Vilken musik lyssnar du?

Irene111111

Just nu min favorit är Melissa Horn och hennes underbart sång "Jag saknar dig mindre och mindre." Den var orsak varför jag började studera igen svenska,; jag vill förstår och sjunga med när jag lyssnar hennes låter.

https://www.youtube.com/watch?v=lBfSPpKJWz8

10

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deckarslukare

      En mycket bra motivation för språkstudier.För bokmalar är det trevligt att kunna läsa sina favoritförfattares böcker på originalspråket.

    • rekommenderar

      Har du hört Petra Marklunds låtar ?Aska i vinden,Händerna mot himlen,Sanningen ?

      • Irene11111

        Inte på svenska, jag visste att hon användar också namn September och sjungar på engelska.
        Jag sökte de på youtube och lyssnade just den Händerna mot himmlen men tyvärr, förstodde inte :(
        Man måste leta lyrik så att jag kan kolla alla ny ord på svensk-finsk ordbok.
        Tack i alla fall :)


      • musik är viktig
        Irene11111 kirjoitti:

        Inte på svenska, jag visste att hon användar också namn September och sjungar på engelska.
        Jag sökte de på youtube och lyssnade just den Händerna mot himmlen men tyvärr, förstodde inte :(
        Man måste leta lyrik så att jag kan kolla alla ny ord på svensk-finsk ordbok.
        Tack i alla fall :)

        Självklart,ibland lyssnar jag på låtar som jag inte förstår orden,men ändå kanske gillar.
        Lycka till med språkstudierna.


      • amadeus
        musik är viktig kirjoitti:

        Självklart,ibland lyssnar jag på låtar som jag inte förstår orden,men ändå kanske gillar.
        Lycka till med språkstudierna.

        KENT har diverse låtar med lyrik,om du är intresserad.


    • Irene111111

      Vet någon Finlands svensk sjunger som sjungar på svenska? Jag är verkligen intressad nu på här saken.

      • Irene1111

        Oh ursäkta, gick fel.

        Jag menade fråga om att vet ni någon Finlands svensk sångare som sjunger på svenska?


      • Irene1111
        Irene1111 kirjoitti:

        Oh ursäkta, gick fel.

        Jag menade fråga om att vet ni någon Finlands svensk sångare som sjunger på svenska?

        Och jag menar inte barnlåtar :)
        Javisst vet jag Muminlåter och Benny Törnroos.


      • pia - maria
        Irene1111 kirjoitti:

        Och jag menar inte barnlåtar :)
        Javisst vet jag Muminlåter och Benny Törnroos.

        Det kan vara litet knepigt,alla jag känner till har spelat in låtarna på engelska eller finska.Hoppas någon vet bättre.


      • himlen i min famn
        pia - maria kirjoitti:

        Det kan vara litet knepigt,alla jag känner till har spelat in låtarna på engelska eller finska.Hoppas någon vet bättre.

        Carola HÄGGKVIST har en massa låtar med text på youtube.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe