PerheenIsä OSTAA SEKSIÄ

Sinunko miehesi?

Joku "iskä" kertoo Hesarissa että:

"Olen keski-ikäinen, tavallinen perheellinen suomalainen mies. Kotona ovat pienet lapset ja "väsynyt" puoliso.

Huolimatta paljon tekemistäni kotitöistä vaimo ei ole "sillä tuulella" edes kuukausittain. Mitään rinnakkaissuhdetta en missään nimessä halua – enkä ehtisikään – pyörittää, joten ainoiksi keinoiksi jäävät itsetyydytys ja läheisyyden kaipuun yltyessä maksettu seksi muutaman kerran vuodessa.

Naiset, joiden asiakkaana olen käynyt, ovat alalla omasta tahdostaan. Tiedän, että oman valinnan taustalla ei varmasti ole mitään ylevää, ainoastaan helppo ja nopea raha.

Se, että maksettua seksiä on niin paljon ja siitä puhutaan, kertoo siitä, että tälle palvelulle on tarvetta. Syytä siihen en uskalla lähteä edes arvailemaan."

Mitä mieltä olette?

Onko puolisolla oikeus käyttää maksullisia seksipalveluita, jos kotona ei saa seksiä?

Ostaisitteko itse jos miehenne ei pystyis tai haluaisi antaa teille esim. suuseksiä?

33

1885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Minusta tuossa on pientä harhaanjohtavuutta. Ensinnäkin: seksiä ostava mies ei ole "tavallinen" perheenisä, toisekseen: läheisyden kaipuuta ei tyydytetä maksullisella seksillä.

Epäilen, että kyseisen miehen vaimon haluttomuus johtuukin tuosta miehen mieliteosta maksullisiin naisiin. Jos mies ymmärtää "läheisyyden" sellaiseksi, mitå maksulliset tarjoavat, niin ei voi kuin sääliä vaimoa. Vaimoparka ei sitten varmaan koskaan ole saanut mieheltään oikeaa hellyyttä ja läheisyyttä. Ei ole ihme, ettei seksi miehen kanssa oikein kiinnosta.

Tuohon viimeiseen kysymykseesi vastaukseni on kielteinen. En ostaisi mistään syystä.
      Edelliseen kysymykseesi vastaukseni on: asiasta on sovittava yhdessä puolison kanssa. Selän takana touhuaminen on aina väärin.

• gtghtyh

JOs mieheni ostaisi seksiä prostituoidulta, lopettaisin seksin kotona sen jälkeen 100% kokonaan. En riskeeraisi omaa terveyttäni, ei olisi enää takeita siitä, ettei joku vakavakin tauti kulkeutuisi sieltä minuun.

Sama koskee tietysti myös muulla tavoin uskotonta miestä, sen jälkeen loppuu varmasti samainen kotona.

• RUMUUSsyySeXinOstoon

"Toinen luultavasti vielä yleisempi ja täysin vaiettu ongelma on vaimon rumuus!!?

Nuorena naisella on voinut ollut hitunen nuoruuden kauneuden antamaa viehätystä, joka on riittänyt suhteen syntymiseen.

Vuosien myötä vähäinenkin kauneus on kuitenkin hävinnyt.

Saman aikaisesti ympäröivä media näyttää meille toinen toistaan kauniimpia ja houkuttelevempia nuoria naisia, jotka ovat kuiin eri planeetalta kuin useimman miehen keski-ikää lähentelevä vaimo.

Mies joutuu elämään vaimon rumuudesta johtuvan ahdistuksensa kanssa täysin yksin sillä asiasta on kaiketikin mahdotonta julkisesti puhua.

Tuskin on olemassa tukea antavia vertaistukiryhmiäkään rumien naisten kanssa eläville miehille."

RUMAn vaimon syytä että mies EI halua sitä läskiä vaan MIELUMMIN ostaa seksiä kauniilta naiselta?

• hahhaahha:D

Hahahhh:D

Miehetkö säilyvät ikuisesti kirkasotsaisina, jäntevinä ja piukeapallisina nuorukaisina?

Ikääntyminen näkyy kaikissa, mutta ikääntyminen ei tee ihmisestä rumaa. Oli sitten mies tai nainen.

• Yöäk !

Ajatuksesi ovat rumempia kuin yksikään ihminen vaikka hän olisi kuinka 'ruma'.

• Mikä maksu riittää?

""Millä ihmeen vinoutuneella logiikalla kirjoittaja on tullut siihen tulokseen, että kotitöiden tekeminen on ikään kuin maksu, jonka vastineeksi on oikeutettu seksiin? Naurettava ajatus.""

"Jos mies on päivät töissä, ja sitten vielä tekee kotitöitä, niin nähdäkseni hänellä pitäisi olla oikeus silloin tällöin myös sukupuoliseen kosketukseen.

Minulla taas on niin vinoutunut logiikka että en tee kotitöitä niin kauan kun eukko pihtaa, ja jos sekään ei auta niin vinoutuneella logiikalla löytää sitä tyydytystä muualta."

Annatko miehellesi seksiä jos se tekee kotitöitä?

• Hormoonitko?

"Jotkut miehet tuntuvat ajettelevan, että seksin saaminen olisi jokin oikeus, jos esim. tekee kotitöitä.

Tai että nainen olisi muka jotenkin luonnostaan tai masennuksen, lääkityksen tms syyn vuoksi haluton.

Prostituoidun käyttö ei ratkaise ongelmaa. On törkeää ja anteeksi antamatonta lähteä pettämään aviopuolisoaan."

Nainen: "Totuus kun kuitenkin on, että kaikki naisetkin haluavat seksiä miehen kanssa, joka on haluttava. Miehen kannattaa pitää huolta ulkoisesta olemuksestaan ja pitää vaimonsta tyytyväisenä (toimii molemmin puolin) niin seksielämäkin sujuu. Kyllä haluttomuuden taustalla on yleensä jokin muu syy kuin esimerkiksi "väsymys".

Mies: "Itse huolehdin ulkonäöstäni, käyn salilla, meillä on yhteisiä ja omia harrastuksia, vien kukkia, teen kotitöitä ja miesten töitä, laitan ruokaa - myös kynttiläillallisia - kuuntelen vaimoni huolia ja kerron myös omistani. Olen empaattinen mutta tarvittaessa myös jämäkkä. Keskustelemme paljon ja etsimme kompromisseja, mutta teen myöspäätöksiä. Listalta ei pitäisi puuttua mitään. Mutta seksi ei vaimoa juurikaan kiinnosta."

Mikä on todellinen syy ettei seksi kiinnosta? MIksei toinen enää kiihota?

• Kaikki huoria?

Joku AmatööriHuora kertoo: "seksityö on muuttanut suhdettani miehiin ja avioliittoon kyynisemmäksi. Suurin osa asiakkaistani on ollut perheellisiä. Kun vaimolle sanotaan työmatkan venähtäneen, se voi tarkoittaa käyntiä minun luonani."

Mistä te tiedätte onko puolisonne käyttänyt huoria ja mahdollisesti tartuttanut teihin piilevän seksitaudin?

"suhtautumiseni myös seksiä kohtaan on muuttunut. Kun seksiä on käyttänyt välineenä saadakseen jotakin, kynnys harrastaa seksiä on laskenut. Siksi minusta on tullut niin sanottu helppo kaato."

Jääkö huoralle työ niinsanotusti päälle ja käyttää yksityiselämässäänkin seksiä kaupankäynti välineenä? Tosin moni muunkin nainen käyttää, vaikkeivät tunnustakaan olevansa parisuhdehuoria.

Onko mielestänne huoraamista jos puolisonne maksaa kauppalaskun, kuskaa autollaan, ostaa lahjoja, tai muuten huomioi teitä jonka jälkeen annatte seksiä?

• Oletko itse?

Mä en ole ihan varma, onko tuo nainen ihan oikeasti prostituoitu. No, amatööriksi hän itseään sanoo vaikka rakkaudesta lajiin hän ei tunnu asiaa harrastavankaan. Mutta harrastelija hän on.

Ensinnäkin mitä hyvää bisnestä se on, että jakaa ilmaiseksi? Nimenomaan prostituoidunhan pitäisi olla tarkka siitä ettei jaa. Miksi kukaan maksaisi naiselle, jolta saa joka tapauksessa? En usko, että hän on ammattilainen.
        Tai ainakaan kovin hyvä semmoinen.
        Toisekseen, jos hän ei itse osaa ottaa vastuuta omista valinnoistaan, hän on liian lapsellinen. Hän itse valitsee ammatin, missä käy vain tietyn tyyppiset ihmiset: ne ketkä maksaa seksistä syystä tai toisesta. Sitten hän valittaa kun ei ole vaaleanpunaisia silmälaseja enää päässä.
        Hän itse valittaa että on tullut kyyniseksi kun antaa rahasta - ja sitten jakaa ilmaiseksikin?!
        Tottakai prostituoidun luona käy ne ketkä maksaa, pettää, valehtelee jne. onhan tuo nyt tiedossa että myös perheellisissä on noita tyyppejä. Luulisi nyt tyhmemmänkin tajuavan että hän ei voikaan tuolla tavalla nähdä koskaan niitä uskollisia miehiä, niitä jotka eivät petä, käy hu*rissa tai vaikka harrasta yhden illan juttuja lainkaan. Miksi hän niitä ammatissaan näkisi?!
        Hän tietää että näkee tietyn puolen elämästä, jonka on itse valinnut, eikä sitten kestä sitä, vaihda ammattia eikä edes välitä, vaikka oma itsearvostuskin on tippunut nollaan.

Mikä häntä estää lopettamasta?
        Ehkä laiskuus. Nussia osaa jokainen, työhön pitäisi hankkia ammatti, työt pitää hakea jne. en tiedä, mutta jos hän on vapaaehtoinen, hän voi myös lopettaa. Jotenkin ristiriitaista tuo juttu.

Mitä parisuhdehuoraamiseen tulee, niin en ole koskaan pitänyt miestäni huorana, vaikka kävin töissä kun hän opiskeli ja maksoin meidän elämisemme, tai koska hän sai käyttää autoani ja/tai kuskasin häntä sillä. En koskaan ole pitänyt miestäni huorana siksi, että olen ostanut hänelle lahjoa ja huomioinut häntä, vaikka hän on antanut minulle seksiä paljonkin.
        Minusta mieheni ei ole ollut huora, minä pidin häntä perheenäni. Hän ei ole pyytänyt maksua, minä olen muistanut häntä koska olen ajatellut hänen ilahtuvan. Ajattelin aina että perheessä asiat jaetaan.
        En ole pitänyt häntä huorana silloinkaan kun erosin, koska sain tarpeekseni siitä, että minä teen ja maksan kaiken, kannustan, muistan ja yritän, hän vain valittaa ja jos hän mitään saa, hän tuhlaa sen yksin itseensä. Erosin koska tajusin siitä, että minä pidin meitä perheenä, että on ME, ja olin sen ajatukseni kanssa yksin. Hän eleli minäminämaassa. Siellä eleli vain yksin hän, joten päästin hänet jatkamaan matkaa.
        Mutta huorana en häntä ole koskaan pitänyt vaikkei hänellä juuri muuta ollutkaan antaa kuin seksi.

Oletko sinä itse huo*ra kun noin teet ja ajattelet? Vai asiakas jolle kaikki muut ovat käyttöhyödykkeitä?

• Ei ole mun mies

No jos liitossa toinen sanoutuu noin totaalisesti irti seksielämästä eikä asiasta voi neuvotella (mutta eroa ei haluta) niin useinhan siinä sitten se toinen pettää. Tässä tarinassa se käy maksullisissa. Tietenkään nyt ei tosiaan tiedetä kuin toinen puoli tarinasta, eli että voihan se olla, että mies on tosiaan välinpitämätön, seksi huonoa ja hän aina on odottanut kotitöistä "palkkiota" ja seksi on liitossa väljähtänyt sen takia, mutta! Kyllä se voi olla niinkin kuten kerrotaan, että vaimoa ei kiinnosta tehdä omalle haluttomuudelleen mitään, hän olettaa että kun hän nyt syystä tai toisesta haluaa luopua seksistä niin toisenkin on pakko jne. Ei se niinkään saa mennä että toisen voi vaan jättää kuin nallin kalliolle ja olla piittaamatta - tai aina olla vain toisen vika jos oma seksielämä ei toimi.
      Joten lähden siitä, mistä tämä osa kertomusta on lähtenyt, että vaimo siis ilman syytä ei suostu asiaa selvittämään, ei halua omaa haluttomuuttaan miettiä eikä seksiä enää halua.

Jolloin ymmärrän hyvin että vieraaltahan sitä seksiä sitten haluaa. Monelle miehelle läheisyyden kaipuu = seksi ja naisen kanssa seksi on hyväksyntää ja kelpaamista miehenä. Vaikka sitten rahalla, tietyllä tapaa ehkä siinä ei tarvitse pelätä esim. raskautta, roikkuvaa salarakasta tai sitä että maksullinen onkin vaimon kaveri.
      Jos hän käyttää kumia, ei ongelmaa ole.

Miten hän sitten varmistaa että naiset todella ovat alalla omasta tahdostaan? Paritettukin sanoo niin, koska muuten tulee turpaan. Onko köyhä vapaaehtoinen vai onko seksi keino vaan tehdä jotain? Niin, no kysymys hyväksikäytöstä tai siitä miten hän varmistuu että naiset ovat riittävän vanhoja, ehdottoman vapaaehtoisia oman elämänsä yrittäjiä jäävät nyt tässä auki. Hän ei myöskään mainitse erikseen käyttääkö hän todella kumia.
      Oletetaan että asiat on kunnossa, että hän on vain yli 20-vuotiaitten kanssa, joilla ei ole riippuvuuksia ja joiden paperit hän on nähnyt, joiden koti on kunnossa ja jotka pystyisivät "kirjoittamaan kuittinsa itse".

Silloinhan asia on ok. Koska ei kukaan voi sanoa jonkun toisen puolesta että hän ei saisi veloittaa itse harrastamastaan seksistä, jos kerran toinen siitä maksaa. Jos hän päättää itse pelisäännöt, määrää oman kehonsa käytöstä ja haluaa seksistä rahan, kuka siihen joku toinen on sanomaan että hän ei saisi niin tehdä. Jos se siis on molemmille osapuolille käyvä asia, niin mitäpä sitä tuomitsemaan.

Mutta mitä viimeiseen kysymykseesi tulee, niin todellakaan se että kaikki ei ole juuri kuten itse haluaa ja että seksielämässään saattaa joutua jostain luopumaankin rakastamansa ihmisen takia, ei ole syy pettää. On täysin lapsellista ja naurettavaa selitellä pettämistään vaikka sillä ettei saa suuseksiä, jos muuten kaikki on kunnossa ja seksi hyvää muuten. Täytyy olla jäänyt jotenkin kehittymättömäksi, jos aina pitäisi olla karkkipäivä ja rakkaus, liitto, uskollisuus, arvot ja kumppani ei ole minkään uhrauksen arvoinen.
      Että enpä todellakaan pettäisi sen takia, jos toinen ei haluaisi suuseksiä enkä missään tapauksessa kävisi maksullisissa. Mielestäni parisuhde ja seksi on hieman enemmän kuin joku yksi seksin osa-alue.
      Jos joku pettää tuommoisen asian takia, hän ei arvosta kumppaniaan eikä yhteistä elämää, ei kunnioita toisen sitä antia mitä tältä saa ja on itsekeskeinen paskapää.
      Jonka pitäisi kasvaa aikuiseksi eikä käydä maksullisissa.

Tai ehkä menettää kaikki. Katsoa oliko se sen arvoista.

"Monelle miehelle läheisyyden kaipuu = seksi ja naisen kanssa seksi on hyväksyntää ja kelpaamista miehenä."

Ovatko miehet mielestäsi niin tunnekylmiä tai tyhmiä, että he kuvittelevat rahalla voivansa tyydyttää läheisyydenkaipuunsa ja hyväksynnän tarpeensa?

• E.O.M.M
        *** kirjoitti:

"Monelle miehelle läheisyyden kaipuu = seksi ja naisen kanssa seksi on hyväksyntää ja kelpaamista miehenä."

Ovatko miehet mielestäsi niin tunnekylmiä tai tyhmiä, että he kuvittelevat rahalla voivansa tyydyttää läheisyydenkaipuunsa ja hyväksynnän tarpeensa?

Ei, vaan että miehet usein näkevät seksin läheisyytenä joka tapauksessa. Se ei tarkoita tunnekylmyyttä, että haluaa harrastaa seksiä eikä se että pitää fyysistä läheisyyttä läheisyytenä.
        Tuskinpa miehet kuvittelevat sen olevan sama asia kuin vaimo, joka haluaisi juuri heitä ja haluaisi harrastaa seksiä heidän kanssaan, milloin todellinen läheisyys ja hyväksyntä täyttyisi, mutta tässähän se ei ollut vaihtoehto, vaan vaimo oli kieltänyt fyysisen läheisyyden ja seksin. Tuskin tuo siis täydellisen tyydyttävä vaihtoehto olisi, mutta ymmärtäisin sen tuossa tilanteessa.

