Vieläkö nää sarit osaa tehdä.
Tartar-pihvi ?
7
263
Vastaukset
- Osaa ne
Siis pelkistetysti että osaavatko fileestä jauhelihaa tehdä ja jättää sen paistamatta, kyl varmaan.
- Ruuttas...... !
Niin niin mutta osaavatko tanssittaa torakoita kananmunan keltuaisella ?
- Sitä ne ei osaa
Ruuttas...... ! kirjoitti:
Niin niin mutta osaavatko tanssittaa torakoita kananmunan keltuaisella ?
No ei varmaan oo enää treenikavereita?
- minä
Oletkos varma että se jauhetaan ? Ettei siitä raasteta veitsellä, vai kuinka?
- Tartar nauttija
minä kirjoitti:
Oletkos varma että se jauhetaan ? Ettei siitä raasteta veitsellä, vai kuinka?
Aikoinani opin, että tartar pihvi raastetaan haarukalla? Voi olla niinkin.
Itse käytän ehdottoman tuoretta sisäpaistia (en fileetä), en jäädytettyä. Jauhan sen myllyllä, en siis raasta. Helppoa.
Jauhamisen jälkeen aivan lähitunteina tarjoan lihan kivasti suolattuna pöytään. Syöjät laittavat makunsa mukaan lisää suolaa ja pippuria, valkopippuria tai mustaa pippuria.
Päälle laitan kananmunan keltuaisen; tarjolle kaprista, sipulimurskaa, punajuurimurskaa, jotka jokainen sekoittaa syömään alkaessaan tartar pihviin.
Tartar leipään voi laittaa palan ruis- tai vaaleaa leipää halujensa mukaan.
Juomaksi suosittelen olutta, vaaleaa lageria eli meidän merimiesten kaljaa. Viini siihen tuskin sopii, vesi kylläkin.
Huom!
Tänään jauhettu / raastettu raaka liha ei ole jääkaapissakaan säilytettynä kelvollinen syötäväksi raakana seuraavana päivänä. Se on syötävä melkein välittömästi jauhamisen jälkeen.
En käytä ikinä markettien seisoneita lihoja. Etsikää esimerkiksi tilatuottaja, joka jauhaa juuri pestyllä myllyllä tuoreen sisäpaistin. Olette melko turvassa ongelmilta, joita tosin suomalaisessa ympäristössä ei juuri esiinny, ellette niitä etsi.
En ole kokki, mutta monen laivakokinkin ystävä. Ei minusta hyvin tehty riekonrintakaan hassumpaa ole.
Nautinnollisia hetkiä hyvän ruuan parissa entisille ja nykyisille merimiehille. Olen entinen. - Lähes edesmennyt merimie
Tartar nauttija kirjoitti:
Aikoinani opin, että tartar pihvi raastetaan haarukalla? Voi olla niinkin.
Itse käytän ehdottoman tuoretta sisäpaistia (en fileetä), en jäädytettyä. Jauhan sen myllyllä, en siis raasta. Helppoa.
Jauhamisen jälkeen aivan lähitunteina tarjoan lihan kivasti suolattuna pöytään. Syöjät laittavat makunsa mukaan lisää suolaa ja pippuria, valkopippuria tai mustaa pippuria.
Päälle laitan kananmunan keltuaisen; tarjolle kaprista, sipulimurskaa, punajuurimurskaa, jotka jokainen sekoittaa syömään alkaessaan tartar pihviin.
Tartar leipään voi laittaa palan ruis- tai vaaleaa leipää halujensa mukaan.
Juomaksi suosittelen olutta, vaaleaa lageria eli meidän merimiesten kaljaa. Viini siihen tuskin sopii, vesi kylläkin.
Huom!
Tänään jauhettu / raastettu raaka liha ei ole jääkaapissakaan säilytettynä kelvollinen syötäväksi raakana seuraavana päivänä. Se on syötävä melkein välittömästi jauhamisen jälkeen.
En käytä ikinä markettien seisoneita lihoja. Etsikää esimerkiksi tilatuottaja, joka jauhaa juuri pestyllä myllyllä tuoreen sisäpaistin. Olette melko turvassa ongelmilta, joita tosin suomalaisessa ympäristössä ei juuri esiinny, ellette niitä etsi.
En ole kokki, mutta monen laivakokinkin ystävä. Ei minusta hyvin tehty riekonrintakaan hassumpaa ole.
Nautinnollisia hetkiä hyvän ruuan parissa entisille ja nykyisille merimiehille. Olen entinen.Tästä on aikaisemminkin keskusteltu jollain foorumilla.Salvessa oli aikanaan(50-luvulla)Tartar tehty jauhelihasta ja Vega-leipä
raastetusta lihasta. En ole tehnyt, mutta syönyt.
- Horse Power
Raastamalla syntyy tartar ja joskus maailmassa, ennen lihamyllyjä, jauheliha oli ylhäisten herkkua - veitsellä hakattiin leikkuulaudalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292178
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261738Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121339Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701211Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121177- 88992
- 83876
- 17867
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16761Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107701