Just nu min favorit är Melissa Horn och hennes underbart sång "Jag saknar dig mindre och mindre." Den var orsak varför jag började studera igen svenska,; jag vill förstår och sjunga med när jag lyssnar hennes låter.
https://www.youtube.com/watch?v=lBfSPpKJWz8
Vilken musik lyssnar du?
10
104
Vastaukset
- deckarslukare
En mycket bra motivation för språkstudier.För bokmalar är det trevligt att kunna läsa sina favoritförfattares böcker på originalspråket.
- rekommenderar
Har du hört Petra Marklunds låtar ?Aska i vinden,Händerna mot himlen,Sanningen ?
- Irene11111
Inte på svenska, jag visste att hon användar också namn September och sjungar på engelska.
Jag sökte de på youtube och lyssnade just den Händerna mot himmlen men tyvärr, förstodde inte :(
Man måste leta lyrik så att jag kan kolla alla ny ord på svensk-finsk ordbok.
Tack i alla fall :) - musik är viktig
Irene11111 kirjoitti:
Inte på svenska, jag visste att hon användar också namn September och sjungar på engelska.
Jag sökte de på youtube och lyssnade just den Händerna mot himmlen men tyvärr, förstodde inte :(
Man måste leta lyrik så att jag kan kolla alla ny ord på svensk-finsk ordbok.
Tack i alla fall :)Självklart,ibland lyssnar jag på låtar som jag inte förstår orden,men ändå kanske gillar.
Lycka till med språkstudierna. - amadeus
musik är viktig kirjoitti:
Självklart,ibland lyssnar jag på låtar som jag inte förstår orden,men ändå kanske gillar.
Lycka till med språkstudierna.KENT har diverse låtar med lyrik,om du är intresserad.
- Irene111111
Vet någon Finlands svensk sjunger som sjungar på svenska? Jag är verkligen intressad nu på här saken.
- Irene1111
Oh ursäkta, gick fel.
Jag menade fråga om att vet ni någon Finlands svensk sångare som sjunger på svenska? - Irene1111
Irene1111 kirjoitti:
Oh ursäkta, gick fel.
Jag menade fråga om att vet ni någon Finlands svensk sångare som sjunger på svenska?Och jag menar inte barnlåtar :)
Javisst vet jag Muminlåter och Benny Törnroos. - pia - maria
Irene1111 kirjoitti:
Och jag menar inte barnlåtar :)
Javisst vet jag Muminlåter och Benny Törnroos.Det kan vara litet knepigt,alla jag känner till har spelat in låtarna på engelska eller finska.Hoppas någon vet bättre.
- himlen i min famn
pia - maria kirjoitti:
Det kan vara litet knepigt,alla jag känner till har spelat in låtarna på engelska eller finska.Hoppas någon vet bättre.
Carola HÄGGKVIST har en massa låtar med text på youtube.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082