jos et vastaa, saat karenssin !
näin sano te keskuksesta oleva virkailija tampereella
siis minun täytyy kytätä preapeid puhelinta koska se virkailija soittaa !
minä en yleensä pidä mukana pihalla puhelinta !
järkyttävää !
jos et vastaa, saat karenssin !
37
2330
Vastaukset
- Ei puhelinta
Mitä jos ottaa puhelimen pois ja laittaa tietoihin ettei ole puhelinta?
Ei Suomessa ole mikään pakko olla puhelinta!
Ja vaikka olisi puhelin ei sitä tarvitse ilmoittaa kenellekään!
Sitten ne voi ottaa yhteyttä sähköpostilla- öööhhh
miten ne voi ottaa yhteyttä sähköpostilla jos ei ole sähköpostia?
- Netin kautta kaikki
öööhhh kirjoitti:
No miksei olis sähköpostia?
Kivempihan se on sitä kautta niihin ottaa yhteyttä kun puhelimitse?
Nehän palkas sinne uuteen TYPppiin ensvuodeks monta nettikameran kautta yhteyttä ottavaa uutta sossun ämmääkin. - insinööri
öööhhh kirjoitti:
Itse poistin sekä puhelnnumeron että sähköpostiosoitteen kelan ja työvoimatoimiston tiedoistani.
Jos on jotain asia, niin lähettäköön kierjeen postitse.
Ja sähköpostiin ei ole luottamista, viestit ei aina edes tule perille tai voivat joutua roskapostifiltereihin. Joten en ikinä, mitään tärkeätä ja virallista aio tehdä sähköpostin välityksellä. - toineninsinööri
Minäkin olen päätynyt samaan ratkaisuun.
- älkää liioitelko
No eipä tullu karenssia kun työkkärist soittivat ja en vastannu työajalla (viimene työpäivä). Soitin takas vapaa-ajallani ja ihan hoitu asia, ei väläytelty karenssin mahollisuuttakaan
- Osa 1
Kalevan uutinen: Karenssi uhkaa, jos työtön ei vastaa soittopyyntöön!
Työnhakijoita uhkaa parin viikon korvaukseton karenssiaika, jos asiakas ei ole Työ- ja elinkeinotoimiston tavoitettavissa ennalta ilmoitettuna päivänä.
Työttömän pitää vastata te-keskuksen yhteydenottoon viipymättä.
"TE-toimistossa asioidessani työnhakuni merkittiin TOISTAISEKSI voimassaolevaksi ilman mitään päivämäärää. Sanottiin, että he soittavat kesäkuussa. Kännykkä kulki mukana koko kesäkuun. Soittoa ei tullut. Heinäkuussa sieltä oli kerran yritetty soittaa, mutta kännykkä ei juuri silloin sattunut olemaan mukana. Ei mennyt kauaa, kun posti toi jo ilmoituksen, ettei soittopäivästä lähtien ole oikeutta työttömyysetuuteen."
Postin kulkemista ei ole vielä onneksi lakkautettu. Työvoimavirkailija voi laittaa kirjeen postiin ja ilmoittaa asiansa, tarjota työtä, aikaa tms. Aika kohtuuton vaatimus että puhelimeen vastattaisiin joka hetki. Itse en nykyisin vastaa tuntemattomiin numeroihin, koska siellä on aina joku "kellokauppias", vaikka mainos ym. esto on.
Eikähän kaikilla työttömillä ole liittymää, miten vastaat.
Pitääkö nyt alkaa vastata jokaiseen numeroon vaikka olisi saunassa, vessassa, bussissa, ajamassa autoa vai onko nämä toimet kielletty sovittuna päivänä. Entä jos on hätätilanne ja joku on kuolemassa. Tollojen tollot taas liikenteessä, eikä perusoikeuksistakaan välitetä. Niin kuin TE-keskus yleensä välittäisi työpaikkoja.
Maksaakohan valtio puhelinkulut?
Minulle tuli ilmoitus, että otamme yhteyttä suunnilleen silloin. No, soittivathan ne kolmisen viikkoa tämän jälkeen. Onneksi oli puhelin hollilla. Ok järjestelmä, jos soittaisivat varmasti edes tiettynä päivänä. Näin ei kuitenkaan ole ja siksi heidän pitäisi soittaa ainakin kolmena eri päivänä ennen kuin voivat karenssia napsauttaa.
Millähän perusteella viedään työttömyysturva jos virkailijalla ei ole työttömän puhelinnumeroa mihin soittaa, ja kun työttömällä ei ole puhelinta. Karenssia ei kaiketi voi antaa siitä, että ei omista puhelinta missä ei ole puhelinnumeroakaan.
