Mistä töitä KTM:lle

Työnhaku sucks!!

Kesällä valmistuin KTM:si, ja siitä asti pientä casea lukuunottamatta olen ollut työttömä.

Työnsaanti näyttää lähes mahdottomalta ilman viiden vuoden työkokemusta ja suhteita Jkl:n pohjoispuolelta. Vinkkejä työnsaantiin!

7

3109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etelään

Paras (ja ehkä ainoa toimiva) vinkki on muuttaa etelään. Täällä on vastavalmistuneille maistereille edelleen töitä, toisin kuin olen ymmärtänyt pohjoisen tilanteesta.
      Ja jos pohjoiseen haluaa jostain syystä joskus takaisin, kyllä sieltäkin kuten totesit, saa töitä kun kokemusta on karttunut.

• Eteläläinen

Oon FM/BBA, eikä täällä etelässäkään tahdo olla töitä. Pätkätöitä teen koko ajan, vaikka olen tosi pätevä! Tietysti 1500 e bruttopalkalla sais töitä, mutta eipä paljon huvita kun oon kouluttanut itseäni niin pitkälle.

• kyselevä
        Eteläläinen kirjoitti:

Oon FM/BBA, eikä täällä etelässäkään tahdo olla töitä. Pätkätöitä teen koko ajan, vaikka olen tosi pätevä! Tietysti 1500 e bruttopalkalla sais töitä, mutta eipä paljon huvita kun oon kouluttanut itseäni niin pitkälle.

Sopiiko kysyä miten on työkokemuksen laita?

• Ei runsaasti
        kyselevä kirjoitti:

Sopiiko kysyä miten on työkokemuksen laita?

Työkokemukseni rajoittuu epämääräisiin kesätöihin, mikä varmasti osasyy työttömyyteeni.

• Sini
        Eteläläinen kirjoitti:

Kuules nyt. Jos on töitä tarjolla, vaikkakin liian pienellä palkalla, on se aina parempi kun työttömyys, joka huonontaa mahkujasi koko ajan. Tekemällä mainitsemaasi huonopalkkaista työtä (mikäli se jotenkin liittyy omaan alaasi), saat työkokemusta ja uudet ovet auki sen kautta. Aina se ei mene niin että pelkällä huippukoulutuksella pääsee hyville liksoille. Työkokemus on se ratkaiseva juttu, samoin suhteet ja sattumat.

• Sinille
        Sini kirjoitti:

Kuules nyt. Jos on töitä tarjolla, vaikkakin liian pienellä palkalla, on se aina parempi kun työttömyys, joka huonontaa mahkujasi koko ajan. Tekemällä mainitsemaasi huonopalkkaista työtä (mikäli se jotenkin liittyy omaan alaasi), saat työkokemusta ja uudet ovet auki sen kautta. Aina se ei mene niin että pelkällä huippukoulutuksella pääsee hyville liksoille. Työkokemus on se ratkaiseva juttu, samoin suhteet ja sattumat.

Työnantajat valitsevat esimerkiksi assistentin paikkoihin merkonomeja tai tradenomeja. Ottaisin kyllä mielelläni vastaan assistentin työn, mutta työantajien näkökulmasta ktm on ilmeisesti niihin tehtäviin ylikouluttautunut. Töitä olen hakenut taloushallinnon assistentista johtajaan (haastattelussa).

• Peki

Morjens!

Kyllä täällä Keski-Suomessakin ekonomeille hommia on, mutta kuten on ennekin todettu, hyvin sisäpiireissä ne paikat ilmoitellaan aika lailla.

Kannattaa ängetä alkuun itsensä kaikkiin konsulttibyroihin (manpower, adecco, eilakaisla, pdpersonnel) ja käydä ihan vaan vaikka kahvilla juttelemassa. Heillä on kyllä tietoja ja apuja.

Itse valmistuin 2002 kesällä ja heti pääsin töihin vähittäiskauppaan ylemmän toimihenkilötason hommiin esimieheksi n. 30 hengelle keskimäärin. Jatkoa nykyisestä asiantuntijatason tehtävästä tämän vuoden alusta.

Minun mielestä itsellä ekaan duuniin oli avainsana opiskeluajan tehtävä, ja kun osasin esittää niin hienosti aikaansaannoksiani siellä. Loppupeleissä olen sitä mieltä, että jos on joku kokemus mihin tarrata ja osaat sitä markkinoida, ovet kyllä aukeaa.

Nykytyössä pääsen käsiksi Keski-Suomen yrityksiin mukavasti yhteistyön parissa ja näen hyvänä mahdollisuutena hypätä joku päivä johonkin näistä firmoista, tosin tämä nykyinen "projekti" on vielä kesken, mutta aika näyttää.

Tarkoitan tässä vaan sanoa, että jaksa yrittää ja kun kerran pääset töihin, niin täällä on pienet piirit ja verkostot joiden avulla kyllä etenet.
      Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe