Lääkitys: neuvoja kiitos, nopeasti

Viestini on vähän hätäinen, mutta tajusin, et mul on huomenna lääkäriaika ja mun masennukseen ja traumaoireisiin käyttämän SSRI:n teho on selkeesti aina laskenu parin kuukauden päästä siitä, kun annosta on nostettu. Kokonaan vaikutus ei oo lakannu kuitenkaan. Lääkäri sit ehotti tehosteeksi neuroleptejä, mutta en huolinu, koska ne kutistaa aivoja.

Kertokaa hei ihmiset, ootteko te löytäny jonkin teille tehokkaaksi osoittautuneen lääkkeen. Mun olo alkaa olla tän suhteen jo tosi epätoivonen, kun tuntuu, et mulle ehdotetaan vaan asian ratkasemiseks nappeja, jotka pahentaa asiaa entisestään. Lääkäri ei ees tienny, et psykoosilääkkeet tuhoo mm. älykkyyttä ja muistia. Siks koen tarpeelliseks selvittää nyt kaiken ihan ite.

Aloin miettiä psykoosilääkkeitten pohjalta myös jotain täysin niiden vastakohtia kuten Voxraa, joka on stimulantti ja nostaa mm. dopamiinitasoa. Toiminnanohjaus ja keskittymiskyky mul on aivan äärettömän huono ja väsyn heti kaikesta pienestäkin tekemisestä.

Ja silti, kaikki ratkeis, kun vaan sen itsemurhan uskaltais tehä. En haluais taas kerran lähtee lääkärikäynniltä valtavissa tunnekuohouissa ja hämmennyksen raivoissa, kun tuntuu, et asiat ei ratkee :/ Se tunne on niin kuluttava. Lääkärini on ihana ihminen, mutta tuntuu, ettei hän ole ainakaan vielä pystynyt mua auttamaan oikein kunnolla. Ja en halua tällä viestillä arvostella häntä, mutta mun tilanne vaan on jokseenki epätavallinen ja kaoottinen. Mikä ihmepilleri saa jaksamaan edes olla elossa?
2<50
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Kaikista masennuslääkkeistä lähtee teho 2-3 kuukauden päästä aloituksesta/annoksen nostosta.Yritä oppia elämään ilman psyykelääkkeitä.

Äänestä

Hyvä, että olet ymmärtänyt, että psykiatrian alalla kaikki on selvitettävä itse. Psykiatrit, lääkärit, psykologit ja psykoterapeutit ovat usein tietotaidoltaan ja älykkyydeltään halon tasolla (kaikki kunnia niille muutamalle, jotka ovat perillä psykiatrian myyteistä ja järjestelmän ongelmista).

"Lääkäri sit ehotti tehosteeksi neuroleptejä" "Lääkäri ei ees tienny, et psykoosilääkkeet tuhoo mm. älykkyyttä ja muistia."

Tehosteetki neurolepteja?! Vitt* mikä urpo.
Hyvä, että olet ollut lääkäriäsi/psykiatriasi paremmin perillä neuroleptien haitoista, kuten kognitionvaurioista ja aivojen surkastumasta.

Aineiden tehon lasku johtuu toleranssin kasvusta, joka on tunnettu ilmiö kaikille lääkkeille. Kyseessä on 100%:n sama ilmiö kuin esimerkiksi amfetamiinien kohdalla. Vaikutus laimenee ja saadakseen saman tällin on otettava aina vain enemmän. Toleranssin kasvu on yksilöllistä.

Miettimäsi bupropioni, joka nostaa dopamiinitasoja on myös hyvin haitallinen aine, jonka käyttöön liittyy isoja haittariskejä. Totuus on, että napeilla ei elämän ongelmia saa kuntoon. Koska masennus ei ole, yleisestä myytistä poiketen, sairaus sairauden kirjaimellisessa merkityksessä (eli mitään poikkeavaa tai korjattavaa aivoissa ei lähtötilanteessa ole), ei siitä napein eroon pääse, paitsi tietenkin nostamalla itseään pilveen vaikka em. amfetamiinilla tai SRI:llä tai sedatoimalla itsensä maailman kovuudelta SRI:llä, bentsoilla tai alkoholilla. Jokainen valitsee itse mitä haluaa vetää vai vetääkkö mitään ja laittaa sen sijaan asiat järjestykseen, käsitellä ikävät tapahtumat tai löytää ratkaisut elämän vastoinkäymisiin.

Lääkärisi/psykiatrisi varmasti halunnee auttaa ja tekee parhaansa, mutta ei ilmeisemmin ymmärrä masennuksesta tai psykofarmakologiasta paljoakaan. Niin harhaan ovat opinnot, lääketeollisuus ja media heidät johtaneet.

Oikeita faktoja: www.CEPUK.org

Äänestä

Kommentoi aloitusta


15+3 kirjoitti:

Viestini on vähän hätäinen, mutta tajusin, et mul on huomenna lääkäriaika ja mun masennukseen ja traumaoireisiin käyttämän SSRI:n teho on selkeesti aina laskenu parin kuukauden päästä siitä, kun annosta on nostettu. Kokonaan vaikutus ei oo lakannu kuitenkaan. Lääkäri sit ehotti tehosteeksi neuroleptejä, mutta en huolinu, koska ne kutistaa aivoja.

Kertokaa hei ihmiset, ootteko te löytäny jonkin teille tehokkaaksi osoittautuneen lääkkeen. Mun olo alkaa olla tän suhteen jo tosi epätoivonen, kun tuntuu, et mulle ehdotetaan vaan asian ratkasemiseks nappeja, jotka pahentaa asiaa entisestään. Lääkäri ei ees tienny, et psykoosilääkkeet tuhoo mm. älykkyyttä ja muistia. Siks koen tarpeelliseks selvittää nyt kaiken ihan ite.

Aloin miettiä psykoosilääkkeitten pohjalta myös jotain täysin niiden vastakohtia kuten Voxraa, joka on stimulantti ja nostaa mm. dopamiinitasoa. Toiminnanohjaus ja keskittymiskyky mul on aivan äärettömän huono ja väsyn heti kaikesta pienestäkin tekemisestä.

Ja silti, kaikki ratkeis, kun vaan sen itsemurhan uskaltais tehä. En haluais taas kerran lähtee lääkärikäynniltä valtavissa tunnekuohouissa ja hämmennyksen raivoissa, kun tuntuu, et asiat ei ratkee :/ Se tunne on niin kuluttava. Lääkärini on ihana ihminen, mutta tuntuu, ettei hän ole ainakaan vielä pystynyt mua auttamaan oikein kunnolla. Ja en halua tällä viestillä arvostella häntä, mutta mun tilanne vaan on jokseenki epätavallinen ja kaoottinen. Mikä ihmepilleri saa jaksamaan edes olla elossa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu