uuden c4:n ratti, missä keskusta pysyy paikallaan
miten toimii?
5
1490
Vastaukset
- Dome
No vaikka sillei että käytetään (yksinkertaistetusti) yhden ohjausputken (siis se missä ohjauspyörä on kiinni) sijasta kahta jossa toinen putki on toisen sisällä. Ja ainoastaan tämä ulommainen putki pyörii kun rattia käännetään ja sisempi pysyy paikallaan eli se mihin keskiö on kiinnittynyt.
- se on kiinni?
Eli jos se noin yksinkertaista olisi niin missäs sen sisemmän akselin toinen pää olisi kiinni jos sen ulkopuolella oleva akseli pyörii täyden ympyrän.....eli siis mitenkäs siitä ulommsta akselista välitetään voima hammastankoon?
- Dome
se on kiinni? kirjoitti:
Eli jos se noin yksinkertaista olisi niin missäs sen sisemmän akselin toinen pää olisi kiinni jos sen ulkopuolella oleva akseli pyörii täyden ympyrän.....eli siis mitenkäs siitä ulommsta akselista välitetään voima hammastankoon?
Tämähän on pelkkää spekulointia koska kukaan täällä tuskin TIETÄÄ kuinka se on toteutettu, mutta välityksen hammastankoon voisi toteuttaa vaikkapa ulomman akselin ulkopinnalla olevalla hammaspyörällä joka välittää vaihteiston kautta voiman ohjaustehostimelle. Tässäkin niinkuin monessa muussakin asiassa kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa : )
- tuntematon
Dome kirjoitti:
Tämähän on pelkkää spekulointia koska kukaan täällä tuskin TIETÄÄ kuinka se on toteutettu, mutta välityksen hammastankoon voisi toteuttaa vaikkapa ulomman akselin ulkopinnalla olevalla hammaspyörällä joka välittää vaihteiston kautta voiman ohjaustehostimelle. Tässäkin niinkuin monessa muussakin asiassa kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa : )
Periaatteessahan tossa ei ole mitään pahaa mutta väkisin tulee mieleen, että Sitikka on palaamassa muutaman vuoden kuluessa taas samalle tasolle epäluotettavana autona kuten se oli 10 vuotta sitten. Jotenkin tuntuu, että yksinkertainen asia tehdään tarkoituksella monimutkaisesti ja ranskalaisten toteutukset ovat useasti vähän rautalanka-tyyppisiä.
En ihmettelisi vaikka halvempiin versioihin tulisi "normaali" ratti.
Sinänsä auto vaikuttaa kiinnostavalta.
- Viinirypäle
C4:n ratti toimii oikein hyvin. Vastaavia toteutuksia on vaikka millä mitalla, mutta autossa en muista sellaista nähneeni. Esimerkiksi mikroaaltouunissa näyttää olevan pyörivä aikavalitsin, jonka keskellä on kiinteä käynnistyspainike. Toteutus on ihan helppo kahdella sisäkkäisellä putkella tms.
Kiinteä keskiö tuo mielenkiintoisia etuja. Esimerkiksi turvatyyny voidaan tehdä suuremmaksi ja sen muoto optimoida, koska tyynyn asento on aina tunnettu. Lisäksi kiinteässä keskiössä olevien säädinten napit ovat aina samassa paikassa ja siten helpommin käytettävissä ratin asennosta riippumatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997853- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763607
- 512859
- 632605
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222468Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294