Kaikkihan on nyt siirtynyt nettiin. Nuoret ei aina vastaile puhelimiin, eikä vahemmatkaan tuntemattomiin numeroihin, ties mitä huijausnumeroita. Mihinkään tuntemattomaan numeroon ei ole pakko vastata.
Ilmottauduin työttömäksi jo kolme viikkoa sitten. TE-toimistosta aikoivat ottaa kahden viikon sisällä yhteyttä, vaan eipä oo mittään kuulunut! TE-toimiostolaisen mielen mukaanko aikovat joskus soittaa ja minunko pitää päivystää puhelimen vieressä? Sain sen liikuntakortin, mutta voinko mennä esim. uimaan tai kuntosalille, kun pitää puhelimen päässä olla. Ei minun puhelin ainakaan vettä kestä. Myös työttömällä voi olla käyntiä semmoisissa paikoissa, jossa puhelin ei saa tai voi olla päällä.
Soittaisivat sitten edes itse sovittuna päivänä!! Sopimuksen pitää olla molemmin puolinen, eli jos työttömältä vaaditaan puhelimeen vastaamista, niin työkkäriltä vaaditaan soittamista sovittuna päivänä. Muuten sopimus raukeaa, eikä työttömän tarvitse enää kytätä puhelinta. Näin olisi reilua. Pitäisi olla sovittuna virkalija joka soittaa, ja jos ei soita niin alennetaan palkkaa tai lomautetaan. Uhkailu molemmin puolisesti.
Jos TE-keskus antaa päivämäärän, niin se koskee myös heitä. Ei voida olettaa että työttömän on roikuttava ns. löysässä hirressä ja pelättävä 27/7, onko taas jokin järjestelmän osa tehnyt virheen ja työttömälle napsahtaa karenssi. Jonka oikomiseen menee useitakin viikkoja.- Olin PASKALLA
Työkkäri voisi valmistuttaa asiakkailleen sellaisen puhelimen johon soittaa vain työkkäri. Suomi kun on täyholhousysteiskunta, niin pakotteeseen työkkärin on esitettävä oma pakote., esim teettää 10 euron kapula, jolla et voi soittaa, muta vain työkkäri voi soittaa sinulle. Toki, kapula on vain kansalaisille, ei herroille.
Mulla oli ennen työsuhde kännykkä. Nyt varmaan pitäs saada työttömyyssyhde kännykkä :D
Tuskin on perustuslain mukaista pakottaa ketään yksityishenkilöä omistamaan puhelin ja puhelinliittymä. Jos sellainen tulee henkilöllä olla työn takia, on se sitten hänelle tarjottava.
Kuvallisen yhteyden vaatiminen on vielä utopistisempaa, sehän edellyttää jo nettiliittymää ja ominaisuuksilla varustettua tietokonetta ja viranomaisen käyttämän viestintäohjelman asentamisen ja käytön osaamista.
Tuleeko jatkossa siis pakolliseksi omistaa puhelin? Toistaiseksi on ollut vapaaehtoista ilmoittaa puhelinnumeronsa TE-toimistoon. Viestintä viranomaisten kanssa on hyvä pitää kirjallisena, jotta todisteet löytyvät myöhemmin niitä kysyttäessä.
Nykyisellään TE-toimisto ei ota yhteyttä puhelimitse sovittuun päivämäärään mennessä, mutta lähettää kyllä automaattisesti lausunnon kelalle, että työttömyyskorvaus on toistaiseksi katkolla.
Minulle kävi niin, että odotin te-toimiston soittoa sovittuna päivänä, vaan soittoapa ei kuulunutkaan! Kävin netissä te-toimiston sivuilla katsomassa tietojani ja sinne oli merkitty seuraava yhteydenottopäivä puolen vuoden päähän. Eli virkailija ei vissiin sitten halunnut soittaa ja kysyä tilannettani vaan pitää minua varpaillani? Outoa
Minäkin istuin puhelin kädessä koko ilmoitetun soittopäivän kesäkuussa, ei tullut puhelua ei viestiäkään, ettemme juuri nyt voi soittaa. Te-keskuksen sivulle vain tuli parinpäivän kuluttua uusi soittopäivä 6kk päähän.
Odottelin kuumeisesti koko päivän puhelimen vierellä, että rva joutaisi soittamaan - eikä puhelua tullut. Seuraavana päivänä kuitenkin itse soitin työkkäriin jossa iloinen naisääni totesi virkailijan olevan LOMALLA, ja näin ollen ei "hih hih" soitellut. Ja kappas, ihanat tekniikkamaailma oli katkaissut sitten työnhakuni. Pari päivää myöhemmin asian vasta huomasin, ja soittorumba paljasti ettei kukaan voi tehdä mitään, kun virkailija on lomalla eikä muut voi asiaa kommentoida. Ja tunteja, kalliita tunteja joita itse soittelin vastauksia etsien.
Te-toimisto on jälleen aloittanut työttömien vähentämisen Suomessa, kuten aikoinaan 90-luvun lamassa. Kun ihminen järjestetään karenssiin tavalla tai toisella, saa virkailija sulan hattuunsa kun laskee työttömyyslukua Suomessa.
Työttömyysluku lasketaan siten, että monelleko maksetaan työttömyyskorvausta. Karenssilaiset siirtyvät piilotyöttömien laajaan joukkoon ja kunnan sosiaalitoimen eläteiksi.
Kuin on, jos työtön on kakki reissulla wc.ään, ja puhelin pärähtää. Pitääkö olla puhelin tai läppäri mukana wc:ssä. Jos ja kun soitto tulee, voi viipymättä :p :D - ei puhelinta
Olin PASKALLA kirjoitti:
Työkkäri voisi valmistuttaa asiakkailleen sellaisen puhelimen johon soittaa vain työkkäri. Suomi kun on täyholhousysteiskunta, niin pakotteeseen työkkärin on esitettävä oma pakote., esim teettää 10 euron kapula, jolla et voi soittaa, muta vain työkkäri voi soittaa sinulle. Toki, kapula on vain kansalaisille, ei herroille.
Mulla oli ennen työsuhde kännykkä. Nyt varmaan pitäs saada työttömyyssyhde kännykkä :D
Tuskin on perustuslain mukaista pakottaa ketään yksityishenkilöä omistamaan puhelin ja puhelinliittymä. Jos sellainen tulee henkilöllä olla työn takia, on se sitten hänelle tarjottava.
Kuvallisen yhteyden vaatiminen on vielä utopistisempaa, sehän edellyttää jo nettiliittymää ja ominaisuuksilla varustettua tietokonetta ja viranomaisen käyttämän viestintäohjelman asentamisen ja käytön osaamista.
Tuleeko jatkossa siis pakolliseksi omistaa puhelin? Toistaiseksi on ollut vapaaehtoista ilmoittaa puhelinnumeronsa TE-toimistoon. Viestintä viranomaisten kanssa on hyvä pitää kirjallisena, jotta todisteet löytyvät myöhemmin niitä kysyttäessä.
Nykyisellään TE-toimisto ei ota yhteyttä puhelimitse sovittuun päivämäärään mennessä, mutta lähettää kyllä automaattisesti lausunnon kelalle, että työttömyyskorvaus on toistaiseksi katkolla.
Minulle kävi niin, että odotin te-toimiston soittoa sovittuna päivänä, vaan soittoapa ei kuulunutkaan! Kävin netissä te-toimiston sivuilla katsomassa tietojani ja sinne oli merkitty seuraava yhteydenottopäivä puolen vuoden päähän. Eli virkailija ei vissiin sitten halunnut soittaa ja kysyä tilannettani vaan pitää minua varpaillani? Outoa
Minäkin istuin puhelin kädessä koko ilmoitetun soittopäivän kesäkuussa, ei tullut puhelua ei viestiäkään, ettemme juuri nyt voi soittaa. Te-keskuksen sivulle vain tuli parinpäivän kuluttua uusi soittopäivä 6kk päähän.
Odottelin kuumeisesti koko päivän puhelimen vierellä, että rva joutaisi soittamaan - eikä puhelua tullut. Seuraavana päivänä kuitenkin itse soitin työkkäriin jossa iloinen naisääni totesi virkailijan olevan LOMALLA, ja näin ollen ei "hih hih" soitellut. Ja kappas, ihanat tekniikkamaailma oli katkaissut sitten työnhakuni. Pari päivää myöhemmin asian vasta huomasin, ja soittorumba paljasti ettei kukaan voi tehdä mitään, kun virkailija on lomalla eikä muut voi asiaa kommentoida. Ja tunteja, kalliita tunteja joita itse soittelin vastauksia etsien.
Te-toimisto on jälleen aloittanut työttömien vähentämisen Suomessa, kuten aikoinaan 90-luvun lamassa. Kun ihminen järjestetään karenssiin tavalla tai toisella, saa virkailija sulan hattuunsa kun laskee työttömyyslukua Suomessa.
Työttömyysluku lasketaan siten, että monelleko maksetaan työttömyyskorvausta. Karenssilaiset siirtyvät piilotyöttömien laajaan joukkoon ja kunnan sosiaalitoimen eläteiksi.
Kuin on, jos työtön on kakki reissulla wc.ään, ja puhelin pärähtää. Pitääkö olla puhelin tai läppäri mukana wc:ssä. Jos ja kun soitto tulee, voi viipymättä :p :DNiin kauan kuin sossu ei maksa puhelinta, puhelinlaskua tai nettiä. Minulla ei tule ikinä olemaan "virallisesti" puhelinta!
