tällä kertaa tuulettimessa tai sähköissä..eli tuulettimen asennot ovat 0-4 ja nyt toimii vain asento 4..missä mahtaa tällä kertaa olla vika?!
Aikaisemmat viat 60 000km ajalta..: Jakopäänhihnan kiristin vaihdettu kahteen kertaan..jotka menneet takuuseen. Vika ilmeni alhaisilla kierroksilla rajoittuen 1500-1700kier.per.min alueelle..kuulostaen kuin jokin "pelti antaisi resonansi äänen" kummallakin kerralla sama ääni. Tyyppiviesta ei voi kuulemma puhua sanottiin huollosta..koska maahantuoja ei sellaisesta ole ilmoittanut.
Kummankin etuoven "rajoittimet" uusittu, menivät poikki juuresta ja pitivät ikävän "naksahduksen" avatessa ja sulkiessa oven. Rajoittimet ovat muovia ja näin ollen ovat selvästi herkkiä osia kulumiselle ja ilmanvaihdoksille. Huomasin tämän saman vian saman merkkisissä vaihto autoissa joita kävin katselemassa huollon aikana Konalassa. Tämäkään ei ole tyyppivika kuten minulle kerrottiin huollosta.
Huollot ovat sitten asia ihan erikseen..kerron tarinan Konalan huollosta ja laskutuksesta.
Tapanani on ennen huoltoon viemistä pestä auto ja tarkistaa valot (vilkut,parkit,pitkät,rekisterivalo jne.),jotta voin kertoa jos niissä ilmenee vikaa. Samalla täytän aina ennen huoltoon ajamista täyteen pissapojansäiliö jotta ei tarvitse erikseen maksaa nesteistä joita löytyy yleensä jokaisen auton takakontista..1,95€ litra huollossa! Laskutus vaiheessa käydään Huoltopuolen esimiehen kanssa lasku läpi..joka kerta siellä laskussa on pissapojan nesteet 1 litra 1,95€..vaikka itse sen täyteen laittanut?? Taikureita huoltonpuolen pojat!! vai selvää kusetusta..josta tuleekin pakosti mieleen..onkohan muutkaan laskussa näkyvät kohteet merkattu vaikka ei ole käyty läpi!! Toki en ole maksanut niistä nesteistä keskusteltuani asiasta.
48 000km huollossa käydään jarrut silmämääräisesti läpi..ja kaikki konepellinalla olevat nesteet vaihdetaan/tarkistetaan..vain muutaman asian mainitakseni kokonais huollosta..Laskukin on aika naseva 510€. 51 000km alkaa seisontajarrun valo vilkuttaa aina tiukempaan kurviin mentäessä..asiaa perhtyessäni huomaan että jarrunesteet ovat alle minimin
ja soitan siitä Konalan huoltoon jossa asiaa ihmetellään..vastahan auto kävi huollossa..suositellaan varaamaan uusi huoltoaika..Kysyin voisinko itse lisätä jarrunestettä johon vastataan että "ette tietenkään koska jarrujärjestelmään ei saa koskaan vain lisätä ainetta, järjestelmä menee sekaisin?? vaan on tehtävä myös jarrujen huolto"..Asiaa ihmetellessäni miksi pitäisi tulla huoltoon koska auto vasta huollossa käynyt..vai eikö edellisessä huollossa tehtykkään merkittyjä huoltoja..vastaukseksi saan pientä vit..a..vai auton tavalliseen huoltoon ja lisäsimme vain nestettä ja jarrut muuten ok. Ihmettelen vain Konalan tapaa lähestyä asiakasta ja entä huollon maine??
Sebring ja taas vikaa..
33
13625
Vastaukset
- Hekoheko
noita Kivitila juttuja ja yrität matkia.
- Surffaaja
ei tarkoituksella ole matkittua..vaan tosi asioita huollosta.. Toki lähes jokainen on Kivitilan asioita lukenut!?
Vai eikö täällä saakkaan ilmaista omia kokemuksiaan huolloista joista asiakkaat maksavat?? Jokaisella on kokemuksia niin hyvästä kuin huonostakin palvelusta/huollosta. Toki voin kertoa myös positiivisiä kokemuksia kohteliaasta ja hyvästä/nopeasta huollosta Konalan autokeskuksessa. Monesti huonot asiat muistaa paremmin kuin hyvät..minun tapauksessani nyt halusin tuoda ne "huonot" puolet..anteeksi nyt jos loukkasin sinun "emotionaalista" puoltasi! - Ex-GTI
Surffaaja kirjoitti:
ei tarkoituksella ole matkittua..vaan tosi asioita huollosta.. Toki lähes jokainen on Kivitilan asioita lukenut!?
Vai eikö täällä saakkaan ilmaista omia kokemuksiaan huolloista joista asiakkaat maksavat?? Jokaisella on kokemuksia niin hyvästä kuin huonostakin palvelusta/huollosta. Toki voin kertoa myös positiivisiä kokemuksia kohteliaasta ja hyvästä/nopeasta huollosta Konalan autokeskuksessa. Monesti huonot asiat muistaa paremmin kuin hyvät..minun tapauksessani nyt halusin tuoda ne "huonot" puolet..anteeksi nyt jos loukkasin sinun "emotionaalista" puoltasi!Jos olet lukenut ostikon "Neonin huolto/HKI" niin tiedät mitä muillekkin on Konalassa (ja Herttoniemessä) tapahtunut. Niistä on aikaa kun olen vaihtanut jo merkkiä muuta toiminta ei ole näköjään muuttunut. Kun homma meni täysin päin persettä Helsingissä, olin jo vakavissani viemässä autoa huoltoon Turkuun!
Hekokolle voi sanoa vaan, että voi meidän pientä poikaa... jotain on sanottava vaikka et tiedä asiasta mitään.
PS. Kivitila on vain murto-osa tästä kokonaisuudesta. Yleensä "mulkut" asiakkaat merkitään tähdellä / miinuksella etc. merkillä jota ei osaa aavistaa. Naamavippejä on muuallakin kuin ravintoloiden ovilla. ; ) - Surffaaja
Ex-GTI kirjoitti:
Jos olet lukenut ostikon "Neonin huolto/HKI" niin tiedät mitä muillekkin on Konalassa (ja Herttoniemessä) tapahtunut. Niistä on aikaa kun olen vaihtanut jo merkkiä muuta toiminta ei ole näköjään muuttunut. Kun homma meni täysin päin persettä Helsingissä, olin jo vakavissani viemässä autoa huoltoon Turkuun!
Hekokolle voi sanoa vaan, että voi meidän pientä poikaa... jotain on sanottava vaikka et tiedä asiasta mitään.
PS. Kivitila on vain murto-osa tästä kokonaisuudesta. Yleensä "mulkut" asiakkaat merkitään tähdellä / miinuksella etc. merkillä jota ei osaa aavistaa. Naamavippejä on muuallakin kuin ravintoloiden ovilla. ; )asikaat eivät ole alalla kuin alalla uutta..mutta toisaalta joskus täytyy heidänkin jotka asiakkaita palvelevat katsoa "peiliin"..en puolustele asikkaita koska tiedän joukossa olevan myös heitä joita ei voi mitenkään palvella "oikein".
Jokaisella on joskus huonopäivä..ja voi joutua tämän takia "merkatuksi"..mutta kait se "merkki" joskus voi myös poistua. Tuo naamavippi oli loistava vertauskuva! Vai Turussa on "hyvää päivää" huolto!
- Janne Kinnunen
Veikkaisin, että lämpuhaltimesta on mennyt hajalle osa etuvastuksen vastuksista. Yleensä siinä käy juuri noin, että pienemmät pyörimisnopeudet häviävät. Suurimmalla pyörimisnopeudella ei taida olla etuvastusta ollenkaan käytössä.
- Surffaaja
saattavat olla oikea vastaus kyseiseen ongelmaan..no maanantaina asiasta saa lisätietoa kunhan huolto aukeaa ja saa auton viedyksi "tohtorille"..
Kiitos hyvästä vika vinkistä. - Surffaaja
oli vikaa..käytin pikahuollossa Konalassa ja vaikka autosta oli jo määräikaistakuu umpeutunut sain keskustelemalla vielä varaosan takuun piiriin mutta työnosuuden maksoin.
Vastuksen hinta 46€ ja työnosuus 13,50€, aikaa meni noin 10min!
Hyvää talven odotusta kaikille!
- Jani
Näitä huolloista valittamisia saa lukea näköjään joka merkille ja joka huollolle. Itse olen Sebringiä ja aiemmin Stratusta käyttänyt Konalassa eikä ole ollut mitään valittamista palvelussa tai työn laadussa. Ainoastaan hinta on aika korkea. Pitkään tätä mietin miksi muka minulle palvelu on kelvollista mutta jollekin muulle ei. Ehkäpä se on omasta asenteesta kiinni. Eli ihan suoraan Suomeksi sanottuna, jos se nyt perkele on kahden euron pissapojan litkuista kiini niin käytä bussia! Periaate on periaate mutta tervettä järkeä varmaan kannatta käyttää mistä asiasta kannattaa vetää herne nenään jos siitä eteenpäin on narisijan maineessa.
Tuo jarrunestehomma.. Väitän, että minulle tuollaisen tullessa eteen homma hoituisi muutamassa minuutissa pikahuollossa. Sielä olen ilmaiseksi säädättänyt ajovaloja vaihdettuani itse polttimoita yms. Tosin en olekaan se joka ensimmäisenä arvostelee muiden tekemisiä ja en näin ollen lienne huonossa mainessa konalassa(kaan).
Niin ja vielä lopuksi pakkomaininta siitä, ettei minulla ole millään lailla oma lehmä ojassa tässä asiassa.- Ex-GTI
kaikki menee paikassa kuin paikassa hyvin kunnes asiakas valittaa = ei ole tyytyväinen työnlaatuun.
Oletko koskaa valittanut, että korjaus ei ole tehty kuten sovittu / pitää? Jotain on tehty liikaa ja lasku on liian suuri etc. Näistä se yleensä alkaa ja siitä eteenpäin homma kusee. On erittäin veemäistä mennä hakemaan autoa huollosta ja lasku on parisataa sovittua suurempi, vaikka luvattiin soittaa jos jotain tulee vastaan.
Närää aiheuttaa hyvin usein myös se kun asiakkaana on tietotaitoa omaava henkilö joka ei ole samaa mieltä huollon diagnoosin kanssa. Epäilys "luottosuhteesta" huollon ja asiakkaan välillä syntyy myös helposti jos katsastuskonttori puhuu eri viasta kuin huolto.
PS. Kaikkien merkkien huollot syvältä? Ajan nyt BMW:llä ja huollatan sitä Tapiolan Essolla - olen erittäin tyytyväinen miesten työnlaatuun ja hintaan. Olen kehuarepostellut sitä kaikille kavereille jotka ajelevat myös samalla merkillä. - Jani
Ex-GTI kirjoitti:
kaikki menee paikassa kuin paikassa hyvin kunnes asiakas valittaa = ei ole tyytyväinen työnlaatuun.
Oletko koskaa valittanut, että korjaus ei ole tehty kuten sovittu / pitää? Jotain on tehty liikaa ja lasku on liian suuri etc. Näistä se yleensä alkaa ja siitä eteenpäin homma kusee. On erittäin veemäistä mennä hakemaan autoa huollosta ja lasku on parisataa sovittua suurempi, vaikka luvattiin soittaa jos jotain tulee vastaan.
Närää aiheuttaa hyvin usein myös se kun asiakkaana on tietotaitoa omaava henkilö joka ei ole samaa mieltä huollon diagnoosin kanssa. Epäilys "luottosuhteesta" huollon ja asiakkaan välillä syntyy myös helposti jos katsastuskonttori puhuu eri viasta kuin huolto.
PS. Kaikkien merkkien huollot syvältä? Ajan nyt BMW:llä ja huollatan sitä Tapiolan Essolla - olen erittäin tyytyväinen miesten työnlaatuun ja hintaan. Olen kehuarepostellut sitä kaikille kavereille jotka ajelevat myös samalla merkillä.Tuo valittaminenkin on sellaista minkä voi tehdä monella tapaa. Voi joko alkaa syyttelemään työnjohtajaa ja koko firmaa tai laskeutua ikäänkuin samalle tasolle korjaamon kanssa ja alkaa pohtia miksi asiat on menneet niinkuin ovat jne. Syyttelyllä saa herneet nenään todella nopeasti eikä se yleensä johda muuhun kuin hermojen menettämiseen.
Tuosta korjauslaskun yllättämisestä... Eikö se ole selvää, että korjaamolla korjataan auto. Auton korjaamolle vievä on maallikko, joka ei välttämättä tiedä että jokin kulutusosa on lopussa ja vaatii vaihtoa. Niinpä asiakkaan pitäisikin varautua siihen että kaikki viat ei korjaannu pelkästään pissapojan nestettä lisäämällä.
No, se ettei huollosta soiteta ennen korjastoimenpiteen tekoa on tietysti ikävää vaikka ei varmaankaan vaikuttaisi lopputulokseen: jos sieltä soitettaisiin ja kysyttäisiin lupaa vaihtaa jokin kulutusosa niin lupa luultavimmin heltiäisi. Jotenkin kuvittelisin, että jos on paria sataa suuremmasta lisämenoerästä kyse niin kyllä ne korjaamolta soittaa.
Katsastus on oma lukunsa eikä ihan selviäkään vikoja aina havaita. Sinänsä tulisi aina halvemmaksi jos itse tietäisi missä vikaa milloinkin on.
> PS. Kaikkien merkkien huollot syvältä?
Tästä en tiedä kun vain muutamasta on kokemusta. Tuommoiseen käsitykseen kuitenkin pääsee aika helpolla kun lueskelee netistä näitä "kauhutarinoita".
Itselläni on vain parista korjaamosta ollut vähän negatiivisia kokemuksia työn laadun suhteen mutta ne eivät olleet merkkikorjaamoja. - Surffaaja
ei olla "persaukisia" kumminkaan..eli ei kyse ole 2€ tai 10€..vaan siitä asiakas/kauppias suhteesta eli luottamuksesta. En minkään voi laskuttaa asiakkailtani tekemättömistä töistä..ymmärrät varmasti. Itse sanot että "ainoastaan hinta on aika korkea"..no mistähän se hinta koostuu..tehdyistä töistä oletat myös sinä luultavasti, vaan näin kun ei aina valitettavasti ole kuten kirjoituksessani kerroin.
Ei ole tyhmää olla tarkka..eikä tyhmää ole myöskään olla kertomatta asiasta jos tällaista huomaa tapahtuvan. Palaute voi olla aina kahdenlaista joko negatiivistä tai positiivistä..mutta jos samat "virheet" toistuu..voi palautteenkin sävykin muuttua. Mielestäni on tervettä järkeä olla maksamatta tekemättömistä töistä!!
No jokainen "taaplaa" tyylillään..minä edelleen Sebringillä!
ps. kiitos palautteestasi ja hyvää ensi lumien odotusta!
- mara
Mitenkä Sebringin niin sanottu häiriövalo saa poistettua kun ei ole todennäköisiä häiriöitä. Syttyi eka kunnonpakkaskäynnistyksessä .Malli2.7l 2006
- sebrinki -06
Huomenna viimeistään jossei jo nyt, ei akunkenkiä tarvi irrotella, vidu mitä neuvoja täällä on.
- Sebringki 06
Häiriövalo sammuu ainakin mulla kun ottaa akun virtajohdonn irti ja odottelee tovin ja kytkee johdon taas kiinni. Ei seonnut auton elektroniikka tuosta, Kaksi kertaa tehty, eikä jäänyt vikakoodeja katsastukseenkaan. Mulla valon syttymistä edesauttoi liian lyhyt esilämmitys piuhan päässä, johtunee kuulemma lohkolämmittimen asennuksesta Suomessa ja jostain softaöngelmasta joka kait on päivitettävissä. En ole sitä tehny, kun on kotikonsti varalla, eikä muuten ole enää pariin vuoteen tuo toistunut.
- mara
Moi! Kiitos vihjeistä!
Häiriövalo sammui kumminki itsestään noin 4-5 päivän jälkeen . ei koommin ole häirinnyt. - mara
mara kirjoitti:
Moi! Kiitos vihjeistä!
Häiriövalo sammui kumminki itsestään noin 4-5 päivän jälkeen . ei koommin ole häirinnyt.Moi taas! Tyttäreni omistaa 2003 mallia NEONIN.Se pelittää muuten hyvin mutta AUTOStik ei.Jos paikalla käyttää stikillä keppiä ja sammuttaa,sitten käynnistää ja siirtää kepin STiK alueelle niin ykkösellä saa huristella,mutta kun kakkosta tai suurempia koittaa niin siirtyy automaatin puolelle.En ole tutkituttanut viellä mutta jos joku tietää vastaavista ongelmista niin kiitän viesteistä.
- 8+10.
mara kirjoitti:
Moi! Kiitos vihjeistä!
Häiriövalo sammui kumminki itsestään noin 4-5 päivän jälkeen . ei koommin ole häirinnyt.Katsastuksessa varmaan asia tulee uudelleen esille.
