voiko tästä selvitä

tartar1

Mieheni on vähän reilu 30v vasta ja aika tarkalleen vuosi sitten diagnosoitiin molemmissa keuhkoissa veritulppa jossa toinen oli täysin tukossa ja myös jaloissa oli tukkeumia,tämäkään ei selvinnyt ensimmäisellä lääkärikäynnillä vaan passitettiin kotiin ja se laitettiin keuhkosarkoidoosin piikkiin joka miehellä on,onneksi mies meni lääkärille uudelleen kun jalka oli tosi kipeä ja ei pystynyt edes rappusia kävellä ylös,tässä vaiheessa sanoinkin miehelle että varmaan veritulppa on.

Tästä sitten alkoi aikamoinen rumba kun marevan ei käy miehelle,sitten kokeiltiin innoheppiä eikä sekään tuottanut tulosta,vaan mies joutui meilahteen liotushoitoon jossa hän sai sitä hoitoa jonkunajan,sairaalasta pääsyn jälkeen hän on piikittänyt arixtraa aamuin illoin,käsittääkseni vieläkään tukokset eivät ole kadonneet ja siksi piikitysaikaa on pidennetty.

Miehellä tuli tosi kovat varvaskivut n.2kk sitten ja se ramppaili lääkärissä että on helvetilliset kivut,eikö mitään apua löydy,ensin käskettiin ottaa jotain vitamiineja,panacodia (parasetamolia ei saa syödä alhaisten trombosyyttitasojen takia,mutta se kuulema auttaa miehen mukaan näihin varvaskipuihin kun muutaman kerran turvautu buranaa kovissa kivuissa)

Sitten annettiin kortisoonit ja tramali resepti,mies meni niin sekaisin tramaleista että ei halunnut syödä niitä enää,seuraavaksi käskettiin syömään lyricaa,siitä alkoi hirveä oksentaminen,väsymys ja kaikki vaan pyöri,tämän jälkeen mies ei niitä enää ottanut.

Tässä kohtaa taisi mies mennä taas lääkäriin että saisko jumalauta nyt lähetteen meikkuun missä varpaat tutkittaisiin kunnolla ja että mistä nämä kivut johtuva,siinä vaiheessa miehellä oli pääkipua,huonoa-oloa ja huimaustakin taisi olla,myöskään vasen käsi ei toiminu kunnolla,ajateltii oireitten johtuvan lääkkeistä.

Mies sai lähetteen meikkuu neurolle,mutta mitään aivoinfarktia ei epäilty kunnes siellä mies pääsi magneettikuvaukseen jossa löytyi monia pieniä tukoksia päästä jotka ilmeisesti johtuvat kaulavaltimon vahingoittumisesta,mutta miksi näitä sitten pääsi syntymään vaikka ohennus oli kokoajan päällä,varmaan syynä on se kun lääkäri käski vähentää arixtraa määrää muistaakseni 2:sta 50:sen päiväannoksesta 1:n 20 piikkiin päivässä,onko tässä sitten syy että ne tukokset ovat pääsy tulemaan ja onko tässä käyny hoitovirhe?

Mies oli meikussa sitten sillä kertaa n 1.5 vk,sai myös kolestrolilääkkeet,Sekä jotain verenohennuspilleireitä syö lisäksi.mies pääsi kotiin muisti vähän pätkii ja vasenkäsi vielä puutteellinen.tasan viikko sitten mies sano että vasen käsi ei toimi taaskaan kunnolla,lähin viemää sitä meikkuun,ottivat sisälle ja sillä matkalla on edelleen,siltä löydettiin magneettikuvauksessa yksi uusi pieni tukos päästä,mitenköhän tämä on mahdollista vaikka veri on jo tosi ohuena,mikä näitä aiheuttaa?

Miehen piti päästä kotiin aikasemmin,ei ole päässyt,tänään piti pästä muutamaksi tunniksi kotiin,kun nyt on ollu taas viikon liotushoidossa,joka lopetettiin 2pv sitten,mutta eilen illalla mies soitti ja sanoi että vasen peukalo ei toimi,lääkäri oli sanonu että olet vaan nukkunut sen päällä,tänään aamulla ei toimi koko ranne tai käsi ja toinenkin käsi menny huonoksi missä ei ole koskaan ole ollut mitään tän sairauden aikana,äsken mies kävi pääkuvauksissa ilmeisesti eli tuloksia taas odotellen ja mies joutuu takaisin valvontaosastolle ja kotiintulemiset saa jäädä.

Mies on henkisesti ihan loppu,hirveät varvaskivut joita ei tutkita eikä asialle tehdä mitään kun on tullut neurologisenvamman takia sinne ja se on se asia mitä nyt hoidetaan,sen lisäksi miehellä alkanu usko loppumaan parantumisesta kun kokoajan on takapakkia,sekä kova kuolemanpelko tullut myös.mitä mieltä olette onko tässä syytä alkaa miettimään että mies ei kauheesti enää kestä tällästä vaan keho antaa periksi,onko kellään ollu mitään vastaavaaa?

Eilen otettii selkäydinnäytteet josko sieltä löytyisi jotain syytä tähän kaikkeen.

Viesti voi olla pitkä ja sekavasti kirjoitettu,kun puhelimella on hieman hankalempaa pysyä kärryillä missä ja mitä kirjoittaa

96

5364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä!

      Olipa tarina...ärsyttävää kun lääkärit ei ota oireita vakavasti!Varmasti on raskasta sekä sinulle että miehellesi tämä rumba!Kun asioihin ei tule selvyyttä,pompotetaan paikasta paikkaan,aina eri lääkärit...toivottavasti asiat selviävät parhain päin!

      • tartar1

        Kiitos! Mies ei sitten päässytkään vk:nloppuna kotiin käymään,meni niin huonoo kuntoon että on ollut siitä asti syömättä muuten,mutta eilen sain sille syötettyä puolikkaan jäätelön ja äsken vähän leipää.on vain nukkunut/oksentanut viimepäivät.ensimmäisen kerran olin nyt todella peloissaan että onko tämä nyt tässä.

        Täällä sairaalassa olen nytkin,mies lähettiin viemään magneettikuvauksiin taas varmuuden vuoksi josko ne selittäisi tuon kamalan pääkivun,oksentamisen ja sen että nyt ei toimi enää ollenkaan vasen käsi.

        Ovat antaneet nestettä tipalla kokoajan sekä tänään vesisuolaliosta jonka lisäksi antoivat kuulema mielialalääkettä,en kyllä tiedä miksi,lisää vaan ilmeisesti lääkettä vaikka mieliala ei ole huono ollut,vaan olo on ollu huono ja kipeä minkä takia nukkuin vaan,eikä jaksanut olla hereillä.

        Yksi syy mielialalääkkeisiin voi olla tietysti se että viimeyönä oli ollu jokin ilkeä hoitaja jolle mies on voinu sanoa ilkeestikkin ja jos tämä hoitaja on sitten mennyt sanomaan että on agressiivinen,mene ja tiedä mutta oikeeta syytä noille lääkkeille ei ole,vaikka en lääkäri olekkaan.

        Hieman parannusta on kumminkin eiliseltä että jaksaa vähän jutellakkin ja pysyä hereillä.nyt sitten odotellaan taas magneettikuvaustentuloksia ja toivotaan että isänpäivään mennessä tapahtuisi jonkinlainen paraneminen ja pääsisi vaikka käymään kotona.


      • tartar1
        tartar1 kirjoitti:

        Kiitos! Mies ei sitten päässytkään vk:nloppuna kotiin käymään,meni niin huonoo kuntoon että on ollut siitä asti syömättä muuten,mutta eilen sain sille syötettyä puolikkaan jäätelön ja äsken vähän leipää.on vain nukkunut/oksentanut viimepäivät.ensimmäisen kerran olin nyt todella peloissaan että onko tämä nyt tässä.

        Täällä sairaalassa olen nytkin,mies lähettiin viemään magneettikuvauksiin taas varmuuden vuoksi josko ne selittäisi tuon kamalan pääkivun,oksentamisen ja sen että nyt ei toimi enää ollenkaan vasen käsi.

        Ovat antaneet nestettä tipalla kokoajan sekä tänään vesisuolaliosta jonka lisäksi antoivat kuulema mielialalääkettä,en kyllä tiedä miksi,lisää vaan ilmeisesti lääkettä vaikka mieliala ei ole huono ollut,vaan olo on ollu huono ja kipeä minkä takia nukkuin vaan,eikä jaksanut olla hereillä.

        Yksi syy mielialalääkkeisiin voi olla tietysti se että viimeyönä oli ollu jokin ilkeä hoitaja jolle mies on voinu sanoa ilkeestikkin ja jos tämä hoitaja on sitten mennyt sanomaan että on agressiivinen,mene ja tiedä mutta oikeeta syytä noille lääkkeille ei ole,vaikka en lääkäri olekkaan.

        Hieman parannusta on kumminkin eiliseltä että jaksaa vähän jutellakkin ja pysyä hereillä.nyt sitten odotellaan taas magneettikuvaustentuloksia ja toivotaan että isänpäivään mennessä tapahtuisi jonkinlainen paraneminen ja pääsisi vaikka käymään kotona.

        Niin ja varvaskivut ovat nyt hävinnyt,voi olla tietysti että muut kivut ja säryt vievät huomion niistä tai jos on esim reumaa niin ilmeisesti ne kivut voivat mennä ja tulla.


      • vanhus pohjanmaalta
        tartar1 kirjoitti:

        Kiitos! Mies ei sitten päässytkään vk:nloppuna kotiin käymään,meni niin huonoo kuntoon että on ollut siitä asti syömättä muuten,mutta eilen sain sille syötettyä puolikkaan jäätelön ja äsken vähän leipää.on vain nukkunut/oksentanut viimepäivät.ensimmäisen kerran olin nyt todella peloissaan että onko tämä nyt tässä.

        Täällä sairaalassa olen nytkin,mies lähettiin viemään magneettikuvauksiin taas varmuuden vuoksi josko ne selittäisi tuon kamalan pääkivun,oksentamisen ja sen että nyt ei toimi enää ollenkaan vasen käsi.

        Ovat antaneet nestettä tipalla kokoajan sekä tänään vesisuolaliosta jonka lisäksi antoivat kuulema mielialalääkettä,en kyllä tiedä miksi,lisää vaan ilmeisesti lääkettä vaikka mieliala ei ole huono ollut,vaan olo on ollu huono ja kipeä minkä takia nukkuin vaan,eikä jaksanut olla hereillä.

        Yksi syy mielialalääkkeisiin voi olla tietysti se että viimeyönä oli ollu jokin ilkeä hoitaja jolle mies on voinu sanoa ilkeestikkin ja jos tämä hoitaja on sitten mennyt sanomaan että on agressiivinen,mene ja tiedä mutta oikeeta syytä noille lääkkeille ei ole,vaikka en lääkäri olekkaan.

        Hieman parannusta on kumminkin eiliseltä että jaksaa vähän jutellakkin ja pysyä hereillä.nyt sitten odotellaan taas magneettikuvaustentuloksia ja toivotaan että isänpäivään mennessä tapahtuisi jonkinlainen paraneminen ja pääsisi vaikka käymään kotona.

        Olen huomannut myös lääkärien välinpitämättömyyden, esim. itseni kohdalla. Käyn harvoin lääkärissä koska olen huomannut ettei siitä ole mitään hyötyä. Tutkin luonnon lääkitystä ja niillä olen mennyt viimeiset 3 vuotta. Pari viikkoa sitten jouduin jalkojeni vuoksi niissä on kulumaa mutta ovat niin vietävän kipeät myös turvoksissa ei taivu istuma-asento jo tuottaa tuskaa, wc pöntöllekin on vaikea istua. Sisareni on erikoissair. hoit. ja tyttäreni terv.hoit. molemmilta sain tuomion lääkäriin mars siellä on joku tulehdus joka pitää hoitaa antibiooteilla.Koska turvotus on niin ettei jalka taivu on ilman muuta tulehdus tai vettä polvessa.
        Koska olen lääke allerginen en voi särkylääkkeitä syödä, en myös kaikkia antibioottia. Mutta kuinkas kävi lääkäri nauraa hekotti ei sua mikään vaivaa sulla on hyvät polvet ja vaikka kuinka sanoin etten syö särkylääk. taas nauru päälle sä luulet vaan että sun munuaiset reagoi niin. Minua itketti mutta enpä voinut mitään , se minua jäi ihmetyttämään kun lekuri tuumasi syö nyt näitä tuut sä kuitenkin takaisin vastaanotolle tästä. Mutta enpä mee sain ohjeen millä luonnollisella tavalla hoidetaan. Keitetään suolavettä siihen kastellaan joku kangaspala jota pidetään useamman kerran päivässä polven päällä. Lisäksi konivoide on hyvä välillä tuolle lekurille en mene vaikka mikä olis.
        Tämän päivän lääkäreistä saa hakemalla hakea kunnon välittävä lääkäri. Onneksi minulla on Seinäjoen keskussair. oma lääkäri olen vain niin kaukana etten talvella pääse vastaanotolle.
        Ja hän on välittävä hyvä lääkäri.
        Joku sais sais tuolle Huoviselle viedä viestiä että maamme lääkärit on syvältä jos löytää hyvän sellaisen siitä kannattaa pitää kiinni. Voin myös tuttujen kertomana sanoa että Virolais lääkärit hoitaa paremmin kuin suomalaiset.


      • oppp
        tartar1 kirjoitti:

        Niin ja varvaskivut ovat nyt hävinnyt,voi olla tietysti että muut kivut ja säryt vievät huomion niistä tai jos on esim reumaa niin ilmeisesti ne kivut voivat mennä ja tulla.

        Hei,

        Onko miehesi käynyt jo hematologilla tutkimassa tuota tulppa taipumusta? Onko hänen sukulaisillaan ollut samanlaisia vaivoja?

        Veikkaan että lääkäreitten on vaikea pysyä perässä, koska miehelläsi on sarkoidoosi, joka voi vaikuttaa moniin elimiin esim hermostoon ja niveliin. Esimerkiksi varvaskipu voi olla sarkoidoosin aiheuttamaa kihdin tai reuman tapaista tulehdusta. Vaikuttaa myös siltä että miehelläsi on joku toinen patologia, joka lisää tulppataipumusta ja sarkoidoosi peittää tai sotkee sen oirekuvaa ja viivästyttää diagnoosia.

        Mieliala- ja masennuslääkkeitä käytetään kivunlievitykseen kun esim opioideja ja tulehduskipulääkkeitä ei sivuvaikutusten takia voida käyttää.

        Tsemppiä jaksamiseen! :)


      • kiith
        oppp kirjoitti:

        Hei,

        Onko miehesi käynyt jo hematologilla tutkimassa tuota tulppa taipumusta? Onko hänen sukulaisillaan ollut samanlaisia vaivoja?

        Veikkaan että lääkäreitten on vaikea pysyä perässä, koska miehelläsi on sarkoidoosi, joka voi vaikuttaa moniin elimiin esim hermostoon ja niveliin. Esimerkiksi varvaskipu voi olla sarkoidoosin aiheuttamaa kihdin tai reuman tapaista tulehdusta. Vaikuttaa myös siltä että miehelläsi on joku toinen patologia, joka lisää tulppataipumusta ja sarkoidoosi peittää tai sotkee sen oirekuvaa ja viivästyttää diagnoosia.

        Mieliala- ja masennuslääkkeitä käytetään kivunlievitykseen kun esim opioideja ja tulehduskipulääkkeitä ei sivuvaikutusten takia voida käyttää.

        Tsemppiä jaksamiseen! :)

        oliskos kuitenkin trombofilia kyllähän ne tukokset kipuja ja tunnottomuutta aiheuttaa ja sairastamisessa menee hermot ... tsemppiä


      • naislääkärit

        Lääkärit ottavat henkilökohtaisesti nokkiinsa jos potilaalla on niin hankala ongelma etteivät keksi syytä. Yleensä sitten ohjaavat jollekkin muulle jonkun muun ongelmaksi.


      • miksi mennä ?
        vanhus pohjanmaalta kirjoitti:

        Olen huomannut myös lääkärien välinpitämättömyyden, esim. itseni kohdalla. Käyn harvoin lääkärissä koska olen huomannut ettei siitä ole mitään hyötyä. Tutkin luonnon lääkitystä ja niillä olen mennyt viimeiset 3 vuotta. Pari viikkoa sitten jouduin jalkojeni vuoksi niissä on kulumaa mutta ovat niin vietävän kipeät myös turvoksissa ei taivu istuma-asento jo tuottaa tuskaa, wc pöntöllekin on vaikea istua. Sisareni on erikoissair. hoit. ja tyttäreni terv.hoit. molemmilta sain tuomion lääkäriin mars siellä on joku tulehdus joka pitää hoitaa antibiooteilla.Koska turvotus on niin ettei jalka taivu on ilman muuta tulehdus tai vettä polvessa.
        Koska olen lääke allerginen en voi särkylääkkeitä syödä, en myös kaikkia antibioottia. Mutta kuinkas kävi lääkäri nauraa hekotti ei sua mikään vaivaa sulla on hyvät polvet ja vaikka kuinka sanoin etten syö särkylääk. taas nauru päälle sä luulet vaan että sun munuaiset reagoi niin. Minua itketti mutta enpä voinut mitään , se minua jäi ihmetyttämään kun lekuri tuumasi syö nyt näitä tuut sä kuitenkin takaisin vastaanotolle tästä. Mutta enpä mee sain ohjeen millä luonnollisella tavalla hoidetaan. Keitetään suolavettä siihen kastellaan joku kangaspala jota pidetään useamman kerran päivässä polven päällä. Lisäksi konivoide on hyvä välillä tuolle lekurille en mene vaikka mikä olis.
        Tämän päivän lääkäreistä saa hakemalla hakea kunnon välittävä lääkäri. Onneksi minulla on Seinäjoen keskussair. oma lääkäri olen vain niin kaukana etten talvella pääse vastaanotolle.
        Ja hän on välittävä hyvä lääkäri.
        Joku sais sais tuolle Huoviselle viedä viestiä että maamme lääkärit on syvältä jos löytää hyvän sellaisen siitä kannattaa pitää kiinni. Voin myös tuttujen kertomana sanoa että Virolais lääkärit hoitaa paremmin kuin suomalaiset.

        Ja ei ole ihme ettei lääkärit hoida, tiesitkö että on olemassa niin monia särkylääkkeitä ettei niille kaikille ole allerginen. Jos lääkäriin menet ja kieltäydyt lääkkeistä, niin kysynpä vaan miksi menet ? Isälläni oli usein vettä polvessa, keppien kanssa aikansa kulki ja meni ohi, joskus vuosiksikin.


    • 3-Hyötybakteeria

      käyttöön. Vatsa on ihmisen ENSIMMÄISET AIVOT. Kun vatsan limakalvot saadaan miehelläsi kuntoon(immuunipuolustus: Hermostollinen- ja Hormonaalinen-järjestelmä) niin korvien väli(toiset aivot) on kunnossa, Testaa hänet, mm. veritulpan vaarantaso. Hoito-ohjeet löytyvät linkistä. Jos tarvetta niin kysy lisätietoa sivuston tekijältä:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/

      • tartar1

        Pitääpi lukaista tuo linkki..Nyt sitten selvisi syy pahalle ololle ja kovalle päänsäryle.jälleen uusi aivoinfarkti ollut,pelottaa jo että montako näitä vielä tulee kun syytä ei löydetä,taitaa olla sitä ennen mennyt mies :( nyt on jo mies kumminkin sillalailla parempi että jaksaa keskustella ja viestejäkin kirjoittaa.tänään menen taas pakkosyöttämään häntä kun ei ole mitään syönyt.


      • 3-Hyötybakteeria
        tartar1 kirjoitti:

        Pitääpi lukaista tuo linkki..Nyt sitten selvisi syy pahalle ololle ja kovalle päänsäryle.jälleen uusi aivoinfarkti ollut,pelottaa jo että montako näitä vielä tulee kun syytä ei löydetä,taitaa olla sitä ennen mennyt mies :( nyt on jo mies kumminkin sillalailla parempi että jaksaa keskustella ja viestejäkin kirjoittaa.tänään menen taas pakkosyöttämään häntä kun ei ole mitään syönyt.

        Näillä opastuksilla selviät jo pitkälle. Pyri antamaan miehellesi kalorit lehmänmaidon tyydyttyneestä rasvasta, paitsi silloin jos hänellä on anafylaksian vaara, -sekin ongelma voidaan kiertää ihmisperäisillä hyötybakteereilla TEHOSESSIOINA jo heti että veritulpat eivät pääse syntymään:

        http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/


      • kulinas
        tartar1 kirjoitti:

        Pitääpi lukaista tuo linkki..Nyt sitten selvisi syy pahalle ololle ja kovalle päänsäryle.jälleen uusi aivoinfarkti ollut,pelottaa jo että montako näitä vielä tulee kun syytä ei löydetä,taitaa olla sitä ennen mennyt mies :( nyt on jo mies kumminkin sillalailla parempi että jaksaa keskustella ja viestejäkin kirjoittaa.tänään menen taas pakkosyöttämään häntä kun ei ole mitään syönyt.

        proteiinia esim kanaa ja kalanmaksa öljyä kapseleina ni pitäs ruokahalut pareta


    • Piia82

      Huhhuh.
      Onpa pelottava ja erikoinen tilanne tosiaan. Onneksi miehesi on nyt kuitenkin hoidossa ja voidaan siellä paremmin seurata hänen vointiaan.
      Todella outoa, että tukoksia tulee, vaikka verta ohennetaan jatkuvasti.
      Toivotaan, että nopeasti löytäisivät syyn tuohon outoon toimintaan ja saisivat homman kuriin.

      • tartar1

        On pelottavaa todellakin,mies eilen sanoi että se ei kestä ja jaksa enää yhtään infarktia,että se saa olla viimeinen.toivottavasti ei kumminkaan luovuta jos näin tulee käymään vaan jaksaisi taistella.eilen jaksoi ja sai jo kävellä vessaan,haparoiden se menee,mutta hiljaa hyvä tulee,käsi edelleen pois pelistä täysin,mutta ehkä kuntoutuksella siitä vielä käsi tulee.

        seuraavaksi jos ei takapakkia tule niin mies lähtee kuntoutukseen laakson sairaalaan,sitä ei tiedä koska kotiin pääsee enkä usko luottaa enää yhtää että nyt mennää hirmu vauhdilla ja takapakit olisi tässä,mutta toivon todella niin.


      • EpätoivoinenMinna
        tartar1 kirjoitti:

        On pelottavaa todellakin,mies eilen sanoi että se ei kestä ja jaksa enää yhtään infarktia,että se saa olla viimeinen.toivottavasti ei kumminkaan luovuta jos näin tulee käymään vaan jaksaisi taistella.eilen jaksoi ja sai jo kävellä vessaan,haparoiden se menee,mutta hiljaa hyvä tulee,käsi edelleen pois pelistä täysin,mutta ehkä kuntoutuksella siitä vielä käsi tulee.

        seuraavaksi jos ei takapakkia tule niin mies lähtee kuntoutukseen laakson sairaalaan,sitä ei tiedä koska kotiin pääsee enkä usko luottaa enää yhtää että nyt mennää hirmu vauhdilla ja takapakit olisi tässä,mutta toivon todella niin.

        Itelläni sama tilanne. Keväästä lähtien ravannut lääläreillä toisille. Lääkärit eivät ota mitenkään tosissaan kun olen niin nuori ikää vasta 33 nainen. Sanovat että kaikki hyvin mutta kun ei ole. Olen jo luopunut toivosta parantua. Itelläni halvaannuttaa. Välillä tuntuu että maailma pyörii ympäri ja koko ajan vajoan huonompaa. En enään tiedä mitä teen kun en saa minkäälaista oikeeta apua kunnan terveyskeskuksesta. En suosittele samaa kohtaloa muille. En halua kuolla vielä mutta kohtalo päätti toisin. Olispa joku rohto tähän rappeutumiseen. Inhottavaa kuolla nuorena kun kukaan ei auta.


      • Kvht
        EpätoivoinenMinna kirjoitti:

        Itelläni sama tilanne. Keväästä lähtien ravannut lääläreillä toisille. Lääkärit eivät ota mitenkään tosissaan kun olen niin nuori ikää vasta 33 nainen. Sanovat että kaikki hyvin mutta kun ei ole. Olen jo luopunut toivosta parantua. Itelläni halvaannuttaa. Välillä tuntuu että maailma pyörii ympäri ja koko ajan vajoan huonompaa. En enään tiedä mitä teen kun en saa minkäälaista oikeeta apua kunnan terveyskeskuksesta. En suosittele samaa kohtaloa muille. En halua kuolla vielä mutta kohtalo päätti toisin. Olispa joku rohto tähän rappeutumiseen. Inhottavaa kuolla nuorena kun kukaan ei auta.

        Tee nuo testit, niin tajuat miksi lääkärit eivät pysty sinua auttamaan:
        http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/


      • ällöttävää

      • Näin on
        EpätoivoinenMinna kirjoitti:

        Itelläni sama tilanne. Keväästä lähtien ravannut lääläreillä toisille. Lääkärit eivät ota mitenkään tosissaan kun olen niin nuori ikää vasta 33 nainen. Sanovat että kaikki hyvin mutta kun ei ole. Olen jo luopunut toivosta parantua. Itelläni halvaannuttaa. Välillä tuntuu että maailma pyörii ympäri ja koko ajan vajoan huonompaa. En enään tiedä mitä teen kun en saa minkäälaista oikeeta apua kunnan terveyskeskuksesta. En suosittele samaa kohtaloa muille. En halua kuolla vielä mutta kohtalo päätti toisin. Olispa joku rohto tähän rappeutumiseen. Inhottavaa kuolla nuorena kun kukaan ei auta.

        Mene Minna yksityiselle lääkärille, mikäli sinulla on taloudellisesti siihen mahdollisuuksia. Minä olen myös ihmetellyt mikä terveyskeskuslääkäreitä nykyään vaivaa. Onko "korkeammalta taholta" tullut käsky, että nyt säästetään vai mistä johtuu, että enää ei tutkita. Työikäiset ihmiset sentään hoidettiin aikaisemmin, mutta jos 33 vuotias ihminen ei saa apua niin on asiat todella huonosti. Ikäihmisiä kohdellaan nykyään niin tylysti, että ei kannata mennä apua pyytämään. Piikki pyllyyn vaan eläkeläisille, kuten sanoi entinen kaupunginjohtaja.


      • työn tutaavuus?
        Näin on kirjoitti:

        Mene Minna yksityiselle lääkärille, mikäli sinulla on taloudellisesti siihen mahdollisuuksia. Minä olen myös ihmetellyt mikä terveyskeskuslääkäreitä nykyään vaivaa. Onko "korkeammalta taholta" tullut käsky, että nyt säästetään vai mistä johtuu, että enää ei tutkita. Työikäiset ihmiset sentään hoidettiin aikaisemmin, mutta jos 33 vuotias ihminen ei saa apua niin on asiat todella huonosti. Ikäihmisiä kohdellaan nykyään niin tylysti, että ei kannata mennä apua pyytämään. Piikki pyllyyn vaan eläkeläisille, kuten sanoi entinen kaupunginjohtaja.

        "Säästöäkö" se että ei yritetäkään hoitaa kuntoon muutamalla käynnillä?
        Nyt vuodesta toiseen joka viikko tai joka toinen viikko vastaanotolla.
        Ilmaisiako yhteiskunnalle vastaanottokäyntien minuutit?

        Näin ainakin epätyypillisissä kilpirauhasen vajaatoiminnoissa.
        Teetetään puutteellinen koesarja. Jos on "viitearvoissa", ei hoideta.
        Vaikka kuinka huono potilaan vointi. Lääkäri ei kuuntele.


      • Käypää hoitoa
        työn tutaavuus? kirjoitti:

        "Säästöäkö" se että ei yritetäkään hoitaa kuntoon muutamalla käynnillä?
        Nyt vuodesta toiseen joka viikko tai joka toinen viikko vastaanotolla.
        Ilmaisiako yhteiskunnalle vastaanottokäyntien minuutit?

        Näin ainakin epätyypillisissä kilpirauhasen vajaatoiminnoissa.
        Teetetään puutteellinen koesarja. Jos on "viitearvoissa", ei hoideta.
        Vaikka kuinka huono potilaan vointi. Lääkäri ei kuuntele.

        Jos arvot ovat viitearvoissa, silloinhan olet terve, etkä tarvitse muuta hoitoa.

        Eikös se näin mene?


      • Kvht

    • satu, 38 v.

      Karseeta!! Viisas lääkäri sen tietää, mies on nukkunut peukalonsa päällä.. kokisipa ite saman rumban!

    • Varmaan aika obeesi mies..

    • 8+17

      Valitettava tosiasia, joskus syytä ei vaan löydy.

      Ei ne lääkäritkään mitään jumalia ole.

      • Ei jumalia

        > Ei ne lääkäritkään mitään jumalia ole.....

        Miksi sitten esiintyä sellaisena?


    • 14+20

      Googlasin äkkiä serrapeptase ja blood cloth.
      Serrapeptaasi tuntuu olevan ihmeaine...
      Kannattaa itsekin tutkia ja tutustua, josko auttaisi.
      Jos tarinat ovat tosia, on se auttanut monessa vaivassa monella ihmisellä niinkin hyvin, että lääkärit ovat ihmetelleet.
      Itse söin 2 kuuria 30 pillerin pakkauksia. Minulla ei ole mitään sairauksia, mutta söin kuitenkin. Ei aiheuttanut ainakaan sivuvaikutuksia ja hengissä olen vielä.

      https://www.google.fi/?gfe_rd=cr&ei=MVypVNnZGoeA8QfuiIGwBA&gws_rd=ssl#q=blood clot serrapeptase

    • minni5

      Hei AP
      onpa hurja tilanne teillä. Voimia sinulle ja etenkin miehellesi. Uskomattomista tilantesita voi selvitä, itse olen kokenut myös hurjia.

      Googlaa verenohennuslääkkeet hoito
      hus sivuilla on myös taipumu saada veritulppia ohje potilaille, googlaa se myös


      eli onhan miehesi meikussa hoidossa ?

      jos ei piikki ohennus auta, niin olisiko miehellä perinnöllinen verisairaus ? onko pois suljettu ?
      annetaanko hänelle hormonihoitoa, se lisää tukos riskiä

      ottaako miehesi tarkalleen ja säännöllisesti piikit ? osakoo pistää ne oikein ?
      tärkeää on oikea pistostekniikka ja todella minuuttine tarkka pistosaika, jota ei saisi yhtään unohtaa.

      onko miehesi sydäntä ultrattu ? voisiko siellä olla ongelmaa, että ei sydän pumppaa hyvin ja tai on rytmihäriö esim flimmeri aiheutta tukoksia.

      eli nyt yritä vaatia kaikki tutkimukset ja ohjeet. luulisi nuoren ihmisen saavan huolellista hoitoa ja tutkimukset.

    • 18+5=24

      Joillakin ihmisillä vaan esiintyy kaikkea mahdollista vaivaa ja sairautta, jos on sellaiseksi syntynyt.
      Lääkärit kyllä tietävät (yleensä) kokeidenkin perusteella mitä tekevät, eikä ketään jätetä välinpitämättömyyden takia ilman hoitoa, tiedän vast. henkilöitä, joita vaan lääketiede pitää hengissä.
      Jos aletaan kaikkien huu-haa juttujen- ja hoitajien avulla potilasta hoitamaan, niin- terve menoa.

      • 30 liian nuori tohon

        Kannattaisi
        - juoda nestettä tarpeeksi
        - karsia tukoksia aiheuttavat lääkkeet pois (lääkäri nettitieto): kortisoni ainakin lisää tulppariskiä jos hyytymisessä toimintahäikkää
        https://www.uef.fi/documents/1052478/1052485/Heikkila_Lekander.pdf/73b7aca5-5531-4421-928a-9c506583ba7e
        - laihduttaa
        - hoitaa kaikki tulehdukset ja sairaudet, erit. sydänsairaudet
        - liikkua hikeen asti, liikkumistauot myös istumatyössä
        - syödä cardioasperiinia vaikka oma-aloitteisesti
        - syödä luontaistuotteita: Omega3, Melissa, Serrapeptaasi (näillä iso merkitys), Magnesium

        Luuydinnäytteet lienee tsekattu myös? Samoin myrkytykset?


      • Säästölääkäri

        Juu kyllä lääkärit tietävät, heh. Reilu vuosi sitten itse olin keskussairaalassa kardiologian poliklinikalla ja lääkärin ensimmäinen kommentti oli, ettei sinun ikäiselläsi voi olla mitään pahempaa. Lääkkeet pois ja kotiin. Onneksi olin ottanut mukaan saattajan ja häneltäkin lääkäri oli kysynyt asioistani naureskelen. Onneksi saattaja sai lääkärin pään käännettyä ja pääsin tutkimukseen kuvausputkeen, jonka jälkeen tutkimuksen tehnyt lääkäri sanoi, että diagnoosi vaatii lääkityksen ja voi tulla suoraan keskussairaalan päivystykseen. kun tilanne vaatii eikä koskaan tarvitse lähetettä erikseen hakea. Eli näin lääkärit tekevät päätöksiään.


    • Uhri457896857

      Tuohan on tuttua minullekkin. Mentaliteetti on se nykyään sairaaloissakin, että yksi kahtoo suuhun ja toinen kahtoo persijjeen ja tieto ei kule toiselta toiselle kun kenelläkää ei ole aikaa lukea potilaan tiedostoa kunnolla ennen vastaanotolle tuloa. Siinä sit muutamassa sekunnissa lekuri lukee pikalukuna sanan sieltä ja toisen täältä ja muodostaa kuvan sairaudesta.. haistapaskan hommaa. Pilasivat minultakin terveyden samalla menetelmällä ja välinpitämättömyydellä turhien arvaushoitojen vuoksi. Ja korvaustahan et saa siitä että tuli elinikäiset vammat. Että KIITOOOS KUSIPÄÄT !!!!

    • jarsta

      Tsemppiä ja parenemisia miehellesi. Varmasti on rankkaa ja toivottavasti paranee pian. Jos ei yleislääkäri saa mitää aikaseksi niin yksityiselle sitten

      • Vajakit työssään

        Sama tollo siellä yksityisellä puolella pyörii pillerihumalassa.


    • 3434343

      EI ainakaan kyselemällä tämmöisellä palstalla neuvoa sairauksiin liittyvissä asioissa. Tiedät kai ettei ihmisten yleinen älykkyyden taso ole kovinkaan korkea ja varsinkin tämmöisiin paikkoihin kerääntyy sitä porukkaa joten keksi joku oikea paikka.

    • anaBolisestako

      Jos 20-kymppisenä tykittää lihakseen esim. testoja niin jo 30-kymppisenä voi tulla 1.sydän-infarkti.Ne kerääntyvät ja kovettavat verisuonet ja vasta vuosien päästä infarkti-riski.Kun tollasii Omega-3 kun syö niin ne tekee suonet "niin letkeiksi" että niistä irtoaa pikkuhiljaa hippusia mitkä sitten kerääntyvät pienen pieniin suonen mutkiin,esim. aivoihin,sydämeen,nilkkoihin jne..

      • mikä on totuus

        Niinpä, jotain jäi aloittajalta olennaista kertomatta, varsinkaan lääkärille. Ei noin nuori saa infarkteja, varsinkaan aivoihin....ja jäi paljon muutakin kertomatta.


      • anaBoli...

        Niin että ensin ne itse tykitetyt hormoonit kovettavat suonet,kerääntyy suonen seinämiin.Sitten aikaa myöten niitä "tukos-aineksia" alkaa irrota suonen seinämistä ja osa kerääntyy johonkin suoneen tehden sen aikaa myöten vain ahtaammaksi kunnes lopulta menee tukkoon.. Ja infarkti on valmis..


    • Moni teistä ei varmastikaan huomioonottanut vielä SÄTEILYÄ yhtenä lisäsyynä moniin oireisiin ja vaivoihin, jotka eivät myöskään pääse paranemaan,ennen kuin nämä säteilynlähteet minimoidaan ympäriltä.
      Siis nää hyperuudet älykännyt, iPadit, ja WLAN-yhteydet ja nettitikut ja mokkulat.

      NÄÄ on monen pahan alku.. VALITAN.. moni kiroo tuon kuullessaan nyky-yhteiskunnassa.

      Vaan onpa asiaa joku tiedenainen tutkinutkin jopa itsellään verikokein.
      Testautti itsensä ilman säteilyä tai ainakin siitä minimoidussa ympäristössä ja sen jälkeen sekä tietokonepäätetyöskentelyn äärellä ja sitten langattoman DECT-puhelimen (siis näitä ns. lankaverkossa olevia puhelimia,joissa langaton luuri ja asema josta ottaa yhteydenpitonsa,jos olen oikein ymmärtänyt)

      Huomasi sitten että kun tutki verensä mikroskoopilla tai vielä paremmalla sellaisella, että verisolut olivat näissä säteilevämmissä paikoissa joko hieman kiemuralla toistensa ympärillä ja sitten lopulta pahimmassa tilassa olivat jopa niin sykkyrällä jotkut jopa aivan liikkumattomia että
      ei tarvinnut enää ihmetellä, että
      miksi joillain ihmisillä tulee herkemmin migreeniä tai muita oireita tai vaikkapa kilpirauhasvaikeuksia säteilystä johtuen.

      Tämä tutkija oli Magda Havas ja aiheesta voi hieman opiskella englanniksi lisää:
      http://www.magdahavas.com/category/electrosmog-exposure/dirty-electricity-electrosmog-exposure/

      Täältä hieman suomeksi aiheesta:
      http://www.sahkoailmassa.fi/sahkoherkkyys-on-kasvava-ymparistosairaus

      http://sundqvist.blogspot.com/2012/12/vahattelevat-kannykkatutkimukset-pois.html


      Joten kaikki jotka vähättelivät säteilyä syynä moniin vaivoihinsa....
      miettikääpä uudelleen...

      • x-säteet

        enemmänkin se laitteen kyky varastaa huomio kuluttaa aivoja


    • Sen90

      Oman kokemuksen mukaan voin kertoa että suomessa terveydenholto on vitun huonoa ja välinpitämätöntä ihmisiä kohtaan. Jos rahaa riittää etsikää neurologiaan erikoistunut yksityinen sairaala ulkomailta. Tsemppiä

    • tulppis

      Itselläni oli 35-vuotiaana jalassa veritulppa ehkäisypillereitten syönnin seurauksena. Hepariiinilla liotettiin sairaalassa useampi vrk ja puoli vuotta sen jälkeen söin marevania. Nykyisin liuotan asperiinilla pienempiä tukoksia, niitä tulee ja menee . Ilmeisesti joillekin sattuu ja tapahtuu. Mutta pientä nämä miehesi vaivojen rinnalla. Onko disperiini/asperiiini häneltä kielletty ? Nykyisinhän otetaan pieni määrä asperiinia ennaltaehkäisevästi.
      Yritä jaksaa olla miehesi rinnalla, hyvä että magneettikuvataan siinä näkyy tulpat.
      Omituista tuo että osasto ei tutki muita sairauksia kuin omaa alaansa. Eikö potilas pidä silloin siirtää ?
      Jos ei omainen vaadi siellä ei tehdä enempää ja ainaista psyykenlääkkeitten syöttämistä muka masennus agressiivisuus tms sopiva syy keppihevosena. Kun lääkäri ei uskalla myöntää ettei tiedä sitten pidetään hulluna. Saadaan potilas tainnutettua hiljaiseksi.
      Yksityinen lääkäri on parempi kuuntelemaan kuin yleisellä puolella taidetaan päättää pärstäkertoimen perusteella ketä hoidetaan ja ketä vaan näennäishoidetaan. Kun alat sairausrumban mene ensin yksityiselle.

    • Kierrätystä se on

      Nykyään on niin huonoa, välinpitämätöntä hoitoa, osaamattomuuta vai välinpitämättömyyttä, niin lääkäreissä kuin hoitajissakin.

      Ihmisiä pallotellaan varsinkin julkisella puolella, kehoitetaan lähes aina hakeutumaan terveyskeskukseen siis päivystyspotilaita? Missä vika?

      Usein kieltä ei osata ja hoitolinjaukset alkeelllisa, ei tiedetä. Tutkimuksia ei tehdä kun pelätään, että ne maksavat ja kokemattomat ns. kandit, opsikelijat saavat huutia senioreilta, jotka päivystävät kotona ja saavat palkan puhelimen äärellä.

      Yleisempiä tauteja, oireita ei tunneta ja hoidetaan väärin liian nopeasti ja kotiutetaan liian aikaisin, muka tehokasta. Mutta pidemmällä ajatuksella tulee hoidot todella kalliiksi pallottelun vuoksi.

      Julkisen puolen nhoito on ala-arvoista ja hällä väliä tyyliin hoitamista. Ihminen on arvoton. Miksi hoitoala on ajettu niin alas ja hotihenkilöstö ei välitä, vai johtuuko tämä pienistä resursseista ja maahanmuutaja taustaisista hoitajista, lääkäreistä, jotka ei osaa edes Suomen kieltä kunnolla saati tiedä hoidoista, lääkkeistä, taudeista ja diagnooseista mitään.

      Miksi kaikki epikriisit pitää toisen lääkärin aina tarkistaa. Työajan tuhlausta.
      Miksi lähetteet kiertävät usean eri lääkärin kautta ja kukaan ei ota aidosti kantaa vaan niitä pallotellaan paikasta toiseen. Näin saadaan ihmisiä jonoista pois nopeasti- kun he jo ehtivät kuolla ilman hoidon saamista. Näin ovelaa erikoishoitoa meillä on.

      Myös anmbulanssi ja päivystys, hätäkeksuskten toiminta todella surkeaa ja osaamatonta. Missä on heidän osaaminen kun palomies- kuljettajat ajavat rallia paikasta toiseen ns. potilaskuljettajina.

    • hyvää hoitoo

      Voi luoja.Sun pitää nyt alkaa vaatimaan tutkimuksia ja samalla uhata hoitovirhekanteella jos ei mitään tapahdu.Jaksamista

    • oijjj ohhhoh

      joop tuttu homma tiäl , ei ees maalaisllekuri voip aattaa, sekun puhuis pehmosia ja naurattais vain naista....

      Kiitä onneas et on meilahdes. Siellä on ees tekniikkaa avux. ja viisaita dosenttia avux.

      Tääl laitetaan terkkarin ovia lopullisesti lukkoon. Ihmisiä kuolloo...

    • maruna1

      Onko mieheltäsi testattu uniapnea. Voi aiheuttaa aivoinfarktia ja sydän ongelmia.

    • lääkärin lisäksi

      kolestrolilääkkeet heti pois... ne ei muuta kun tappaa ja lisää sairauksia. Kaikki kevyt tuotteet pois. Luomu punanen maito ja voi on terveellisiä. Ruoka luomua, liha Snellmannia mikä ei ole geenimanipuloitua, kananmunat luomua.
      Ruokasoodaa 1 tl lasilliseen vettä sekotettuna ainakin kerran päivässä... saattaa tarvita enemmänkin... etsi tietoa, löytyy kyllä. Tutustu muihinkin ruokiin ja hedelmiin, mitkä parantaa. Inkivääritee, pakuritee ym.

      http://www.magneettimedia.com/tunnettu-laakari-paljastaa-sydan-ja-verisuonitautien-todellisen-syyn/

      http://www.magneettimedia.com/7-maailman-eniten-maarattya-reseptilaaketta-ja-niiden-luonnolliset-vastineet/

      http://www.magneettimedia.com/onko-inkivaari-universaali-laake/

      • kannattaa kokeilla

      • 7+10

        Et sitten magneettimediaa luotettavampaa lähdettä löytäny. Huuhaa sivusto.


      • Varokaa!

        Älkää uskoko tätä pelleä! Näillä uskomushoidoilla ei saa kuin pahaa aikaan eikä missään nimessä pidä mennä lopettelemaan mitään lääkityksiä omin päin tässä tilanteessa.


      • Mitä saadaan aikaan?
        Varokaa! kirjoitti:

        Älkää uskoko tätä pelleä! Näillä uskomushoidoilla ei saa kuin pahaa aikaan eikä missään nimessä pidä mennä lopettelemaan mitään lääkityksiä omin päin tässä tilanteessa.

        > Näillä uskomushoidoilla ei saa kuin pahaa aikaan...

        Mitäs niillä "oikeilla hoidoilla saadaan aikaan?
        Katso ketjun aloitus!


    • Rikas elämä

      Ikävä, että oikeaa diagnoosia ja sen myötä parantavaa hoitoa ei ole löytynyt. Näin kuitenkin välillä on. Kaikkia ihmisiä voidaan hoitaa, se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikile oireille löytyy syy ja kaikki sairaudet voidaan parantaa.

      Lääketiede on luonnontiede, perustuu tutkimustuloksiin, mittauksiin ja kokeisiin. Aina tiede ei pysty vastaamaan kaikkeen, vaan tieteen keskeneräisyys ja tiedettä soveltavien ihmisten osaamisen rajat tulevat vastaan. Ihminen on monimutkainen kokonaisuus ja kaikkia toimintamekanismeja ei tunneta. Sairaus voi olla lääketiteelle entuudestaan tuntematon tai kyse voi olla usean sairauden yhteisvaikutuksesta, yksi sairaus näkyy kokeissa, toinen aiheuttaa oireet jne.

      Tietysti helppo sanoa, mutta kannattaa mahdollisimman paljon jättää lääketiede lääkäreille, ts. keskittyä muuhun kuin siihen mikä on vialla. Mahdollisimman paljon muuta ajateltavaa. Nykyisin terveys määritellään mahdollisimman hyväksi fyysiseksi, henkiseksi ja sosiaaliseksi tilaksi. Jos fyysinen puoli reistailee, niin sitten omaa panosta henkiseen ja sosiaaliseen hyvinvointiin, niissä rajoisss kun mahdollista on.

      • Hoidot

        > Lääketiede on luonnontiede, perustuu tutkimustuloksiin, mittauksiin ja kokeisiin...

        Lääketiede, luonnontiede, koska ne ovat alkaneet potilaita hoitamaan?
        Eikös ne lääkärit paremminkin paneudu potilaiden ongelmiin?


    • sukulainen kuoli sii

      Eikö keuhkosarkoidoosi ole syövän tapainen tauti, joka voi levitä ja aiheuttaa joskus kuoleman?

    • Odottelu vahingollis

      Täytyy vähän ihmetellä hoidon pitkittämistä, kun isälläni todettiin viipalekuvauksissa sydänpussissa nestettä ja pääsee vasta parin viikon kuluttua sydämen ultraäänitutkimuksiin.
      Nyt isääni makuutetaan terveyskeskuksessa ja hän on väsynyt, voimaton, tajuttomuus kohtauksia on saanut, alhainen verenpaine ja ruoka ei maistu.
      Eikö olisi aiheellista aloittaa hoito kiireellisesti, eikä pitkittää, josta potilas ja potilaan omaiset vaan kärsivät.
      Terveyskeskuksessa vaan tiputetaan nestettä suoneen, eihän kukaan jaksa noin pitkää odotusaikaa viettää terveyskeskuksen huoneessa.
      Pääsisi edes sairaalan puolelle hoidettavaksi.

      Terveyskeskusten ja sairaaloiden potilas huoneista puuttuu täysin viihtyisyys suunnittelu, ne on kylmiä ja kalseita paikkoja sairaille ihmisille joutua siellä olemaan.
      Täytyy mennä heti huomenna vaatimaan sydäntutkimusten saamiseksi aikaisemmaksi ajankohdaksi.
      Omaitsen pitäisi vaatia paljon enemmän sairaan läheisensä terveyden hoidon suhteen, kun ei sairas ihminen jaksa vaatia.

    • uskova Sisar

      Voimia sinulle ja miehellesi. Kylla se apu varmasti aikanaan tulee. Kurja tilanne miehellasi. Magneettikuvauksessa varmasti selviaa paljon. Jumalan siunausta teille. Apu tulee ylhaalta.

    • Korotko maksamatta

      Tapasin Vaasassa taannoin sellaisen pellelääkärin, että ihan itku tuli. En usein ns lääkäriä tarvitse, mutta tämä valitti koko ajan omaa väsymystään. En siinä pitkään istunut. Oli ihan kuin vanha nauris, sukupuolikin epäselvä. Kamalan turvaton olo tuli. Kuka näitten osamisia oikein valvoo?

    • Perustavaa laatua

      Jep, pitkä oli, en jaksanut lukea, mutta jo ekan kappaleen jälkeen kiinnostaa kysyä: paino- / pituussuhde, elämäntavat eli mitä syö ravinnokseen, miten nukkuu ja kuinka paljon liikkuu?

    • Bhgfyjn

      Hyytymistekijätutkimukset miehellesi.. Tupakka ja ylipaino pois ja sitten terveelline ruoka.. Mieti alottiko hän jonkun luontaislääkkeen kun tukokset alkoi.., jos niin se heti pois..ota varpaista röntgenkuva... Ettei vaan oo joku etäpesäke siellä... Voimia teille... Tialnne vaikuttaa tod vakavalta...

      • Hah !

        Sulla näyttää olevan ongelma - korvain väliss'.


    • jnrbnfgbdfbhrtr

      Kannatta tutkia eri vaihtoehtoja lansimaisen laaketieten ulkopuolelta. Katso leffa The Gerson Miracle.

      Suomalaisessa ruokavaliossa on hirveasti vikaa. ELaintuotteet, maitotuotteetm sokeri, hiiva, valkosen jauhot ja vehna pois.

      • Apu tulossa?

        Kestää vielä hetken ennen kuin se kauan kehitelty uusi SoTe-malli tulee käyttöön.
        Kyllä sitten kaikki alkaa pelata POTILAAN parhaaksi. Tässäkin tapauksessa.
        Vai alkaako?

        Kerrotaanhan, että vain hallinto ja rahoitus muuttuisivat. Niitä tietenkin lisää, kuten tavallisesti käy säästötalkoissa!


      • Oma apu paras apu
        Apu tulossa? kirjoitti:

        Kestää vielä hetken ennen kuin se kauan kehitelty uusi SoTe-malli tulee käyttöön.
        Kyllä sitten kaikki alkaa pelata POTILAAN parhaaksi. Tässäkin tapauksessa.
        Vai alkaako?

        Kerrotaanhan, että vain hallinto ja rahoitus muuttuisivat. Niitä tietenkin lisää, kuten tavallisesti käy säästötalkoissa!

        Sote eikä mikään muukaan yhteiskunnallinen 'sotkiu'malli vaikuta ja auta yhtään mitään, jos ihmiset eivät itse ala tehdä jotain terveysasioittensa eteen. Lääkäri jakaa vain pillerit, ei mitään muuta sellaista, jolla saisi terveyttä ja hyvää oloa kunnosta puhumattakaan.


      • Oho !
        Oma apu paras apu kirjoitti:

        Sote eikä mikään muukaan yhteiskunnallinen 'sotkiu'malli vaikuta ja auta yhtään mitään, jos ihmiset eivät itse ala tehdä jotain terveysasioittensa eteen. Lääkäri jakaa vain pillerit, ei mitään muuta sellaista, jolla saisi terveyttä ja hyvää oloa kunnosta puhumattakaan.

        ... 'sotku' ...


    • tartar1

      Sairaalasta otin kuvia avaukseen.

      Millaisia mulkkuja tuolla sairaalassa ollankaan?

      -TT

      • nattokinase

        Nattokinase myös tehokas veren ohentaja. Estää veren hyytymistä ja liuottaa jo syntyneitä tukoksia.


      • nattokinase
        nattokinase kirjoitti:

        Nattokinase myös tehokas veren ohentaja. Estää veren hyytymistä ja liuottaa jo syntyneitä tukoksia.

        Nattoa kannattaa syödä pienellä annoksella, eikä kaikkea mahdollista verta ohentavaa sekaisin, voi muuten tulla vakavia sivuvaikutuksia.


    • kipa1

      Punkinpuremakin on varmaan tutkittu.

    • keksikää jotain

      Kova kipu pitää tutkia ja hoitaa aina, johtui mistä tahansa. Yksityiselle varpaiden kanssa? Ikävää että hoito on suomessa tätä tasoa.

      • vielä se

        Googlatkaa myös hakusanoilla ja niiden yhdistelmillä. Siis niitä sairauksia tai oireita ja kipuja. Jos löytyy jotain uutta.


    • Niinpä niin

      AInakin vaskuliitin mahdollisuuus pitää tutkia ja tarkistaa tukostaipumuspaketti. Hyytymislääkäriä on varmaan jo konsultoitu. Tupakka ja alkoholi seekä tavalliset särkylääkkeet ehdottomasti pois jos on ollut käytössä.

      Aiemmin on siis ollut keuhkoveritulppa ja jaloissa verisuonitukoksia (ilmeisesti laskimopuolella josta lähteneet sydämen kautta keuhkoihin). Mainitsit että kaulavaltimossa olisi ollut vikaa. Kaulavaltimon dissekaatio voi tulla hyvin pienen vamman seurauksena eli se voisi selittää aivoinfarktit. Hoito keuhkoveritulppaan ja dissekaatioon taitaa olla veren ohennus. Jos epäillään jaloissa valtimopuolen vikaa niin se on selvitettävissä helposti kuvantamisella.

      Lääketiede ei aina pysty selittämään kaikkea mutta käsitykseni mukaan Meilahden sairaalassa saat parasta mahdollista hoitoa Suomessa. En usko että mitään oleellisesti lisätutkimuksia voisi löytyä yksityispuolelta.

      • Tutkittua tietoako?

        Niinpä niin

        Kirjoitat, että Meilahden sairaalassa saa parasta hoitoa? Mihin tietosi perustuu. Siellähän toimii myös terveyskeksusairaala, joka on Helsingin kaupungin.
        Hoito taitaa siellä olla ainakin kovin heikkolaatuista?

        Onkohan hoidot ihan asianmukaisia ja mihin tietosi perustuu hyvän hoidon suhteen, onko sinulla asiasta tutkittua tai tutkimukseen perustuvaa tietoa?

        Ainakin Meilahdessa ollaan sydänpuolella kovin taitavia siirtelemään ja pallottellemaan lähetteitä. Lääkäreillä on aikaa pallotella lähetteillä ja näin hoito viivästyy useillakin kuukausilla jopa vuosilla. Näinhän saadaan potilaat jonoista hyvin nopeasti hautaan. Sekö on taroituskin? Tulee edulliseksi ei tarvitse tutkia.

        Sitäkin ihmettelen, että jokin lääkäri arvioi potilasta lähetteen perusteella ilman tuutkimuksia. Kyllä siinä ehtii kuolla moni ihminen enne kuin saa tai pääsee sinne sairaalaan asti hoitoon.


      • Niinpä niin
        Tutkittua tietoako? kirjoitti:

        Niinpä niin

        Kirjoitat, että Meilahden sairaalassa saa parasta hoitoa? Mihin tietosi perustuu. Siellähän toimii myös terveyskeksusairaala, joka on Helsingin kaupungin.
        Hoito taitaa siellä olla ainakin kovin heikkolaatuista?

        Onkohan hoidot ihan asianmukaisia ja mihin tietosi perustuu hyvän hoidon suhteen, onko sinulla asiasta tutkittua tai tutkimukseen perustuvaa tietoa?

        Ainakin Meilahdessa ollaan sydänpuolella kovin taitavia siirtelemään ja pallottellemaan lähetteitä. Lääkäreillä on aikaa pallotella lähetteillä ja näin hoito viivästyy useillakin kuukausilla jopa vuosilla. Näinhän saadaan potilaat jonoista hyvin nopeasti hautaan. Sekö on taroituskin? Tulee edulliseksi ei tarvitse tutkia.

        Sitäkin ihmettelen, että jokin lääkäri arvioi potilasta lähetteen perusteella ilman tuutkimuksia. Kyllä siinä ehtii kuolla moni ihminen enne kuin saa tai pääsee sinne sairaalaan asti hoitoon.

        Meilahden sairaala on osa Helsingin yliopistollista keskussairaalaa mutta sitä sinä et tainnut tietää. Meilahdessa on Helsingin terveyskeskuksen sairaala siinä vieressä.

        Ainakin Meilahdessa on parhaat resurssit käytössä mitä tästä maasta löytyy ja lääkärit käsittääkseni ovat omien alojensa huippua Suomen tasolla. Monien sairauksien hoidot on keskitetty valtakunnallisesti Meilahteen kuten esimerkiksi elinsiirrot.

        Sairaaloiden laadusta on varmasti tutkittua tietoa THL:n tilastoissa ja karkeasti se menee julkisella puolella niin että parasta hoitoa saa eteläisessä Suomessa. Voit varmaan kysellä lisätietoja itse jos asia kovasti kiinnostaa.

        Potilaista tehdyt lähetteet käsittelee ja arvioi oman alansa kokenut erikoislääkäri joka voi suosittaa alkuun tutkimuksia potilaan lähialueen sairaalassa jos katsotaan että tutkimuksia ei tarvitse tehdä ainakaan alkuun yliopistollisessa sairaalassa. Hoitopolkujen mukaan on sovittu mitä sairauksia missäkin hoidetaan.

        Sydänpotilaiden hoidon osalta Meilahdessa aloitettiin ensimmäisenä ympärivuorokautinen kardiologinen päivystys yli kymmenen vuotta sitten eli tarvittaessa sepelvaltimoiden varjoainekuvaus ja pallolaajennus onnistuu yölläkin. Esimerkiksi Oulussa vastaava toiminta aloitettiin vasta pari vuotta sitten ja Turussa tällainen toiminta ei ole vieläkään käynnissä.

        Tämän säikeen potilaan tapauksessa on tehty magneettitutkimukset sun muut aivan asianmukaisesti. Valitettavasti nykyaikana ei potilaita voida pitää sairaalassa sisällä kuukausia vaan tilanteen salliessa pyritään kotihoitoon ja joskus tulee takapakkia sairastamisessa. Se ei ole aina sairaalan vika vaan voi olla että jotain tietoa sairaudesta puuttuu vaikka kuinka olisi tutkittu.


    • HeiHaloooo

      Jollet itsekään tiedä niin miten voit ihmetellä ettei lääkäritkään tiedä? Ihmisiä hekin ovat... god sake!

      • Kutsumuksetona

        No on ne lekurit kuule saaneet 'pikkusen' pitkän koulutuksen aiheeseen, jotta kyllä niitten pitäisi osata arvella vähän paremmin kuin tavallisen tattiaisen. Mutta jos ja kun ne eivät osaa, se on merkki siitä, että lääkäriksi on luettu rahan takia, ei sen, että ihmisten terveys / sairaus oikeasti kiinnostaisi.


      • Oho !
        Kutsumuksetona kirjoitti:

        No on ne lekurit kuule saaneet 'pikkusen' pitkän koulutuksen aiheeseen, jotta kyllä niitten pitäisi osata arvella vähän paremmin kuin tavallisen tattiaisen. Mutta jos ja kun ne eivät osaa, se on merkki siitä, että lääkäriksi on luettu rahan takia, ei sen, että ihmisten terveys / sairaus oikeasti kiinnostaisi.

        Nm: Kutsumuksetonta


    • Kotkansilmä

      Vaikea tilanne ja jos kukaan lääkäri ei kokoa yhteen jo kaikkea tutkittua tietoa niin eipä suju, ei suju...

      EHDOTAN:
      1. Pyydä ja vaadi joka paikasta viime 5 vuoden jokaikinen tutkimustulos ja paperi. Labratuloksista aina sanovat, että on normaali jos vaan hiuskarvanverran pysyy ns. viitealueen sisäpuolella. Katso niitä itse, kysele tutuilta jos siellä on joku hoitaja tai lääkäri. Hyviä opaskirjoja on.
      2. Pane kaikki paperit aikajärjestykseen, käy läpi ja yritä löytää niistä sitä punaista lankaa = onko jokin asia jääny huomaamatta.
      3. Joku harvinainen verisairaus tai hormonijuttu voisi olla... kysy mm. hematologia. Onko matkustellu viime vuosina = loinen, trooppinen tauti?
      4. Myös suolistoperäinen mutkien kautta voisi olla --- luepa kirja "Eroon vehnästä". Jos ruoassa enempi vehnäpitoista, niin ne kaikki pois kokeeksi. Gluteenitontakin voi kokeilla mutta ensin keliakiatestit. HUOM! Viljat voi aiheuttaa jopa nuokin oireet jos ne ei hänelle sovi -- vaikka MIKÄÄN KOE ei näytä mitään. Kokeile täysin gluteenitonta ja viljatonta.
      5.. Kolesterolilääkkeet tuskin mitään auttaa jos ei ole hyperkolesterolimia eli kolesterolit luokkaa 7-12 tai enempi tai triglyt vaikka 4-12 luokkaa. Ne voisi harkita poistaa, useimmille hyödyttömiä, jopa haitaksi osalle. Mielialalääkkeet tuskin avuksi paitsi jos helpottavat särkyjä.
      6. Veri hyytyilee liikaakin, jokin syy siihenkin on... Sydämen rakenneviat osalla voisi olla syynä, sydämeen voi syntyä hyytymiä joita sieltä irtoilee. Toisaalta ilmeisesti laskimoissa myös hyytyilee... Mitä sanoo täydellinen verenkuva ja eri hyytymistekijät? Perna?
      7. Kipeät varpaat? Kihti, reuma, niveltulehdukset esim. suoliston kautta, joskus ehkä sappikin oikuttelee nuorella. Jokin, ehkä useampikin hankala infektio piileskelee elimistössä ja ne pitäis löytää ja hoitaa. Monien lääkkeiden ja lääkeherkkyyksien takia koko elimistöä voi olla sekaisin.
      8. Katso ruokavaliot, lisäravinteet varmaan tarpeen. Sairaalaruoka EI yksin riitä. Vältä huuhaat, luomua ja tuoretta paljon lisäravinteet, viljat tauolle ja maito.
      9. Joskus harvoin --- luonto parantaa. Kaikki lääkkeet tauolle paitsi ehkä verenohennus. Pitkä lepäilevä kausi jossain luontaishoitolassa tuore- ja luomuruoalla. Tietysti lääkärin seurannassa. Ei huuhaahoitolassa.
      10. Aina emme saa tietää mstä kysymys. Joskus lääkeasiain spesialisti ja ehkä myös neurologi voisi tutkia. Tunnen ihmisiä joilla on moninkertaisia ristiinmeneviä yliherkkyyksiä eri lääkkeille. Ja useilla myös monille ruoka-aineille. Tälläinenkin kierre on mahdollinen.
      11-99. Onnea matkaan.... Ehkä edellisistä sait jotain vinkkejä. En ole itse lääkäri vaan luonnontieteilijä. Halusin lääkäriksi mutta sairaudet esti sen, harrastus lääketieteeseen jäi.

    • Vaihtoehtoja
    • Tieto on valtaa
    • aina on toivoa

      Tartar1 onko mieheltäsi otettu hemoglobiinikoe ja tutkittu punasolujen määrä ja koko?
      Palasi mieleeni,että äidilleni tuli hirvittävä kipu ukkovarpaaseen.Hän ei vähästä
      valittanut,mutta se kipu sai hänet vaikeroimaan.
      Vein hänet lääkäriin,joka passitti äitini heti sairaalaan.
      Siellä tutkimuksista paljastui,että hänellä oli polysytemia vera.
      Hoidoilla kivut hävisivät tyystin.
      Tuossa mainitsemassani sairaudessa oireina ovat,päänsärky ja kivut raajoissa,koska
      veri on liian "paksua".

      Teidän kannattaa tutkituttaa tuokin asia ja mikäli jotain poikkeavaa ilmenee se on
      hematologin syytä tarkistaa.

      Hyvää jatkoa teille!

    • hoitsu-72

      lääkärien huomio muualla kuin potilaissa..on paljon niinsanottua keikkaa..ei yhtä kiinteää toimipaikka-ja sit vähän sarkastinen puoli..hoitajat kiinnostaa joitakin lääkäreitä enemmän kuin itse työ..on kiva tehä keikkaa ku joka paikkakunnalla oma yökkö=)) ja itse tuö vähän unohtuu..osatotuus varmaan tämäkin

    • arkipäivää se on

      Älkää surko, kyllä se SOTE tulee ja korjaa sosiaalisesti osattomat teholeikkurilla.
      SOTE = Sosiaalisesti Osattomien TEholeikkuri.
      Kyllä se niin on, että luonto korjaa lopulla ne vaivat pois. Kaikki on vain väliaikaista, ainakin sosiaalisesti osattomilla.
      Varautukaa jos ajoissa piteneviin matkoihin jos tahdotte saada jotakin hoitoa.

      Kunnassa jossa asun on jo tehty päätöksiä päivystyksen siirtämisestä kymmenien kilometrien päähän. Ja paikallisessa terveyskeskuksessa on aina kova lääkäripula.
      SOTE:n suunnittelijat eivät vaan muistaneen kysyä lääkärikunnalta: missä te tahdotte työskennellä?
      Tuskin monikaan on halukas tekemään työtä paikkakunnalla josta lähes kaikki palvelut on lopetettu tai siirretty kymmenien kilometrien päähän ! Lääkärikunta tahtoo tehdä työtä siellä missä on kunnon palvelut saatavilla (myös heidän omaan arkipäivään). Ei jokainen lääkäri ole "korpisoturi".

      Pakkotoimin ei lääkäreitä saada siirtymään paikkakunnille joissa ei ole kunnon palveluita saatavilla. Tätä ei SOTE;n suunnittelijat ole tajunneet missään vaiheessa. Piirtäkää nyt vaan niitä hallinnollisia orgaanisatiokaavioita niin pieleen menee. Jos muille tuottaa ongelmia asua palveluköyhässä kunnassa (väestökato) niin kyllä se sama koskettaa myös lääkäreitäkin.
      Itse en ole lääkäri, mutta asun "kylässä" josta kaikki lähipalvelut on lopetettu (mm. posti, pankki, apteekki, ala-asteen koulu, kauppa, huolto-asema, linja-auto vuorot) Kuka tänne tahtoisi tulla asumaan? Ei täältä pääse poiskaan kun omaa taloa ei saa edes myytyä millään hinnalla, saatu hinta ei edes riittäisi käsirahoiksi toisaalle.
      SOTE:n tekijät ei tätä ongelmaa ratkaise. Ja sitten kymmenien kilometrien päässä päivystävät lääkärit ovat ylikuormittuneita etteivät ne kykene hoitamaan omaa työtään kunnolla. Hyvä kun pysyvät edes hereillä.

    • Osaamattomat

      Ihan tyypillistä menoa. Suomessa on vastuuton ja ammattitaidoton henkilöstö terveydenhuollossa. Johtuu pitkälti heikkotasoisesta koulutuksesta. Normaalista yliopistosta ei pääsisi koskaan läpi suomalaisen lääkärin tasolla.
      Esim. Espanjassa ja Thaimaassa koko toiminta on kansainvälisten vertailujen mukaan huippuluokkaa. Suomi on samalla tasolla kuin Afrikan maat.

      • Koulutuksesta?

        Sitähän pitää kouluttautua ja käydä kaikenlaisia kursseja ennenkö pääsee edes kouluttautumaan yliopistoon!

        Mihinkähän ne kaikki opit sitten hukkuu, kun niitä pitäisi soveltaa oikein käytännössä, vai tuleeko niitä muita intressejä mukaan niin paljon, että varsinaiset opit saavat vähän väistyäkin?


    • katumisaikaako

      Suomessa terveydenhuollon ongelmat ratkaistaan hallinnollisella byrokratialla eli SOTE:lla.
      Kun byrokraatti sanoo "kaikki toimii loistavasti" niin sitten siihen myös uskotaan.
      Suomalaisen palvelukäytännön mukaan kaikki toimii loistavasti vaikka matkat olisivat kymmenia kilometrejä.
      Jos työttömien on pakko hakea töitä jopa 3 tunnin päivittäisten työmatkojen päästä niin byrokraatin mukaan on aivan hyvää ja normaalia sekin, että potilaat hakevat terveyspalvelunsa 3 tunnin matkojen päästä.

      Näin toteutetaan suomalaista tasa-arvoa kaikilla sektoreilla. Katsos kun SOTE:n sääntöjen mukaan pitkällä matkalla voi jopa ehtiä parantumaan ennenkuin tapaa lääkäriä. Pitkä matka voi olla jopa normaalia toipumisaikaa (katumisaikaa kun lähtikään yrittämään lääkäriä tavoittamaan). Joka tapauksessa päivystyksessä joutuu odottamaan varsin pitkään ennenkuin lääkärille pääsee.

    • Markkinarako!

      Tässähän on selvä markkinarako!

      Kun välimatkat, taksimatkat ovat pitkät, SoTe:n jälkeen vielä pidentyvät, sinne "oikeisiin" terveydenhoitopalveluihin, niin tarvittaisiin takseja, joissa lääkäri olisi jo mukana! Voitaisiin tehdä tutkimukset, jopa hoidotkin jo matkan aikana!
      Kun päästään sinne terveys-, arvauskeskuksen pihaan, niin tutkimukset, jopa hoidot, pillerit ja piikitkin olisivat annettu ja reseptit kirjoitettu. Niinpä laitoksen pihasta voitaisiin kurvata takaisin kotimatkalle!
      Näin jonotkin lyhenisivät vastaanotoilla, homma hoituisi huomaamatta, ja kaikki olisivat tyytyväisiä!

      Ps. Vinkki myynnissä eniten tarjoavalle!

    • 3 tuntia ok

      Takseillekin ja ambulansseille pitää saada ainakin se pakollinen 3 tunnin odotteluaika.
      Jos tämän odotteluajan kestää niin potilas hoidettakoon ja jos ei niin sille ei voi mitään.
      SOTE:n luojat määritelköön jokaiselle sopivat odotteluajat kuhunkin palveluun.
      Päivystyksessäkin pitäisi aina joutua odottamaan sitä lääkäri nuo 3 tuntia.
      Unohtakaa "pikapalvelut" ja kestäkää odotusajat.

      Lääkärinkin pitää miettiä ainakin ne 3 tuntia ennenkuin tekee diagnoosin. Jos potilas menehtyy niin sille ei voi mitään.

    • Odotteluajat

      Ne voivat todellakin muodostua pitkiksi.
      Kuinkas kauan sitä SoTe:a onkaan jo odoteltu?

    • vaskuliitti

      Harvinaisten sairauksien mahdollisuus tulisi tutkia. Itse sairastan vaskuliittia eli verisuoniston tulehdustilaa, joka luetaan harvinaiseksi reumasairaudeksi. ANCA-vasta-ainetesti kannattaisi ottaa, ellei ole jo otettu. Oma diagnoosini viivästyi, ja päädyin sairauseläkkeelle todella vaikeiden kuukausien jälkeen. Voimia!

    • tohtori.

      Läskit ovat yhteiskunnan syöpä kaikessa laiskuudessaan.

    • ei ne välitä

      Itselläni oli taannoin yksi varvas ihan jumalattoman kipeä ja iltaa kohden voimistu sellaiselle tasolle ettei nukkuminen onnistunut. Kunnalta ei mitään iloa, yksityinen sanoi jotta voitais napsasta sieltä hermo poikki mutta sitten lähtee tunto ikuisiksi ajoiksi. Että tässä sitä vielä rallatellaan, eipä tuo enää kipuile kuin kerran pari viikossa. Ei ole muita oireita ku hirviä selkäkipu ollu 15 vuotta, eipä sitäkään ole kommentoitu. Mitäs tässä muuta voi ku olla vaan ja buranan voimin.

    • 1+17

      Voi olla että kerroit jo, mutta minkä ikäinen miehesi on ja hänen ammattinsa?
      Entäpä elämäntavat silloin kun hän oli kunnossa, esim tupakoiko, ruokavalio, alkoholi, kahvi? Harrastukset. Luonne, esim. Onko hän stressitön vai stressaava?

    • Perusjutut kuntoon

      Luin joskus kauan sitten sellaisen kirjan, jossa sanottiin Parkinsonin olevan vitamiinin puutoksesta johtuva sairaus. Jos oikein muistan, niin jostain B-ryhmän vitamiinista oli kyse. Täytyisi 'tavata' opus uudestaan muistin virkistykseksi.

    • 3-Hyötybakteeria
    • Parkinson-tauti

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe