Narsistin uteliaisuus ja ihmisten sinisilmäisyys

pahaa enteilevä

Miksi narsisti haluaa tietoja inhoamansa henkilön elämänmenosta vielä senkin jälkeen, kun "yhteistä nimittäjää" ei enää ole? Tavallisempaa kai on, ettei ihminen halua kuulla yhtään mitään hankalaksi kokemastaan tyypistä, kun on tästä eroon päässyt.

Tuntemani narsisti on erittäin kiinnostunut tietämään, mitä hänen kertaalleen tuhoamille ihmisille sittemmin kuuluu. Aiemmin silmitöntä raivoa herättänyt onkin myöhemmin niin kiinnostava, että hän puolisonsa ja lastensakin asiat udellaan selville. Aina löytyy joku sinisilmä, jolle on kunnia-asia olla kaikkien ja siten myös nassenkin kanssa kivoissa väleissä. Hän kertoilee narsistille toisten kuulumisia, kuten yleinen tapa on. Koska olen itse kokenut narsistin tuhovoiman niin läheltä kuin välikäsien kautta, ihmisten sinisilmäisyys hänen suhteensa kammottaa minua. Tiedän myös, ettei näitä sinisilmiä hyödytä varoittaa narsistin touhuista. Joskus olen senkin tehnyt ja tietenkin juoruämmäksi leimautunut.

Ihmisten hyväuskoisuus on lähes yhtä pelottavaa kuin narsistin pirullisuus. Eipä kai narsisti olisikaan narsisti, ellei hän osaisi pelailla ihmisillä halunsa mukaan.

68

2318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma yksityisyys

      Narsisti voi haukkua kohdettaan kuvottavaksi, oksettavaksi ja vastenmieliseksi, mutta kummasti hän vain tuota kohdettaan kadehtii ja haluaa tietää kohteen yksityiselämästä kaiken.
      Hyvä narskun puuhista on varoittaakin sinisilmäisiä ihmisiä. Hän yrittää urkkia tietoa toisten ihmisten kautta kohteestaan, hämmästyttää vain, etteikö ihmisten hälytyskellot soi, kun aletaan kysellä liikaa narsistille kuulumattomia asioita.

      Ikävää, että löytyy ihmisiä, jotka ruokkivat narsistin tiedon nälkää ja pahanpuhumisen tarvetta. Ihmisiä, jotka kertovat kohteen yksityiselämää koskevia, arkaluontoisiakin ja loukkaavia asioita, ajattelematta, onko soveliasta näitä asioita kertoa eteenpäin ja miltä minusta itsestäni tuntuisi, jos vastaava tehtäisiin minulle.

      Nasse on ollut liian kiinnostunut asioistamme ja valitettavasti näitä kateellisia ja katkeria on ollut, jotka ovat hänen nälkäänsä ruokkineet. Tälläisistä henkilöistä on hyvä pysyäkin kaukana.

    • Ggoggo

      Narsisti haluaa tietoa inhoamansa ihmisen elämänmenosta, jotta saisi edes joitakin totuuden murusia mukaan lapselliseen valheiden verkkoonsa. Ihmiset ovat sinisilmäisiä, eivätkä yleensä tunnista sitä, että liikaa kyselevät ja utelevat ja kohteistaan ennalta varoittelevat mustamaalaajat/lietsojat ovat niitä narsisteja.

      Se ei lopu koskaan, joten sen kanssa on totuttava elämään.

      • Pelkää paljastajaa

        Hervannan narsku uskotteli ihmisille Hervannan Sanomissa 90-luvulla että "hän on valittu ja hän pääsi ufoon/kaapattiin ufoon".Sittemmin "Hän" manipuloi ihmisiä äänestämään "Hänet" eduskuntaan,hahhhaaa...Tää on tyypillinen paskanarsku joka edelleen puhuu musta niitänäitä ja vielä tuntemattomillekin,silti lähettelee "voivoi nääsnääs"-kortteja,tekstiviestejä vaikka tietää etten halua olla missään tekemisissä sen paskaliihottajan kanssa.Mutta joku ajaa mielenvikaista pyrkyriä utelemaan,kun pelkää huijaustensa paljastumista!!!


      • Hervanta
        Pelkää paljastajaa kirjoitti:

        Hervannan narsku uskotteli ihmisille Hervannan Sanomissa 90-luvulla että "hän on valittu ja hän pääsi ufoon/kaapattiin ufoon".Sittemmin "Hän" manipuloi ihmisiä äänestämään "Hänet" eduskuntaan,hahhhaaa...Tää on tyypillinen paskanarsku joka edelleen puhuu musta niitänäitä ja vielä tuntemattomillekin,silti lähettelee "voivoi nääsnääs"-kortteja,tekstiviestejä vaikka tietää etten halua olla missään tekemisissä sen paskaliihottajan kanssa.Mutta joku ajaa mielenvikaista pyrkyriä utelemaan,kun pelkää huijaustensa paljastumista!!!

        Hervannan prinsessako?Kulkee nenä pystyssä ja leikkii helsingiläistä,hahahhhaa mikä takametsienjuntti kaukaa isoltakirkolta.


    • Nää on niin nähty

      Sehän niissä sekopaateissa on oikeasti aika surkuhupaisaa, että niiden "kohteet" on aina hulluja, sekopäitä, kiusantekijöitä, valehtelijoita, kusipäitä, pettäjiä, vaarallisia, väkivaltaisia, ties mitä muuta ja ne on aina tehneet näiden "reppanoiden" elämästä maanpäällistä helvettiä, mutta kaikesta huolimatta ne yksityisasiat & elämä kiinnostaa suunnattomasti... täytyy väkisellä pitää yhteyttä sukulaisiin, kavereihin jne ja kysellä "ihan vaan sivumennen" näiden elämästä. Omakin exä valitti ja voivotti 10 vuotta, kuinka ahistavaa hänelle on asua kanssani samalla paikkakunnalla ja kas kummaa, kun muutin muualle, niin tuo akka muutti saman tien samalle paikkakunnalle... itkiskö vai nauraisko...

      • kuula kalloon

        Pahimmat narsistit laittavat asuinalueen ihmiset kyttäämään kohdetta ja käyttävät facebookkia "puskaradionaan" mustamaalata ja kärkkyä tietoa kohteestaan.


      • kirsikka3
        kuula kalloon kirjoitti:

        Pahimmat narsistit laittavat asuinalueen ihmiset kyttäämään kohdetta ja käyttävät facebookkia "puskaradionaan" mustamaalata ja kärkkyä tietoa kohteestaan.

        Mua kyttääävä narsisiti kuoli, hän teki itsemurhan, oli niin sotkutunut jo omiin
        valheidenverkkoihinsa.


      • ghfklj
        kirsikka3 kirjoitti:

        Mua kyttääävä narsisiti kuoli, hän teki itsemurhan, oli niin sotkutunut jo omiin
        valheidenverkkoihinsa.

        eipä ollut kovanluokan narsisti, eivät tee itsaria narskut yleensä.


      • nbvhdjdn
        ghfklj kirjoitti:

        eipä ollut kovanluokan narsisti, eivät tee itsaria narskut yleensä.

        Kulttuurikriitikko Seppo Heikinheimo?


    • Taiga-Jim?

      Jos olisi vähemmän näitä "sinisilmäisiä" olisi varmasti vähemmän myös "narsisteja".
      Uhrihan olisi voinut välttää pettymyksensä sillä ettei usko narsistia alkuunkaan. Onko syyt lapsuudessa vai missä että uhrit uskovat jotain sellaista olevan olemassa jota varmasti ei ole. Uhrit ovat itse valmisteleet itsensä siihen että heitä on ollut helppo ´huijata. Kuitenkin he ovat nähneet varoitussignaalit jotka narsisti tietämättään viestittää. Ovatko uhrit normaalia helpommin muutenkin huijattavissa? Monesti uhri koettuaan suhteen narsistin kanssa etsii ja löytää itselleen uuden samanlaisen ja uskoo taas löytäneensä sen fantastisen ihmisen joka hänen elämästään on puuttunut. Ehkä uhrit etsivät liikaa sitä oikeaa henkilöä ja siksi he rakastuvat jopa paperiseen kiiltokuvaan jossa he ovat näkevinään täydellisyyden jota ei ole. Uhri ei näe eikä ymmärrä että kiiltokuva on vain olemattoman ohut silhuetti, Narsisti näyttää vain tätä kuvajaista koska on sellainen ja uhri itse kuvittelee loput ja luo omaan päähänsä kuvan täydellisyydestä. Uhri sen täydelllisyyden illuusion luo omassa päässään eikä narsisti.

      • Miksi uhri ei pääse

      • Et nyt kerro, miksi

        "Ihastumisvaiheessa verihiutaleista vapautuvan serotoniinin määrä aivoissa lisääntyy, mikä johtaa tunnepohjaiseen oppimiseen vaikuttavan aivojen mantelitumakkeen toiminnan heikentymiseen. Mantelitumake kontrolloi tunnepohjaista oppimista, jolloin serotoniinin lisääntyminen ihastumisen alkuvaiheessa johtaa siihen, että rakastunut henkilö ei opi suhteensa virheistä." -Lainaus aiemmasta linkistä

        "Uhrit ovat itse valmisteleet itsensä siihen että heitä on ollut helppo ´huijata. Kuitenkin he ovat nähneet varoitussignaalit jotka narsisti tietämättään viestittää. Ovatko uhrit normaalia helpommin muutenkin huijattavissa? "

        Et nyt kerro, miksi ja kenen huijausta puolustelet, mutta ei ole puolusteltavissa.


      • No niin. Siinä esim.

        "sinisilmäisiä"
        olisi voinut välttää
        syyt lapsuudessa
        uhrit uskovat
        ovat itse valmisteleet itsensä
        normaalia helpommin muutenkin huijattavissa?
        uhrit etsivät liikaa
        Uhri ei näe eikä ymmärrä
        uhri itse kuvittelee loput
        luo omaan päähänsä
        luo omassa päässään eikä narsisti.

        No niin. Siinä esimerkkitapaus narsistista, joka tulee palstalle haukkumaan uhreja. Voi olla myös sairas muuten kateudesta, kun itsestä ei kukaan ole kiinnostunut.


      • jumalan lahja?
        No niin. Siinä esim. kirjoitti:

        "sinisilmäisiä"
        olisi voinut välttää
        syyt lapsuudessa
        uhrit uskovat
        ovat itse valmisteleet itsensä
        normaalia helpommin muutenkin huijattavissa?
        uhrit etsivät liikaa
        Uhri ei näe eikä ymmärrä
        uhri itse kuvittelee loput
        luo omaan päähänsä
        luo omassa päässään eikä narsisti.

        No niin. Siinä esimerkkitapaus narsistista, joka tulee palstalle haukkumaan uhreja. Voi olla myös sairas muuten kateudesta, kun itsestä ei kukaan ole kiinnostunut.

        Minun kaksi ystävääni ovat lähteneet narsistityyppisen miehen matkaan ja katkaisseet melkein kaikki välinsä entiseen elämäänsä, ystäviinsä ja sukulaisiinsa, ilmeisesti uhrin entinen elämä ei kelpaan narsistille. Lopettaneet harrastuksensa ja alkaneet tukea miehen harrastusta ym.

        Joskus suututtaa että he ovat hylänneet minut, ystävänsä ja muutkin ihmiset tuollaisen miehen vuoksi josta kaikki muut näkevät että ei hyvää seuraa. Toinen jopa sanoi pahasti katkaistessaan välinsä minuun ja perheeseensä että emme ole henkisesti heidän arvoisiansa ihmisiä tms. Toinenkin käyttäytyi niin halveksivasti että lopetin yhteydenpidon.

        Siksipä mietin että sitten kun nämä naiset ovat narsistinsa syvälle luhistamia uhreja, eikä heillä ole ketään turvanaan kun ovat katkaisseet välinsä muihin, Sitten he tarvitsevat apua mutta pitääkö minun auttaa heitä kun ovat loukanneet? Tai sukulaisten? Ovat niin paljon minulle ja perheilleen aiheuttaneet tuskaa ja huolta(esim. toinen muuttaessaan miehen luo ei suostunut edes kertomaan miehen nimeä eikä asuinpaikkaa edes perheelleen sillä se on "heidän yksityisasioihinsa kajoamista ja olemme sairaita kun yritämme puuttua heidän elämäänsä". Eli emme edes tiedä onko hän vielä hengissä.

        Näistä ruksattu ystäviini sopivat:

        "sinisilmäisiä" X
        olisi voinut välttää X
        syyt lapsuudessa X(tyypillisellä narsistin uhrilla on rikkinäinen koti, huono itsetunto, mutta tämä ei tietenkään ole uhrin oma syy)
        uhrit uskovat X
        ovat itse valmisteleet itsensä X
        normaalia helpommin muutenkin huijattavissa? X kyllä kyllä! oma ajattelu poissa, kysellään ja omaksutaan muiden mielipiteitä, kun koetaan että löydetään joku vahva ihminen henkiseksi tueksi niin uskotaan hänen mielipiteensä vaikka ne olisiva kuinka huuhaata
        uhrit etsivät liikaa X kyllä vaan! oikein rukoilemalla rukoillaan elämäänsä ihanaa miestä ja sitten kun kohdataan mies niin koetaan että tämä on vihdoin se jumalan vastaus rukouksiin
        Uhri ei näe eikä ymmärrä X anteeks nyt sanon ilkeästi, mutta kun ihminen on tyhmä niin näin käy
        uhri itse kuvittelee loput X
        luo omaan päähäns X
        luo omassa päässään eikä narsisti.
        Ovat myös molemmat olleet aikaisemmissa suhteissa narsistin kanssa jotka olivat myös alkoholisteja. Nyt uudet miehet ovat raivoraittiita, siksi näkivät miehet kunnon miehinä eivätkä epäilleet mitään.

        Tekisi siis mieli mennä noille ex-ystäville takomaan järkeä kalloon että haloo(toiselle siis tein jo niin ja siitä seurasi välienkatkaisu). Suututtaa ihan että käyttäytyvät tuolla tavalla ja aiheuttavat vahinkoa lapsilleen ja lemmikeilleen(miksi jotkut naiset antavat narsistin tappaa jopa koiransa) ja suunnatonta surua vanhemmilleen ja ystävilleen. Niin että sitten kun uhri tajuaa tilanteensa ja on syvällä ongelmissa narsistinsa kanssa niin tekisipä mieli sanoa että tätä tilasit hoida soppasi itse kun apu ja neuvot ei aikaisemmin kelvanneet.
        Mutta enpä taida tehdä niin. Toinen ystävistäni on sairastunut masennukseen ja pelkään että hän jopa tappaisi itsensä jos joku miehen kanssa menee pieleen. Niin että olen kyllä hälytysvalmiudessa koko ajan.

        Ei siinä mitään, en varmaan itsekään ole mikään mestari miehiä valitsemaan. Liekö enää uskallan itse ottaa miestä kun noita ystäviä seuraa. Olen itsekin otollinen uhri narsistille tai vähintään alkoholistille.


      • terveiset

        Niin harmillista kuin se onkin, ihmispolot joutuvat narsistin uhreiksi muutenkin kuin seurustelu/parisuhdekuvioissa. Narsisti nyt vaan on tuholainen, jonka vaikutuspiirissä olevat ovat k.sessa, aivan sama ovatko nassen isovanhempia, naapureita, puolisoita, kampaaajia, sisaruksia, vakuutusvirkailijoita tai työkavereita. Ihan jokaisella on vaikeaa narsistin kanssa. Tähän on sitten turha enää jatkaa, että ainahan voi vaihtaa työpaikkaa tai mennä kortistoon ja sossun luukulle, jos narsisti tulee vastaan. Se tiedetään.


      • eläinlääkäri
        jumalan lahja? kirjoitti:

        Minun kaksi ystävääni ovat lähteneet narsistityyppisen miehen matkaan ja katkaisseet melkein kaikki välinsä entiseen elämäänsä, ystäviinsä ja sukulaisiinsa, ilmeisesti uhrin entinen elämä ei kelpaan narsistille. Lopettaneet harrastuksensa ja alkaneet tukea miehen harrastusta ym.

        Joskus suututtaa että he ovat hylänneet minut, ystävänsä ja muutkin ihmiset tuollaisen miehen vuoksi josta kaikki muut näkevät että ei hyvää seuraa. Toinen jopa sanoi pahasti katkaistessaan välinsä minuun ja perheeseensä että emme ole henkisesti heidän arvoisiansa ihmisiä tms. Toinenkin käyttäytyi niin halveksivasti että lopetin yhteydenpidon.

        Siksipä mietin että sitten kun nämä naiset ovat narsistinsa syvälle luhistamia uhreja, eikä heillä ole ketään turvanaan kun ovat katkaisseet välinsä muihin, Sitten he tarvitsevat apua mutta pitääkö minun auttaa heitä kun ovat loukanneet? Tai sukulaisten? Ovat niin paljon minulle ja perheilleen aiheuttaneet tuskaa ja huolta(esim. toinen muuttaessaan miehen luo ei suostunut edes kertomaan miehen nimeä eikä asuinpaikkaa edes perheelleen sillä se on "heidän yksityisasioihinsa kajoamista ja olemme sairaita kun yritämme puuttua heidän elämäänsä". Eli emme edes tiedä onko hän vielä hengissä.

        Näistä ruksattu ystäviini sopivat:

        "sinisilmäisiä" X
        olisi voinut välttää X
        syyt lapsuudessa X(tyypillisellä narsistin uhrilla on rikkinäinen koti, huono itsetunto, mutta tämä ei tietenkään ole uhrin oma syy)
        uhrit uskovat X
        ovat itse valmisteleet itsensä X
        normaalia helpommin muutenkin huijattavissa? X kyllä kyllä! oma ajattelu poissa, kysellään ja omaksutaan muiden mielipiteitä, kun koetaan että löydetään joku vahva ihminen henkiseksi tueksi niin uskotaan hänen mielipiteensä vaikka ne olisiva kuinka huuhaata
        uhrit etsivät liikaa X kyllä vaan! oikein rukoilemalla rukoillaan elämäänsä ihanaa miestä ja sitten kun kohdataan mies niin koetaan että tämä on vihdoin se jumalan vastaus rukouksiin
        Uhri ei näe eikä ymmärrä X anteeks nyt sanon ilkeästi, mutta kun ihminen on tyhmä niin näin käy
        uhri itse kuvittelee loput X
        luo omaan päähäns X
        luo omassa päässään eikä narsisti.
        Ovat myös molemmat olleet aikaisemmissa suhteissa narsistin kanssa jotka olivat myös alkoholisteja. Nyt uudet miehet ovat raivoraittiita, siksi näkivät miehet kunnon miehinä eivätkä epäilleet mitään.

        Tekisi siis mieli mennä noille ex-ystäville takomaan järkeä kalloon että haloo(toiselle siis tein jo niin ja siitä seurasi välienkatkaisu). Suututtaa ihan että käyttäytyvät tuolla tavalla ja aiheuttavat vahinkoa lapsilleen ja lemmikeilleen(miksi jotkut naiset antavat narsistin tappaa jopa koiransa) ja suunnatonta surua vanhemmilleen ja ystävilleen. Niin että sitten kun uhri tajuaa tilanteensa ja on syvällä ongelmissa narsistinsa kanssa niin tekisipä mieli sanoa että tätä tilasit hoida soppasi itse kun apu ja neuvot ei aikaisemmin kelvanneet.
        Mutta enpä taida tehdä niin. Toinen ystävistäni on sairastunut masennukseen ja pelkään että hän jopa tappaisi itsensä jos joku miehen kanssa menee pieleen. Niin että olen kyllä hälytysvalmiudessa koko ajan.

        Ei siinä mitään, en varmaan itsekään ole mikään mestari miehiä valitsemaan. Liekö enää uskallan itse ottaa miestä kun noita ystäviä seuraa. Olen itsekin otollinen uhri narsistille tai vähintään alkoholistille.

        JOO asiaa on yksi mies tappanut naisystävänsä koiran. Syy; Koira totteli emäntäänsä ei miestä.


      • varokaa varokaa
        terveiset kirjoitti:

        Niin harmillista kuin se onkin, ihmispolot joutuvat narsistin uhreiksi muutenkin kuin seurustelu/parisuhdekuvioissa. Narsisti nyt vaan on tuholainen, jonka vaikutuspiirissä olevat ovat k.sessa, aivan sama ovatko nassen isovanhempia, naapureita, puolisoita, kampaaajia, sisaruksia, vakuutusvirkailijoita tai työkavereita. Ihan jokaisella on vaikeaa narsistin kanssa. Tähän on sitten turha enää jatkaa, että ainahan voi vaihtaa työpaikkaa tai mennä kortistoon ja sossun luukulle, jos narsisti tulee vastaan. Se tiedetään.

        Sanotaan, että omia sukulaisiaan ja työkavereitaan ei voi valita, totta, ja kun se narsisti osuu samaan työyhteisöön, niin olet pulassa. Pian "totuutta" on jaeltu yksityiselämäsi asioita ympäriinsä ja sinusta on maalattu työpaikkakiusaaja/ pahanilman lintu ulospäin.
        Vain se narsisti makeilee esiintyen työpaikan kantavana voimavarana, ilopillerinä, joka tahtoo kaikille pelkkää hyvää. Tuon valkoisen viitan takana piilee häikäilemätön kiusaaja.

        Varokaa varokaa varokaa. Näiden narsistien komeroista löytyy paljon luurankoja, ja siitä osoituksena on se, että he haluavat kaikkien huomaavan sinun virheesi ja sinun luurankosi. Jotta ne omat pysyisivät piilossa. Ne, jotka on luultavammin 10x pahempia kuin sinun omasi.


      • Julmaa on
        jumalan lahja? kirjoitti:

        Minun kaksi ystävääni ovat lähteneet narsistityyppisen miehen matkaan ja katkaisseet melkein kaikki välinsä entiseen elämäänsä, ystäviinsä ja sukulaisiinsa, ilmeisesti uhrin entinen elämä ei kelpaan narsistille. Lopettaneet harrastuksensa ja alkaneet tukea miehen harrastusta ym.

        Joskus suututtaa että he ovat hylänneet minut, ystävänsä ja muutkin ihmiset tuollaisen miehen vuoksi josta kaikki muut näkevät että ei hyvää seuraa. Toinen jopa sanoi pahasti katkaistessaan välinsä minuun ja perheeseensä että emme ole henkisesti heidän arvoisiansa ihmisiä tms. Toinenkin käyttäytyi niin halveksivasti että lopetin yhteydenpidon.

        Siksipä mietin että sitten kun nämä naiset ovat narsistinsa syvälle luhistamia uhreja, eikä heillä ole ketään turvanaan kun ovat katkaisseet välinsä muihin, Sitten he tarvitsevat apua mutta pitääkö minun auttaa heitä kun ovat loukanneet? Tai sukulaisten? Ovat niin paljon minulle ja perheilleen aiheuttaneet tuskaa ja huolta(esim. toinen muuttaessaan miehen luo ei suostunut edes kertomaan miehen nimeä eikä asuinpaikkaa edes perheelleen sillä se on "heidän yksityisasioihinsa kajoamista ja olemme sairaita kun yritämme puuttua heidän elämäänsä". Eli emme edes tiedä onko hän vielä hengissä.

        Näistä ruksattu ystäviini sopivat:

        "sinisilmäisiä" X
        olisi voinut välttää X
        syyt lapsuudessa X(tyypillisellä narsistin uhrilla on rikkinäinen koti, huono itsetunto, mutta tämä ei tietenkään ole uhrin oma syy)
        uhrit uskovat X
        ovat itse valmisteleet itsensä X
        normaalia helpommin muutenkin huijattavissa? X kyllä kyllä! oma ajattelu poissa, kysellään ja omaksutaan muiden mielipiteitä, kun koetaan että löydetään joku vahva ihminen henkiseksi tueksi niin uskotaan hänen mielipiteensä vaikka ne olisiva kuinka huuhaata
        uhrit etsivät liikaa X kyllä vaan! oikein rukoilemalla rukoillaan elämäänsä ihanaa miestä ja sitten kun kohdataan mies niin koetaan että tämä on vihdoin se jumalan vastaus rukouksiin
        Uhri ei näe eikä ymmärrä X anteeks nyt sanon ilkeästi, mutta kun ihminen on tyhmä niin näin käy
        uhri itse kuvittelee loput X
        luo omaan päähäns X
        luo omassa päässään eikä narsisti.
        Ovat myös molemmat olleet aikaisemmissa suhteissa narsistin kanssa jotka olivat myös alkoholisteja. Nyt uudet miehet ovat raivoraittiita, siksi näkivät miehet kunnon miehinä eivätkä epäilleet mitään.

        Tekisi siis mieli mennä noille ex-ystäville takomaan järkeä kalloon että haloo(toiselle siis tein jo niin ja siitä seurasi välienkatkaisu). Suututtaa ihan että käyttäytyvät tuolla tavalla ja aiheuttavat vahinkoa lapsilleen ja lemmikeilleen(miksi jotkut naiset antavat narsistin tappaa jopa koiransa) ja suunnatonta surua vanhemmilleen ja ystävilleen. Niin että sitten kun uhri tajuaa tilanteensa ja on syvällä ongelmissa narsistinsa kanssa niin tekisipä mieli sanoa että tätä tilasit hoida soppasi itse kun apu ja neuvot ei aikaisemmin kelvanneet.
        Mutta enpä taida tehdä niin. Toinen ystävistäni on sairastunut masennukseen ja pelkään että hän jopa tappaisi itsensä jos joku miehen kanssa menee pieleen. Niin että olen kyllä hälytysvalmiudessa koko ajan.

        Ei siinä mitään, en varmaan itsekään ole mikään mestari miehiä valitsemaan. Liekö enää uskallan itse ottaa miestä kun noita ystäviä seuraa. Olen itsekin otollinen uhri narsistille tai vähintään alkoholistille.

        "ja lemmikeilleen(miksi jotkut naiset antavat narsistin tappaa jopa koiransa) "

        Tätä minäkin ihmettelen, aivan kauheaa, tiedän yhden tapauksen!


      • Nää on niin nähty
        eläinlääkäri kirjoitti:

        JOO asiaa on yksi mies tappanut naisystävänsä koiran. Syy; Koira totteli emäntäänsä ei miestä.

        Tuo ei ole ollenkaan ainutkertainen tapaus, lemmikeitä käytetään lyömäaseena ihan yleisesti, jos ei tappamalla, niin jotenkin muuten...


    • Sen takia haluaa

      "Miksi narsisti haluaa tietoja inhoamansa henkilön elämänmenosta vielä senkin jälkeen, kun "yhteistä nimittäjää" ei enää ole? Tavall"

      Sen takia haluaa tietoja, kun se on narsisti, eikä tee paljoa mitään tavallisesti.

      "Ovatko uhrit normaalia helpommin muutenkin huijattavissa? "

      Rakastuneena kyllä. Kysymys on kuitenkin siitä, ettei kellään ole oikeutta huijaamiseen. Rakastuttaminen on ensimmäinen osa narsistin huijausta. Jos narsisti tutkittuaan sekä uhrinsa että tämän omaisuuden, tulee siihen tulokseen, että omaisuutta ei ole tarpeeksi tai ei tule pääsemään siihen käsiksi, hän hylkää uhrinsa tuossa vaiheessa. Uhri voi noin kokea, että tuli petetyksi ja huijatuksi vain rakkaudessa.

      "Monesti uhri koettuaan suhteen narsistin kanssa"

      Tuo tieto perustuu?

      "etsii ja löytää itselleen uuden samanlaisen ja uskoo taas löytäneensä sen fantastisen ihmisen joka hänen elämästään on puuttunut."

      Ok. Otan neuvosta vaarin ja etsin seuraavaksi erilaisen, joka ei ole fantastinen enkä muutenkaan kaipaa sen laista elämääni... ???

      • ssxasdasascxsx

        Ei se narsisti välttämättä sinua edes huijaa. Itse sinä luot narsistista kuvan täydellisenä ihmisenä, koeta jo tajuta! Vaikka hän siinä tilanteessa tunnustaisi sinulle olevansa narsisti, sanoisit hänelle:" et suinkaan ole". Kukaan ei estä sinua sanomasta ei, muttet sitä osaa koska kuvittelet näkeväsi jotain mitä ei edes ole oikeasti olemassa. Minkä narsisti itse sille mahtaa jos hän on rakastettavan oloinen? Ja sinä lisäät sitten loput niin että toisesta tulee mielessäsi täydellinen. Ei täydellisiä olekaan olemassa, se on kuvitelmaa.. Mieti mistä se johtunee että sinulla on taipumus rakastua sokeasti, oletko sitten jäänyt lapsuudessa jotain vaille?


      • Ja kuin todisteeksi!
        ssxasdasascxsx kirjoitti:

        Ei se narsisti välttämättä sinua edes huijaa. Itse sinä luot narsistista kuvan täydellisenä ihmisenä, koeta jo tajuta! Vaikka hän siinä tilanteessa tunnustaisi sinulle olevansa narsisti, sanoisit hänelle:" et suinkaan ole". Kukaan ei estä sinua sanomasta ei, muttet sitä osaa koska kuvittelet näkeväsi jotain mitä ei edes ole oikeasti olemassa. Minkä narsisti itse sille mahtaa jos hän on rakastettavan oloinen? Ja sinä lisäät sitten loput niin että toisesta tulee mielessäsi täydellinen. Ei täydellisiä olekaan olemassa, se on kuvitelmaa.. Mieti mistä se johtunee että sinulla on taipumus rakastua sokeasti, oletko sitten jäänyt lapsuudessa jotain vaille?

        "koeta jo tajuta! " ???????

        "Kukaan ei estä sinua sanomasta ei, muttet sitä osaa " ???!!!!!!! : [

        Ja kuin todisteeksi!!! Nyt menee kuule liian pitkälle!! Mikäs tietäjä sinä nyt kuvittelet olevasi.

        " Mieti mistä se johtunee että sinulla on taipumus rakastua sokeasti, " ??????

        Kaikki sinun lauseesi menevät aivan syteen. Pistäpä kaljakipot nyt jo syrjään. Pääsi on sekaisin.


      • Nää on niin nähty
        ssxasdasascxsx kirjoitti:

        Ei se narsisti välttämättä sinua edes huijaa. Itse sinä luot narsistista kuvan täydellisenä ihmisenä, koeta jo tajuta! Vaikka hän siinä tilanteessa tunnustaisi sinulle olevansa narsisti, sanoisit hänelle:" et suinkaan ole". Kukaan ei estä sinua sanomasta ei, muttet sitä osaa koska kuvittelet näkeväsi jotain mitä ei edes ole oikeasti olemassa. Minkä narsisti itse sille mahtaa jos hän on rakastettavan oloinen? Ja sinä lisäät sitten loput niin että toisesta tulee mielessäsi täydellinen. Ei täydellisiä olekaan olemassa, se on kuvitelmaa.. Mieti mistä se johtunee että sinulla on taipumus rakastua sokeasti, oletko sitten jäänyt lapsuudessa jotain vaille?

        Hohhoijjaa. Tää palsta on siinä mielessä aika surkuhupaisa paikka, että täällä nämä luonnevikaiset yrittää oikein antaumuksella mitätöidä heidän riepotukseen joutuneiden ihmisten asiallisia & aiheellisia keskusteluita. Mitähän jos sinäkin vaan keskittyisit siihen omaan itsetuntovammaasi ja jättäisit nuo lyttäämisyrityksesi ihan vaikka omiksi iltasaduiksesi..


      • 2+2
        Nää on niin nähty kirjoitti:

        Hohhoijjaa. Tää palsta on siinä mielessä aika surkuhupaisa paikka, että täällä nämä luonnevikaiset yrittää oikein antaumuksella mitätöidä heidän riepotukseen joutuneiden ihmisten asiallisia & aiheellisia keskusteluita. Mitähän jos sinäkin vaan keskittyisit siihen omaan itsetuntovammaasi ja jättäisit nuo lyttäämisyrityksesi ihan vaikka omiksi iltasaduiksesi..

        Onneksi asiallistakin keskustelua saadaan käydyksi. Se että sekopaattit tulevat riepomaan ketjuja omille sivuraiteilleen, syyllistämään ja mitätöimään kirjoittajia, on hyvin tuttua. Pisupäänassukoilta ei voi odottaa mitään muuta.


      • itsisran oknelo
        Ja kuin todisteeksi! kirjoitti:

        "koeta jo tajuta! " ???????

        "Kukaan ei estä sinua sanomasta ei, muttet sitä osaa " ???!!!!!!! : [

        Ja kuin todisteeksi!!! Nyt menee kuule liian pitkälle!! Mikäs tietäjä sinä nyt kuvittelet olevasi.

        " Mieti mistä se johtunee että sinulla on taipumus rakastua sokeasti, " ??????

        Kaikki sinun lauseesi menevät aivan syteen. Pistäpä kaljakipot nyt jo syrjään. Pääsi on sekaisin.

        Tää on tosiaan surkuhupaisa paikka, niikuin joku jo tuossa sanoikin... narsisti on tuhovoimainen....kammottava....pelottava....pirullinen...urkkiva...pahanpuhuja...tuholainen..kateellisinen..katkera....mustamaalaaja....lietsoja

        Joku kirjoittaa sitten:
        !Narsisti voi haukkua kohdettaan kuvottavaksi, oksettavaksi ja vastenmieliseksi!

        Oijoi miten ILKEÄ tuo narsisti on kun tuolleen haukkuu toisia....


      • HHUHUH
        ssxasdasascxsx kirjoitti:

        Ei se narsisti välttämättä sinua edes huijaa. Itse sinä luot narsistista kuvan täydellisenä ihmisenä, koeta jo tajuta! Vaikka hän siinä tilanteessa tunnustaisi sinulle olevansa narsisti, sanoisit hänelle:" et suinkaan ole". Kukaan ei estä sinua sanomasta ei, muttet sitä osaa koska kuvittelet näkeväsi jotain mitä ei edes ole oikeasti olemassa. Minkä narsisti itse sille mahtaa jos hän on rakastettavan oloinen? Ja sinä lisäät sitten loput niin että toisesta tulee mielessäsi täydellinen. Ei täydellisiä olekaan olemassa, se on kuvitelmaa.. Mieti mistä se johtunee että sinulla on taipumus rakastua sokeasti, oletko sitten jäänyt lapsuudessa jotain vaille?

        Kuule sinä sekasotku-nimimerkki. Purkauksestasi päätellen olet itse narsistinen luonne tai sitten olet vain niin tyhmä ja nuori. Aika moni ihminen (minä mukaanlukien) olen joutunut uhriksi. Se vie, se vie ennen kun huomaatkaanb, se taitavuus narsistilla on jotain suurta, jotain sellaista että me voimme vain kadehtia niitä käyttäytymisiä ja ennen kaikkea PUHE- ja NÄYTTELIJÄN lahjoja. Ne on jotain ainutkertaista ja olet siellä sopassa täysin upoksissa.. Se ei tapahdu ketkessä se irtipääseminen, ei. Ei elämä ole noin yksinkertaista kun sinä kuvittelet. Pääset pois, niin seuraava on uponnut jo täysin niihin juttuihin. On narsisti nainen tai mies, niin kaikki sukupuoleen katsomatta ovat huomaamattaan siinä narsistin tekemässä ansassa


    • Miehistä parhain?

      Aivan, ja se voi osoittautua myöhemmin parhaimmaksi valinnaksi koskaan.

      • Hmh. Olen etsimällä

        Hmh. Olen etsimällä etsinyt aikoinani aktiivisesti järkisuhdetta. Löysin ja olikin parhain valinta koskaan. Ei kuitenkaan ollut sellainen, jota en olisi elämääni kaivannut, vaan täytti pitkä toivelistan kohta kohdalta...

        Nykin pikkuhiljaa toivelista on koostunut, mutta ikävä kyllä siinä ei ole kovin montaa kohtaa. Ei lödy matskua mitä vartavasten tahdoisin. Ehkä kolme asiaa ulkonäkö, mutta tuo kaikki on liikaa vaadittu. Sellaisia ei näy olevankaan.


    • Black Cat

      Minua rääkänneellä narsistilla oli hyvä syy olla kiinnostunut mitä minulle kuuluu ja ennen kaikkea mitä puhun ja mitä teen.Ei halunnut että hänen rakentamansa elämänvalhe paljastuisi.Oli vaihtanut menneisyyttä kanssani ja jouduin kantamaan hänen "syntejään".Levitteli törkeitä valheita minusta käyttäen mm. paikallisia psykiatreja propagandansa levitykseen.Osa laitoksen psykiatreista jossa olin hoidossa hänen takiaan myös kertoi hänelle minun asioista lainvastaisesti.Hän käytännössä johti minun hoitoani=rääkkäämistä,syyttämistä.Aivopesi laitoksen psykiatrit.
      Tälläiseen pystyy narsisti!

    • vinkkikolmonen

      Tulee mieleen, että tulisi höristää korvansa, oikaista selkänsä ja valpastua, jos joku osoittaa uteliaisuutta monikonstisilla uteluilla jonkun tuttavasi elämästä. Lisäksi jos jollain on monipuolisesti kerrottavaa monien ihmisten asioista ja osoittaa samalla hinkua saada vastapalveluksena/-maksuna juttuja toisista.

      Älä vaan toimi tällaisen ihmisen tietolähteenä vaikka voi houkuttaakin kokemus siitä että olet jotenkin tärkeä.
      Huomioi myös tilanne ja tilanteen intensiivisyys. Yleensä uteleva ja asioita vääriin tarkoitusperiin käyttävä saa tilanteeseen aikaan syyllisyyden ja avoimuuden sekä luottamuksen sekamelskan tunnun. Jos tulee puhuttua liikaa, saa osoitettua ettei siitä kannata kellekään kertoa että tuli puhuttua sivu suun. Eli sitoo toista väärintekoon ja syyllisyydentuntoon, vaikka on itse ollut aktiivinen hiillostaja, urkkija, painostaja, asioiden värittäjä.

      • kaupankäyntiä

        Aivan oikein. Se jolla on paljon pahaa puhuttavanakaan, paljon arkojakin yksityiselämän asioita toisesta, ja niitä auliisti kuiskuttelee ympäriinsä - häntä juuri tulee varoa. Sama tulee tapahtumaan myös sinun kohdallasi.

        Tuo kaikki on vain kaupankäyntiä. Niin juoruakoille kuin narsisteillekin.


    • IveHeardITall

      Siksi. Koska hänen kateus ei ole häipynyt minnekään. Ja jos saisi vielä tietoja, voisi väännellä niitä jälleen, juoruta eteenpäin, ja että se tuntuu narskusta kivalta. Ja hän luulee että kateus vähän vähenisi. Koska eihän hän pohjimmaltaan halua olla kateellinen, kuka haluaa ?! Kateus on inhottava tunne, kyllä minä ainakin eroon siitä haluan

      • omaa lääkettä

        Kuka kertoisi samaan ivalliseen tapaan hänen omat tekonsa ja yksityiselämänsä negaatiot?
        Kiva väännellä ja käännellä ja vääristellä ja kääristellä toisten asioita - mutta entäpä jos hänen omistaan kerrotaan REHELLISESTI vääntelemättä ja kääntelemättä, vailla kateuden häivääkään häntä itseään kohtaan?


      • 13+14
        omaa lääkettä kirjoitti:

        Kuka kertoisi samaan ivalliseen tapaan hänen omat tekonsa ja yksityiselämänsä negaatiot?
        Kiva väännellä ja käännellä ja vääristellä ja kääristellä toisten asioita - mutta entäpä jos hänen omistaan kerrotaan REHELLISESTI vääntelemättä ja kääntelemättä, vailla kateuden häivääkään häntä itseään kohtaan?

        Oman kokemukseni mukaan avoimen rehellinen nassetyökaverista kannattaa olla ainoastaan hänen muiden uhriensa seurassa. Muutoin rehellisyys napsahtaa oman nilkkaan. Ihminen tarvitsee omakohtaisen kokemuksen narsistin pirullisuudesta. Ellei tätä kokemusta ole, on luontevaa uskoa nassen olevan se ihana-aurinkoinen-ilopilleri ja tukipilari sekä kaikkien kaveri, jollaista hän esittää. Aluksi tein sen virheen, että kerroin nassen toimista lähes kaikille. Tämän seurauksena minua pidettiin vaarallisena valehtelijana ja sekopäänä.


      • kaikki jo nähty
        13+14 kirjoitti:

        Oman kokemukseni mukaan avoimen rehellinen nassetyökaverista kannattaa olla ainoastaan hänen muiden uhriensa seurassa. Muutoin rehellisyys napsahtaa oman nilkkaan. Ihminen tarvitsee omakohtaisen kokemuksen narsistin pirullisuudesta. Ellei tätä kokemusta ole, on luontevaa uskoa nassen olevan se ihana-aurinkoinen-ilopilleri ja tukipilari sekä kaikkien kaveri, jollaista hän esittää. Aluksi tein sen virheen, että kerroin nassen toimista lähes kaikille. Tämän seurauksena minua pidettiin vaarallisena valehtelijana ja sekopäänä.

