Luokka hitsaajan palkka

MR X

olen just valmistumassa oleva Mag hitsaaja. Mulla on luokat pienaan ja V railoon. haluaisin nyt vaan tietää minkäinen mun alkku palkka olis jos mulla on vaan noita luokkia. Jos palkka on liian huono koska mulla on vaan liian vähän luokkia, mä meen yrittämään hitsaajan Ammattitutkinto.

20

18027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metallimies

      Olen ollut metallialan töissä 25 vuotta ja voin sanoa, ettei niillä luokilla ole pätkänkään merkitystä palkkaasi. Niillä voi olla merkitystä siihen, saatko työpaikkaa ollenkaan, mutta jos pääset töihin palkka määräytyy lähinnä sen mukaan, mikä on yleinen palkkataso kyseisellä työpaikalla.

    • hitsari

      mitä meet hitsailemaan. Eli jos siinä työssä vaaditaan luokat niin kyllä se vähän vaikuttaa palkkaan. Näin ainakin itsellä vaikutti. Mutta jos hitsaat jotain peräkärryjä, niissä ei paljon luokkia kysellä, joten ne eivät siinä tapauksessa palkkaankaan vaikuta.

      PS. Voiko pienaankin hitsata luokat??

      • Anonyymi

        Voipi tietenki…


    • Mooses

      Ainakin täällä firmassa. 4kk jälkeen voit saada jopa 8.5 euroa. Tervetuloa vaan.

      • MR X

        Toi kuulostaa hienolta. Missä on tää paikka missä oot töissä? Mä oon jatkamassa mun koulutusta mut mä yritän päästä jonnekin työharjoitteluun koska mulla ei ole mitään työkokemusta hitsaksesta. Jos tää paikka on lähellä espoota, voin vaikka tulla sinne näyttämään mitä osaan ja jos menee hyvin voitas ottaa semmoset 3 viiikon työharjoittelu, se olis ilmaista.


    • Reppumies

      Mullakin on toistakymmentä eri koetta putkille. Palkka kuitenkin auki 14€. Kyllä se palkka on montakertaa työpaikkakohtainen ja miten pystyt neuvottelemaan/sopimaan se kannattaa alussa saada sovittua mahdollisimman ylös jälkeenpäin hunompi muuttaa.

      • Mixa

        Suurimmalta osalta maksavat yli 10 euroo tunti.
        Mutta jos pääsee tulospalkkaukseen eli urakoihin käsiksi on taivas rajana. olen nähnyt yli 20 e túnti palkkalappuja.


      • Höpö höpö
        Mixa kirjoitti:

        Suurimmalta osalta maksavat yli 10 euroo tunti.
        Mutta jos pääsee tulospalkkaukseen eli urakoihin käsiksi on taivas rajana. olen nähnyt yli 20 e túnti palkkalappuja.

        Taitaa olla unissa nähty.


      • Reppumies
        Höpö höpö kirjoitti:

        Taitaa olla unissa nähty.

        Kyllähän ne on kaukaisia haavekuvia yli 20€ tuntipalkat tänäpäivänä


      • työnantaja
        Reppumies kirjoitti:

        Kyllähän ne on kaukaisia haavekuvia yli 20€ tuntipalkat tänäpäivänä

        putkimiespari eli hitsaaja ja asentaja tekivät Tornion tehtaalla kesällä 2,5kk pääosin urakalla,kirkkaitaputkilinjoja,dn 400-dn50.Ulosmaksu oli 14e ja urakkaa mitattaessa urakka antoi 26,77e pojille.Hyvin meni!Urakkahinnastona oli ns.PPTH-lista ja yksikköhinta 19e.Rohkeasti urakkaa ottamaan!


      • REPPUMIES
        työnantaja kirjoitti:

        putkimiespari eli hitsaaja ja asentaja tekivät Tornion tehtaalla kesällä 2,5kk pääosin urakalla,kirkkaitaputkilinjoja,dn 400-dn50.Ulosmaksu oli 14e ja urakkaa mitattaessa urakka antoi 26,77e pojille.Hyvin meni!Urakkahinnastona oli ns.PPTH-lista ja yksikköhinta 19e.Rohkeasti urakkaa ottamaan!

        Ei PPTH:lla tommosia palkkoja makseta eikä muillakaan firmoilla korkeintaan kerran ja sen jälkeen saa urakoissa hikoilla jos joku PÖLJÄ ottaa ulos noin paljon. Mutta niinhän ne on aina ollut joku heinäkenkä on hyvät hommat tullut pilaamaan. kokemusta on RREPPUHOMMISTA 30 vuotta myös PPTH:lta


      • oblomov
        työnantaja kirjoitti:

        putkimiespari eli hitsaaja ja asentaja tekivät Tornion tehtaalla kesällä 2,5kk pääosin urakalla,kirkkaitaputkilinjoja,dn 400-dn50.Ulosmaksu oli 14e ja urakkaa mitattaessa urakka antoi 26,77e pojille.Hyvin meni!Urakkahinnastona oli ns.PPTH-lista ja yksikköhinta 19e.Rohkeasti urakkaa ottamaan!

        Eipä ton pitusesta hommasta kannata paljon numeroa tehdä saadaan tietysti väitettyä ,että hyvät hankkeet on muka mahdollisia.


      • Oiva
        työnantaja kirjoitti:

        putkimiespari eli hitsaaja ja asentaja tekivät Tornion tehtaalla kesällä 2,5kk pääosin urakalla,kirkkaitaputkilinjoja,dn 400-dn50.Ulosmaksu oli 14e ja urakkaa mitattaessa urakka antoi 26,77e pojille.Hyvin meni!Urakkahinnastona oli ns.PPTH-lista ja yksikköhinta 19e.Rohkeasti urakkaa ottamaan!

        Joo tää on taas niitä juttuja helpompi löytää se graalinmalja kuin toi työpari.


      • Rappumies
        työnantaja kirjoitti:

        putkimiespari eli hitsaaja ja asentaja tekivät Tornion tehtaalla kesällä 2,5kk pääosin urakalla,kirkkaitaputkilinjoja,dn 400-dn50.Ulosmaksu oli 14e ja urakkaa mitattaessa urakka antoi 26,77e pojille.Hyvin meni!Urakkahinnastona oli ns.PPTH-lista ja yksikköhinta 19e.Rohkeasti urakkaa ottamaan!

        Missä hotellissa pojat asuivat,saivatko ulkomaan päivärahan,oliko liukuva työaika,oliko putket kannettu valmiiksi pyörityskoneelle,oliko 19euroo hepin hinta,oliko pojat kuinka läheistä sukua pikkupomolle kannattaa ensi kerralla kyllä kysyä jos löytys halvempia tekijöitä suoritustila uhkaa noilla ulosmaksuilla eikä riitä paloaikasuhteet jos käyttää sitä pepetin kirjaa.


      • tig-mies
        Reppumies kirjoitti:

        Kyllähän ne on kaukaisia haavekuvia yli 20€ tuntipalkat tänäpäivänä

        20 euroo pimeenä ei ole tällä hetkellä edes yläkanttiin vaan aika normaali maksatus esmes porauslautta remonteissa. Äläkä ala kitiseen että jää palkat aina saamatta! Se on riski joka on otettava jos haluaa saada pörssin kuntoon. PPTH.n liksoista olit kyllä oikeessa. Tällä hetkellä Pepen poikien KTA Karlstadin Storan työmaalla on 11-12 euron kieppeillä /tunti ja 55 sentin päätähuimaava piiska päälle!!


      • työnantaja
        Rappumies kirjoitti:

        Missä hotellissa pojat asuivat,saivatko ulkomaan päivärahan,oliko liukuva työaika,oliko putket kannettu valmiiksi pyörityskoneelle,oliko 19euroo hepin hinta,oliko pojat kuinka läheistä sukua pikkupomolle kannattaa ensi kerralla kyllä kysyä jos löytys halvempia tekijöitä suoritustila uhkaa noilla ulosmaksuilla eikä riitä paloaikasuhteet jos käyttää sitä pepetin kirjaa.

        Ei voinu osallistua keskusteluun,ku oon tuuskannu keskiruotsissa esivalmisteita yhellä pajalla(lainamiehiä ollaan ja pääsin nyt verkmestarin koneelle)Kyllä urakassa pärjää PPTH:n listalla joka on vm.1983.Tämähän on käytössä lähes kaikilla teollisuusputkifirmoilla mm.KPA,Kalse Team,Betamet putki ym.Yksikön hinta pitää olla 18-28e,riippuen palstasta.Elkää myykö itseänne halvalla!Kesällä urakoidessa hitsasin ja asensin myös itse.


      • olen putkari

        ja saan täällä eräässä korvessa jo hitusen alle 16e tunti plus ruokarahat.
        p.s enkä osaa hitsata ku kaasulla


      • Kurittaja
        tig-mies kirjoitti:

        20 euroo pimeenä ei ole tällä hetkellä edes yläkanttiin vaan aika normaali maksatus esmes porauslautta remonteissa. Äläkä ala kitiseen että jää palkat aina saamatta! Se on riski joka on otettava jos haluaa saada pörssin kuntoon. PPTH.n liksoista olit kyllä oikeessa. Tällä hetkellä Pepen poikien KTA Karlstadin Storan työmaalla on 11-12 euron kieppeillä /tunti ja 55 sentin päätähuimaava piiska päälle!!

        Aika homo saa olla et ei maksa palkkaa jos sovittu..


    • eki, oik.tiet.yo

      Luokkahitsaaja on yhdyssana. Ko. sanaa ei kirjoiteta erikseen. Ja palkasta sen verran, että se on noin kolmasosa minun palkasta.

    • H et H

      Jos haaveilet hitsariksi vaikka kattila / putkipuolelle opettele hitsaamaan myös peilin kautta ET pärjää muuten . Entinen kattilahitsari nykyinen LVI asentaja/hitsari nyk. palkka n.20-25e/h

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1368
    Aihe