Seksin kautta myös haetaan hyväksyntää. Siksi moni kärsii kovasti siitä ettei saa seksiä. Orgasminhan saa yksinkin: jos kyse olisi pelkästään orgasmista, ei kenenkään tarvitsisi koskaan maksaa, harrastaa yhden illan juttuja eikä valitella seksin puutetta liitossakaan. Seksissä vaan on usein kyse muustakin. Jutussa mitä ap käytti, jos se siis otetaan kuten alussa sanoin, sellaisenaan, kyse olisi nimenomaan läheisyyden ja hyväksynnän hakemisesta ja "kelpaamisen" tunteesta.
        Ja vaikka tässä nyt toistan itseäni, niin joku saattaa kokea myös prostituoidun "turvallisempana" vaihtoehtona kun baaripanon/sivusuhteen.
        Varmasti on pelkkiä esineellistäjiäkin jotka itsekeskeisesti ostavat ennemmin seksinsä, mutta se tuskin on koko totuus. Eikä tässä ainakaan.

Onko iso osa ihmisistä mielestäsi tunnevammaisia/kylmiä ja tyhmiä, koska harrastavat seksiä joskus tuntemattomankin kanssa, vaikka ovat kännissä, eivätkä ilmeisesti saa siitä mitään? Moni väittää saavansa siitä läheisyyttä, hyväksyntää ja ainakin jotakin muuta kuin pelkästä käteen vetämisestä. Saako sinänsä, en tiedä, mutta jostain syystähän sitäkin tehdään.
        Vaikka me nyt kavahdamme sitä "rahaa", niin miksi emme kavahda känniä? Onko se oikeasti vähemmän läheistä olla yhteisestä sopimuksesta jonkun kanssa selvinpäin, koska molemmat haluaa niin (omista syistään) kuin hakea baarista kännissä kuka tahansa jokutyyppi.
        Onko ihmiset siis tyhmiä, koska kuvittelevat saavansa mitään seksistä ilman pitkää ja luottamuksellista suhdetta missä syntyy todellinen henkinen läheisyys ja hyväksyntä myös sitä kautta että tuntee.
        Onko se oikein? Saako niin tehdä? Saako siitä saada mitään? Jos minä en saa, voiko joku toinen kokea asian toisin?

Asiat voi kärjistää miten haluaa.

E.O.M.M kirjoitti:

Ei, vaan että miehet usein näkevät seksin läheisyytenä joka tapauksessa. Se ei tarkoita tunnekylmyyttä, että haluaa harrastaa seksiä eikä se että pitää fyysistä läheisyyttä läheisyytenä.
        Tuskinpa miehet kuvittelevat sen olevan sama asia kuin vaimo, joka haluaisi juuri heitä ja haluaisi harrastaa seksiä heidän kanssaan, milloin todellinen läheisyys ja hyväksyntä täyttyisi, mutta tässähän se ei ollut vaihtoehto, vaan vaimo oli kieltänyt fyysisen läheisyyden ja seksin. Tuskin tuo siis täydellisen tyydyttävä vaihtoehto olisi, mutta ymmärtäisin sen tuossa tilanteessa.

Seksin kautta myös haetaan hyväksyntää. Siksi moni kärsii kovasti siitä ettei saa seksiä. Orgasminhan saa yksinkin: jos kyse olisi pelkästään orgasmista, ei kenenkään tarvitsisi koskaan maksaa, harrastaa yhden illan juttuja eikä valitella seksin puutetta liitossakaan. Seksissä vaan on usein kyse muustakin. Jutussa mitä ap käytti, jos se siis otetaan kuten alussa sanoin, sellaisenaan, kyse olisi nimenomaan läheisyyden ja hyväksynnän hakemisesta ja "kelpaamisen" tunteesta.
        Ja vaikka tässä nyt toistan itseäni, niin joku saattaa kokea myös prostituoidun "turvallisempana" vaihtoehtona kun baaripanon/sivusuhteen.
        Varmasti on pelkkiä esineellistäjiäkin jotka itsekeskeisesti ostavat ennemmin seksinsä, mutta se tuskin on koko totuus. Eikä tässä ainakaan.

Onko iso osa ihmisistä mielestäsi tunnevammaisia/kylmiä ja tyhmiä, koska harrastavat seksiä joskus tuntemattomankin kanssa, vaikka ovat kännissä, eivätkä ilmeisesti saa siitä mitään? Moni väittää saavansa siitä läheisyyttä, hyväksyntää ja ainakin jotakin muuta kuin pelkästä käteen vetämisestä. Saako sinänsä, en tiedä, mutta jostain syystähän sitäkin tehdään.
        Vaikka me nyt kavahdamme sitä "rahaa", niin miksi emme kavahda känniä? Onko se oikeasti vähemmän läheistä olla yhteisestä sopimuksesta jonkun kanssa selvinpäin, koska molemmat haluaa niin (omista syistään) kuin hakea baarista kännissä kuka tahansa jokutyyppi.
        Onko ihmiset siis tyhmiä, koska kuvittelevat saavansa mitään seksistä ilman pitkää ja luottamuksellista suhdetta missä syntyy todellinen henkinen läheisyys ja hyväksyntä myös sitä kautta että tuntee.
        Onko se oikein? Saako niin tehdä? Saako siitä saada mitään? Jos minä en saa, voiko joku toinen kokea asian toisin?

Asiat voi kärjistää miten haluaa.

Yhden illan suhteissa (myös kännipanoissa) täyttyy kyllä jossain määrin hyväksynnän tarve. Eihän tuo toinen ihminen tunne vastenmielisyyttä sinua kohtaan, kun kerran hyväksyy sinut hetkelliseksi seksikumppanikseen. Prostituoitu sen sijaan saattaa hyvinkin inhota asiakastaan, vaikka työvelvoitteensa suorittaakin.

Luin joskus aikoinaan sellaisesta tutkimuksesta, jossa oli kartoitettu prostituoitujen asiakkaiden mielipiteitä ja asenteita. Siitä kävi ilmi, että niinkin suuri osuus kuin 30% miehistä, kuvitteli prostituoidun haluavan seksiä juuri hänen kanssaan. Mielestäni tuo 30% on melko tyhmiä tuollaista kuvitellessaan.

Toisaalta taas,on olemassa myös sen lajin miehiä, jotka tarvitsevat naisen vain omaksi runkkausmateriaalikseen. Heidän ainut emotionaalinen tarpeensa seksisessiossa on sen vallantunteen täyttyminen, jonka hyväksikäyttö heille antaa. Tuo tunnehan ei täyty prostituutiossa, ellei sitten käytä väkivaltaa (mikä myös on hyvin yleistä) sitä prostituoitua kohtaan.

En osaa kuvitella prostituoitujen vakiasiakkaiksi muita kuin tunnekylmiä miehiä, jotka eivät parisuhteessakaan kykene mitään rakkaudentunteita kokemaan. Satunnaiset asiakkaat voivat olla niitä reppanoita, jotka luulevat että "se tykkää musta", tai sitten niitä, jotka vain hakevat kiksejä taitavilta kikkelinkäsittelijöiltä, mutta eivät mitään emotionaalisia kokemuksia. Onhan sitten vielä se väkivaltaisten ryhmä, joka saa sairasta nautintoa hakatessaan naista (prostituoitu harvoin soittaa poliisit). Parittaja saattaa lisämaksusta luvatakin väkivallan käytön.

• E.O.M.M
        *** kirjoitti:

Yhden illan suhteissa (myös kännipanoissa) täyttyy kyllä jossain määrin hyväksynnän tarve. Eihän tuo toinen ihminen tunne vastenmielisyyttä sinua kohtaan, kun kerran hyväksyy sinut hetkelliseksi seksikumppanikseen. Prostituoitu sen sijaan saattaa hyvinkin inhota asiakastaan, vaikka työvelvoitteensa suorittaakin.

Luin joskus aikoinaan sellaisesta tutkimuksesta, jossa oli kartoitettu prostituoitujen asiakkaiden mielipiteitä ja asenteita. Siitä kävi ilmi, että niinkin suuri osuus kuin 30% miehistä, kuvitteli prostituoidun haluavan seksiä juuri hänen kanssaan. Mielestäni tuo 30% on melko tyhmiä tuollaista kuvitellessaan.

