniäiti.
nuoriäiti ehkä ennemmin :>
mutta mikäs sitten on 40 vuotiaana lapsen saanut? vanhaäiti? ;D
- Marru82
Mun mielestä vanhin teiniäiti voi olla jotain 17-vuotias, eli hyvin nuorena pitää tehdä lapsia jos haluaa olla teiniäiti. Mun siskoa on aina pidetty teiniäitinä, joka kylläki täyttää huomenna jo 25v, mutta hänen ensimmäinen lapsi syntyi kun hän oli 19 vuotta. Kaikki muut pitivät häntä huonona teiniäitinä paitsi minä joka uskoin että hän todellakin osaa hoitaa lastansa. Näinhän sen joka päivä kun hän hoiti lastaan ja minäki olin innokas auttamaan häntä purkkruuan syöttämisessä lapselle.
- Jussi
Nuoria äitejä ovat 20-24-vuotiaat äidit.
Teiniäitejä ovat 13-19-vuotiaat äidit.
Lapsiäitejä ovat alle 13-vuotiaat äidit.
Alaikäisiä äitejä ovat alle 18-vuotiaat äidit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 123169
- 181801
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit191642En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321555- 731553
- 231511
- 281360
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91334Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111284Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui341262