Flunssakierre - työpaikalla sisäilmaongelma?

Neuvoton

Heippa!

Aloitin uudessa ja oman alan työpaikassa heinäkuussa 2014. Nyt olen jo kolmatta kertaa flunssassa tänä syksynä. En ole juuri koskaan sairaana, mutta tämä kierre alkaa jo ärsyttää. Epäilen vahvasti, että kierre johtuu työpaikkani sisäilmasta. Oireina ovat nuha, yskä, väsymys, päänsärky, joskus pahoinvointi / vatsavaivat. Lisäksi olen sairastanut erittäin rajun poskiontelotulehduksen, jossa siis "oksensin" 2 viikkoa limaa, koska muulla tavoin se ei tullut sieltä pois (sain siis viikon antibioottikuurin). Olen jo miettinyt lähtemistä kyseisestä työpaikasta, sillä terveydellä ei ole leikkimistä. Mitä siis teen? Olen menossa ensi viikolla työhontulotarkastukseen, jossa aion mainita kyseisistä oireista. En halua koko loppuelämääni käyttää lääkkeiden syömiseen =(

11

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homeeeeeee

      Kannattaa tosiaan jutella työhöntulotarkastuksessa asiasta ja varata aika lääkärille.
      Vaatia että tutkivat tarkkaan. En tiedä millä kaikilla jutuilla asiaa voi tutkia mutta ota selvää.
      Älä suostu pelkästään siihen että määräävät vain antibiottia ja se siitä.

      Itselläni on homealtistus jonka sain reilu 2 vuotta sitten ja silloin olin niin väsynyt ja kipeä etten jaksanut alkaa vaatimaan parempaa tutkimusta vaan napsin noita antibiotteja aika monta kuuria.
      Nyt on vatsanikin aivan sekaisin ja uskon että noista lääkkeistä.

      Ja yksi tekijä oli varma eli kun olin "vain" määräaikainen työntekijä niin tuli tunne että kunhan työsuhteeni loppuu niin lääkäreiden ym. asiaa hoitaneiden ei tarvinnut ottaa asiaa vakavasti silloinkaan kun olin vielä töissä. Sairastava työntekijä kun lähtee niin homeongelmaakaan ei ole työpaikalla. :(

      Nyt altistuksen myötä minulla puhkesi astma ja olen saanut monessa paikassa pahojakin hengitystie oireita.

      Eli hyvissä ajoin kannattaa ottaa "härkää sarvista" ennen kuin asia menee tosi vakavaksi.
      Tsemppiä!

      • Kvht

        Lääkäri tehnyt PAHIMMAN MAHDOLLISEN VIRHEEN KOHDALLASI. Antibiootit ovat PAHINTA MAHDOLLISTA MYRKKYÄ kvht-altistuneelle!!
        _______________________________________________________________

        ...........jatkuu.Okei jatketaan pohdintaa:
        Käännyt Terveystieteen puoleen ja saat noilla arvoilla tosi sairaan paperit!
        Sitten sinulle selvitetään hoidon kulku:
        Lainaus oiretestistä alkaa:
        ””………..jatkuu. Huomioi ensin tämä:
        Kvht-altistuneen hoito menee näin esimerkiksi oirehtiminen 40-osuman saaneella:
        1. Pyrit kvht-altisteettomiin tiloihin jolloin kvht-altistumisen oireista häviää noin puolet, eli jäljelle jää noin 20-oiretta.
        2. Syöt riittävästi ja riittävän kauan limakalvojen kolmea tärkeintä L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteereita. Jäljelle jää 0….5 oiretta joka on normaali/terve tila!
        a. Mikäli oireilu jämähtää paikoilleen noin 10-osuman seudulle niin, joko et ole saanut limakalvojen kolmea tärkeintä L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteereita riittävästi, tai
        b. Kvht-altistut edelleen tietämättäsi koska kvht-gogktailit eivät välttämättä haise!
        Syy siihen miksi rivilääkärit leimaavat kvht-altistuneen mielenvikaiseksi selviää testistä.
        Jatkuu………..””
        Lainaus loppuu.

        Ja hoitoon et tarvitse edes välttämättä lääkäriä, mutta tarvitset tietoa:
        Tästä on kyse limakalvoillasi:
        http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/

        Opastus limakalvojen kolmeen tärkeimpään L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteereihin, sekä ongelmien – esimerkiksi anafylaksian, laktoosi-intoleranssin ja migreenin kiertämiseksiLimakalvojen kolmen tärkeimmän L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteerien käytön aloitus Ohjeistus ongelmien ohituksesta:
        http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/

        Paranemista voit nopeuttaa käyttämällä suurempia 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif hyöty-bakteeri määriä, jolloin ongelmaksi muodostuu ainoastaan hinta! Jatkuu............
        Kokonaan:
        http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/


      • homeeeee
        Kvht kirjoitti:

        Lääkäri tehnyt PAHIMMAN MAHDOLLISEN VIRHEEN KOHDALLASI. Antibiootit ovat PAHINTA MAHDOLLISTA MYRKKYÄ kvht-altistuneelle!!
        _______________________________________________________________

        ...........jatkuu.Okei jatketaan pohdintaa:
        Käännyt Terveystieteen puoleen ja saat noilla arvoilla tosi sairaan paperit!
        Sitten sinulle selvitetään hoidon kulku:
        Lainaus oiretestistä alkaa:
        ””………..jatkuu. Huomioi ensin tämä:
        Kvht-altistuneen hoito menee näin esimerkiksi oirehtiminen 40-osuman saaneella:
        1. Pyrit kvht-altisteettomiin tiloihin jolloin kvht-altistumisen oireista häviää noin puolet, eli jäljelle jää noin 20-oiretta.
        2. Syöt riittävästi ja riittävän kauan limakalvojen kolmea tärkeintä L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteereita. Jäljelle jää 0….5 oiretta joka on normaali/terve tila!
        a. Mikäli oireilu jämähtää paikoilleen noin 10-osuman seudulle niin, joko et ole saanut limakalvojen kolmea tärkeintä L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteereita riittävästi, tai
        b. Kvht-altistut edelleen tietämättäsi koska kvht-gogktailit eivät välttämättä haise!
        Syy siihen miksi rivilääkärit leimaavat kvht-altistuneen mielenvikaiseksi selviää testistä.
        Jatkuu………..””
        Lainaus loppuu.

        Ja hoitoon et tarvitse edes välttämättä lääkäriä, mutta tarvitset tietoa:
        Tästä on kyse limakalvoillasi:
        http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/

        Opastus limakalvojen kolmeen tärkeimpään L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteereihin, sekä ongelmien – esimerkiksi anafylaksian, laktoosi-intoleranssin ja migreenin kiertämiseksiLimakalvojen kolmen tärkeimmän L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteerien käytön aloitus Ohjeistus ongelmien ohituksesta:
        http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/

        Paranemista voit nopeuttaa käyttämällä suurempia 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif hyöty-bakteeri määriä, jolloin ongelmaksi muodostuu ainoastaan hinta! Jatkuu............
        Kokonaan:
        http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/

        Viherkasvit voivat olla allergiapommeja työpaikalla.


      • alkuper. homeeeeeee
        homeeeee kirjoitti:

        Viherkasvit voivat olla allergiapommeja työpaikalla.

        Jotkut viherkasvit puhdistavat ilmaa.


      • Minä vaan
        alkuper. homeeeeeee kirjoitti:

        Jotkut viherkasvit puhdistavat ilmaa.

        Meillä ei ole työpaikalla viherkasveja ja tässä olen taas antibioottikuurilla poskiontelotulehdukseen. Odotan edelleen työterveyslääkärin yhteydenottoa. Koeaika päättyy 1.12.2014 ja voi olla että en mene sen jälkeen enää samaan työpaikkaan. Esimieheni ja koulun johto ovat tietoisia asiasta, mutta ongelma peitetään tiivisteillä eli ei se sitä poista. Myös työsuojeluvaltuutettu on saanut tänään sähköpostia asiasta.


    • sairas-sh

      Älä pilaa terveyttäsi ko työpäikassa. Toai ikävä tilanne, mutta asiat tärkeysjärjestykseen ja terveys edelle. Itse olen työpaikalla sairastunut ja nyt lääkkeiden kanssa tod. näk. loppuelämäni pärjäilen, terveyttäni en enää takaisin saa.

    • autssss

      Pääsee eläkkeelle aikaisemmin.

      • Minä vaan

        Toinen poskiontelotulehdus oli vajaa viikko sitten ja nyt jälleen kuumeessa. Oireita siitä huolimatta, että ollaan evakossa varsinaisista tiloista (sama rakennus, eri kerros).


      • koettu on
        Minä vaan kirjoitti:

        Toinen poskiontelotulehdus oli vajaa viikko sitten ja nyt jälleen kuumeessa. Oireita siitä huolimatta, että ollaan evakossa varsinaisista tiloista (sama rakennus, eri kerros).

        Ei pidä valittaa sisäilmaongelmasta tms. Sinut leimataan vain hankalaksi työntekijäksi. Aiheutat vain ongelmia ja loppujen lopuksi olet syyllinen huonoon työ ilmapiiriin. Pitää vaieta ja olla hiljaa.


    • Raijask

      Kannattaa mielestäni ottaa asia esille työpaikalla, ja ainakin kysellä onko muilla vastaavia oireita? (ehkä sitten asialle tehdäänkin jotain). Nykyaikana ilmanlaatua työpaikoilla pystytään parantamaan ja puhdistamaan tehokkaasti, suomalaisen Genanon Ilmanpuhdistimet poistavat ilmasta ihan pienhiukkasen kokoisia epäpuhtauksia ja homeitiöitäkin. Täältä löytyy tietoa ja neuvoja: http://genano.com/fi/kayttokohteet/sisailmaongelmat-tyopaikalla/

    • Voihelpottaa

      Oman vastustuskyvyn kohottaminen voi olla tässä hyvin merkittävä seikka. Toisaalta homealtistuksen välttäminen olisi aina ensisijaisen tärkeää.

      Lue minun kokemuksistani täällä: https://helpottaa.wordpress.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe