Oireet

Viivi

Kertokaapa vauvan saaneet tai raskaana olevat, että tuliko teillä mitään muita ihmeellisiä oireita raskauden aikana kuin ne "perinteiset". Jos kerta oksettaa, niin onko maha niin sekaisin että helposti myös ripuloi? Tuntuuko alavatsassa mitään esim. kipuja tai "kurnimista" niin kuin menisi ilmaa? Eräs lääkäri kerran sanoi kun minulla oli virtsatietulehdus, että se voi merkitä sitä että olen raskaana! Olin ja olen vieläkin vähän ihmeissäni tuosta diagnoosista, enkä todellakaan ollut muuta kuin kipeä!!!

11

22635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sandra

heipä hei!

Minulla ei ole ollut mitään ihmeellisiä vaivoja raskaudea aikana,nyt on viikkoja jo 33 .Alussa olin huonovointinen,mutta ei tarvinnut oksentaa kertaakaan.Oireet ovat varmaankin yksilöllisiä,
      joku voi oksentaa ensimmäiset kuukaudet ja toinen
      ei.Vauvan ekat liikkeet tuntuvat ikään kuin poreilulta vatsassa,mutta siinä vaiheessa olet varmaan jo huomannut olevasi raskaana.

• leijona-80

Hei!

mä en valitettavasti ole kokenut raskautta enkä siten myöskään sen oireita, joten olen jäävi sulle vastaamaan.MUTTA: jos viitsit, niin kerrotko mulle, minkälaiset oireet ovat merkki virtsatientulehduksesta??? mulla on joskus nimittäin semmosia tosi epämiellyttäviä olotiloja alapäässä: emätintä kirvelee ja kutittaa ...ja se on muutenki kipeä, pissattaa koko ajan ja sitte ku meet vessaan niin tulee yks tippa ja senki pissaaminen tuntuu epämiellyttävältä. Viime yönä istuin tunnin vessanpöntöllä ja yritin suihkutella ku tuntu niin inhottavalta. en pystyny nukkuun.
      Eilen saatoin vähän vilustua kun istuin kylmässä autossa ohkaset juhlavaatteet päällä. varmaan jotain vaikutusta?
      Mulla on muuten nyt menkat 2 päivää myöhässä. en silti oikein usko raskaana olemiseen. joskushan ne heitteleee. Ollaan nimittäin mieheni kanssa yritetty lasta 1.7 vuotta...eikä oo tärpänny. EI olla vielä epätoivoisia, vaan nautitaan elämästä kaksin. Eiköhän se joskus tärppää!!! =)
      Kiitos viivi jos viitsit vastata mulle!!!

• Maija

En ole Viivi mutta olen kokenut virtsatietulehduksen niin monta kertaa etta voin kertoa oireista. Kuulostaa etta sinulla on kyseinen tulehdus, suosittelen laakarille menemista heti, koska tulehdus pahenee hoitamattomana ja paraneminen hidastuu. Laakarissa annat pissanaytteen ja laakari maaraa sinulle antibioottikuurin. (pissanaytteessahan nakyy sitten myos mahd. raskaus) Oireita on jatkuva pissahata vaikka mitaan ei valttamatta tule, kirvely ja joskus verenvuoto pissatessa, seka todella inhottava olo alapaassa joka kylla on vienyt itseltani monesti younetkin. Itse voit hoitaa vaivaasi juomalla jarjettomasti vetta, myos appelsiinimehu, karpalo ja puolukka ja muut happamat auttaa, seka c-vitamiini. Mutta ehdottomasti sinun on mentava laakarille. Alapaan kutina ei mielestani kuulu virtatietulehduksen oireisiin.

