elämä on vain kabaree

pastori silliander

Se päättyy kun filmi menee poikki, niin kuin nukutuksessa

8

58

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • automaatille

Mistä tiedät? Oletko kuollut?

• Fassbinder

Ihmisen maallinen kuolema on kiistaton, joten kyllä se oikeaksi todistamisen taakka sen jälkeisistä tapahtumista on kuoleman jälkeiseen elämään uskovilla. Asetelma on aina niin päin, kun kiistellään siitä, tuleeko jotakin tapahtumaan tilanteessa, jossa ei näyttäisi sillä hetkellä mitään tapahtuvan.

Tuosta ihmisen elämästä vielä toteamus aloittajan jatkeeksi, että toisilla ihmisillä on siinä kabareessa enemmän burleskirooleja kuin toisilla. Hullua on myös se, että kaikki ovat näyttämöllä, eikä katsomossa ketään.

• ...

Elämä on jana.

Ei ehkä maailman nerokkainta, tai omaperäisintä filosofiaa, mutta tohon tulokseen meitsikin päätynyt. Elämä alkaa jostain ja päättyy johinkin, siinä välissä se elämä sitten olikin.

Sinällään olen aika samoilla linjoilla tuosta kabareejutusta, kyllä sitä ihmeesti on kaikenlaista kummallista, mitä nyt ei ihan normaaliajattelulla osaisi itse keksimälläkään keksiä. Joskus tullut mieleen Liisan seikkailut ihmemaassa, tai jotain sellaista, kyllä tämä elo tuntuu joskus niin absurdilta.

Ihminen kummallinen elukka. Vaikka ajattelua on ja kaikenlaista opittua tai kehittymässä olevaa viisauttakin, se vaan niinkuin päämärätietoisesti on tuhoamassa rotuaan, kuin sopulit, jotka syöksyvät laumana mereen kuolemaan. Ihmisen meri on maapallo ja sitähän tässä jokainen ihminen koittaa tuhota parhaansa mukaan, Todella kahelia meininkiä, mutta ikävä kyllä totta.

Niettä enpä tässä omaa elämääni pidä kovinkaan arvokkaana, enkä kyllä muittenkaan ihmisten. Täällä aikamma heilumme ja jäljelle jää: ei mitään.

=DW=

• peestä elämä

Mauno Koiviston töksäyttelyn mukaan jaat väärää tietoa sopuleista. Paljon muutakin puppua Koivisto esitti totuutena ja sinä ja kaltaisesi uskoitte kuin
        luonnonlakeihin tai jumalanne sanaan.
        Tosiasiassa sopuli on suuri induvidialisti! Tutkitusti se tekee päätöksensä
        yksin ja itsenäisesti lähtiessään kohti kaukarantaa. On vain sattumaa, että jollakin toisellakin sattuu olemaan sama matka. Tämä siis korjauksena.
        Elämä on sarja episodeja ja tarkoitus on porkkanan.
        Uteliaana odotan loppua joka jokaisen kohdalla on rujo ja kauhistuttava.
        On onnemme,että kuolemanhetken jälkeen ei ole mitään

• miljoona

Liisa ihmemaassa tunne minullakin. Voi kun sais kloonattua itsensä vielä ennen lopullista lähtöä.

• ...
        peestä elämä kirjoitti:

Mauno Koiviston töksäyttelyn mukaan jaat väärää tietoa sopuleista. Paljon muutakin puppua Koivisto esitti totuutena ja sinä ja kaltaisesi uskoitte kuin
        luonnonlakeihin tai jumalanne sanaan.
        Tosiasiassa sopuli on suuri induvidialisti! Tutkitusti se tekee päätöksensä
        yksin ja itsenäisesti lähtiessään kohti kaukarantaa. On vain sattumaa, että jollakin toisellakin sattuu olemaan sama matka. Tämä siis korjauksena.
        Elämä on sarja episodeja ja tarkoitus on porkkanan.
        Uteliaana odotan loppua joka jokaisen kohdalla on rujo ja kauhistuttava.
        On onnemme,että kuolemanhetken jälkeen ei ole mitään

Heh,

Koivistolla otti pattiin media ja pottuili lehtimiehistä, ettå seuraavat toimiaan, kuin sopulilauma. Sopuli on laumaeläin ja niillä on muuttoliikkeensä. Nyt onkin ennustettu lähivuoden olevan kova myyrävuosi. Pitääpi muistaa, myyriin sopulikin kuuluu.

En voi käsittää ihmisiä, jotka sotkevat joka asiaan uskonnon. Ei sopulien vaelluksissa mitään uskontoja ole mukana, kaikki perustuu biologiaan ja tutkimukseen sopulien elämästä. Siis vaellukset perustuvat faktaan, ei fiktioon.Myönnetään, esitin sopulivertauksen huumorilla. Mutta ihmeen kehnosti tuntuvat useat ihmiset huumoria ymmärtävän.

=DW=

• Minä pidän elämää seikkailuna. Yllätyksiä ja jännitystä täynnä. Kyllä siinä välillä purkka pysähtyy suussa kun hämmästyy ja suu loksahtaa auki, että näinkö tämä meneekin. Ei ole käsikirjoitettua filmiä minulla. En ainakaan ole saanut harjoitella osiani.

Ja siitä päättymisestä olen sitä mieltä, että shokki tulee ensin, ei niinkään katkea kuin nukutuksessa.

• L Autturi

Tulette yllättymään... näette kaiken yläpuolelta. Palasin kuitenkin takaisin.Se oli todella lähellä.. Filmi oikeasti pyöri näin mitä tapahtuisi....Olin silloin lapsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2446
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2076
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      121
      1732
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1557
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1497
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      123
      1044
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      975
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    Aihe