- jps77w
On noi kuralaatuisia vehkeitä helvetti. Itsellä ollut Sebring lyhyen aikaa ja yli 5000 euron korjauskulut kaiken kaikkiaan. Ei ikinä enää Chrysler/Mopar tuotteita. Ei voi suositella edes pahimmalle vihamiehelle noita.
- rahaa on
Sama täällä, mul meni 15000€ ekalla viikolla ja vasta puolet saatiin korjattua.
- 30
Kohta seitsemän vuotta ollut -02 2,7 sebring ja korjauskulut tuolta ajalta n.2500 euroa (ilmastoinin kompura, jarrut, ja etunavat). Ei mielestäni paha, kun kuitenkin alkaa ikää autolla olemaan ja kohta 200tkm ajettu.
- sebringisti
Mulla ei pelaa mittariston valot. Matkamittari/trippi ja keskikonsolin valot toimivat kaikki, mutta ne EL-valot jokaisessa mittarissa ei eli mittarit ovat pimeänä todennäköisesti eilisestä alkaen. Miten ne voisi korjata niin, ettei tarvitsisi vaihtaa koko mittaristoa?
- El Pollo del Muerta
Eihän nyt mittaristoa ole ikinä vaihdettu pimenneiden valojen takia.
Tarkista nyt ensiksi, onko mittarivalojen säädin niin himmeällä, ettei valoja erota.
Jos se on kunnossa, tarkistetaan tietysti polttimot. Sitten seuraa järjestyksessä mittariston liitin, tuleeko jännite; mittariston valojen säätö, tuleeko jännite.- El Pollo del Muerta
Sen verran vielä että onko autoon itse kytketty uudet poppikoneet ? Ne joskus aiheuttavat hämminkiä, koska alkuperäisiin kulkee tuo mittarivalojen himmennys mutta jälkiasenteiset ei sitä ymmärrä.
Onko akku hyvässä latingissa ja navat puhtaat ?
Kannattaa kokeilla myös irrottaa akun miinusjohdin n. varttitunniksi.
Se palauttaa tehdasasetukset, jos jotain on mennyt pieleen.
- 16
Noista EL-valoista menee se pikku mötikkä pimeäksi sieltä mittarin takaa. En nyt muista sen nimeä, mutta käy ccof sivuilla lukemassa. Sieltä saat hyviä ohjeita miten toimia. http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/
- mara
Moi!
Oietko kokenut vastaavaa? Sebring-06. Kun käynnistää ja sen jälkeen painaa jarrua niin räikkä alkaa sanoa tuut,tuut.Pari kertaa peräkkäin, myös ajossa samaten. jonkin aikaa kun käytää niin loppuu.Itse ajattelen että kosteutta jossakin kun on satanut samoihin aikoihin. Jos tiedät vastaavasta niin kirjoittele.
Kyselin KÄYTTÖ-AUTOSTA eikä olleet tämmöisestä ennen kuulleet. - 23
Onko sulla siis tuollainen http://fi.wikipedia.org/wiki/Räikkä mukana autossa. Jätä se kotiin niin ei soi.
- mara
Oletko hätäinen kun et lue tekstiä tarkemmin? Kirjoitin että räikkä sanoo Tuut,Tuut.
En erottanut mitään soimista
- 22
Ihan sama minkä äänen se päästää, mutta minulla ei ole missään autossa ollut räikkää äänimerkinantolaitteena.
- mara
Miksi sinun pitää sen täällä ilmoittaa?!!!!
- hjtjkkyj
myykää nyt hemmettiin tollaset Sebringit ja muut Chryslerit. Näin itsekin tein, säästyy monelta harmilta
- tuuunaaja bring
Nämä edellä kerrotut asiat ovat pääasiassa häiriöitä,Itsestään korjautuvia.
Ei kannata ottaa tressiä,eikä vaihtaa automerkkiä näin pienistä jutuista.
Mutta kun sen olet tehenyt niin mikä merkki ja malli?Onko ollut häiriötön ja rahan arvoinen ratkaisu?
- SEPE
JOKU SANO ETTEI ENÄÄ MOPAR TUOTEITA, KYLLÄ VANHAT KUNNON JENKKI
AUTOT ON HYVIÄ, NIMENOMAAN MOPAR. - mikään nimimerkki ei
onko kellään kokemuksia sebringin-07 radiovioista? itsellä rupesi vähän tökkimään. Välillä tulee virrat päälle, sitten saattaa olla pari päivää hiljaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086