Jos puhelin olisi pakollinen, niin sossu maksaisi sen. Mutta koska ei maksa, niin kela, työvoimatoimisto, jne.. voivat lähettää kirjeen.
- ihmettelijä
Itselläni on kyllä jatkunut tuet siis toimeentulotuki vaikka kiusalla työvoima saikin se ns. "ikuisuuskarenssin" aikaan osa- aikatyötarjoamisella. Ja sitten näitä uusille urille kursseja nyt tullut vissiin 4 kertaa joka kuukausi elokuusta lähtien, että haloo?!?
Jos ihminen on kerran ilmoittanut että ei aijo kyseiselle kurssille koskaan osallistua ja työssäoloehto on jo saatu jo päälle niin mitä järkeä on kyseistä kurssia enää ihmisellä tarjota?
Saako työvoimavirkailijat oikeasti jotain provikkaa joka tarjoiksista työttömälle, keinolla millä hyvänsä????!- KARENSSIA KAIKILLE
No siksi että ne voi sossussa vähentää sulta sen -40%
Eli että joko meet niitten pellekursseille tai kuntouttavaan
tai koitat elää 280 e/kk.
Eihän kukaan eduskunnassa tai hallituksessa tai työkkärissä tai Kelassa tai sossussa kuvittele että joku oikeesti pääsis kunnon palkkatöihin, sen takia että on menny pussittaan pas.kaa orjatyopajoille ilmaseks.
Eikä tarkoitus olekkaan mikään muu kuin vähentää valtion kuluja eli ne tahallaan tarjoo sulle jotain pas.kajuttuja jotta nimenomaan kieltäytyisit niistä, jotta ne voi hyvällä omalla tunnolla sanoo ettei se haluu tehä töitä ja siltä voidaan katkaista lähes kaikki tuet.
Lakimuutokset ja niiden tulkintojen tiukentaminen on tehty juuri siksi että työkkärit pommittais kaikkia tollasilla jutuilla jottei valtion tarvi maksaa kellekkään mitään.
Miettikää kuinka paljon säästetään kun PUOLI MILJOONAA työtöntä saa KARENSSIA ja joutuu tuleen toimeen 280 e/kk!?!
- VastaaLEHTIMYYJILLE?
> Mieheni jäi työttömäksi, kun työnantaja irtisanoi hänet tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Hän asioi TE-toimistossa, josta sanottiin että he lähettävät
aina ensin kirjallisesti tiedon työpaikoista joihin työnhakijan tulee hakea.
Näin kävikin 2 työpaikkailmoituksen suhteen, kunnes TE-toimiston käytäntö muuttui eikä miehelleni ilmoitettu mitään ennakolta seuraavasta työpaikasta.
Hänelle soitti työnantaja ilman TE-toimiston ennakkoilmoitusta, vaikka TE-toimistosta oli sanottu että he ilmoittavat kirjallisesti ensin ja TE-toimiston sivuilla lukee samoin.
Tällä kertaa käytäntö oli toinen ja mieheni ei tiennyt ennalta asiasta ja luuli soittajaa lehtimyyjäksi, koska soittaja kertoi puhelimessa firman tuotteista.
Soittaja ei maininnut, että oli saanut mieheni yhteystiedot TE-toimiston kautta.
Mieheni sanoi, ettei ole kiinnostunut kyseisen firman tuotteista ja puhelu
päättyi.
TE-toimisto pyysi selvitystä, miksi mieheni oli kieltäytynyt töistä.
Mieheni oli ensin yhteydessä firmaan, josta puhelu oli tullut.
Valitettavasti paikka oli täytetty ja firman edustaja kertoi, että 5 muuta henkilöä
joille hän oli soittanut olivat sanoneet etteivät ole kiinnostuneita kyseisen firman
tuotteista.
Mieheni teki selvityksen TE-toimistolle, jossa kertoi että kyseessä on väärinkäsitys ja hän pahoittelee tapahtunutta. Hän pyysi että hänelle selvitettäisiin TE-toimiston käytänteet. Vastaus tuli ja siinä sanottin,
että kyseessä ei ollut väärinkäsitys. Mieheni oli kieltäytynyt työnantajan mukaan
työstä. Karenssia 2 kk, eikä hän saanut vastausta kysymykseen, mitkä ovat
TE-toimiston käytänteet?
Mieheni ei irtisanoutunut itse aikaisemmasta työstään, vaan hänet irtisanottiin. Hän on hakenut töitä sen jälkeen
aktiivisesti ja tekee niin jatkossakin. On uskomatonta, että TE-toimisto
ei kuuntele työnhakijaa eikä vastaa kun työnhakija kysyy asiallisesti käytänteistä.
Olkaa tarkkana kun teille työnhakijat tulee puheluita ja ennen kaikkea vastatkaa
joka ikiseen puheluun! <
Ai jaa eli että nykyään täytyy vastata "puhelinmyyjillekin"?!
Sairaaks on toi karenssitehtailu menny!
Kierot työkkärinämmät kusettaa työttömiä- ööveriksmeni
Hih,
olipa hyvin kehitelty juttu :)
Eikö työ- ja elinkeinotoimistosta soiteta yleensä numeroista, joiden alkuperän vastaanottaja voi päätellä? Eipä taida kyseinen laitos esimerkiksi matkapuhelimia käyttää.
Itse olen kohtuuhyvin pystynyt tunnistamaan työkkärin soitot etä-kauppa-Lopoilta tuleviksi epäilemieni yhteydenottoyritysten joukosta. Pienoinen pelko asuu silti mielessäni: entäpä JOS nämä keskustelupalstoilla maalaillut kauhukuvat toteutuvat minun maailmassani.
Tässä ketjussa oli juttu, josta ymmärsin, ettei karenssiin joutunut puhelun aikana edes mieltänyt yhteydenottoa työtarjoukseksi vaan myyntiponnisteluksi. Miten usein näin voi tapahtua? Ja mitä puhelinmyyjäksi luultu värvääjä saa siitä, että hän hankaloittaa epäselvästi esitetyn tarjouksen torjuneen ihmisen elämää? Työtön itse ei kai voi asialle mitään, jos hän on sallinut hakutietoihinsa maininnan myyntityöstä...?
Tällaisten väärinkäsitysten takia itse toimin mieluiten tekstiviestein. Niitä vain ei kai vain voi lankapuhelimeen nykyäänkäänm lähettää. (En ole kokeillut.)- kirjettä odottaen
"Eikö työ- ja elinkeinotoimistosta soiteta yleensä numeroista, joiden alkuperän vastaanottaja voi päätellä? "
Uudenmaan TE-Toimistoissa on palvelut uudistuneet ja väitttävät, että "Olemme sinuun tarvittaessa yhteydessä puhelimitse 0295-alkuisista numeroista tai kirjeitse".
Että täällä työkkäristä tulevat puhelut tunnistaa, mutta jos jokin helppo-heikki soittelee tyhjää tarjotakseen, ei passsaa kaikkiin puheluihin vastata.
Niin ja jos olet yhteydessä työkkäriin jollakin lomakeella tai sähköpostilla, niin lomakkeesta välittyvät tiedot omiin tietoihisi, ja yhdellä omalla sivullani sitten väitettiin, että "Asiakas on päivittänyt perustietojaan verkon kautta". No enpä ollut päivittänyt perustietojani kun lähetin ainoastaan sähköpostin, minkä osoite sitten kopioitui omiin tietoihini. Eli kannattaa tsekata omat yhteystiedot aina kun on työkkäriin yhteydessä, että väärää tietoa ei tallennu omiin yhteystietoihin. - kapuloita rattaisiin
Kaikkein paras on se, että ottaa puhelinumeron ja sähköpostiosoitteet pois jos sellaisen on antanut. Itse en ole koskaan antanut puhelinnumeroa ja sähköpostia kelalle-sossulle-te-toimistolle. Olen aina kertonut ettei ole puhelinta eikä ole sähköpostia ja kaikki asiointi hoidetaan vain ja ainoastaan kirjallisena. Vaikka todellisuudessa on molemmat. Puhelinliittymä pitää aina muuttaa salaiseksi niin eivät saa tietoon tai sitten prepaid. Itselläni salainen puhelinliittymä.
Ottakaa vinkit käyttöön ja kapuloita rattaisiin. "Kun ei ole puhelinta, eikä liittymää, eikä sähköpostia eikä nettiä." Ei tule mitään karensseja jos tulee niin ne saa purettua helposti valittamalla ja kertomalla ettei ole noita. Itse olen saanut peruttua kaikki karenssit joita on yritetty antaa perusteella, että ei ole tavoitettu puhlimitse /sähköpostilla. Peruste on yksinkertainen sellaisia ei ole. Vaikka todellisuudessa onkin. Ottakaa vinkit käyttöön ja levittäkää tietoa kaikille.- Anonyymi
No sitten pitää mennä paikan päälle hoitamaan asiat jotka muuten hoituisi puhelimessa? Tuhatkertainen vaiva.
- randot
Missään nimessä ei koskaan saa antaa sähköpostiosoitetta ja puhelinumeroa kelalle-sossulle-te-toimistolle. Jos sellaisen virheen on tehnyt pitää asia korjata ja laittaa puhelinumero pois ja sähköpostiosoite pois. Sekä ilmoittaa asiasta kaikille 3 taholle kirjallisesti, että ei ole varaa pitää puhelinta ja nettiä. Eikä tämän takia ole puhelinnumeroa ollenkaan, eikä sähköpostia.
HUOM!. aina kun mikä tahansa taho pyytää sinulta alkuperäisiä papereita viette ainoastaan kopioit. Suomen lain mukaan alkuperäiset paperit ja kuitit on aina säilytettävä itsellä. Et saa antaa alkuperäisiä papereita /kuitteja kenellekään vaan ne on aina säilytettävä itselläsi. Tämän takia annatte aina vain kopiot, ette koskaa alkuperäisiä papereita/kuitteja.- taavo
Asiointi kelan-sossun-te.toimiston kanssa hoidetaan aina kirjallisena kirjeitse. Kun heillä ei ole minun puhelinumeroani =salainen liittymä, eikä sähköpostiosoitetta. Posti on kuljettanut ja kuljettaa kaikki kirjeet kela-sossu-te-toimisto. Jos on asiaa pakko lähettää kirje koska mua ei saa muuten kiinni mitenkään. Hyvin toiminut monta pakkotyötä välttänyt ja karenssia. Se on vain tyhmää antaa puhelinnumero ja sähköpostiosoite kela-sossu-te-toimistolle. Tuo kirje homma on sen verran työläs te-toimistolle, että 90% vähemmän yrittävät ottaa yhteyttä, kuin sellaisiin jotka ovat antaneet puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.
Jos olette tehneet sen virheen, että olette antaneet puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen niin poistakaa ne kelan-sossu-te-toimiston tiedoista. - taavo
taavo kirjoitti:
Asiointi kelan-sossun-te.toimiston kanssa hoidetaan aina kirjallisena kirjeitse. Kun heillä ei ole minun puhelinumeroani =salainen liittymä, eikä sähköpostiosoitetta. Posti on kuljettanut ja kuljettaa kaikki kirjeet kela-sossu-te-toimisto. Jos on asiaa pakko lähettää kirje koska mua ei saa muuten kiinni mitenkään. Hyvin toiminut monta pakkotyötä välttänyt ja karenssia. Se on vain tyhmää antaa puhelinnumero ja sähköpostiosoite kela-sossu-te-toimistolle. Tuo kirje homma on sen verran työläs te-toimistolle, että 90% vähemmän yrittävät ottaa yhteyttä, kuin sellaisiin jotka ovat antaneet puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.
Jos olette tehneet sen virheen, että olette antaneet puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen niin poistakaa ne kelan-sossu-te-toimiston tiedoista.Tuon poistamisen lisäksi se vaatii, että suljette puhelinliittymänne ja vaihdatte uuteen salaiseen liittymään. Sekä sen, että lopetatte sähköpostitilinne ja avaatte uuden. Miettikää 90% vähemmän te-toimisto ahdistelee teitä "pakko mennä ilmaiseksi töihin tai tulee karenssia" Pakko mennä kurseille tai tulee karenssia" "Pakko tehdä sitä sun tätä tai tulee karenssia"
90% vähemmän kuin niillä jotka ovat antaneet puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Se on erittäin tyhmää antaa noita kahta tietoa ja tyhmät kärsii pitkään ja paljon. - jukkka m
taavo kirjoitti:
Tuon poistamisen lisäksi se vaatii, että suljette puhelinliittymänne ja vaihdatte uuteen salaiseen liittymään. Sekä sen, että lopetatte sähköpostitilinne ja avaatte uuden. Miettikää 90% vähemmän te-toimisto ahdistelee teitä "pakko mennä ilmaiseksi töihin tai tulee karenssia" Pakko mennä kurseille tai tulee karenssia" "Pakko tehdä sitä sun tätä tai tulee karenssia"
90% vähemmän kuin niillä jotka ovat antaneet puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Se on erittäin tyhmää antaa noita kahta tietoa ja tyhmät kärsii pitkään ja paljon.Eipä ole koskaan tarvinnut päivystää puhelinta ja sähköpostia, kun ei ole sellaisia tietoja koskaan antanut sossu-kela-te-toimistolle. Tyhmät kärsii viisas pääsee kuin koira veräjästä. Miten kukaan voi olla niin tyhmä, että menee antamaan noita tietoja noille kolmelle virastolle? Ei voi muuta kuin ihmetellä no kärsikää tyhmyydestänne :)
Toki täytyy olla viisas kun nuo 3 virastoa noita tietoja yrittävät kysellä paperilla tai kun on asioimassa kasvotusten kyseisissä virastoissa. Itse olen aina kertonut ettei ole puhelinta eikä nettiä ja siksi ei ole puhelinnumeroa, eikä ole sähköpostia. Vaikka todellisuudessa onkin kaikki. Kirjettä postiin vaan jos haluavat ottaa yhteyttä näin se menee. - jukka m
jukkka m kirjoitti:
Eipä ole koskaan tarvinnut päivystää puhelinta ja sähköpostia, kun ei ole sellaisia tietoja koskaan antanut sossu-kela-te-toimistolle. Tyhmät kärsii viisas pääsee kuin koira veräjästä. Miten kukaan voi olla niin tyhmä, että menee antamaan noita tietoja noille kolmelle virastolle? Ei voi muuta kuin ihmetellä no kärsikää tyhmyydestänne :)
Toki täytyy olla viisas kun nuo 3 virastoa noita tietoja yrittävät kysellä paperilla tai kun on asioimassa kasvotusten kyseisissä virastoissa. Itse olen aina kertonut ettei ole puhelinta eikä nettiä ja siksi ei ole puhelinnumeroa, eikä ole sähköpostia. Vaikka todellisuudessa onkin kaikki. Kirjettä postiin vaan jos haluavat ottaa yhteyttä näin se menee.Pitäisi jo maalaisjärjenkin sanoa, että alkuperäiset paperi/kuitit pitää säilyttää itsellä. Jos joku haluaa alkuperäisia niin se saa aina kopion. Sossu-te-toimisto on kova hukkaamaan noita papereita/kuitteja. Kyllä se harmittaa monella kun alkuperäiset paperit katoavat sossun-te-toimiston toimistossa paperisilppuriin. Kun säilytät alkuperäiset paperit/kuitit itselläsi voit aina toimittaa/lähettää kopion jos sattuu katoamaan.
- taavo
jukka m kirjoitti:
Pitäisi jo maalaisjärjenkin sanoa, että alkuperäiset paperi/kuitit pitää säilyttää itsellä. Jos joku haluaa alkuperäisia niin se saa aina kopion. Sossu-te-toimisto on kova hukkaamaan noita papereita/kuitteja. Kyllä se harmittaa monella kun alkuperäiset paperit katoavat sossun-te-toimiston toimistossa paperisilppuriin. Kun säilytät alkuperäiset paperit/kuitit itselläsi voit aina toimittaa/lähettää kopion jos sattuu katoamaan.
Kun asiat hoitaa kirjallisena sossu-kela-te-toimiston kanssa on teillä todisteet kirjeissä on päiväys, koska postitettu ja papereissa päivämäärä koska annettu. Virkailijoiden aika vaikea keksiä valheellisia päivämääriä, koska kirjeissä on päiväys koska postitettu. Nuo kirjeet ja paperit ovat tärkeitä todisteita, jos meinaavat karenssilla uhata. Niin ja valituksiin ja pyyntöihin aina kopiot ei koskaan alkuperäisiä papereita!
- abcdefghijklm
No ne sanoo työkkärissä ethän sä voi työpaikkoja saada kun sulla ei oo puhelinta ne ei vaivaudu ottaa yhteyttä kirjeellä.
- wahna
Kela-sossu,te-virastoiden kanssa asiointi hoituu aina virallisesti vain ja ainoastaan paperilla eli jos virastoilla on asiaa kirjettä postiin. En ole koskaan antanut noille virastoille puhelinnumeroa ja sähköpostia. Merkitsen aina kaikkiin papereihin, että ei ole puhelinumeroa, eikä sähköpostia. Jos on asiaa niin aina kirjettä postiin. Jos olette olleet niin tyhmiä, että olette antaneet puhelinumeron tai sähköpostin niin ottakaa pois ja muistakaa mainita, ettei teillä ole enään puhelinnumeroa ja sähköpostia. Asiointi noiden virastojen kanssa kun hoidetaan aina kirjettä postiin jos on asiaa.
- wahna
Muistakaa myös mainita aina kun haet työpaikkoja, ettei ole autoa, puhelinumeroa, eikä sähköpostia niin ette varmasti pääse töihin. Eivät ota edes työkokeiluun, eikä kuntouttavaan työtöimintaan. Eli käyttäkää järkeä ja pääsee kuin koira veräjästä.
- wahna
Työttömän lista jos olette antaneet puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen niin poistakaa ne kela-sossu-te-toimiston tiedoista. Ja muistakaa aina mainita kirjallisena sekä kaikkiin työpaikkahakemuksiin, että teillä ei ole puhelunumeroa, sähköpostiosoitetta, eikä autoa. Myös kela-sossu-te-toimistolle pitää ilmoittaa aina ettei ole autoa ja jos on ollut auto voi ilmoittaa ettei ole enään. Näillä toimenpiteillä kyseiset virastot vaivaat teitä 10 kertaa vähemmän, ettekä joudu kuntouttavaan työtoimintaan, tyokokeiluihin, koulutukseen, kurseille yms juuri koskaan.
- minulle.tulee
Kyllä siitä huolimatta tulee kurssi-ilmoituksia postitse.
- työtönn
Onneks tän vuoden (2015) alusta tuokin on muuttunut että jos ei vastaa/ei ole tavoitettavissa puhelimeen niin siitä ei saa antaa karenssia. Yksiselitteisesti kun nykyään näin laissa sanotaan.
