Narsistin uhrin epätoivo

Mitä kaikkea nars.

Mitä kaikkea narsistin uhri hautoo sisällään kun totuus alkaa paljastua? Itse muistan olleeni hyvin hyvin surullinen, murehtineeni ja olleeni jopa epätoivoinenkin. Hetken ajan kuvittelin varmasti maailman romahtavan, vaikka se olin minä itse, joka putosin kirjaimellisesti polvilleni. Huusin suoraa huutoa ja itkin... -No niin, nyt vuosien kuluttua ihmettelen enää, miksi.

Vieläkin tosiaan ahdistaa kirjoittaa tästä asiasta, ainakin vähän. Mutta etäisyyttä on jo paljon asiaan ja sitä kautta perspektiiviä on paljon.

Se oli surullista, että muistan ajatelleeni noina hetkinä, että en halua lähteä tulevaisuuteen ilman häntä, enkä tahdo alkaa mitenkään toipumaan yksin. Tilanne tuntui useistakin syistä kohtuuttomalta. -Ja edelleen, nyt ihmettelen vain enää, miksi.

5

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20ja6

Itse olin aivan rikki, itkin 24/7, halusin tappaa koko paska-äijän, surullinen, vihainen itselleni, jne. koko kirjo sisälläni oli.

• Anonyymi

Jep

• Tuohon kommenttiisi

""En seikoittaisi myöskään tätä tapausta narsismiin, joskin narsistien uhrit joutuvat ilmeisesti usein raivon valtaan,"

Tuohon komenttiisi liittyen, vastaan että myös narsistit joutuvat usein myös raivon valtaan ja julkinen nolaaminen, siitä aiheutunut häpeä saattaa laukaista tuon raivon, puhutaan häpeä romahduksesta ns. narsistisesta kollapsista...toisaalla jo mainitsinkin sanaparin, ennemmin kuolemakin kuin häpeä..." -Lainaus ketjusta: Narsisti törmäsi... Yltin kommentteja.

Liittyneekö narsistien oma tapa nimenomaan nolata/nollata uhrinsa kokonaan juuri omaan pelkoon nolatuksi tulemisesta. Olen noin ajatellut jotenkin, että yrittää todistaa jotain kauheilla teoillaan, joilla todellakin saa uhrin nolattua yltä päältä... Ja saa varmasti uhrin raivostumaan, sen verran hiottua toimintaa ainakin omalla narsisti-psykopaatillani.

"– Lähisuhde- ja perhesurmat ovat tavallaan suomalainen versio kunniamurhasta. Niiden taustalla on talousongelmia, mustasukkaisuutta ja ylitsepääsemätön häpeän tunne. Lisäksi taustalla voi olla sitä, että tekijä kokee puolisonsa omaisuudekseen ja ajattelee, että jos et ole minun kanssani, et ole kenenkään muunkaan kanssa"

Hyvin ymmärrettävää on, että kansanperinteillä on alkujuurensa. Kun asialle ei ole nimeä, se saattaa purkautua ennalta arvaamattomalla tavalla.

"Tuhannen taalan kysymys on sekin, miksi ihmiset eivät hae apua..."

Niin, voisiko olla, että rakkaus ja siihen liittyvä perheen perustaminen on sitä ihmistä omintaan, oma saavutus, oma osoitus omasta kypsyydestä, aikuisuudesta ja siitäkin, että on rakastamisen arvoinen ihminen... Korkein saavutus elämässä...

Avun hakeminen ei ehkä luonnistu tuossa kohtaa heti kaikilta. Tottakai pitäisi pystyä ajattelemaan, että kaikki ei mennyt putkeen ja että se oma hetkikin tulee vielä, vaikka se ei nyt kokonaan onnistunutkaan tässä. Kukapa sitä nyt ihan yksin elämässä pärjää muutenkaan. Ehkä kaikkien pitäisi jakaa enemmän kaikissa käänteissä.

Ps. Kärsin tosiaan hiukan keskustella siinä toisessa ketjussa, kun... Ei ole ihan eettisesti parhainta toimintaa nyt, minun mielestäni.

• nula

Hei Kailille, Olisi 44v mies ja narsistin uhri noin 10v turusta kysyisin onko rohkeita miehiä ystäväksi koska olen etsimässä narsistin uhri mies kaveriksi. Ottakaa yhteyttä [email protected] Voisimme puhua asiasta ja joskus vaikka kaffelle. Saat puh numeroni jos kiinnostaisi...

• Olin täysin rikki

Omassa tapauksessani helpotti suunnattomasti kaiken käsittelyä, kun oivalsin, että se tyyppi johon mun omat tunteeni kodistui olikin vain pelkkä roolihahmo ja tuon roolihahmon takana oleva ihminen puolestaan vain ventovieras näyttelijä, joka on esittänyt rooliaan vuodesta toiseen. Tällä systeemillä pystyin hyväksymään sen, että ne omat tunteeni kodistui tosiaan "hyvin vedettyyn rooliin", eikä suinkaan siellä roolin takana olevaan hirviöön.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe