Eli paljon on spekuloitu maidon yhteydestä akneen ja sen heikentävistä vaikutuksista siihen tarkoitettuun lääkitykseen. Olen liikkuva nuorimies ja iältäni 18 ja maitotuotteet kuuluvat luonnollisesti lautaselle. Eli pitääkö vain kylmästi lopettaa maito ja sinkki kokonaan lääkityksen ajaksi?
3kk Tetralysalia takana, otettu ohjeen mukaan aikasintaan kaksi tuntia ruoan jälkeen tai tuntia ennen. Alkoholia tulee juotua kerran viikossa maltilla. Muutokset naamalla olleet henk.koht aika mitättömiä ja kohta uusi aika ihotautilääkärille.
Heikentääkö maito lääkityksen tehoa merkittävästi ?
1
73
Vastaukset
- tyttö18
Hei!
Itse olen samanikäinen ja itsekin syönyt nyt n. kk tetralysalia ja olen melko tyytyväinen, mutta muita luettuanu oletan tehon loppuvan kun lopetan kuurin. Finnejä ei juurikaan enään naamalla ole, vaan pikemminkin arpia. Itse lopetin maidon juomisen n. 6 kk sitten juurikin tämän takia, että sen kerrotaan aiheuttavan finnejä. Sinkkiä ei kuulemma saa syödä ja täytyy lopettaa niiden syöminen.
Itse otan myös alkoholia kerran jos en kaksikin kertaa viikossa ja melkoisella määrällä, mutta lääkärini sanoi että vaikutusta ei ole. Hän myös sanoi tästä ruoka säännöstä, että ei se ole niin tarkkaa. (kävin siis yksityisellä akneen erikoistuneella ihotautilääkärillä)
Onko aknesi vaikea vai lievä? Oletko harkinnut roaa? Puhdistatko ihoasi mitenkään muulla tavalla? millä? onko ihosi epätasaisen tuntuinen pinnalta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418