• Viivi
        Maija kirjoitti:

En ole Viivi mutta olen kokenut virtsatietulehduksen niin monta kertaa etta voin kertoa oireista. Kuulostaa etta sinulla on kyseinen tulehdus, suosittelen laakarille menemista heti, koska tulehdus pahenee hoitamattomana ja paraneminen hidastuu. Laakarissa annat pissanaytteen ja laakari maaraa sinulle antibioottikuurin. (pissanaytteessahan nakyy sitten myos mahd. raskaus) Oireita on jatkuva pissahata vaikka mitaan ei valttamatta tule, kirvely ja joskus verenvuoto pissatessa, seka todella inhottava olo alapaassa joka kylla on vienyt itseltani monesti younetkin. Itse voit hoitaa vaivaasi juomalla jarjettomasti vetta, myos appelsiinimehu, karpalo ja puolukka ja muut happamat auttaa, seka c-vitamiini. Mutta ehdottomasti sinun on mentava laakarille. Alapaan kutina ei mielestani kuulu virtatietulehduksen oireisiin.

Luulen myös että sinulla on virtsatietulehdus.Itselläni oli myös alapäässä kutinaa, mutta en tiedä oliko se yhteydessä silloiseen tulehdukseen.

• olihan se
        Maija kirjoitti:

Kiitos Maijalle ja Viiville vastauksista!
        Soitin lääkärille ja kerroin oireista. Lääkäri sanoi heti että se on virtsatulehdus ja antoi minulle reseptin kuuria varten ilman pissanäytettä.
        Mutta asiasta toiseen.
        Mulla on nyt menkat jo viikon myöhässä, enkä ole raskaana! En käsitä miksei ne menkat ala. Tein tänään nimittäin testin, jonka tulos oli negatiivinen. Voi olla että stressi ja tietynlainen jännitys, josta olen viimeaikoina hieman kärsinyt, viivästyttää niitä tai jättää pois kokonaan.
        Pienen pettymymyksen tietenkin koin, kun en ole vieläkään raskaana(yritetty 1.7v) vaikka toisaalta helpotti(?) ....on se tietyssä mielessä vähän pelottavakin asia. Varmaan se vastuu lapsesta pelottaa jonkin verran. Silti vauvakuume iskee aina tuon tuosta....
        sellainen on kai nainen?

• Viivi
        olihan se kirjoitti:

Soitin lääkärille ja kerroin oireista. Lääkäri sanoi heti että se on virtsatulehdus ja antoi minulle reseptin kuuria varten ilman pissanäytettä.
        Mutta asiasta toiseen.
        Mulla on nyt menkat jo viikon myöhässä, enkä ole raskaana! En käsitä miksei ne menkat ala. Tein tänään nimittäin testin, jonka tulos oli negatiivinen. Voi olla että stressi ja tietynlainen jännitys, josta olen viimeaikoina hieman kärsinyt, viivästyttää niitä tai jättää pois kokonaan.
        Pienen pettymymyksen tietenkin koin, kun en ole vieläkään raskaana(yritetty 1.7v) vaikka toisaalta helpotti(?) ....on se tietyssä mielessä vähän pelottavakin asia. Varmaan se vastuu lapsesta pelottaa jonkin verran. Silti vauvakuume iskee aina tuon tuosta....
        sellainen on kai nainen?

Minäkin olen jo kauan halunnut lasta! Nyt kun se voisi olla mahdollista, että olenkin raskaana, olen ihan kauhusta jäykkänä!
        Nämä ovat käsittämättömän sekavia tunteita!!! Onkohan tää yleistäkin?!! Siis pelko..

• Maija
        olihan se kirjoitti:

Mutta asiasta toiseen.
        sellainen on kai nainen?

Hyva etta sait kuurin tulehdukseesi! Toivottavasti paaset siita yhdella kuurilla, itsellani on joskus vaatinut jopa kolme kuuria perakkain, tunnun olevan aika altis kyseiselle sairaudelle.. Seksin jalkeen huolellinen peseytyminen ja pissiminen on tarkea muistaa.

Mutta tuosta testista.. Jotkut laakarit sanoo etta ku menkat on ollu pari viikkoa myohassa, on luotettavin aika saada oikea tulos testista. On siis mahdollista etta saat viikon paasta positiivisen tuloksen. Joku kertoi talla palstalla etta ystavansa oli saanut n. 5 kertaa negatiivisen tuloksen vaikka oli raskaana. Kotitestit ei siis aina tunnu pitavan paikkaansa..

Mulla oli oireita jotka oli ihan ku raskauden oireita ja olin melkeen varma etta oon raskaana, vaikka testi olikin nayttanyt negatiivista, joukossa oli tosin yksi epaselva tulos. Tanaan kuitenkin menkat alkoivat ja pettymys oli suuri. Mulla on sama ongelma, toisaalta ajattelen ettei musta ois aidiksi ja etta se on liian iso vastuu ihmisen kannettavaksi, mutta silti vauvakuume tulee aina takaisin.. Sellainen on nainen. ;)

• leijona-80
        Maija kirjoitti:

Hyva etta sait kuurin tulehdukseesi! Toivottavasti paaset siita yhdella kuurilla, itsellani on joskus vaatinut jopa kolme kuuria perakkain, tunnun olevan aika altis kyseiselle sairaudelle.. Seksin jalkeen huolellinen peseytyminen ja pissiminen on tarkea muistaa.

Mutta tuosta testista.. Jotkut laakarit sanoo etta ku menkat on ollu pari viikkoa myohassa, on luotettavin aika saada oikea tulos testista. On siis mahdollista etta saat viikon paasta positiivisen tuloksen. Joku kertoi talla palstalla etta ystavansa oli saanut n. 5 kertaa negatiivisen tuloksen vaikka oli raskaana. Kotitestit ei siis aina tunnu pitavan paikkaansa..

Mulla oli oireita jotka oli ihan ku raskauden oireita ja olin melkeen varma etta oon raskaana, vaikka testi olikin nayttanyt negatiivista, joukossa oli tosin yksi epaselva tulos. Tanaan kuitenkin menkat alkoivat ja pettymys oli suuri. Mulla on sama ongelma, toisaalta ajattelen ettei musta ois aidiksi ja etta se on liian iso vastuu ihmisen kannettavaksi, mutta silti vauvakuume tulee aina takaisin.. Sellainen on nainen. ;)

Moikka taas!

Mun menkat oli sitten 8 päivää myöhässä ja alkoivat taas uskollisesti. Eli en siis ollut raskaana...testi antoi oikean tuloksen. Ehkä mä oon kuvitellu taas kaikenlaista.
        Helpotti toisaalta, vaikka toisaalta taas jouduin kokemaan pettymyksen tunteen.
        Viivi, mä uskon niin, että alkuun se voi vähän pelottaa, kun huomaa että on raskaana, mutta olen varma että kohta alat nauttia olostasi, ainakin mahdollisten pahoinvointien jälkeen viimeistään...ja sulla on todella lupa nauttia vauvan odotuksesta, jos nyt satut olemaan raskaana. Kauanko teillä meni yrityksissä? Minä jään edelleen odottamaan...jospa joskus onnistaisi =)
        Viiville rohkeutta ja onnea olotiloihin!
        Kerrothan vielä...sitten kun olet 100 prosenttisen varma tuletko äidiksi vai et!

• leijona-80
        Maija kirjoitti:

Jos sulla on taipumusta tuohon inhottavan epämiellyttävään tulehdukseen, kannattaa käydä ostamassa luontaistuotekaupasta nokkos- tai persiljateetä. Siellä myydään myös todella hyväksi todettuja karpalopuristeita( jotka ovat tosin melko kalliita) jotka ennaltaehkäisevät virtsatulehdusta!
        Nuilla teemerkeillä on kuulemma elimistöä puhdistava vaikutus, jonka pitäisi auttaa näihin vaivoihin.
        Toivottavasti et kovin joudu kärsimään tästä tulehduksesta! Mulla on jo voiton puolella ... kuuri on loppusuoralla, vaikkakin vielä eilen ja toissailtana pissallakäynnin jälkeen tunsin ehkä puol tuntia epämiellyttävää olotilaa. Toivottavasti tästä ei oo tämän enempää riesaa. En jaksa enää valitella lääkärille...enkä ottaa toista tai kolmatta kuuria!

