Masennus ja opiskelu

ongelmanaminä

Hei olen 18v jaksottain rankasti masentunut henkilö. tällä hetkellä on menossa juurikin semmoinen rankempi jakso. Koulunkäynnistä, nukkumisesta tai normaalista arjen pyörittämisestä ei tuli mitään. Ja vaikka apua saan psyk.polilta ei siitäkään tunnu olevan sen suurempaa apua muutakuin hetkellisesti. Lääkitys on mutta turha tuokin kun en ikinä muista ottaa niitä. Ja nuokin aiheuttavat aamutokkuraa joka ei tue yhtään opiskelua. Haluisinkin teiltä jotain vinkkejä miten saada motivaatiota lisää opiskeluun ja miten saan potkittua itseni takaisin raiteille. Opiskelen siis eläintenhoitajaksi enkä haluaisi tästäkään koulusta saada potkuja.

5

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IfeelU

      Itellä alkoi lukion ensimmäisenä vuonna keskivaikea masennus. Onnistuin jotenkin ihmeellisesti vääntämään itseni sellaiseen tilaan, että omistin koko elämäni koulunkäynnille. Sain hyviä arvosanoja ja opinnot antoivat mielekkyyttä elämään.

      Kolikon kääntöpuolena oli, että oireet palasivat kirjoitusten jälkeen, ja nyt yliopistossa en ole oikein päässyt takaisin tuohon opintoputkeen. varmaan lähinnä siksi että opiskelu on niin vapaata, ja aloitekykyni on sairauden takia huono

      mutta vinkkini sinulle:
      -koeta saada itsesi aamulla ylös ja kouluun
      -ota lääkkeet heti herättyäsi, tai muuna sopivana aikana, kuitenkin samaan aikaan päivittäin jotta rutinoituu (itse en mielelläni näitä söisi, mutta kyllä ne buustaa toimintakykyä sen verran että kannattaa)
      -pyri syömään monipuolisesti ja säännöllisesti
      -mene ajoissa nukkumaan

      tiedän, ettei se ole niin helppoa että rupeaa vaan, itsellä on päivittäin ongelmia noiden kanssa. mutta niitä jos pyrkii noudattamaan niin kyllä auttaa jaksamaan päivästä toiseen

      • ongelmanaminä

        tuota rutiinihommaa olenkin yrittänyt jo pariin otteeseen. tosin aika laihoin on mennyt kun tuo masennus iskee niin lujaa että pitää maata koko päivä ja yrittää saada noita oloja vaan jotenkin pois. mulla on myöskin paljjon ahdistusta ja sosiaalisten tilanteiden pelko diagnoosissa. haluaisin valmistua ja olen päättänyt valmistua mutta sitten kun mennään sinne pohjamutiin niin nopeasti unohtuu kaikki tulevaisuuden haaveet :I


      • tsemppiä!
        ongelmanaminä kirjoitti:

        tuota rutiinihommaa olenkin yrittänyt jo pariin otteeseen. tosin aika laihoin on mennyt kun tuo masennus iskee niin lujaa että pitää maata koko päivä ja yrittää saada noita oloja vaan jotenkin pois. mulla on myöskin paljjon ahdistusta ja sosiaalisten tilanteiden pelko diagnoosissa. haluaisin valmistua ja olen päättänyt valmistua mutta sitten kun mennään sinne pohjamutiin niin nopeasti unohtuu kaikki tulevaisuuden haaveet :I

        Mm niin, vaikea tilanne

        Otko puhunu tästä sen sun psykologin kanssa (sulla on säännölliset käynnit jos oikein ymmärsin?)? Se vois osata neuvoa? Minä en nyt osaa valitettavasti tämän kummemmin auttaa :/


    • ongelmanaminä

      muutin juuri uudelle paikkakunnalle (aimepi syvempi yli 3vuoden terapian jatkaminen kotipaikalla ei enää onnistunut koska matkaa on kuitenkin se lähemmäs 100km) ja uudelle psykologille on tosi vaikea puhua vaikka yritän kuinka avoin olla on minulla sellainen tiedostamaton pidättyväisyys tietyissä asioissa. joo en mä täältä kuitenkaan mitään 100% varmasti toimii kikkaa odottanutkaan mutta jos on hengenheimolaisia jotka ovat/ovat olleet samanlaisessa tilanteessa.

    • onsku3

      ongelmanaminä: Ootko käyny D-vitamiini testissä?ootko kokeillu yhdistelmä lääkitystä?että esim. kaks erilaista masennuslääkettä jotka toimii eri välittäjä aineisiin. Seronil ja Voxra sopii keskenään. Itse oon kärsiny masennuksesta ja auttanu parhaiten toi yhdistelmä lääkitys...siis mulla on paniikkihäiriö, keskivaikea masennus, ahdistusta ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Pari vuotta kesti ennen kuin sain tän yhdistelmä lääkityksen. Kokeiltu on jos jonkin moista yksittäistä masennuslääkettä mut ei vaan auttanu. Päivät ei tahtonu melki ollenkaa sujua ja olis vaan halunu nukkua yms. Nyt tuntuu noitten kahden lääkkeen toimivan hyvin yhdessä. Saanu elämänilon ja toimintakyvyn takas :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe