Pala minua on...

...Ikuisesti sinun

Et ollut ensimmäinen etkä edes se viimeinen. Olit se pieneksi tuliseksi kesäromanssiksi typistetty Rasputin siellä ensirakkauteni ja lasteni isän välissä. Tuosta jälkimmäisestä erottuani olen löytäny itseni ikävöimästä sinua kerta toisensa jälkeen. Nyt se on sallittua. Viimeinen päiväkirjani 11 vuoden takaa tallensi monet hetkemme ja viestisi. Usein unohdun sitä selailemaan kesken siivouksen. Muistan kun eräs sateinen kesäaamu heräsin ja huomasin puhelimeni soivan pikkutunneilla. Pyysit päästä sisään, viereeni nukkumaan. Heitin sinulle avaimen ikkunasta. Nukahdimme sylikkäin, päädyimme sisäkkäin... Seuraavan päivän valossa huomasin, että olit ennen tuloasi lähetellyt minulle useita suloisia viestejä matkalla luokseni, mutten ollut kuullut niitä uneni läpi. Pidit itseäsi niin pahana poikana, mutta olit romanttisin poikaystäväni ikinä. Kirjoitit minulle kerran tekstarissa pienen runonkin siitä kuinka haluat mennä nukkumaan, jotta saisit uneksia minusta.

Meillä oli se yksi upea toukokuu ja sitten säikähdit tunteitamme ja halusit pois. Viikkoa myöhemmin olin läheisyydenkipeänä baarissa ja halusin vain tanssia jonkun kanssa. Pyysin montaa nuorukaista tanssiin, mutta he kaikki pyörittelivät päätään ja katsoivat jonnekin taakseni. Viimeinen heistä käski minua kääntymään ympäri . "Ehkä hän haluaa". Käännyin, ja olit siinä. Katseesi kuin suurella hämmentyneellä koiranpennulla, joka ei osannut pysyä poissa. Tunsin magneettista vetovoimaa sinuun jälleen kerran. Minulle hyvin epätavalliseen tapaan hyppäsin kaulaasi ja tunsin heti kätesi ympärilläni. Ainut kerta elämässäni kun tunsin olevani kotona jonkun sylissä.

Sitten rakkautemme oli varovaista ja pidäteltyä sen pari kuukautta minkä sitä sitten kesti. Rakastin sinua niin ja tunsin sinunkin rakastavan minua, mutta emme voineet sanoa niitä sanoja. Kerroit kuinka et uskalla rakastua, koska olit satuttanut itsesi rakkauden kanssa aiemmin ja sen loputtua tosissasi satuttanut itseäsi. Sanoit, ettet halua olla ystäväni, koska olisit järjettömän mustasukkainen jos olisin jonkun muun kanssa. "En voi rakastaa sinua, mutta voitasiinko vain olla... vain tässä..." Yhteiset hetkemme olivat täynnä rakkautta, vaikka kuinka halusit kieltää sen. Jälkeen päin sinä aina säikähdit sitä ja pysyit poissa päiväkausia kunnes sitten ikävissäsi soitit tai tekstasit minulle ja päädyimme taas sylikkäin. Saatoimme maata alasti sylikkäin tuntikausia ennen kuin päädyimme kuin luonnostaan sisäkkäin... Olimme aina kiihoittuneita toisistamme, mutta silti halusimme nauttia pelkästä lähekkäin olostakin. Niinä iltoina olin aina varma, että jos vain pysymme yhdessä, olisimme pian molemmat ehjiä ja onnellisia ikuisesti.

Juhannuksen jälkeen olit poissa pidempiä aikoja. Lopulta päivät venyivät kokonaiseksi viikoksi ja minusta tuntui, että olin särkymässä palasiksi sinua ikävöidessäni. Minulla oli tyttäreni. Minun täytyi ajatella häntäkin. Hän kyseli perääsi. Hänen hyvinvointinsa oli pitkälti kiinni minun hyvin voinnistani. Minun oli päästettävä sinut menemään. Jokainen soluni taisteli vastaan, mutta kirjotin sinulle viestin "Tulisitko käymään... Meidän täytyy lopettaa..." Olit salamana paikalla. Olit ollut kaverisi luona. Olit tosi rentona ja juttelimme hetken ihan rauhassa. Päätimme erota. Käyttäydyimme asiallisesti. Silti se kaikki tuntui väärältä. Naurahdit, että ainakin meillä oli upeaa seksiä. Yritit olla niin pahaa poikaa taas suojellaksesi itseäsi. Kerroit pössytelleesi kaverisi kanssa ja jatkavasi iltaa ystäviesi kanssa. Se auttoi minua irtautumaan tilanteesta. En halunnut olla missään tekemisissä huumeiden kanssa, en edes kannabiksen. En halunnut niitä käyttävää ihmistä tyttäreni lähelle. Minä suorastaan työnsin sinut ovesta ulos. Itkin loppuillan tyhjässä, kylmässä olohuoneessani. Kaduin jo eroa, mutta sain itseni uskomaan, että se oli oikea teko.

4

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...Ikuisesti sinun

Jatkoa...

Ikävöin sinua niin. Vietin paljon aikaa yksin kotona lapseni kanssa. Lokakuusta joulukuuhun kaikki merkit elämässäni viittasivat siihen, että minun pitäisi palata yhteen tyttäreni isän kanssa. Jouluinen romanttinen ele oli viimeinen niitti ja pian elimme perheenä. Aloin keväällä odottaa toista lastani. Kesällä mahani oli jo hyvin pyöreä kun näin sinua ohimennen kaupassa. Sinä yritit niin kovasti olla kuin et näkisi minua, mutta näin kivun säteilevän koko olemuksestasi. Minua vihloi nähdä sinut toisen tytön kanssa ja yritin vaivihkaa nähdä olitteko ystäviä vai rakastavaisia. Pari kuukautta myöhemmin olin koulussa kun jokin magneetti veti katseeni kkunaan ja näin sinut kävelemässä kadulla. En erottanut kasvojasi niin kaukaa, mutta se olit sinä mustissa reisitaskuhousuissasi ja tummassa takissasi. Olisin tunnistanut olemuksesi mistä vain. Pysähdyit, katselit hämmentyneenä ympärillesi ja yhtäkkiä käänsit katseesi suoraan minuun. Kuin magneetit... Olin varma, ettet pystyisi näkemään minua, et tietäisi, että olin siellä toisen kerroksen ikkunan takana, en edes ihan ikkunan vieressä... Se oli viimeinen kerta kun näin sinut. Käännyit ja kävelit pois. Kuinka monta kertaa vuosien saatossa näinkään sen kuin pätkänä elokuvasta...

Vuosiin en tiennyt missä olit, miten sinulla meni. Usein perhearkeni sai minut pitämään ajatukseni poissa sinusta, mutta joka vuosi oli hetkiä kun olin huolissani sinusta. Toivoin, että löytäisit elämässäsi onnea. Jonkun, jonka kanssa voit eheytyä. Meillä oli yksi yhteinen tuttava, mutten kehdannut kysyä häneltä mitään sinusta. Sitten tuli facebook ja joskus näin sinun kommentoivan yhteisen tuttumme statuksiin. Olit kunnossa. Olit säilyttänyt huumorintajusi. Olin niin helpottunut! Erään kerran en voinut vastustaa kiusausta ja klikkasin nimeäsi. Siellä sinä olit. Satojen kilometrien päässä onnellisena virnistellen. Ja olit saanut oman pienen tyttären, joka oli saman ikäinen kuin minun tyttäreni silloin kun olimme yhdessä. Hänen äitinsäkin näkyi olevan kuvioissa. Kuvasi näkeminen sai minut ikävöimään sinua, mutta olin onnellinen puolestasi. Muutama vuosi kului. Minä erosin miehestäni, sinä menit naimisiin. Sait toiset lapsen. Nyt se olet sinä, joka elää perhearkea ja minä istun yksin kotona. Kuinka osat ovat kääntyneet. Olen yhä onnellinen puolestasi. Olen onnellinen siitä, että sain sinut elämääni hetkeksi kun olin 21 vuotias tytönhupakko. Juuri tarpeeksi naiivi uskoakseni vielä intohimoiseen rakkauteen. Nyt oltuani pari vuotta yksin ja toisinaan sinua muistellessani tiedän, että vaikka minusta usein tuntuu, että voisin olla yksin lopun ikääni olematta oikeasti yksinäinen; tiedän, että olen joskus ollut kykenevä sellaiseen suureen rakkauteen mitä meillä oli ja tiedän, että pystyisin siihen vielä uudelleen. Kunhan vain oikea ihminen sattuu kohdalleni. Nyt en päästä mitään niin todellista käsistäni niin helpolla.

• kannustin

Mikset kirjota romaania tai novellikirjaa?

• kaipaava nainen

Minä olen oppinut saman, tosin paljon lyhyemmällä, mutta kivuliaalla, oppimäärällä.

Jotenkin tarinasi kosketti.

Toivon, että elämääsi tulee suuri rakkaus.

• ...Ikuisesti sinun

Oho. Kiitos. Tässähän vallan punastuu. :) Hain vain jotain kanavaa purkaa hyvien muistojen haikeutta. Olen niin kauan aikaa halunnut kirjoittaa tästä rakkaudestani, mutta en tiedä riittäisikö siitä kirjaksi asti tekstiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      125
      2601
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      50
      2004
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      134
      1750
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      19
      1638
    5. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      114
      1538
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1288
    7. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      144
      1015
    8. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1008
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      46
      952
    10. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      29
      897
    Aihe