• kultakalax
        leijona-80 kirjoitti:

Jos sulla on taipumusta tuohon inhottavan epämiellyttävään tulehdukseen, kannattaa käydä ostamassa luontaistuotekaupasta nokkos- tai persiljateetä. Siellä myydään myös todella hyväksi todettuja karpalopuristeita( jotka ovat tosin melko kalliita) jotka ennaltaehkäisevät virtsatulehdusta!
        Nuilla teemerkeillä on kuulemma elimistöä puhdistava vaikutus, jonka pitäisi auttaa näihin vaivoihin.
        Toivottavasti et kovin joudu kärsimään tästä tulehduksesta! Mulla on jo voiton puolella ... kuuri on loppusuoralla, vaikkakin vielä eilen ja toissailtana pissallakäynnin jälkeen tunsin ehkä puol tuntia epämiellyttävää olotilaa. Toivottavasti tästä ei oo tämän enempää riesaa. En jaksa enää valitella lääkärille...enkä ottaa toista tai kolmatta kuuria!

Itselläni on virtsatulehduksen oireet:välillä hyppään vessassa päästämässä lusikallisen ja vähän kirveltää ja sitten taas kun olen lämpimässä ja juonut paljon ei opireita ole paljonkaa. Virtsatestissä ei ilmeisesti selvää tulehdusta ollut ja nyt halusivat tehdä klamydia testin.Tulosta pitää odottaa viikko.sanovat että se on normaali käytäntö.pelottaa. oireeni alkoivat kun paleltutin itseni ja altistuin kylmälle töissä sen jälkeen.itse en usko kalmydian olevan kyseessö mutta voi olla mahdollinen. voisiko joku kertoa virtsatulehduksen ja kalmydian eroja ja auttaako klamydian oireisiin samat ohjeet kuin virtsatulehdukseen. runsas juominen, lämmin...

• cyp
        kultakalax kirjoitti:

Itselläni on virtsatulehduksen oireet:välillä hyppään vessassa päästämässä lusikallisen ja vähän kirveltää ja sitten taas kun olen lämpimässä ja juonut paljon ei opireita ole paljonkaa. Virtsatestissä ei ilmeisesti selvää tulehdusta ollut ja nyt halusivat tehdä klamydia testin.Tulosta pitää odottaa viikko.sanovat että se on normaali käytäntö.pelottaa. oireeni alkoivat kun paleltutin itseni ja altistuin kylmälle töissä sen jälkeen.itse en usko kalmydian olevan kyseessö mutta voi olla mahdollinen. voisiko joku kertoa virtsatulehduksen ja kalmydian eroja ja auttaako klamydian oireisiin samat ohjeet kuin virtsatulehdukseen. runsas juominen, lämmin...

klamydiaan ei auta juominen tai mikaan muukaan paitsi antibioottikuuri laakarilta. Hoitamattomana klamydia voi aiheuttaa jopa lapsettomuutta joten hyva etta se tutkitaan sinulta. Sain joskus nuoruudessa klamydian silloiselta pitka aikaiselta poikaystavaltani... Oli siina sulattamista.. Onhan klamydia kuitenkin sukupuolitauti ja tarttuu siis vain yhdynnassa ja kun on 5 vuotta seurustellut ja ollut vain taman oman rakkaan kanssa yhdynnassa niin mista moinen tartunta... niin jai poikaystava kiinni pettamisesta. Surullista ja silloin vei jalat alta, nain jalkikateen jo voin nauraa tapahtuneelle ja kiittaa etta pettaminen selvisi minulle (sita ei tapahtunut siis vain kerran vaan jatkuvasti) ja lopetin suhteen ennen kuin tuli lapsia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1421
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1395
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      311
      1164
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1087
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      32
      906
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      894
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      835
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe