raskaus + hiustenvärjäys.

tuleva mamma28

Hei. Olen vkolla 8 raskaana. Uskallanko kestovätjätä hiukset blondivärillä?? Hiukseni ovat ohuet ja muutoinkin on alkanut lähteä tavallista enempi hiuksia päästä. Mutta en kestä tätä kamalaa maantieharmaa 3 sentin juurikasvua. Onko siitä haittaa sikiölle entä lähtevätköhän hiukseni lopullisesti.. :'( Itse olisin värjäämässä kaupan väriaineella "garnier nutrisse" värillä.

7

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rv 17

      No jotkut värjäävät jotkut ei..mie en ainakaan aio värjätä koko raskausaikana tukkaa,kerkeää sitä sit sen jälkeenki:) ne on aikamoiset myrkyt mitä päähän laittaa,seku vielä imeytyy verenkiertoon..

    • Naturalhead

      Itsekään en lähtisi värjäämään ihan jo myrkkyjen ja kasvaneen allergiariskin vuoksi (TEE ainakin se allergiatestaus ennen koko pään värjäämistä!!). Hiuksesi kun ovat jo valmiiksi ohuet ja niitä lähtee tavallista enemmän ja hiusten vaalentaminen on hiuksille rankin prosessi jota voi tehdä. Huomioi myös, että raskauden jälkeen niitä hiuksia vasta alkaakin putoilemaan, varsinkin jos imetät.

      Kai syöt raskausaikana jotain (moni-)vitamiinivalmistetta? Tarkistahan sisältääkö se biotiinia (en ole varma sisältävätkö ne kaikki), jonka sanotaan ravitsevan juuri hiuksia, ihoa ja kynsiä. Menee kyllä vähintään 2-3kk, riippuen kasvuvauhdista, ennen kuin biotiinin vaikutukset alkavat hiuksissa näkyä :).

      Jos nyt kuitenkin päädyt hiuksesi värjäämään, olisiko pelkän tyvikasvun värjääminen vaihtoehtona? Tai koko kuontalon värjääminen mahdollisimman "oman hiuksen väriseksi" ja sitten antaa vaan kasvaa? Näin tuleva juurikasvu ei olisi niin silmiinpistävä :).

    • wendy_

      Moi,

      AIVAN SAMA TILANNE!! haluttas värjätä hiukset mut ei pysty...... :(
      mut parempi olla värjäämättä ja ajatella pikkuisen hyvinvointia.

      täällä raskaus alussa ja tupakoimatta ollaan oltu reilu 2vk näin melkein 10 vuoden jälkeen.

    • blondimyös

      Mä en edellisessä raskaudessa värjännyt päänahkaan asti, otin vain raitoja muutaman kerran. Nyt tässä raskaudessa juurikasvu oli jo ennen raskautta päässyt pahaksi ja muutenkin väri haalistunut, niin uskaltauduin äskettäin ekan kolmanneksen ohitettuani kerran värjäämään juurikasvun kunnolla ja muutakin väriä kirkastettiin. Tuskailin asiaa vielä kampaajan tuolissakin, mutta jotenkin vaan sitten sain iskostettua päähäni, että ei maailma kaadu jos nyt tämän kerran värjään ja sitten vaikka loppuaika taas niillä raidoilla. Mietin useita kavereitani, jotka ovat värjänneet koko raskauden ajan säännöllisesti ja normaalisti ja saaneet terveitä lapsia. Mutta itse en siis aio värjätä kuin tämän kerran tuollai perusteellisesti.

      • voit värjätä

        Minä värjäsin ja terve pieni käärö nyt vieressä. Tee miltä itsestäsi tuntuu. Jokainen itse päättää mitä tehdä.


      • vielä...
        voit värjätä kirjoitti:

        Minä värjäsin ja terve pieni käärö nyt vieressä. Tee miltä itsestäsi tuntuu. Jokainen itse päättää mitä tehdä.

        Jatkoa vielä edelliseen että vaelennusaineethan tietenkin sisältävät enemmän myrkkyjä. Itse värjäsin mustalla. Mutta jokainen itse tekee päätöksen.


    • rv29

      Itse olen värjännyt raskauden aikana nyt kahteen eri kertaan hiuksiani. Viimeksi laitoin uutta väriä päähän viikko sitten ja nyt rv 29 aluillaan. En usko että hiustenvärjäys vaikuttaa lapsen kasvuun tms. Mutta tämä vain oma mielipiteeni...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      174
      6975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      39
      4107
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2075
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2009
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1601
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1578
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      37
      1415
    Aihe