        Ikävä kuulla, että ihmiset voivat todella olla noin sinisilmäisiä. Itse en olisi enää yllättynyt yhtään mistään mitä kuulisin hänen touhuistaan. Ainut sekopää on tuo narsisti itse.


    • Narsistien uhreja on

      Narsistien uhreja on hyvin monenlaisia, ihan laidasta laitaan. Narsisti laittaa kyllä äkkiä välit poikki henkilöön, joka on liian kova purtavaksi, mutta sellaisenkin vähäksi aikaa voi saada verkkoonsa.

      Sitten narsistejakin on eri yhteiskutaluokissa kertakaikkiaan. Yhtäläisyyksiä vedätyksistä löytyy varmasti runsain mitoin ja se tietty kaava...

      Tässäkin palstalla kirjoittaessa ja lukiessa on tullut sellainen olo, että lapsellisten kanssa osaksi näitä kirjoitteluja käy.

      "ssxasdasascxsx
      9.11.2014 21:08
      2
      Sulje
      Ei se narsisti välttämättä sinua edes huijaa. Itse sinä luot narsistista kuvan täydellisenä ihmisenä, koeta jo tajuta! Vaikka hän siinä tilanteessa tunnustaisi sinulle olevansa narsisti, sanoisit hänelle:" et suinkaan ole". Kukaan ei estä sinua sanomasta ei, muttet sitä osaa koska "

      Keillehän kaikille tuonkin kaljasiepon viesti on suunnattu... : /

      • Sieppo Kalja

        sinulle siideripissis....;)


    • ei voi tietää

      Tuskin kukaan selvännäkijä on.

      • Ennustaja

        Mie olen. M
        ulla on lasipallo pöydällä ja huivi päässä. Odota................... Pitää ottaa yhteys............YMMMMMYMMMMNNNNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ.. Nyt jokin estää?????????????


    • älä ikinä luota

      Narsisti nauttii sadistisesti kaikesta negatiivisesta, kunhan se tapahtuu narsismille uhratulle "ystävälle" tai "rakkaalle".
      Narsisti elää "ystäviensä" Ja "rakkaimpiensa" pahoinvoinnista ja vastoinkäymisistä. Narsisti kuuntelee ja penkoo heikkoja kohtia ihmisistä. joilla on käyttöä aina myöhemmin narsistin iskuissa suoraan ihmisten heikkoihin kohtiin.

      • päivänpaiste

        Kai se jotain tyydytystä tuo sairaalle mielelle. Ja sitten vielä verhoutuu hyvää kaikille haluavan ihmisen-valeviittaan. Puistattavaa?
        Ja kaikilla ihmisillä on hyötyarvo. Kaiken heijastaa itsestään toiseen, omat negatiiviset teot ja piirteet ovatkin yhtäkkiä niitä toisen virheitä ja puutteita.
        Itselleen hakee empatiaa ja sääliä heittäytyen säälitarinoihin ja näytelmiin - muille sitä aitoa ja oikeaa empatiaa ei riitä - päin vastoin. Suunnatonta vahingoniloa ja haukkumista toisen vastoinkäymisistä ja muista asioista.

        Narsisti saattaa työelämässä hakea sairaslomaa vedoten henkisiin ongelmiinsa, kuten masennukseen, unettomuuteen, ahdistukseen, stressiin jne. Ja näistä samoista asioista osoittaa haukkuen kohdettaan.
        Henkisesti kipeä! Hullu! Mielisairas!

        Varsin ihana "ihminen" ystäväksi tai elämänkumppaniksi?


    • Liian ahkera

      Itse "erosin" onneksi vain tuttavuudesta joten meillä ole jo kauheasti mitään yhteistä. Muutama yhteinen tuttu joiden kautta narsisti saa jonkin verran tietoa, ei kuitenkaan mitään tärkeää.

      Kyllähän se selväksi tuli että olen kiero, ilkeä ja kaikin tavoin ala-arvoinen ihminen jonka kanssa narsu ei halua olla missään tekemisissä. Tiesin kuitenkin että joitakin asioitani pääsee narsun korviin yhteisten tuttujen kautta, ja samat sinisilmäiset tutut keroivat minulle narsun kehittämiä höpöhöpöjuttuja joilla narsu edelleen yritti todistaa ylivertaisuuttaan.

      Vaikka olin niin hirveä ihminen että narsu mieluummin värjötteli pakkasessa kuin kohtasi minut, uteliaisuus lopulta voitti ja hän luikahti kotiini yhteisiä tuttuja suojakilpenä käyttäen. Tutut luulivat tekevänsä suurenkin palveluksen avustaessaan meidän "lähentymisessä". Narsisti antoi ymmärtää olevansa pitkämielinen ja armahtava ja antavansa minulle vielä mahdollisuuden, mikä nyt oli ihan puppua. Oikeasti hän vain halusi nähdä uuden kotini josta oli kuullut, mutta ei koskaan nähnyt. Hyvää tarkoittavien tuttavien takia en viitsinyt narsua uloskaan heittää, joten annoin tämän istua nurkassaan naama rutussa ja arvostelevasti ympäristöään tutkaillen. Eipä tuo suuremmin näyttänyt vierailusta nauttivan, happamuus lähes haisi.

      Valitettavasti tämä yksi kerta ei narsulle riittänyt ja hän teki saman uudestaan, jonka jälkeen oli pakko sanoa tutuille että narsu ei ole elämääni tervetullut, ei koskaan eikä missään tapauksessa. Myös narsulle itselleen piti asia tehdä niin selväksi että olisi nolannut itsensä jos olisi vielä tontille pyrkinyt.

      Kyllähän ne välit viilenivät yhteisiin tuttuihin, vaikka edelleen olemme tekemisissä. En heille elämästäni enää kerro oikeastaan mitään, eikä heitä kyllä kiinnostakaan. Narsistin halveksuva ja kade asenne on jotenkin tarttunut näihin tuttaviin, vaikka he eivät sitä yhtä avoimesti osoita. Minulla menee valitettavasti liian hyvin, mistä he eivät halua kuulla mitään. Onhan se katkeraa kun minulla menee hyvin, ja vielä siksi että olen tehnyt fiksuja valintoja ja ollut ahkera. Fiksuutta ja ahkeruutta on vaikea halveksua.

      Narsusta he eivät enää puhu, mutta narsun ääni kuuluu heidän puheissaan. Jatkuva valitus siitä kuinka kukaan ei ymmärrä mitään, ei tiedä mitään ja kuinka ihmiset ovat ilkeitä ja itsekkäitä. Kuinka asiat juonitaan (narsun) selän takana. Kuinka kaikki on väärin ja kohtuutonta (narsua kohtaan). On ilmiselvää että nuo asenteet ja ajatukset tulevat suoraan narsulta, joka käy säännöllisesti istumassa tuttavien luoja ja paasaamassa sydämensä pohjasta.

      Tietysti harmittaa tuttavien puolesta. Heitä käytetään hyväksi ja vedätetään, mutta narsu saa heidät aina puhuttua ympäri vaikka ihan hullujakin tapahtuu. Se on kai helpompi vaihtoehto kuin tunnustaa oma sinisilmäisyytensä jolla on aiheuttanut itsekin vahinkoa läheisilleen. Että on päästänyt huijarin elämäänsä kylvämään eripuraa ja katkeruutta ja viemään niin terveyden kuin rahatkin.

    • HHUHUH

      No ensinnäkin pisti silmään "AINA löytyy joku sinisilmäinen kertomaan...". Tiedätkö mikä piirre narsistilla on? Se on sellainen piirre, että se saa kertomaan kaiken, koska osaa olla niin ihana, hyvä, empaattinen ja yksinkertaisesti osaa viedä mukanaan. Ei se ole sinisilmäisyyttä vaan sitä, että narsisti on TAITAVA ;ANIPULOIMAAN ihmisiä. Joku meitä varjelkoon joutumasta ko persoonallisuushäiriöisen ihmisen kanssa tekemisiin joutumasta.

      • N on kalastaja

        No niin on, vieheen asettamista veteen ja odottamista että lohi nappaa kiinni. Sitähän se on.

        Ja hovi:
        Kuin kala vedessä, narsistin vanavedessä. Nasse uistinta heittelee ja hovi uiskentelee perässä.


      • 200

        Kieltämättä narsisti vetää ihmisiä puoleensa "Jeesuksen lailla". Jotkut lumoutuvat, osa vaikuttaa suorastaan kiimaisilta sukupuoleen tai seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta. Nassen ympärillä parveilevat ovat yhtä kaikki vakuuttuneita, että hän on lämpimin ja aidoin heidän tapaamansa ihminen. Heille on kunnia kuulua narsistin ystäväpiiriin.

        Kuitenkaan narsistin show ei vakuuta kaikkia. Miksi näin? Miksi jotkut vaistoavat hyvän käytöksen, aidon välittämisen ja laskelmoidun lipevyyden eron? Jotkut ovat itse joutuneet havaitsemaan narsistin petollisuuden, mutta tästä huolimatta ovat valmiita vaikka menemään palavaan taloon, että saavat jumalaisen narsistin pelastetuksi.


    • JokatoiselleEi

      Kiinnittäkää hyvät ihmiset vähän huomiota siihen, kenen kanssa juttelette, ja millaisia asioita oikeasti haluatte elämästänne jakaa. Perusluottamus on ihan hyvä asia, mutta jos toinen osoittaa falskausta tuttaviensa asioista laajemmalti, ja varsinkin vakavista asioista, - ei sinunkaan asiasi ole yhtään sen tärkeämpiä tai suojeltavampia (paitsi ehkä osoittaa sellaista niin kauan kuin ystävyyttä riittää).

      Itse koin parhaammaksi jutustella elämääni liittyvistä asioista täysin ulkopuolisen kanssa, niin ei tule rakennettua sitä juoruverkostoa joka esimerkiksi täällä elättää muutamia ihmisiä.

      Sosiaalisessa mediassa törmäsin vähän aikaa sitten siihen ilmiöön, että eräs ihminen nostatti mun nimeä esille (tosin etunimeltä, mutta tunnistettavasti) ikäänkuin ois enemmänkin mun kanssa tekemisissä. Koen ko. ihmisen olevan aikalailla voimakas persoona, ja toivon että omat väistelyni tulee hälle avaamaan sen, että mun ihmissuhteita ei vaan retostella tai tässä tapauksessa vääristellä toisenlaisiksi kuin ne ovat. En ole hänen kanssaan tarkemmin tekemisissä.

      Ko. ihmisen keskustelutyyliin kuuluu sanoa asioita toisen suulla. Eli vaikkapa että 'sekin sanoi sillai', en kyl tiedä mitä se sillä tarkoitti mut... Tai vaikkapa että: se sanoi kun me juteltiin että se tekee niin ja niin sellasessa tilanteessa.

      Tms... yms...

      Koen olevani allerginen sille, että asioitani ja mielipiteitäni enää johdateltais tai laitettais sanoja mun suuhuni.

      • Paska paskempi pask

        Itse en koskaan juuri luottanut tuntemaani nasseen enkä siksi hänelle puhunutkaan yksityisiä asioitani. En tiedä miten hän on asioistani juorunnut sosiaalisessa mediassa, luultavammin on peitellyt urkkineensa verkkovakoilun avulla yksityiselämääni liittyviä asioita ja esittänyt vihjailevasti kuulleensa nämä asiat jonkun toisen ihmisen kautta tai kenties ehkä esittänyt olevansa paremmissakin väleissä kanssani kuin on koskaan ollut.

        Jospa joku tajuaisi, että tuo kuiskutteleva ja vihjaileva nasse ei oikeasti tiedä elämästäni yhtään mitään, vaan nostelee ikivanhoja juttuja esille antaen ymmärtää että nämä olisivat tosiasia yhä tänä päivänäkin, ja että hän ei tiedä, ei tunne, ei ole nähnyt mitään liittyen kotini seinien sisällä tapahtuviin asioihin. Kaikki on vain luuloteltua, vääristeltyä, valehdeltua paskaa.

        Mutta mitäpä sitä ei tekisikään mustamaalauksen vuoksi. Kaikki keinot ovat sallittuja - hänen omasta mielestään.

        Paska paskempi paskapuhe.


    • Maankorpelainen

      Kun kerran mustamaalaukseen ei oikein pysty mitenkään puuttumaan, niin ainoa vaihtoehtohan on huolehtia, että omasta elämästä tulee laadukas ja hyvä. Vaikka kapuloita laittelisikin rattaisiin parhaansa mukaan. Hyvä kuitenkin suojella sen verran omaa itseään, että kuulostelee lähipiirinsä, kuinka paljon asioita 'vuotaa', ja pärjää sitten vaikka pienemmissä ympyröissä.

      Tuollainen kaiken tärkeimpänä olemistarpeinen ihminen on tosi vaikeaa saada normaaliin vuorovaikutussuhteeseen. Omalähtöisesti sitä voi toki jäädä odottelemaan, mutta parempi vaan suhtautua niin ettei siitä tule toivottua lopputulosta.

      • ...

        ...joskus myös asiaa helpottaa, jos asianomaiselle vihjaistaan kuka lähipiiristä levittelee muille kuulumattomia asioita.


    • 4 v piparivaras

      Narskut ovat tottuneet kaipaamaan jännitystä elämäänsä jo lapsena. Heille pahanteko ja sääntöjen tarkoituksenomainen kiertäminen tai rikkominen on huvia ja hauskanpitoa joka tuo mielekkyyttä elämään.

      Narskut eivät liiemmin pidä "ystävistä" tai luotettavista ihmisistä, mutta he ovat valmiita asettamaan sellaiset ihmiset orjan tai palvelijan asemaan jotka ryhtyvät narsistin ystäväksi. Narskut sen sijaan pitävät "vihollisista" eli sellaisista ihmisistä joita narsku pitää vaarallisina ihmisinä narskulle itselleen. Narskuille nössöt eivät ole uhka tai vastus, mutta ne jotka pyrkivät pitämään oikeudenmukaisuudesta kiinni ja jotka pyrkivät toimimaan yhteiskunnassa "kunniakkaasti" tai "arvokkaasti, ovat usein niitä jotka narsku valitsee uhriksi ja pyrkii tuhoamaan näiden elämän tai vähintään heidän mahdollisuus luoda yhteiskunnasta toimiva järjestelmä. Tämä tosin pätee lähinnä narsistisiin miehiin. Naisten asema myös länsimaisessa kulttuurissa on sellainen etteivät narsistiset naiset pidä oikeudenmukaisuuden edustajia uhkana tai "vihollisina".

      Narskuilla on yksinkertaisesti hyvin kieroutunut psyyke joka on "vääntynyt" jo joskus lapsena eivätkä he ole oppineet pois siitä pahanteosta joka tuo heille jännitystä elämään. Narskujen kanssa on turha keskustella heidän psyykkeestä koska he pitävät sosiaalisuutta ja ihmisten kommunikointia pelinä jolla pyritään manipuloimaan toisia ihmisiä. Narskujen pitäisi myöntää oma toimintamalli vääräksi, mutta heillä ei ole minkäänlaista kiinnostusta luopua vanhasta toimintamallista koska he ovat tottuneet elämään tuohon tyyliin vuosikausia. Käytännössä narskun elämä olisi ohi jos hän joutuisi luopumaan nykyisestä elämäntyylistä koska sen jälkeen narskulla ei olisi enää mitään elämässä jäljellä eikä narskulla olisi enää edes mahdollisuuksia saada niitä etuja omaan elämään mitä tavalliset ihmiset saavat. Eli siis mahdollisuus pysyä työelämässä, parisuhteessa ja "tavallisena ihmisenä" mikäli muut ihmiset eivät huomaa narskusta sitä että hän on narsku. Ja vaikka muut ihmiset huomaisivat, narskulle riittää se ettei hän myönnä itselleen tai muille ihmisille sitä että hän on narsku.

    • minäkin

      Niin totta ja niin oikeassa olet. Kumpa ihmiset tunnistaisivat narsistin voisivat pitää suunsa kiinni.

    • xzcx2980

      No niitä riittää, ihme kyselijöitä.Udellaan ummet ja lammet. Ei viitsi olla töykeäkään.

      Samat kysymykset, aina. Kai ihmisten elämä on vaan "sylttyä".

    • poiuyfdxcvb

      Auttajat utelee jatkuvasti jotain millä ei ole mitään tekemistä kyseessä olevan ongelman kanssa. asiat vain mutkistuu mikään ei selviä, peli paisuu
      ehkä ei pitäisi puhua mitään jotta saisi pelin poikki.
      mulle sano jo 15 vuotta sitten joku: tuosta pelistä hyötyy kaikki muut paitsi sinä !!!
      yleensa tuon tyyppiset totuudet sanomaan tarvitaan joku toiskulttuurinen henkilö joka ikäänkuin tarkastelee kuviota ulkopuolelta
      Mun halvaantumisesta hyötyi eniten puhelinyhtiö, ite en saa ees ruokaa

      • poiuytfdf

        Tama hermostovammautuminen on mulle tahattomasti ulkopuolisten aiheuttama.mitaan korvausta en saanut. Mulle on jopa ehdotettu saman tekemista uudelleen mista olen nimenomaisesti kertonut vakavasti vammautuneeni. Siina tapauksessa tekisin rikosilmoituksen, Ehkä tämä oli nyt tassa. Ihmisten haikailemattömyydessa ei tunnu olevan mitaan rajaa.


      • poiuytrdv

        Mina en pysty enaa milleen nalvijoille puhumaan. Nalvimisen maara on loputon, mun hermosto ei pysty sita kantamaan.
        Eilen multa kysyttiin nalvivalla aanella : "Oletkos sina sitten empaattinen ?"
        No mita tuohon vastais. Mapissa mulla on paperi jossa mun vaitetaan olevan yliempaattinen ja paperi on hankittu psykopaattini aloitteesta.

        Naita kysymyksia esitetaan koko ajan ikaankuin mut yritettaisiin ottaa kiinni jostain epaloogisuudesta tai valeesta kertomuksessani . Toistaiseksi ei ole kukaan onnistunut noin 30 vuoteen vaikka sita on tehty koko ajan.
        Kun ma jo aikoinaan jouduin uhrin
        asemaan mulle sanottiin: "sa olet nyt suurennuslasin alla."
        Tuostakin syysta mun on pidettava kiinni totuudesta viimeista piirua myöden riippumatta "aspergerisuudesta" ja loppuikäni myös. (ihmisen kykyjen rajoissa)
        Ma en aio tehda kertomukseeni saröä. Siksi olen ollut huolissani neurologisista vammoista kuten poissaolokohtauksista koska siten kertomukseen voisi tulla tahaton sarö neurologisen häiriön johdosta. en ole juuri saanut ymmartamysta huolelleni. Vaikka kaikki rahani siihen kaytin. Sen sijaan minulle on ehdotettu jatkuvasti toimia jotka edesauttaisivat sellaisen sarön syntymista. En voi pitaa sellaista oikeasti apuna.


      • jiui-jsui
        poiuytrdv kirjoitti:

        Mina en pysty enaa milleen nalvijoille puhumaan. Nalvimisen maara on loputon, mun hermosto ei pysty sita kantamaan.
        Eilen multa kysyttiin nalvivalla aanella : "Oletkos sina sitten empaattinen ?"
        No mita tuohon vastais. Mapissa mulla on paperi jossa mun vaitetaan olevan yliempaattinen ja paperi on hankittu psykopaattini aloitteesta.

        Naita kysymyksia esitetaan koko ajan ikaankuin mut yritettaisiin ottaa kiinni jostain epaloogisuudesta tai valeesta kertomuksessani . Toistaiseksi ei ole kukaan onnistunut noin 30 vuoteen vaikka sita on tehty koko ajan.
        Kun ma jo aikoinaan jouduin uhrin
        asemaan mulle sanottiin: "sa olet nyt suurennuslasin alla."
        Tuostakin syysta mun on pidettava kiinni totuudesta viimeista piirua myöden riippumatta "aspergerisuudesta" ja loppuikäni myös. (ihmisen kykyjen rajoissa)
        Ma en aio tehda kertomukseeni saröä. Siksi olen ollut huolissani neurologisista vammoista kuten poissaolokohtauksista koska siten kertomukseen voisi tulla tahaton sarö neurologisen häiriön johdosta. en ole juuri saanut ymmartamysta huolelleni. Vaikka kaikki rahani siihen kaytin. Sen sijaan minulle on ehdotettu jatkuvasti toimia jotka edesauttaisivat sellaisen sarön syntymista. En voi pitaa sellaista oikeasti apuna.

        Kuulostaapa ahdistavan kahlitsevalta että sinä joutuisit nyt loppuelämän toteuttamaan jotain... käsikirjoitusta..? Ja kenen? En oikein ymmärtänyt tuota että sinulle on tahattomasti tuotettu vamma ja samalla häikäilemättömästi pyritään tuottamaan se uudelleen? Tilanteesi vaikuttaa pelottavalta ja kaikin tavoin kohtuuttomalta.


      • Mutta_mitä

        Mutta mitä kukaan voisi tehdä sinun hyväksesi?


      • poiuytrdsdf
        jiui-jsui kirjoitti:

        Kuulostaapa ahdistavan kahlitsevalta että sinä joutuisit nyt loppuelämän toteuttamaan jotain... käsikirjoitusta..? Ja kenen? En oikein ymmärtänyt tuota että sinulle on tahattomasti tuotettu vamma ja samalla häikäilemättömästi pyritään tuottamaan se uudelleen? Tilanteesi vaikuttaa pelottavalta ja kaikin tavoin kohtuuttomalta.

        On kohtuuton


      • poiuytrdsdf
        Mutta_mitä kirjoitti:

        Mutta mitä kukaan voisi tehdä sinun hyväksesi?

        Pitaa kiinni eettisesta tajustaan tai pyrkia löytamaan sita. (ja ei alistua ryhmäpaineessa epaeettiseen ajatteluun)

        Kuin juuri eilen. Psykopaatit useimmiten eivat ole rikollisia, mutta he ovat "sertainly amoral".


      • poiuytrdfg

        Viela pieni ihmettely.
        Olen ihmetellyt jo kohta kymmenen kertaa miksi minua neuvotaan tekemaan valitus, josta jokatapauksessa ei ole minulle mitaan hyötyä ?
        Kuulemma valitattavan kohteen hyödyksi vaikka samaan aikaan minun valitukseni ei uskota korjaavan asiaa . :)

        Onkohan kyseessa hyvä neuvo ? :)

        Kylla mina joissain asioissa teen valituksen vaikka asia ei silla korjaantuisikaan, mutta en tallaisissa...


      • poiuytrdsv

        Ja semmonen viela etta mun kummalliseen elamantarinaan liittyy myös sellanen ilmiö etta olen useamman kerran ikaankuin joutunut tekemisiin asioiden kanssa joiden kanssa mulla ei ole mitaan tekemista.
        Ma olen tama etiikasta ja henkisista kysymyksista kiinnostunut taiteilija, en mitaan muuta.


      • poiuytrdsdf
        jiui-jsui kirjoitti:

        Kuulostaapa ahdistavan kahlitsevalta että sinä joutuisit nyt loppuelämän toteuttamaan jotain... käsikirjoitusta..? Ja kenen? En oikein ymmärtänyt tuota että sinulle on tahattomasti tuotettu vamma ja samalla häikäilemättömästi pyritään tuottamaan se uudelleen? Tilanteesi vaikuttaa pelottavalta ja kaikin tavoin kohtuuttomalta.

        Onneks ma en sinallaan karsi siita jos mun pitaa tai mä saan laittaa totuuden mukavuuden edelle.
        Sellanen "apu" joka yrittaa mukavuutta totuuden edelle on mun mielesta vastenmielista.


    • sjuw-diui

      Minne hävisi se tieto ja logiikka -ketju?

      • poiuyfdsv

        Eettinen kysymys :
        Missa ovat molemmat tiedosta ja logiikasta- ketjuni ?
        Niissa sijaitsee pitka kirjallinen tuotokseni, jota ei ole tallessa missaan muualla. Toki osaan kirjoittaa sisallön uudelleen ja hiotummin, mutta vaiva on kohtuuton

        Siis missa ovat noin 500 suureksi osin neurologista tietoa sisaltavaa viestiani ?


      • poiuytrdsxcvb

        Vanhempi pidempi ketju löytyi muttei uudempaa


    • kunnioittavasti

      Siskokset tai veljekset tarkoittavat yleensä sitä että toinen niistä on narsisti ja jota ei kaivata ihan oikeasti seuraan. Älkää ikinä palkatko siskoksia tai veljeksiä mihinkään organisaatioon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe