Ongelma vm 01 e39 bemun automaatti-ilmastoinnissa. Ei pihaustakaan. Sulakkeet Ok. Säädöt ja namiskuukkelit toimii ok, mutta ilmaa ei tule mistään rööristä - ei edes ajaessa? Ei niinku yhtään.
Olen irroittanut etuvastuksen ja mittaillut sitä ohmimittarilla tuntuisi siellä vastusta olevan. Ei ole "palanut" poikki. Ohmit pyörii 800kohmin paikkeilla...? http://www.540i6.com/finalstagereplacement.html
Onkohan ite puhaltimen moottori mennyt paskaksi? Ongelma tuli aivan yks kaks... Oisko apuja kenelläkään mitä ruuvaan seuraavaksi.
Olen irroittanut etuvastuksen ja mittaillut sitä ohmimittarilla tuntuisi siellä vastusta olevan. Ei ole "palanut" poikki. Ohmit pyörii 800kohmin paikkeilla...? http://www.540i6.com/finalstagereplacement.html
Onkohan ite puhaltimen moottori mennyt paskaksi? Ongelma tuli aivan yks kaks... Oisko apuja kenelläkään mitä ruuvaan seuraavaksi.
Vastaukset 8
Vanhimmat
Ei taida sulla olla ihan sähkötekniikka hallussa.
Tuo ei ole mikään "lämppärin vastus". Se on puhallinmoottorin elektorninen säädin, täynnä elektroniikkaa jota ohjaillaan M-bus väylällä IHKA:lta. ja tuo em ei ole mikään linja-auto!
Kehotan tuolla tietotaidolla viemään heti Laakkoselle ennen kuin teet lisää vahinkoa.
Sori vaan terminologiani, mutta tällä foorumilla on sitä muutkin "puupäät" käyttänyt.
Insinöörin ei tartte vaivautua heti kyykyttämään noviiseja, vaan voisi ehkäpä avuliaasti mainita mistä vika voisi löytyä.
Toki laakkoselle mun rahat kelpaa... Ehkäpä se onkin juuri sinun työnantajasi :D
Ei ole, eikä tule. Jos vihje taas tarkoittaa, että Laakkosen hinnat on liian korkeita, niin sitten tuli ostettua väärä auto.
E39 ei todellakaan ole enää mikään paukkulankapeli, jota sopivasti koetinkynällä ja "releitä" kuulostelemalla/vaihtamalla korjaillaan.
Tämä menee melkein jo samaan kategoriaan, kun joku tuossa aikaisemmin kysyi mikä se "ASC-valo" on?
Harmittaa vaan, kun hienoa teknologiaa rikotaan kaikenmaailman piuhavirityksillä.
Ei täällä mitään rikota, sitäpaitsi se ei ole sulta pois vaikka mun auto PALAIS näitten virityksien takia.
Yritän vaan saada kommentteja mikä vois olla vikana, mutta tuntuupa olevan vaikeeta. Ilmeisesti tuo tuulettimen korjaus on jollain niin ylemmän tason raketti-insinöörien osaamisalueen tasolla, ettei hommaan maallikoiden kannata edes ryhtyä?
Kyllä se on. Minulle tulee paha mieli.
Asiaan: vika hyvin todennäköisesti on tuossa tuulettimen ohjausyksikössä, mutta se selviää vain kytkemällä auto bemarin testeriin. Joka siis löytyy vain merkkihuollosta.
PS lähes kaikki muutkin (siis sähköihin liittyvät) korjaukset vaativat käynnin merkkihuollossa.
Kiitoksia vastauksesta. Olet oikeassa, että homma hoituu parhaiten alan liikkeessä ja vika korjataan vaihtamalla nimenomaan tuo viallinen osa. Näin etenen asiassa, kun osia ei kannata itse vain kokeilun huvin vuoksi vaihdella.
Niin ja lisäyksenä tuohon vikaan vielä. Puhallin ei toimi. Paikoillaan autoon ei tule ilmaa. Autolla ajaessa ilmaa tulee pikkasen. Mitä kovempaa sitä enemmän - myös lämmintä. Kahessa sadassa tuulee jo niin, että saa ikkunoista höyryt pois:D
ei tartte vittuilla
Huutista joka tuutista mielikuvalle, kun Jeesuksen vanha auto käy palaneen sulakkeen takia merkkihuollossa.