uuden c4:n ratti, missä keskusta pysyy paikallaan
miten toimii?
5
1504
Vastaukset
- Dome
No vaikka sillei että käytetään (yksinkertaistetusti) yhden ohjausputken (siis se missä ohjauspyörä on kiinni) sijasta kahta jossa toinen putki on toisen sisällä. Ja ainoastaan tämä ulommainen putki pyörii kun rattia käännetään ja sisempi pysyy paikallaan eli se mihin keskiö on kiinnittynyt.
- se on kiinni?
Eli jos se noin yksinkertaista olisi niin missäs sen sisemmän akselin toinen pää olisi kiinni jos sen ulkopuolella oleva akseli pyörii täyden ympyrän.....eli siis mitenkäs siitä ulommsta akselista välitetään voima hammastankoon?
- Dome
se on kiinni? kirjoitti:
Eli jos se noin yksinkertaista olisi niin missäs sen sisemmän akselin toinen pää olisi kiinni jos sen ulkopuolella oleva akseli pyörii täyden ympyrän.....eli siis mitenkäs siitä ulommsta akselista välitetään voima hammastankoon?
Tämähän on pelkkää spekulointia koska kukaan täällä tuskin TIETÄÄ kuinka se on toteutettu, mutta välityksen hammastankoon voisi toteuttaa vaikkapa ulomman akselin ulkopinnalla olevalla hammaspyörällä joka välittää vaihteiston kautta voiman ohjaustehostimelle. Tässäkin niinkuin monessa muussakin asiassa kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa : )
- tuntematon
Dome kirjoitti:
Tämähän on pelkkää spekulointia koska kukaan täällä tuskin TIETÄÄ kuinka se on toteutettu, mutta välityksen hammastankoon voisi toteuttaa vaikkapa ulomman akselin ulkopinnalla olevalla hammaspyörällä joka välittää vaihteiston kautta voiman ohjaustehostimelle. Tässäkin niinkuin monessa muussakin asiassa kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa : )
Periaatteessahan tossa ei ole mitään pahaa mutta väkisin tulee mieleen, että Sitikka on palaamassa muutaman vuoden kuluessa taas samalle tasolle epäluotettavana autona kuten se oli 10 vuotta sitten. Jotenkin tuntuu, että yksinkertainen asia tehdään tarkoituksella monimutkaisesti ja ranskalaisten toteutukset ovat useasti vähän rautalanka-tyyppisiä.
En ihmettelisi vaikka halvempiin versioihin tulisi "normaali" ratti.
Sinänsä auto vaikuttaa kiinnostavalta.
- Viinirypäle
C4:n ratti toimii oikein hyvin. Vastaavia toteutuksia on vaikka millä mitalla, mutta autossa en muista sellaista nähneeni. Esimerkiksi mikroaaltouunissa näyttää olevan pyörivä aikavalitsin, jonka keskellä on kiinteä käynnistyspainike. Toteutus on ihan helppo kahdella sisäkkäisellä putkella tms.
Kiinteä keskiö tuo mielenkiintoisia etuja. Esimerkiksi turvatyyny voidaan tehdä suuremmaksi ja sen muoto optimoida, koska tyynyn asento on aina tunnettu. Lisäksi kiinteässä keskiössä olevien säädinten napit ovat aina samassa paikassa ja siten helpommin käytettävissä ratin asennosta riippumatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544806
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1754319- 1343977
- 673922
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans493711Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793528- 993074
- 542905
- 252736
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p172514