Toisaalta taas,on olemassa myös sen lajin miehiä, jotka tarvitsevat naisen vain omaksi runkkausmateriaalikseen. Heidän ainut emotionaalinen tarpeensa seksisessiossa on sen vallantunteen täyttyminen, jonka hyväksikäyttö heille antaa. Tuo tunnehan ei täyty prostituutiossa, ellei sitten käytä väkivaltaa (mikä myös on hyvin yleistä) sitä prostituoitua kohtaan.

En osaa kuvitella prostituoitujen vakiasiakkaiksi muita kuin tunnekylmiä miehiä, jotka eivät parisuhteessakaan kykene mitään rakkaudentunteita kokemaan. Satunnaiset asiakkaat voivat olla niitä reppanoita, jotka luulevat että "se tykkää musta", tai sitten niitä, jotka vain hakevat kiksejä taitavilta kikkelinkäsittelijöiltä, mutta eivät mitään emotionaalisia kokemuksia. Onhan sitten vielä se väkivaltaisten ryhmä, joka saa sairasta nautintoa hakatessaan naista (prostituoitu harvoin soittaa poliisit). Parittaja saattaa lisämaksusta luvatakin väkivallan käytön.

Minäkään en hyväksy siis noita parittajia enkä sitä, että prostituoitu on suojattomampi. Osittain suojattomuutta saattaa kuitenkin tehdä se, että prostituutio on pidettävä "pöydän alla". Koska nythän leimataan ne vapaaehtoisetkin, huonommiksi ihmisiksi, uhreiksi, riippuvaisiksi ja miksi milloinkin. Ei tehdä eroa sen välille, valitseeko joku, onko yksityisyrittäjä ja minne ne rahat menee/kenelle: eikä sitä pystytä kyllä valvomaankaan. (Mutta tässä jutussa valitsin että uskon ap:n esimerkin miehen jutun sellaisenaan.)

Osa aina pettää. Rahasta tai ilman. Tekosyillä, syillä ja itseasiassa kyllä niissä yhdenillan jutuissakin voi olla puhtaasti hyväksikäytöstä, esineellistämisestä ja jopa halveksunnasta kyse. Ei aina, mutta saattaa olla. Eikä yhdenillan jutuissakaan aina mene asiat suostumuksen mukaan. Se ei ole aina sen turvallisempaa eikä välttämättä mene oikein.
        Kahta eri perhettä sekä työpaikan pikkujouluissa silti kolmatta jyystävä mies saattaa olla tunnekylmä, sekä täydellisen itsekeskeinen vaikka ei maksa seksistä. Naiset jopa saattavat kilpailla kyseisestä miehestä. Tässä kohtaa täytyy sanoa, että ainoa oikea teko olisi kiskoa siltä herralta rahaa eikä syytää sille rakkautta ;) No, vitsi, vitsi, mutta raha ei tee aina käyttöä käytöksi eikä rahattomuus asiasta pyhää toimitusta.

Toisaalta, pettävä mies saattaa olla oikeasti vain ihminen, jolle seksi on tärkeää, mutta jonka vaimo on fyysisesti hylännyt: hän ei halua jättää vaimoaan eikä rikkoa perhettään, muttei myöskään itseään. Osa oikeasti pettää, koska eivät saa mitään.

Entä sitten ne miehet ketkä maksullisissa käyvät? Välttämättä kyse ei ole kummemmasta. Varmasti sielläkin tunnekylmiä ihmisiä on. Mutta eivät kaikki. Osalle on turvallisempaa ostaa kuin tulla torjutuksi. Osa ei nää rahan vaihtoa lainkaan niin mustavalkoisena asiana. Osa on niin suuresti pettynyt että prostituoitu on "turvallinen" vaihtoehto. Osalle se on "turvallinen" ensimmäisessä viestissäni luetelluista syistä: kaikkea yhteensä ja niiden väliltä. Varmasti osa ihastuu/rakastuukin ja luuleekin liikoja. Näin saattaa käydä muutenkin elämässä.

Ymmärrän kyllä että juuri sen rahan takia voisi helposti kuvitella kaikki kyseisiä palveluja käyttävät tunnekylmiksi, mutta asia ei mielestäni ole niin mustavalkoinen.

Vihaan ja inhoan ihmiskauppaa. Se on törkeimmästä päästä väkivaltaa ja kuvottaa koko asia, sen käyttäjät takuulla ovat tunnekylmiä paskiaisia. Mutta jos me emme saa päivänvaloon niitä ketkä eivät ole uhreja (ja kaikki eivät suinkaan ole), me emme nää ketä jää pimentoon. Nyt asiakkaat voivat vedota siihen etteivät muka tienneet: mutta avoin toiminta, ja päivänvalo vie sen tekosyyn kyllä pois. Rahaliikennettä ei pysty valvomaan eikä sitä, onko käsiä välissä vai onko henkilö oikeasti itse laskunsa kirjoittava. Tilannetta on mahdotonta tietää, joten emme tiedä kuka on uhri ja kuka ei. Jos laitamme kaikki samaan kasaan, emme ehkä auta ketään.

Jos joku haluaa harrastaa seksiä ja ottaa siitä rahaa ja toinen maksaa, niin eikö sillä ensimmäiselläkin ole itsemääräämisoikeus? Oikeus päättää, ottaako hän omasta kehostaan ja seksistään rahan. Jos hän sen itse päättää ja se jollekin on ihan fine, niin kukapa minä olen sitä tuomitsemaan.
        Mitä tulee prostituoitujen asiakkaiden valitsemiseen, niin edelleen kun puhutaan vain ja ainoastaan vapaaehtoisista, he voivat kyllä myös kieltäytyä. Heidän ei ole pakko olla vastenmielisen asiakkaan kanssa. Ei yhden illan juttukaan halua välttämättä sen kummemmin olla "juuri Jonkun" kanssa, kuka tahansa kriteerit jollain lailla täyttävä kelpaa. Monet katuvat syvästikin, inhoavat itseään, puhumattakaan toisesta.

Jotkut eivät käy maksullisissa eivätkä tunne silti rakkautta. Jotkut eivät maksa seksistä, mutta hakkaavat vaimoaan. Naisellakin on nykyään oikein kuulemma haluta "vain seksiä" mutta kun mies hakee vain taitavaa kikkelin käsittelijää ilman emotionaalisia kokemuksia, hän on yksiselitteisesti paha (?).
        Vai onko hän paha vasta jos maksaa. En osaa ehkä nähdä tilannetta ihan hyvä-paha-asetelmana.

E.O.M.M kirjoitti:

Minäkään en hyväksy siis noita parittajia enkä sitä, että prostituoitu on suojattomampi. Osittain suojattomuutta saattaa kuitenkin tehdä se, että prostituutio on pidettävä "pöydän alla". Koska nythän leimataan ne vapaaehtoisetkin, huonommiksi ihmisiksi, uhreiksi, riippuvaisiksi ja miksi milloinkin. Ei tehdä eroa sen välille, valitseeko joku, onko yksityisyrittäjä ja minne ne rahat menee/kenelle: eikä sitä pystytä kyllä valvomaankaan. (Mutta tässä jutussa valitsin että uskon ap:n esimerkin miehen jutun sellaisenaan.)

Osa aina pettää. Rahasta tai ilman. Tekosyillä, syillä ja itseasiassa kyllä niissä yhdenillan jutuissakin voi olla puhtaasti hyväksikäytöstä, esineellistämisestä ja jopa halveksunnasta kyse. Ei aina, mutta saattaa olla. Eikä yhdenillan jutuissakaan aina mene asiat suostumuksen mukaan. Se ei ole aina sen turvallisempaa eikä välttämättä mene oikein.
        Kahta eri perhettä sekä työpaikan pikkujouluissa silti kolmatta jyystävä mies saattaa olla tunnekylmä, sekä täydellisen itsekeskeinen vaikka ei maksa seksistä. Naiset jopa saattavat kilpailla kyseisestä miehestä. Tässä kohtaa täytyy sanoa, että ainoa oikea teko olisi kiskoa siltä herralta rahaa eikä syytää sille rakkautta ;) No, vitsi, vitsi, mutta raha ei tee aina käyttöä käytöksi eikä rahattomuus asiasta pyhää toimitusta.

Toisaalta, pettävä mies saattaa olla oikeasti vain ihminen, jolle seksi on tärkeää, mutta jonka vaimo on fyysisesti hylännyt: hän ei halua jättää vaimoaan eikä rikkoa perhettään, muttei myöskään itseään. Osa oikeasti pettää, koska eivät saa mitään.

