Osaako joku kertoa diakonissan ammatista, tiedän että käy esim. vanhusten luona onnittelukäynneillä ja osallistuu vanhusten retkipäivien pitämiseen tai kerhoihin. Mutta mitä muuta? Ja miksi koulutus sisältää sairaanhoitajan koulutuksen, mihin sitä tarvitaan tänä päivänä diakonissan työssä? Eikös kotisairaanhoitaja hoida sitä hoidollista puolta.
Mitä tekee DIAKONISSA?
2
1634
Vastaukset
- jotain tietävä
Diakonissa työskentelee useimmiten sairaalassa, eli se on lääkäri/hoitaja joka on opiskellut myös kirkon juttuja.
Diakoni on ihminen joka tapaa vanhuksia, yksinäisiä, hädässä olevia, onnettomuuksiin joutuneita ja muita huono-osaisia. Diakoni työskentelee seurakunnassa.
Tässä jotain suuntaa...usein ihmiset eivät tiedä diakonin ja diakonissan eroa, mutta toivottavasti tämä selkiytti jotain..
Käy myös katsomassa http://www.mol.fi/avo tai http://www.opintoluotsi.fi - diakoni
Toivottavasti annan paremman selvityksen.
Diakonissa on aina sairaanhoitaja, joka on opiskellut riittävästi teologisia aineita ja ihmisen inhmillisen hädän kohtaamista. Kirkon puolella puhutaan sielunhoidosta ja sairaalamiljöössä puhutaan terapioista tai kuuntelemisesta. Diakonissa voi siis työskennellä sekä kirkon ns. sosiaalityöntekijänä tai sairaalassa tai muissa hoitolaitoksissa. Diakonissa saa vihkimyksen, jonka jälkeen hän saa pitää sekä virkamerkkiä että diakonissa virkapukua.
Daikoni on sosiaalialaa opiskellut, johon liittyy erilaisia kirkollisia ja teologisia aineita. Dikonit voivat työskennellä sekä kirkon viroissa, että esimerkiksi minä olen laitoksessa töissä. Sekä diakonissa että diakonin tutkinnot ovat amk- tutkintoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121450- 981390
- 691250
- 991164
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69961
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897