Saan siis joka päivä, välillä viis välillä kaks kertaa sellaisen "olon/kohtauksen" kestää siis noin minuutin ja kun tuo olo tulee, minulle tulee hyvin epätodellinen olo, silmissä sumenee, kaulasta alsvatsaan asti sattuu ja huimaa, välillä myös suu kuivuu. Esimerkiksi eilen, olin ulkona kävelemässä yhtä-äkkiä tuo olo tulee oli pakko päästä istumaan tai makaamaan. Kun olo oli mennyt tuli minulle järkyttävän kuuma. Nämä minun ns "olot" kestävät suunnilleen noin minuutin. Terkkarille olen vuosi sitten kertonut tästä ja pisti verikokeisiin, mutta arvot olivat sopivat.
Onko kellään muulla samanlaista "kohtausta" ? Mikä mulla on? Eihän tää voi enään normaalia olla kun tulee sen 5krt päivässä.
Mikä mulla on??
7
201
Vastaukset 7
- Artsi7
Kuulostaa ahdistus/paniikkihäiriölle. Onko tiedossa mitään syytä asialle?
- Mikämullaon
En mielestäni mitenkään ole ahdistunut ja no joskus kyllä panikoin asioista ja nuo kohtaukset voivat tulla kun syön esim ruokaakin. Jos on paniikkihäiriö/ahdistushäiriö ja lääkäri toteaa sen, miten siitä edetään?
Mulla on ollut tuollaisia "kohtauksia". Minulla on paniikkihäiriö/ahdistuneisuus, olen silloin ylikierroksilla ja ensimmäisen yllättäen tulleen kohtauksen jälkeen pelkään kuollakseni seuraavaa. Ymmärtääkseni verenpaine nousee nopeasti, joka aiheuttaa em. ongelman. Tosi inhottava vaiva.
- artsi7
Pelko/uhka liittyy jollain tavalla paniikkihäiriöön. Ongelma on, ettei ihminen tiedosta mistä paniikkihäiriö tulee ja milloin.
Jos paniikkihäiriö ei tule joka päivä, esim. rauhoittava Opamox on erittäin hyvä lääke. Eli Opamoxia ei mielellään jokapäiväiseen käyttöön. Masennuslääke normaalisti poistaa tai ainakin vaimentaa kohtauksia pitkässä juoksussa. Joogan hengitysharjoituksella on mahdollista oppia hallitsemaan paniikin tuloa. Terapia yhdessä masennuslääkkeen kanssa lienee eniten käytetty hoitomuoto. Kaikki mikä rauhoittaa, auttaa asiaa. Kofeiini ja kaikki muu kiihdyttävä minimiin. Jos johonkin fyysiseen oireeseen tottuu, että jaa tämä on taas paniikkia, älä säikähdä, niin eikohän elimistö kehitä jonkin uuden oireen, mitä taas pelkää. Mistähän se johtuu? Niin kun tuo silmissä tuntuva inhottava huimaus, ei päässä vaan nimenomaan silmissä.
- 3098
Minä antaisin Nobelin palkinnon sille lääkärille, joka keksisi parannuksen paniikkiin.
- Onneksi olkoon
...ja Nobel menee.... psykoterapialle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?251868- 126851
Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.123657- 54598
Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv90555- 65541
Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan88540- 42525
Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko62495Jokin ei täsmää
Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi267480Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas26474Toivotko vielä viestiä
Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.34463- 9456
Kuka kaipaa T m?
Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota31435Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v9429- 58422
- 41416
Miksi jotku naiset on niin tyhmiä
Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä51415Jätä jo se puolisosi, mun kanssa kilpa-asetelma on tuhoisa.
Eikä hän tule sitä voittamaan. Myöskään missään vanhassa ei kannata roikkua, koska ei uskalla kohdata muutosta, hyvät as27406S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi
Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan6395