Entä sitten ne miehet ketkä maksullisissa käyvät? Välttämättä kyse ei ole kummemmasta. Varmasti sielläkin tunnekylmiä ihmisiä on. Mutta eivät kaikki. Osalle on turvallisempaa ostaa kuin tulla torjutuksi. Osa ei nää rahan vaihtoa lainkaan niin mustavalkoisena asiana. Osa on niin suuresti pettynyt että prostituoitu on "turvallinen" vaihtoehto. Osalle se on "turvallinen" ensimmäisessä viestissäni luetelluista syistä: kaikkea yhteensä ja niiden väliltä. Varmasti osa ihastuu/rakastuukin ja luuleekin liikoja. Näin saattaa käydä muutenkin elämässä.

Ymmärrän kyllä että juuri sen rahan takia voisi helposti kuvitella kaikki kyseisiä palveluja käyttävät tunnekylmiksi, mutta asia ei mielestäni ole niin mustavalkoinen.

Vihaan ja inhoan ihmiskauppaa. Se on törkeimmästä päästä väkivaltaa ja kuvottaa koko asia, sen käyttäjät takuulla ovat tunnekylmiä paskiaisia. Mutta jos me emme saa päivänvaloon niitä ketkä eivät ole uhreja (ja kaikki eivät suinkaan ole), me emme nää ketä jää pimentoon. Nyt asiakkaat voivat vedota siihen etteivät muka tienneet: mutta avoin toiminta, ja päivänvalo vie sen tekosyyn kyllä pois. Rahaliikennettä ei pysty valvomaan eikä sitä, onko käsiä välissä vai onko henkilö oikeasti itse laskunsa kirjoittava. Tilannetta on mahdotonta tietää, joten emme tiedä kuka on uhri ja kuka ei. Jos laitamme kaikki samaan kasaan, emme ehkä auta ketään.

Jos joku haluaa harrastaa seksiä ja ottaa siitä rahaa ja toinen maksaa, niin eikö sillä ensimmäiselläkin ole itsemääräämisoikeus? Oikeus päättää, ottaako hän omasta kehostaan ja seksistään rahan. Jos hän sen itse päättää ja se jollekin on ihan fine, niin kukapa minä olen sitä tuomitsemaan.
        Mitä tulee prostituoitujen asiakkaiden valitsemiseen, niin edelleen kun puhutaan vain ja ainoastaan vapaaehtoisista, he voivat kyllä myös kieltäytyä. Heidän ei ole pakko olla vastenmielisen asiakkaan kanssa. Ei yhden illan juttukaan halua välttämättä sen kummemmin olla "juuri Jonkun" kanssa, kuka tahansa kriteerit jollain lailla täyttävä kelpaa. Monet katuvat syvästikin, inhoavat itseään, puhumattakaan toisesta.

Jotkut eivät käy maksullisissa eivätkä tunne silti rakkautta. Jotkut eivät maksa seksistä, mutta hakkaavat vaimoaan. Naisellakin on nykyään oikein kuulemma haluta "vain seksiä" mutta kun mies hakee vain taitavaa kikkelin käsittelijää ilman emotionaalisia kokemuksia, hän on yksiselitteisesti paha (?).
        Vai onko hän paha vasta jos maksaa. En osaa ehkä nähdä tilannetta ihan hyvä-paha-asetelmana.

Mikä minun kirjoituksissani on saanut sinut olettamaan, että yritän tässä jotakin hyvä-paha akselia todistella?

• E.O.M.M
        *** kirjoitti:

Mikä minun kirjoituksissani on saanut sinut olettamaan, että yritän tässä jotakin hyvä-paha akselia todistella?

Oletin lähinnä, että me keskustelemme.
        En tiedä miksi oletat tietäväsi mitä minä oletan, tai että olettaisin että sinä et keskustele vaan yrität todistella jotain.
        Olen lähtenyt liikenteeseen siitä, että kerrot omia mietteitäsi ja näkemyksiäsi asiasta. Olen lähinnä siis olettanut, että sinulla saa olla omat näkemyksesi ja minulla omani. En ole ymmärtänyt että yrität todistella jotain, oletin että perustelet mielipiteitäsi, koska oletin että osaat ajatella, olet pohtinut mielessäsi asiat noin ja tietenkin esitin miten minä olen ne pohtinyt. Ajattelin että koska keskustelussa voi olla eri mieltä ja kantansa voi kertoa/perustella jne.
        Ymmärsin tosiaan että me vain keskustelemme kahdella eri näkökannalla ja oletin vain, että osaat keskustella. En sen kummempaa.
        Yliarvioinko sinut? Vai onko meillä vain eri käsitys keskustelusta? No ei kai sen väliä.

Miksi käytin vertausta hyvä-paha johtuu esimerkiksi tästä:"En osaa kuvitella prostituoitujen vakiasiakkaiksi muita kuin tunnekylmiä miehiä, jotka eivät parisuhteessakaan kykene mitään rakkaudentunteita kokemaan"
        Eli en itse osaa ajatella niin absoluuttisesti, että vakiasiakkaat olisi kaikki tunnekylmiä ihmisiä, jotka eivät kokisi mitään rakkauden tunteita. Onko se sitten oikea vertaus (paha) on toinen pohdinnan aihe.
        Mustavalkoisuutta olen kuitenkin mielestäni havainnut kirjoituksistasi. Olisin voinut tietenkin käyttää sanaa mustavalkoinen, mutta sekään ei ehkä olisi ollut oikea.

E.O.M.M kirjoitti:

Oletin lähinnä, että me keskustelemme.
        En tiedä miksi oletat tietäväsi mitä minä oletan, tai että olettaisin että sinä et keskustele vaan yrität todistella jotain.
        Olen lähtenyt liikenteeseen siitä, että kerrot omia mietteitäsi ja näkemyksiäsi asiasta. Olen lähinnä siis olettanut, että sinulla saa olla omat näkemyksesi ja minulla omani. En ole ymmärtänyt että yrität todistella jotain, oletin että perustelet mielipiteitäsi, koska oletin että osaat ajatella, olet pohtinut mielessäsi asiat noin ja tietenkin esitin miten minä olen ne pohtinyt. Ajattelin että koska keskustelussa voi olla eri mieltä ja kantansa voi kertoa/perustella jne.
        Ymmärsin tosiaan että me vain keskustelemme kahdella eri näkökannalla ja oletin vain, että osaat keskustella. En sen kummempaa.
        Yliarvioinko sinut? Vai onko meillä vain eri käsitys keskustelusta? No ei kai sen väliä.

Miksi käytin vertausta hyvä-paha johtuu esimerkiksi tästä:"En osaa kuvitella prostituoitujen vakiasiakkaiksi muita kuin tunnekylmiä miehiä, jotka eivät parisuhteessakaan kykene mitään rakkaudentunteita kokemaan"
        Eli en itse osaa ajatella niin absoluuttisesti, että vakiasiakkaat olisi kaikki tunnekylmiä ihmisiä, jotka eivät kokisi mitään rakkauden tunteita. Onko se sitten oikea vertaus (paha) on toinen pohdinnan aihe.
        Mustavalkoisuutta olen kuitenkin mielestäni havainnut kirjoituksistasi. Olisin voinut tietenkin käyttää sanaa mustavalkoinen, mutta sekään ei ehkä olisi ollut oikea.

Tästä viestistäsi saakin nyt sitten sellaisen vaikutelman, että sinulla on tarve vähätellä minua, ja nostaa itsesi yläpuolelleni. Ikään kuin olisit vetäissyt herneet nenääsi kysymyksestäni.

• nyunjy
        *** kirjoitti:

Tästä viestistäsi saakin nyt sitten sellaisen vaikutelman, että sinulla on tarve vähätellä minua, ja nostaa itsesi yläpuolelleni. Ikään kuin olisit vetäissyt herneet nenääsi kysymyksestäni.

Minäkin olen ihmetellyt, että mitä miehet saavat seksistä prostituoidun kanssa, joka todennäköisesti inhoaa asiakastaan. Luulisi olevan mukavampaa ja helvempaa hoidella itsensä kotioloissa omin käsin.

Selityksen täytyy löytyä joko tuosta tunne-elämän vajavuudesta tai sitte siitä, että mies on niin epätoivoisen yksinäinen, että ihan mikä tahansa ihmiskosketus kelpaa.

Lisäksi osa miehistä on varmaan mestareita huijaamaan itseään, he varmaan selittävät itselleen juurikin, että se prostituoitu muka oikeats haluaisi heitä, ja uskovat siihen. Eli sepittävät itselleen mieleisen ja sopivan fantasian, ja uskovat siihen, mikä samalla myös oikeuttaa käyttämään prostituoitua, koska kuviosta on "poistettu" ihmiskaupan ja hyväksikäytön mahdollisuus tuolla kätevällä miehen fantasialla.

• E.O.M.M
        *** kirjoitti:

Juupa juu, totta kai.
        Kiitos, tämä vastasi kysymykseeni oikein hyvin.

Miksi ihmeessä joku suuttuisi kysymyksestäsi?
        En ehkä ihan ymmärrä logiikkaasi.
        En juurikaan nää syytä vedellä herneitä nenään keskusteluista, etenkään kun kyseessä on tuntematon ihminen ettei voi edes ottaa henkilökohtaisesti jostain henkilökemia syistä. Ja hienolta vaikuttanut keskustelu, mikä olisi voinut edetä ihan antoisaksikin, asialliseksi väittelyksi jopa, tyssäsi heti alkuunsa.

Jos toivoit itselläsi olevan vaikutusta, niin olisi kannattanut jatkaa sillä linjalla, missä oikeasti perustelet jotain ja kerrot jotain mitä voit kertoa (=> oman kantasi). Nämä (tämän tyyliset) viestit tulkitsen niin, että kun ei osatakaan keskustella eikä suvaita sitä, että joku on eri mieltä, aletaan muka lukemaan ajatuksia, laittamaan sanoja suuhun, kertomaan mitä se toinen ihminen tuntee. Se on todella tylsä tapa. Sitä näkee täällä (tarkalleen ottaen koko maassa: meillähän ei to-del-la-kaan ole keskustelun kulttuuria) lähes poikkeuksetta mutta ensimmäisen viestisi pohjalta tosiaan odotin jotain muuta.

En tiedä teettekö sitä live-elämässä, mutta se ei muuten toimi sielläkään. Ja siellä se olisi jotenkin ymmärrettävää, koska sentään näkee ilmeet, eleet jne. eli voi hyvin luulla vaikka jonkun tunteen (tuo on hiljaa, se suuttui - ja silloinkin pitäisi kysyä tietääkseen), mutta miten se toimisi tekstissä?
        Ensin alat keskustella siitä mitä minä oletan, sitten siitä miten minä vähättelen ja esität vielä että vedän herneet nenään (eli mitä tunnen) ja siis... Öh...
        Vastaukseni ovat olleet asiallisia, perusteltuja enkä ole mitään muuta kuin kertonut mitä olen sitten oikeasti olettanut, senkin sinun omasta pyynnöstäsi. Et nää tunteitani, et nää ilmeitäni etkä tunne minua. Joten eikö näin loogiksesti ajateltuna 100% oletuksistasi pohjaudu OMIIN tunteisiisi?

Puhut lähinnä omista tunteistasi ja omasta itsetunnosta lähtöisin.
        Kannattaa muistaa se aina etenkin kirjoitetun tekstin kohdalla.
        Oletko ihan varma, että tämä ei ennemminkin kerro jotain sinusta?
        No, itse en ainakaan jaksa sillä linjalla tämän enempää jatkaa.
        Se menee lopulta semmoiseksi juupas-eipäs lasten kinaksi ja sen voit kokea vähättelynä, koska se on varmaan sitä. Minusta se on tyhmää (ja tylsää).

Kiitän tuosta yhdestä viestistä, ja toivotan sinulle hyvää viikonalkua. Koe se nyt sitten miten vain, mutta sitä ihan tarkoitan.
        Heippa!

E.O.M.M kirjoitti:

Juupa juu, totta kai.
        Kiitos, tämä vastasi kysymykseeni oikein hyvin.

Miksi ihmeessä joku suuttuisi kysymyksestäsi?
        En ehkä ihan ymmärrä logiikkaasi.
        En juurikaan nää syytä vedellä herneitä nenään keskusteluista, etenkään kun kyseessä on tuntematon ihminen ettei voi edes ottaa henkilökohtaisesti jostain henkilökemia syistä. Ja hienolta vaikuttanut keskustelu, mikä olisi voinut edetä ihan antoisaksikin, asialliseksi väittelyksi jopa, tyssäsi heti alkuunsa.

Jos toivoit itselläsi olevan vaikutusta, niin olisi kannattanut jatkaa sillä linjalla, missä oikeasti perustelet jotain ja kerrot jotain mitä voit kertoa (=> oman kantasi). Nämä (tämän tyyliset) viestit tulkitsen niin, että kun ei osatakaan keskustella eikä suvaita sitä, että joku on eri mieltä, aletaan muka lukemaan ajatuksia, laittamaan sanoja suuhun, kertomaan mitä se toinen ihminen tuntee. Se on todella tylsä tapa. Sitä näkee täällä (tarkalleen ottaen koko maassa: meillähän ei to-del-la-kaan ole keskustelun kulttuuria) lähes poikkeuksetta mutta ensimmäisen viestisi pohjalta tosiaan odotin jotain muuta.

En tiedä teettekö sitä live-elämässä, mutta se ei muuten toimi sielläkään. Ja siellä se olisi jotenkin ymmärrettävää, koska sentään näkee ilmeet, eleet jne. eli voi hyvin luulla vaikka jonkun tunteen (tuo on hiljaa, se suuttui - ja silloinkin pitäisi kysyä tietääkseen), mutta miten se toimisi tekstissä?
        Ensin alat keskustella siitä mitä minä oletan, sitten siitä miten minä vähättelen ja esität vielä että vedän herneet nenään (eli mitä tunnen) ja siis... Öh...
        Vastaukseni ovat olleet asiallisia, perusteltuja enkä ole mitään muuta kuin kertonut mitä olen sitten oikeasti olettanut, senkin sinun omasta pyynnöstäsi. Et nää tunteitani, et nää ilmeitäni etkä tunne minua. Joten eikö näin loogiksesti ajateltuna 100% oletuksistasi pohjaudu OMIIN tunteisiisi?

Puhut lähinnä omista tunteistasi ja omasta itsetunnosta lähtöisin.
        Kannattaa muistaa se aina etenkin kirjoitetun tekstin kohdalla.
        Oletko ihan varma, että tämä ei ennemminkin kerro jotain sinusta?
        No, itse en ainakaan jaksa sillä linjalla tämän enempää jatkaa.
        Se menee lopulta semmoiseksi juupas-eipäs lasten kinaksi ja sen voit kokea vähättelynä, koska se on varmaan sitä. Minusta se on tyhmää (ja tylsää).

Kiitän tuosta yhdestä viestistä, ja toivotan sinulle hyvää viikonalkua. Koe se nyt sitten miten vain, mutta sitä ihan tarkoitan.
        Heippa!

Milläs oikeudella sinä nyt sitten kerrot minulle mistä lähtökohdista minä esitän kommenttejani? Eikö sinulla ole ihan yhtä suuri mahdollisuus arvioida minua täysin väärin, ja ihan niillä samoilla perusteilla millä minä mielestäsi arvioin sinua väärin?

• 12+15

maksulliset

• Hesarin toimittajat pitävät tällaisista jutuista. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun ovat tehneet lööppijournalistiseen tyyliin juttuja Helsingin erotiikkaravintoloista. Olen joka kerta miettinyt, mikä niiden motiivi on. Ainakin niiden jälkeen jokainen väsynyt ja seksinpuutteesta kärsivä perheenisä tietää, mistä ostoseksiä saa.

Noin muuten tuomitsen pettämisen jyrkästi, vaikka muuten kannatan vapaiden, aikuisten ihmisten vapautta myydä ja ostaa seksipalveluita. Omasta puolestani olen iloinen, että me vaimoni kanssa yritämme kykyjemme mukaan tyydyttää myös toistemme seksuaaliset tarpeet. Minusta kun on vissi ero, onko kyse haluttomuudesta vai kyvyttömyydestä vastata kumppanin tarpeisiin. Riippumatta siitä, mille elämänalueelle ne sattuvat kuulumaan.

Haluttomathan mieluusti vähättelevät seksin merkitystä. Kun sitten kysyy, eikö niin vähäpätöistä asiaa sitten voisi jonkun muunkin kanssa harrastaa, se muuttuu maailman suurimmaksi asiaksi. Aika tekopyhää mielestäni.

• KDA

En nyt tiedä mistä pohjimmiltaan on kysymys.
      Mutta oletetaan että on aviopari ja nainen (tai mies) totaalisesti kieltäytyy seksistä.
      Onko naisella (tai miehellä) oikeus tuomita ja määrätä toinenkin seksittömyyteen koska itse ei halua?
      En aio enkä halua spekuloida syistä miksinäin on otetaan vain tällainen esimerkki.
      Ja siis kaikki keinot ja avut on kokeiltu, tai toinen ei edes apua halua?
      Mielestäni paras ratkaisu on tietysti ero.
      Jos kuitenkin on tilanne että kumpikaan ei eroa halua esim. pienten lasten takia?
      Silloin mielestäni sillä osapuolella joka kärsimään joutuu on oikeus hakea seksiä muualta. Tämä koskisi omassakin liitossani. Ja mieluiten juuri esim.sitten ns. maksullinen nainen jos niin halutaan, mutta ei mikään epämääräinen h...ra kadunkulmasta vaan puhtaasti bisnesnainen, asiansa ja elämänsä kunnolla hoitava. Ja ehkä sama joka kerta, ns.vaki....
      Ja nyt tiettäväksi, että olen kolmekymppinen aviovaimo, tyytyväinen avioliittoni nykytilaan ja intiimielämään mieheni kanssa. Mutta, jos jostain syystä haluaisin sanoa sänkykamarielämän totaalisesti poikki, mitä edes menettäisin jos mies hakisi seksinsä muualta? Päinvastoin olisin helpottunut kun pääsisin vonkaamisesta! Omistushalu pelkän omistamisen takia on typerää ja osoittaa huonoa itsetuntoa.
      Jos sinulla on eteisen komerossa pariton saapas eikö ole järkevämpää antaa se jollekin jolla on sille käyttöä ja joka sen haluaa? Sensijaan että pantata sitä itsellään vain sen tähden että "se on mun vaikkei mulla sille käyttöä olekaan"?

• Jatkuu ajatusleikki

Ja prostitutoitu olisi muuten myös tuon puoleen järkevää, jos liittonsa aikoo pitää kasassa. Jos se ei ole ammattilainen, se on joku ensin hoito, sitten tapailu ja lopulta eron aiheuttanut toinen nainen. Siis, jos nyt jatkaa tuota sinun ajatusleikkiäsi, että toinen sen luvan saisi hakea seksinsä muualta.
        Prostituoitu ei aviomiestä vie, se ottaa rahan ja mies palaa kotiin. Se ei hanki lapsille uusioperhettä eikä hankkiudu "vahingossa" raskaaksi. Jos se on luotettava vakisekstaaja, se on todennäköisemmin luotettavampi kuin ns. fuckbuddy, sekä ehkäisyn käytön, asiakasmäärän ja laadun suhteen kun niiden suurien tunteidenkin suhteen.
        Siis jos se tosiaan olisi vapaaehtoinen, bisnessnainen, joka pitää asiansa ja elämänsä kunnossa.

Ajatusleikkinä prostituoitu on sata kertaa parempi vaihtoehto kuin laivapano, sivusuhde, tai pubi-Pirkko/Veikko.

• Jeesjees,,,,,,,,,,,,

Tämä asia on ikivanha juttu. Kai tiedät, että ilolinnut ovat maailman vanhimman ammatin harjoittajia. En näe mitään pahaa maksullisessa seksissä, se on ikiaikainen tapa purkaa paineita.

• Läskirasismiako?

Puolustusvoimien entinrn komentaja uskaltaa sanoa suoraan:

Läski nainen on inhottava!

Lihavuus ilman pätevää syytä kielii itsekurin puutteesta. Olimme jonkin aikaa sitten Floridassa, missä naisten pyllyt olivat jättimäisiä, valtavia.

- Lihavuus vie minulta kaikki halut. Läski ei vain kuulu naisellisuuteen.

Mitäs mieltä naiset tästä ovat?

• noh, mielestäni on väärin jo se jos/kun seksiä pidetään jotenkin "palkintona" tehdyistä kotitöistä.

"annatsä (piirakkaa) jos mä tiskaan..?"

toisekseen, jos tota miestä ei oo suunnilleen pakotettu isäksi, niin luulis kai senkin tajuavan et niiden lasten ollessa pieniä ne kuluttaa aikas paljon sen puolison (lasten äidin) voimavaroja, varsinkin jos mies on se joka käy töissä ja puolisko on kotiäitinä, ja siinä vaiheessa kun ne pirpanat vihdoin nukahtaa ja kotona on hiljaista niin ehkä se äitikin haluaisi vaan nukkua..
      (se nyt kuitenkin on vain väliaikaista, lapset on pieniä vain hetken ja sitä rataa.. ehkä ne puolisonkin halut voisi vielä herätä sieltä kun malttaisi odotella.. enkä usko että sillä "väsyneellä" puolisollakaan niin helppoa on jos halut on tallella mutta mielessä vain on sillä hetkellä täysin muut asiat kuin se seksi.)

"Onko puolisolla oikeus käyttää maksullisia seksipalveluita, jos kotona ei saa seksiä?"
      mielestäni tämä on jokaisen pariskunnan oma, neuvoteltavissa oleva asia. jos toisen halut ovat täysin kadonneet (ei siis minkään ohimenevän vaiheen, esim. pienistä lapsista huolehtimisen vuoksi), voisi halukkaampi puoliso YHTEISESTÄ SOPIMUKSESTA käyttää esim. maksullisia palveluita tms.
      toisen selän takana toimiminen on mielestäni aina väärin.

"Ostaisitteko itse jos miehenne ei pystyis tai haluaisi antaa teille esim. suuseksiä?"
      EN. minulle yhteenkuuluvuuden tunne on (seksissäkin) kaikkein tärkein, ei tietynlaisen seksuaalisen tyydytyksen saaminen. ja jos myöhemmällä iällä puoliskon laitteisto ei ehkä enää toimisikaan niin apuvälineitä kyllä löytyy vaikka minkä paljon,
      ja jo halaus siltä tärkeimmältä ihmiseltä on tuhatkertaisesti tyydyttävämpi kuin seksiakti jonkun random-tyypin kanssa.

• KaappiHOMOnKanssa?

Suomalaisnaiset avautuvat seksittömistä suhteistaan:
      ”En tunne edes huonoa omaatuntoa, että petän miestäni”

Iso osa naisista huomautti, että aina se ei ole nainen, joka on parisuhteessa se "pihtaava" osapuoli.

- Meillä seksiä ei halua mies...monenlaista olen miettinyt...eikö rakasta, olenko liian ruma, käykö vieraissa, onko mies kenties kaappihomo... mutta en tiedä pitäisikö kuitenkaan erota seksin puuttumisen vuoksi? Enkä tiedä olisiko vieraissa käyminen tai maksullisten palveluiden käyttäminen ratkaisu, kun kuitenkin eniten kaipaisin sitä hellyyttä oman puolisoni taholta!

• Mikä paras ratkaisu?

1) Mieheni ei ole halunnut seksiä kahdeksaan vuoteen. En ole käynyt vieraissa, joten elän täysin seksitöntä elämää.

2) Minä olen nuori nainen, jolla on ongelma seksin suhteen, kuten tällä vaimolla: haluaisin haluta miestäni, mutta se ei onnistu. En kuitenkaan torju koskaan miehen aloitteita seksiin.

3) En ymmärrä mksi sitten ollaan yhdessä jos ei ole seksiä. Me erottiin, minä en halunnut seksiä. Olisi tuntunut oudolta jatkaa, olimme muutaman vuoden "veli ja sisko"-suhteessa. Tiesin että hän kärsi ja aavistin että petti. No nyt hän on seurustellut vuosia, tosin hänellä on jo kolmas nainen eromme jälkeen. Minä olen olen ollut ja olen ilman parisuhdetta ei vaan kiinnosta miehet enää, missään muodossa.

4) Itse päätin naimisiin mennessäni, että en sano miehelleni koskaan "ei". Tietenkään ei tee aina mieli, joskus väsyttää tai päätä särkee, mutta avioliitto on vastavuoroisuutta, ja kun rakastaa, myös toisen nautinto tuottaa nautintoa itselle. Vastineeksi saan hellyyttä joka päivä, suukkoja ja koskettelua, ehkä miehen on helpompi antaa minulle spontaanisti huomiota, kun hän saa itse tuntea olevansa aina haluttu. Onnellista avioliittoa takana jo parikymmentä vuotta, joten resepti on toiminut ainakin meillä

5) Naiselle seksi on kuitenkin useimmiten teknisesti mahdollista, miksi en silloin antaisi sitä rakkaalleni edes kerran kuussa. Mieluimmin niin kuin että ukkoni joutuisi sitä ostamaan, Haluton mutta ei rakkaudeton.

6) Meillä oli hyvin läheinen ja kiihkeä seksielämä mieheni kanssa kunnes se loppu täysin kuin seinään. Jos tein alotetetta vastaus oli ei. Ehdotin lääkärissä käyntiä jne... kaikkeen vastus oli ei. Tilanne nyt se että minulla on mies jota tapaan ajoittain jotta saan seksuaaliset tarpeeni tyydytettyä. Enkä edes tunne siitä huonoa omaatuntoa että petän miestäni. Seksittömyyttä avioliitossani jo ollut kohta 3 vuotta mutta toista suhdetta vähä yli vuosi.

7) Seksillä on valtavan paljon terveydelle hyviä puolia ja mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta vaatia puolisoaan elämään ilman seksiä vain sen vuoksi että itse ei halua.Olen ukkomiehen rakastaja, hänen vaimonsa ei välitä seksistä joten mies joutuu hakemaan hellyyden ja nautinnon muualta ja mielestäni se ei ole ongelma niin kauan kuin kunnioitamme hänen puolisoaan salaamalla suhteemme, emme halua loukata hänen vaimoaan. Naisena ihmettelen kylläkin miksi niin moni nainen kieltäytyy seksistä joka on todellinen nuoruuden ja elinvoiman lähde

8) Minä en ole halunnut seksiä pariin vuoteen ja silti sitä säännöllisesti mieheni kanssa harrastan. Olen ehdottanut miehelleni että hankkisi itselleen rakastajattaren, mutta ei halua. Tämäkin elämä on raastavaa

Jos pitäis valita joku näistä esimerkeistä, niin minkä valitsistte?

Antaisitte seksiä vaikka ettei itse halua?

Vai jättäisitte miehenne ja olisitte yksin?

• nainen thbtrhnbyt
        Mikä paras ratkaisu? kirjoitti:

1) Mieheni ei ole halunnut seksiä kahdeksaan vuoteen. En ole käynyt vieraissa, joten elän täysin seksitöntä elämää.

2) Minä olen nuori nainen, jolla on ongelma seksin suhteen, kuten tällä vaimolla: haluaisin haluta miestäni, mutta se ei onnistu. En kuitenkaan torju koskaan miehen aloitteita seksiin.

3) En ymmärrä mksi sitten ollaan yhdessä jos ei ole seksiä. Me erottiin, minä en halunnut seksiä. Olisi tuntunut oudolta jatkaa, olimme muutaman vuoden "veli ja sisko"-suhteessa. Tiesin että hän kärsi ja aavistin että petti. No nyt hän on seurustellut vuosia, tosin hänellä on jo kolmas nainen eromme jälkeen. Minä olen olen ollut ja olen ilman parisuhdetta ei vaan kiinnosta miehet enää, missään muodossa.

4) Itse päätin naimisiin mennessäni, että en sano miehelleni koskaan "ei". Tietenkään ei tee aina mieli, joskus väsyttää tai päätä särkee, mutta avioliitto on vastavuoroisuutta, ja kun rakastaa, myös toisen nautinto tuottaa nautintoa itselle. Vastineeksi saan hellyyttä joka päivä, suukkoja ja koskettelua, ehkä miehen on helpompi antaa minulle spontaanisti huomiota, kun hän saa itse tuntea olevansa aina haluttu. Onnellista avioliittoa takana jo parikymmentä vuotta, joten resepti on toiminut ainakin meillä

5) Naiselle seksi on kuitenkin useimmiten teknisesti mahdollista, miksi en silloin antaisi sitä rakkaalleni edes kerran kuussa. Mieluimmin niin kuin että ukkoni joutuisi sitä ostamaan, Haluton mutta ei rakkaudeton.

6) Meillä oli hyvin läheinen ja kiihkeä seksielämä mieheni kanssa kunnes se loppu täysin kuin seinään. Jos tein alotetetta vastaus oli ei. Ehdotin lääkärissä käyntiä jne... kaikkeen vastus oli ei. Tilanne nyt se että minulla on mies jota tapaan ajoittain jotta saan seksuaaliset tarpeeni tyydytettyä. Enkä edes tunne siitä huonoa omaatuntoa että petän miestäni. Seksittömyyttä avioliitossani jo ollut kohta 3 vuotta mutta toista suhdetta vähä yli vuosi.

7) Seksillä on valtavan paljon terveydelle hyviä puolia ja mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta vaatia puolisoaan elämään ilman seksiä vain sen vuoksi että itse ei halua.Olen ukkomiehen rakastaja, hänen vaimonsa ei välitä seksistä joten mies joutuu hakemaan hellyyden ja nautinnon muualta ja mielestäni se ei ole ongelma niin kauan kuin kunnioitamme hänen puolisoaan salaamalla suhteemme, emme halua loukata hänen vaimoaan. Naisena ihmettelen kylläkin miksi niin moni nainen kieltäytyy seksistä joka on todellinen nuoruuden ja elinvoiman lähde

8) Minä en ole halunnut seksiä pariin vuoteen ja silti sitä säännöllisesti mieheni kanssa harrastan. Olen ehdottanut miehelleni että hankkisi itselleen rakastajattaren, mutta ei halua. Tämäkin elämä on raastavaa

Jos pitäis valita joku näistä esimerkeistä, niin minkä valitsistte?

Antaisitte seksiä vaikka ettei itse halua?

Vai jättäisitte miehenne ja olisitte yksin?

Minä olin 18 vuotta sinkkuna, kun en tavannut miestä, jonka kanssa olisin kuvitellut voivani harrastaa seksiä lopun ikääni. Yhden illan suhteita harrastin, eli en ole seksuaalisesti mitenkään estynyt. Ehkä olen äärimmäisen, totaalisen valikoiva miesten suhteen tässä mielessä, että lähes kukaan muuten mukava mies ei minua sytyttänyt. Ajatus joutua olemaan intiimisti sellaisen veli-miehen kanssa tuntui aivan mahdottomalta ja olin siis mieluummin yksin.

Lopulta paljon vanhempana tapasin sen oikean miehen, jota kohtaan tunsin heti himoa. Aloimme seurustella ja menimme naimisiin vanhoilla päivillämme. Joka päivä on ollut seksiä, joka vain paranee ajan kanssa. Olisi kauheaa ajatella, millaista elämä olisi, jos olisin ryhtynyt avioliittoon jonkun veli-kategoriaan kuuluvan miehen kanssa, olisin luultavasti tullut aivan firigidiksi ja kuvitellut minussa olevan jotain perusteellista vikaa, kun en halua seksiä lainkaan.

Niin käy luultavasti monelle naiselle, koska vauvakuume pakottaa perustamaan perheen hyvän isäkandidaatin, mutta seksuaalisesti väärän miehen kanssa. Lisäksi lasten saamiselle on ikäraja, joten kaikki eivät halua odottaa liian kauan löytääkseen aidosti intohimoisen suhteen vaan tyytyvät vähempään saadakseen perheen.

• Markku 44

Oikein hyviä ja asiallisia kommentteja tässä keskustelussa. Mukava huomata että on olemassa fiksujakin naisia jotka eivät ole heti tuomitsemassa kaikkea omasta arvomaailmastaan poikkeavaa.

• Horoskooppimerkki

Olen nelikymppinen vaimo. Meillä on mieheni kanssa hyvää ja kivaa seksiä. Aina ei ole niin huvittanut, mutta mukavaa on ollut kun vauhtiin päästään.
      Olenkin ollut sillä linjalla, että pihtaamisesta ei kukaan hyödy.

Itse haluaisin enemmän läheisyyttä, huomioimista, kehuja ja romantiikkaa.
      Olenkin pyrkinyt lisäämään seksiä, hankin hepeniä ja leluja.

Mies on tietenkin ihan innoisaan ja meillä hauskaa. Harmikseni läheisyys ja romantiikka arjessa ei ole lisääntynyt.
      Tuntuu melkein, että kun hänen ei tarvitse olla mielin kielin minulle seksin toivossa, hän voi huoletta nalkuttaa.

Tosi vauhdikkaan yön jälkeen hän saattaa nalkuttaa siivouksesta ym.

Että, en tässä nyt osaa ottaa kantaa miten olis kannattanut toimia.
      Olen kait ollut liian kiltti jo alusta lähtien.

Mutta, kysymykseen.
      Pitäisin hyvin outona jos meillä ei olisi seksiä.
      En ihmettelisi jos mieheni pettäisi minua jos kieltäytyisin tyysti seksistä, tyyliin, en tarvitse, ihan kiva olla näin.
      Kait se sitten olis sama, käviskö huorissa, vai vonkaisko vaanvierasta naista. Huoraan ei ehkä (toivottavasti) rakastuis.

• hrme

Tottakai puoliso saa hakea hyvinvointipalveluja, jos vastapuoli ei ole kykenevä. Pätee molempiin osapuoliin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81