Metsurin tuntiveloitus

helsinkiläinen

Missä hinnoissa noin suunnilleen metsurin palkat ovat Keski-Suomessa ? Vai tekevätkö urakalla. Olisi kaadettava koivuja 3 hehtaarin aluelta n. 100 kpl.

13

6238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyörii

      Alle 80 alv / tunti

      • Näin meillä

        Tosiaan alle


    • Reservuaari-Indexi

      Ihan perusistutus n. 9 €/h, ns. peruskoulupohjalta.

      Vähän vaativampi raivaus tms. 10 €/h.

      Jos nuo sata koivua on normaalikokoisia (ts. ei mitään halkaisijaltaan metri rinnankorkeudelta), niin tuntipalkka voisi olla luokkaa 12 €/h. Silloin ei jää harmittamaan kumpaakaan, ei työntekijää eikä maksajaa.

      Sivulta 13 alkaa tuossa työehtosopimuksessa olemaan palkkoja:

      http://www.finlex.fi/data/tes/stes4886-TT51Metsa1312.pdf

    • sahakorvaus

      Onko nämä 9-10 euron tuntipalkat bruttopalkkoja ? Tuskin kovin houkuttelee metsään jos vielä 30% veroja viedään ?

      Kuulosta hullulle tuo palkka raskaasta ja vaarrallisesta työstä jossa keliolosuhteetkin voi olla rankat !!!

      Entä mikä on nykyisin sahakorvaus tunnille ?

      • Reservuaari-Indexi

        Sivulla 16 alkaen on siitä sahakorvauksesta, 25-30% väliin se asettuu.

        Tällä kertaa aloittaja tiedusteli palkkoja. Voisihan olla esim. niin, kuten minulla on tapana, että metsuri työskentelee "talon varusteilal" ts. sahat, bensat ym. tulee työnantajalta.

        Jos ei erikseen jostain erityissyystä haluta poiketa, niin Suomessa palkka tarkoittaa aina bruttopalkkaa. Niin tuossakin TES:ssa. Näin se lienee ollut viimeisen 100 vuotta Suomessa tapana ilmoittaa.

        Aloitukseen ekana vastannella siis sattui pieni vurhe tuossa arviossaan. Ei 80/h, vaan jähempänä 80/päivä. No, olihan se arvio kuitenkin sinne päin....

        80€ /päivä tekee kuukausiansionksi sen 1 600 €. Sitä luokkaa se on apuhoitajilla, kirjastoapulaisille, urheilukenttien avustavilla työntekijöillä, kouluavustajilla jne Ei siinä kai sen ihmeellisempää. Se, että metsurin työ on fyysisesti raskasta on totta.


      • näin meill
        Reservuaari-Indexi kirjoitti:

        Sivulla 16 alkaen on siitä sahakorvauksesta, 25-30% väliin se asettuu.

        Tällä kertaa aloittaja tiedusteli palkkoja. Voisihan olla esim. niin, kuten minulla on tapana, että metsuri työskentelee "talon varusteilal" ts. sahat, bensat ym. tulee työnantajalta.

        Jos ei erikseen jostain erityissyystä haluta poiketa, niin Suomessa palkka tarkoittaa aina bruttopalkkaa. Niin tuossakin TES:ssa. Näin se lienee ollut viimeisen 100 vuotta Suomessa tapana ilmoittaa.

        Aloitukseen ekana vastannella siis sattui pieni vurhe tuossa arviossaan. Ei 80/h, vaan jähempänä 80/päivä. No, olihan se arvio kuitenkin sinne päin....

        80€ /päivä tekee kuukausiansionksi sen 1 600 €. Sitä luokkaa se on apuhoitajilla, kirjastoapulaisille, urheilukenttien avustavilla työntekijöillä, kouluavustajilla jne Ei siinä kai sen ihmeellisempää. Se, että metsurin työ on fyysisesti raskasta on totta.

        Ihan uteliaisuudesta, maksatko myös työnantaja maksut / vakuutuksen??

        tavallaanhan tuo on työ suhde eli noin 10 e / tunti päälle tulee viellä monta euroa?

        mutta provona sen 80 heitinkin, itse teen 10/ kiinto noh, veroja ei siinä tunneta.


      • Reservuaari-Indexi kirjoitti:

        Sivulla 16 alkaen on siitä sahakorvauksesta, 25-30% väliin se asettuu.

        Tällä kertaa aloittaja tiedusteli palkkoja. Voisihan olla esim. niin, kuten minulla on tapana, että metsuri työskentelee "talon varusteilal" ts. sahat, bensat ym. tulee työnantajalta.

        Jos ei erikseen jostain erityissyystä haluta poiketa, niin Suomessa palkka tarkoittaa aina bruttopalkkaa. Niin tuossakin TES:ssa. Näin se lienee ollut viimeisen 100 vuotta Suomessa tapana ilmoittaa.

        Aloitukseen ekana vastannella siis sattui pieni vurhe tuossa arviossaan. Ei 80/h, vaan jähempänä 80/päivä. No, olihan se arvio kuitenkin sinne päin....

        80€ /päivä tekee kuukausiansionksi sen 1 600 €. Sitä luokkaa se on apuhoitajilla, kirjastoapulaisille, urheilukenttien avustavilla työntekijöillä, kouluavustajilla jne Ei siinä kai sen ihmeellisempää. Se, että metsurin työ on fyysisesti raskasta on totta.

        Tuntiveloitus jotain 35-50e/tunti alv, toimijasta ja paikkakunnasta riippuen, tuolle väliile se sattuu.


    • vois tehdä w

      missä päin?

    • helsinkiläinen

      Metsässä.

    • Lopettakaa jo...

      12,000.00 EUR/tunti, on muuten kallista... Kyllä ennemmin maksan rehellisen 80.00EUR/tunti työnteosta kuin eurokusettajan 12,000.00EUR... Että repikää siitä...

      • ken tekee tai ei

        Palkka yleensä on tekijän ja teettäjän neuvottelun tulos.


    • Haapa123

      Juuri teetätin tontilla karsintahakkuut. Työ 6,5 euro/h, sisältää alv ja konelisä 3,5 euro.
      Nyt on Suomessakin yrittäjälaskutus kunnossa.

      • oikeenasiantuntija

        karsinta hakkuun, voi vittu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe