Kun adventisti odottaa

väntä på

SDA on julistautunut Jeesusta odottavaksi järjestöksi.
Miltä se rehellisesti sanottuna näyttää kun adventistit ODOTTAVAT
a) adventistipappi odottaa junaa?
b) adventistipappi odottaa Jeesusta?

9

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin Betelissä

      C) adventistipappi odottaa, että seurakunnan muistisairas mummo kuolee ja mummon mökki jää hänelle virkistyskäyttöön. Vapaata kun on riittävästi, koska maallikot tekevät ilmaiseksi kaiken työn.

      • auttavaiset

        Adventistipappi tai adventistituomari AUTTAVAT testamentin laadinnassa.


      • v.aari
        auttavaiset kirjoitti:

        Adventistipappi tai adventistituomari AUTTAVAT testamentin laadinnassa.

        auttavaiset kirjoitti: «Adventistipappi tai adventistituomari AUTTAVAT testamentin laadinnassa.»

        Miksi he tekevät niin?

        Varsinkin silloin, kun adventtiseurakunta on testamentin edunsaajana, tuollainen "auttaminen" ei näytä kovin pyyteettömältä.


      • kolme enkeliä
        v.aari kirjoitti:

        auttavaiset kirjoitti: «Adventistipappi tai adventistituomari AUTTAVAT testamentin laadinnassa.»

        Miksi he tekevät niin?

        Varsinkin silloin, kun adventtiseurakunta on testamentin edunsaajana, tuollainen "auttaminen" ei näytä kovin pyyteettömältä.

        Adventistipapit ovat vilpittömiä ja leskivainajan ropo kelpaa varmasti sinullekin.


      • pyh!
        v.aari kirjoitti:

        auttavaiset kirjoitti: «Adventistipappi tai adventistituomari AUTTAVAT testamentin laadinnassa.»

        Miksi he tekevät niin?

        Varsinkin silloin, kun adventtiseurakunta on testamentin edunsaajana, tuollainen "auttaminen" ei näytä kovin pyyteettömältä.

        Älä usko valheita.


    • kolme enkeliä kirjoitti: «Adventistipapit ovat vilpittömiä ja leskivainajan ropo kelpaa varmasti sinullekin.»

      Voihan se ahneuskin olla vilpitöntä.

      Olisi reilua keskustella vanhuksen lähisuvun kanssa ja selvittää, mitä hän on ajatellut silloin, kun vielä oli oikeasti oikeustoimikelpoinen.

      Ja erehdyt. En rupeaisi ketkuilemaan jonkun muistisairaan testamenttia itselleni. Kaikki ihmiset eivät ole häikäilemättömiä ja ahneita.

      Eikä tämä todellakaan johdu siitä, että olisin muutenkin varoissani.

      • Tuli mieleeni tämä tosi tarina (ilman nimiä) .. Tunnen oikein hyvin erään vauraan perheen - omistavat aika paljon peltomaata joen varressa (muutaman kilometrin) ja maatilan jossa talo, navetta, ulkorakennuksia ja iso määrä kaikenlaisia maanviljelyskoneita. Lapset eivät kuitenkaan ole kiinnostuneet maanviljelyksestä tai karjanhoidosta vaan muista asioista ja ovat hakeutuneet muualle elämässään ja koko tila on vuokrattu muille - toisella lapsista on omakotitalo ja toinen käy jo vanhaksi käyneen äitinsä (isä jo haudassa RIP) omakotitalossa kylässä silloin tällöin kun itse asuu kaupungissa. Vanhemmat ovat tavalliasia uskovaisia evl. kirkon jäseniä lapsista en mene ihan sanomaan, yksi on näkynyt TV:ssä poliittisissa yhteyksissä silloin tällöin - kukaan ei kuitenkaan ole kiihkoilija mihinkään suutaan. Toisella lapsista on yksi lapsi toisella ei ole lapsia.

        Siinä pohjat.

        Nyt on niin että vanhemmat ovat testamentanneet kaikki maaalueet ja sen rakennukset evl. kirkolle johon siis ovat aina kuuluneet - ja lapsilla ei ole mitään sitä vastaan - heille jää kuitenkin pankkitili (varmaan kohtalaisen iso) ja kaksi omakotitaloa.
        Sanottakoon samalla, että evl. kirkko on suuri maanomistaja Ruotsissa muutenkin ja ei oikeastaan tarvitse lisää maata. Tämä osoittaa että elämää ja asioita voi katsoa aivan eri tavalla kuin "silmät rahan himosta kiiluen" ..

        Entinen Ruotsin päämisisteri sanoi yhdelle maanviljelijälle joka valitti että pienet tilat eivät enää kannata, että "anna tilasi naapurillesi niin siitä tulee isompi ja se alkaa kannattamaan tai tehkää koopperatiivi".

        Me elämme täällä maanpäällä tämän lyhuen elämämme ja paras keino olla mahdollisimman tyytyväinen elämäänsä löytyy Raamatusta ja vaikka rahaakin tarvitaan niin se ei ole elämän pääasia. Jostain kummallisesta syystä vaikuttaa siltä että Jumala pitää huolen omistaan - koti ja ruokaa joka päivä ja hyvät suhteet ihmisiin, niitä ei voi ostaa - ja olisi hyvä muistaa silloin muitakin ja panna kolikko köyhän kukkaroon tai vaikka tarjota kinkkuvoileipä nälkäiselle ...

        Voisin kertoa muitakin samantapaisia tapauksia - mutta toisella kertaa lisää...

        alex


      • ...
        alex.kasi kirjoitti:

        Tuli mieleeni tämä tosi tarina (ilman nimiä) .. Tunnen oikein hyvin erään vauraan perheen - omistavat aika paljon peltomaata joen varressa (muutaman kilometrin) ja maatilan jossa talo, navetta, ulkorakennuksia ja iso määrä kaikenlaisia maanviljelyskoneita. Lapset eivät kuitenkaan ole kiinnostuneet maanviljelyksestä tai karjanhoidosta vaan muista asioista ja ovat hakeutuneet muualle elämässään ja koko tila on vuokrattu muille - toisella lapsista on omakotitalo ja toinen käy jo vanhaksi käyneen äitinsä (isä jo haudassa RIP) omakotitalossa kylässä silloin tällöin kun itse asuu kaupungissa. Vanhemmat ovat tavalliasia uskovaisia evl. kirkon jäseniä lapsista en mene ihan sanomaan, yksi on näkynyt TV:ssä poliittisissa yhteyksissä silloin tällöin - kukaan ei kuitenkaan ole kiihkoilija mihinkään suutaan. Toisella lapsista on yksi lapsi toisella ei ole lapsia.

        Siinä pohjat.

        Nyt on niin että vanhemmat ovat testamentanneet kaikki maaalueet ja sen rakennukset evl. kirkolle johon siis ovat aina kuuluneet - ja lapsilla ei ole mitään sitä vastaan - heille jää kuitenkin pankkitili (varmaan kohtalaisen iso) ja kaksi omakotitaloa.
        Sanottakoon samalla, että evl. kirkko on suuri maanomistaja Ruotsissa muutenkin ja ei oikeastaan tarvitse lisää maata. Tämä osoittaa että elämää ja asioita voi katsoa aivan eri tavalla kuin "silmät rahan himosta kiiluen" ..

        Entinen Ruotsin päämisisteri sanoi yhdelle maanviljelijälle joka valitti että pienet tilat eivät enää kannata, että "anna tilasi naapurillesi niin siitä tulee isompi ja se alkaa kannattamaan tai tehkää koopperatiivi".

        Me elämme täällä maanpäällä tämän lyhuen elämämme ja paras keino olla mahdollisimman tyytyväinen elämäänsä löytyy Raamatusta ja vaikka rahaakin tarvitaan niin se ei ole elämän pääasia. Jostain kummallisesta syystä vaikuttaa siltä että Jumala pitää huolen omistaan - koti ja ruokaa joka päivä ja hyvät suhteet ihmisiin, niitä ei voi ostaa - ja olisi hyvä muistaa silloin muitakin ja panna kolikko köyhän kukkaroon tai vaikka tarjota kinkkuvoileipä nälkäiselle ...

        Voisin kertoa muitakin samantapaisia tapauksia - mutta toisella kertaa lisää...

        alex

        Rintaperillisille jää Suomen lain mukaan aina 50% jota ei voi testamentata kirkoille sun muuhun mutta yksinäiset vanhukset on aivan eri asia ja hyvä saalis ja näillähän on moni adventtikirkko rakennettu suomessa.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Tuli mieleeni tämä tosi tarina (ilman nimiä) .. Tunnen oikein hyvin erään vauraan perheen - omistavat aika paljon peltomaata joen varressa (muutaman kilometrin) ja maatilan jossa talo, navetta, ulkorakennuksia ja iso määrä kaikenlaisia maanviljelyskoneita. Lapset eivät kuitenkaan ole kiinnostuneet maanviljelyksestä tai karjanhoidosta vaan muista asioista ja ovat hakeutuneet muualle elämässään ja koko tila on vuokrattu muille - toisella lapsista on omakotitalo ja toinen käy jo vanhaksi käyneen äitinsä (isä jo haudassa RIP) omakotitalossa kylässä silloin tällöin kun itse asuu kaupungissa. Vanhemmat ovat tavalliasia uskovaisia evl. kirkon jäseniä lapsista en mene ihan sanomaan, yksi on näkynyt TV:ssä poliittisissa yhteyksissä silloin tällöin - kukaan ei kuitenkaan ole kiihkoilija mihinkään suutaan. Toisella lapsista on yksi lapsi toisella ei ole lapsia.

        Siinä pohjat.

        Nyt on niin että vanhemmat ovat testamentanneet kaikki maaalueet ja sen rakennukset evl. kirkolle johon siis ovat aina kuuluneet - ja lapsilla ei ole mitään sitä vastaan - heille jää kuitenkin pankkitili (varmaan kohtalaisen iso) ja kaksi omakotitaloa.
        Sanottakoon samalla, että evl. kirkko on suuri maanomistaja Ruotsissa muutenkin ja ei oikeastaan tarvitse lisää maata. Tämä osoittaa että elämää ja asioita voi katsoa aivan eri tavalla kuin "silmät rahan himosta kiiluen" ..

        Entinen Ruotsin päämisisteri sanoi yhdelle maanviljelijälle joka valitti että pienet tilat eivät enää kannata, että "anna tilasi naapurillesi niin siitä tulee isompi ja se alkaa kannattamaan tai tehkää koopperatiivi".

        Me elämme täällä maanpäällä tämän lyhuen elämämme ja paras keino olla mahdollisimman tyytyväinen elämäänsä löytyy Raamatusta ja vaikka rahaakin tarvitaan niin se ei ole elämän pääasia. Jostain kummallisesta syystä vaikuttaa siltä että Jumala pitää huolen omistaan - koti ja ruokaa joka päivä ja hyvät suhteet ihmisiin, niitä ei voi ostaa - ja olisi hyvä muistaa silloin muitakin ja panna kolikko köyhän kukkaroon tai vaikka tarjota kinkkuvoileipä nälkäiselle ...

        Voisin kertoa muitakin samantapaisia tapauksia - mutta toisella kertaa lisää...

        alex

        Niin Ruotsin ja Suomen ev. lut kirkkojen historiassa on vähän eroa suhteessa Valtiovaltaan ...

        http://evl.fi/evlfi.nsf/Documents/7CA4248938A205ECC225732F002B1A50?openDocument&lang=FI


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe