Tuttavalla on 3 kpl 1 markan seteliä keisariajalta. Mistä saa tietää niitten keräilyarvon?
Keisariajan 1 markan setelit?
4
1221
Vastaukset
tarvisi. Kuten esim. vuosiluku ja setelin kunto.
kunnosta tarvisi tietää onko paperi pehmeää,repeymiä/reikiä sekä taitokset ja rypyt
Tuo kunto vaikuttaa ihan oleellisesti setelin arvoon.- Mikonpoika
1. 1 Markka kullassa 1915 Sarja A. Setelin tausta tyhjä. Taitos näkyy selvästi. Kulunut, reunoissa pientä lovea.
2. 1 Markka kullassa 1916 Taitos näkyy, siinä pieni repeämä. Kulunut ja reunat kuten yllä.
3. 25 penniä 1918. Taitos näkyy vähän. Hyväkuntoisin näistä kolmesta. Mikonpoika kirjoitti:
1. 1 Markka kullassa 1915 Sarja A. Setelin tausta tyhjä. Taitos näkyy selvästi. Kulunut, reunoissa pientä lovea.
2. 1 Markka kullassa 1916 Taitos näkyy, siinä pieni repeämä. Kulunut ja reunat kuten yllä.
3. 25 penniä 1918. Taitos näkyy vähän. Hyväkuntoisin näistä kolmesta.1. Tämä markan seteli on tarkoitettu alunperin väliaikaiseksi maksuvälineeksi. Siitä johtuu että tuo setelin tunnuspuoli on tyhjä.
Tätä A-sarjaa on kahta eri mallia toisessa on 7:n numeroa ja viimeksi painetuissa 8:numeroa. Näitä kahta mallia on painettu yhteensä 12,5 miljoonaa kpl.
Seteli laskettiin liikkeeseen vuonna 1916.
Mutta rahallinen arvo on ainoastaan yhden euron paikkeilla.
2. Tätä markan seteliä on myös kolmea eri variaatiota. Samanlailla 7: ja 8:n sarjanumeroa kuten ylläolevassa 1915 mallissa.
Lisäksi tulee tuo Kansanvaltuuskunnan painama seteli jonka tunnistaa sarjanumerosta joka on numeroiden 20232001-20880000 välillä.
Lisäksi harvinaisempia ovat sarjanumerot: 18288001-18378000. Jotka painettiin ja laskettiin liikkeeseen itsenäisyyspäivänä 6.12 1917
Hinta tuolle setelille on niin ikään 1 euron paikkeilla. Paitsi tuo kansanvaltuuskunnan painama joka on noin 10-15 euron tuntumassa.
3. Tätä 25 pennin seteliä on valmistettu vuosina 1918-1920 noin 20 miljoonaa kappaletta. Tuollaisen hyväkuntoisen setelin arvo on noin 4-5 euroa.
Eli eipä noilla nyt ikäväkyllä suurta rahallista arvoa ole. Mutta kirjoittelinpa nyt aikani kuluksi vähän kyseisten rahojen taustaa.- Mikonpoika.
cevy kirjoitti:
1. Tämä markan seteli on tarkoitettu alunperin väliaikaiseksi maksuvälineeksi. Siitä johtuu että tuo setelin tunnuspuoli on tyhjä.
Tätä A-sarjaa on kahta eri mallia toisessa on 7:n numeroa ja viimeksi painetuissa 8:numeroa. Näitä kahta mallia on painettu yhteensä 12,5 miljoonaa kpl.
Seteli laskettiin liikkeeseen vuonna 1916.
Mutta rahallinen arvo on ainoastaan yhden euron paikkeilla.
2. Tätä markan seteliä on myös kolmea eri variaatiota. Samanlailla 7: ja 8:n sarjanumeroa kuten ylläolevassa 1915 mallissa.
Lisäksi tulee tuo Kansanvaltuuskunnan painama seteli jonka tunnistaa sarjanumerosta joka on numeroiden 20232001-20880000 välillä.
Lisäksi harvinaisempia ovat sarjanumerot: 18288001-18378000. Jotka painettiin ja laskettiin liikkeeseen itsenäisyyspäivänä 6.12 1917
Hinta tuolle setelille on niin ikään 1 euron paikkeilla. Paitsi tuo kansanvaltuuskunnan painama joka on noin 10-15 euron tuntumassa.
3. Tätä 25 pennin seteliä on valmistettu vuosina 1918-1920 noin 20 miljoonaa kappaletta. Tuollaisen hyväkuntoisen setelin arvo on noin 4-5 euroa.
Eli eipä noilla nyt ikäväkyllä suurta rahallista arvoa ole. Mutta kirjoittelinpa nyt aikani kuluksi vähän kyseisten rahojen taustaa.Naapuri pyysi kiittämään selonteosta. Harvoinhan niitä rikkauksia on tarjolla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511