- 167-176
"jos et vastaa, saat karenssin !"
Tuollaisella kommentilla pääsee selittämään uhkaustaan oikeusasiamiehelle ja uusintaesityksestä käräjille.- HallitusHaluaaKarenssia
HE 162/2014:
Työttömyysturvalakiin (2a luku 9§) ehdotetaan lisäystä siten, että työtön työnhakija voi menettää oikeutensa työttömyysturvaan 15 vuorokauden ajalta, jos häntä ei tavoiteta puhelimitse työllistymissuunnitelman laatimista tai tarkistamista varten.
Muutosta perustellaan sillä, että käytännössä suunnitelman laatiminen ja tarkastaminen voidaan hoitaa niin tapaamisella kuin puhelimessa.
Soittoon vastaamatta jättäminen rinnastetaan siihen, että työnhakija jättää saapumatta tapaamiseen.
Muutosehdotus on laadittu niin epäselvästi, ettei kukaan ymmärrä, miten soitto käytännössä tapahtuu tai millä perusteilla karenssi lankeaa.
Annetaanko työnhakijalle tarkka puhelinaika vai odotetaanko hänen vastaavan puhelimeen, missä tilanteessa tahansa ja tekevän selkoa elämäntilanteestaan julkisilla paikoilla, jolloin yksityisyydensuoja vaarantuu?
Entä jos puheaika tai akku on lopussa tai puhelin rikki, eikä työnhakijaan saada yhteyttä: katkaistaanko tuet samana päivänä vai yritetäänkö työnhakijaan saada yhteyttä muita reittejä pitkin?
Vaikka työnhakija huomaisikin vastaamattoman puhelun, tietää jokainen virastoissa työskennellyt, ettei työntekijöihin usein saa yhteyttä saman päivän aikana, eikä aina seuraavanakaan.
Toteutuessaan tämä kohta vaarantaa työnhakijoiden yhdenvertaisen kohtelun, kun virkailijat eri TE-toimistoissa tulkitsevat huonosti muotoiltua lakia yrittäen samalla purkaa jonoja.
Puhelimeen vastaamattomuudesta koituvat seuraukset ovat kohtuuttomia.
Onko oikeudenmukaista vaatia yhdeltä ryhmältä lakiteitse puhelinpäivystystä, jotta heidän toimeentulonsa olisi turvattu?
Tuen katkaiseminen on ankara ja lyhytkatseinen rangaistus vastaamattomasta puhelusta. - lääke
Tuohon on taktinen lääke eli hävittää puhelimen pois.
Ei soittoja = Ei karenssia.
- Työ-tön
Puhelimen hävittäminen ei riitä, vaan lisäksi on muutettava Oma asiointi-sivustolle, että ei omista puhelinta.
Toisaalta jos edellä kuvattu lakiesitys tulee voimaan, niin meinaako se sitä, että työttömän on pakko omistaa puhelin pystyäkseen asioimaan työvoimahallinnon kanssa? - dfdfds
no yllensä soittavat 029 alkuisista numeroista että siitä tietää että kannattaa vastata. olen myös tallentanut numerot aina että tiedän jos ne soittaa.
- hyhthtrh
Ja kyllä ne voi soittaa milloin vain ja en uskaltaisi jättää vastaamatta 029 alkuisesta numerosta tullutta puhelua.
- Anonyymi
Monta kertaa on jäänyt vastaamatta, eikä mitään karenssia tai edes karenssilla uhkailua ole tullut.
Laittavat tekstarin, koska soittavat uudestaan. - Anonyymi
Vastahan tämäkin ketju on lähes 10 vuotta vanha, mutta niin vain hallituksen pakottamistoimet jatkuu jatkumistaan eikä edes silmä värähdä maan johdossa, vaikka koko pakottamistoiminta on täysin lainvastaista toimintaa.
Pakkotyöllä ei vain valitettavasti ratkaista mitään talousongelmia, pakkotyössä on kysymys pikemminkin poliittisesti valittujen ryhmien ryöstämisestä käyttäen siihen valtion päätösvallassa olevia rakenteita. Esim. työllisyyttä tehdään tuomaroimalla työttömiä sosiaaliongelmaisiksi, ja sitten aletaan pakolla korjaamaan sosiaaliongelmia palkattomalla työllä rangaistuksen uhalla, jota ei kutsuta edes työksi vaan sosiaalipalveluksi.
Ehkä se simmu aukeaa sitten kun tämä toiminta tuodaan julki EU:lle? Ettei vain tulisi samalla myös mustat simmut kun hyväksikäytetyt kymmenet ja sadat tuhannet suomalaiset saa tietoonsa miten lainvastaista toimintaa se on yrittää saada aikaan väkisin työtä ilman palkkaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379