Armeijaan vai ei?

vässykkäkö?

Olen siis 18-vuotias poika, joka sai kutsunnoista E-paperit 2 vuoden lykkäyksellä. Syynä erilaiset ahdistuneisuusongelmat ja ajoittaiset masennusoireet. Kutsuntalääkäri totesi että "katsotaan tilannetta kahden vuoden päästä uudestaan, jos et ole siihen mennessä parantunut niin ruvetaan harkitsemaan vapautusta".

Ahdistuneisuus tuntuu jatkuvan enkä usko paranevani niistä ainakaan kahden vuoden sisällä. Epäilen siis lopputuloksena olevan C-paperit. Otan C-paperit ihan ilomielin vastaan koska armeija vaikuttaa suurelta rasitteelta. Toisaalta haluaisin kuitenkin edes yrittää pärjätä armeijassa, koska olen huolissani siitä miten ihmiset suhtautuvat armeijasta vapautettuun. Pelkään että tulen kokemaan syrjintää enkä koskaan saa esim. tyttöystävää koska olen lukenut näitä eri foorumeiden "en seurustelisi armeija käymättömän miehen kanssa" -viestiketjuja. Lisäksi pelkään että minua tullaan pitämään "lusmuilijana" joka on vain kusettanut vapautuksen. Ahdistuneisuutta ja masennusta usein käytetään tekaistuna syynä armeijasta luistamiseen, mutta itse olen aivan oikeasti saanut kärsiä näistä ongelmista todella paljon. Ahdistun todella helposti ja rupean stressaamaan tällaisia asioita jo paljon ennen kuin ne olisivat ajankohtaisia.

Mitä mieltä te olette?

5

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masentunutta ja ahdistunutta ei kannata päästää aseisiin. Aseettomana voisit suorittaa palveluksen, jos kuntosi sen kestää.

Mikäli et suorita asepalvelusta, ei se sinusta huonoa ihmistä tee. Valtion tiettyihin virkoihin ei ole asiaa, jos et ole asepalvelusta suorittanut. Monessa johtotehtävässä arvostetaan armeijan käyneitä, mutta nykyisin vähemmän kuin ennen.

En tiedä mistä olet saanut ajatuksen siitä, että naiset arvostaisi armeijan käyneitä enemmän kuin käymättömiä? Ehkä poikamaiset naiset, jotka itsekin ovat käyneet intin?

Minä olen käynyt armeijan ja kerrannut monet kerrat sen jälkeen. Ikinä minulta ei ole kukaan nainen kysynyt mikä on sotilasarvoni tai olenko käynyt armeijaa.

• varu

Armeijan käyminen EI SAA vaikuttaa työvalinnoissa. Lukuunottamatta töitä, johiin vaaditaan intin käyminen, esim. Puolustusvoimien työt.

• hrewhwdsg

Vallalla tuntuu olevan sellainen ajatus että "armeija tekee miehen" jne.

Väitteen paikkaansapitävyydestä voi olla montaa mieltä.

• geavassvf

Kyllä se on aika heikkoa jos joutuu armeijasta jäämään pois jonkun "ahdistuksen" takia. Tuntuu muutenkin olevan joku muotisairaus nykyään.

• ignoramus

Jooohhhh, mitä tähänkin älykkääseen ja tietävään kommenttiin nyt sanoisi? Hyvää mielenterveysviikkoa sinullekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      111
      4639
    2. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      173
      4395
    3. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      95
      1759
    4. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      403
      1671
    5. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      33
      1433
    6. Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan

Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann
      Ensitreffit alttarilla
      6
      1119
    7. Upeeta! Rauha tulee pian!

Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is
      Maailman menoa
      354
      1116
    8. Mitä hyvää olet

aiheuttanut kaivatullesi?
      Ikävä
      67
      989
    9. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      58
      984
    10. Miksi et halua

Seksiä sen kanssa jota rakastat? Vai ajatteletko että hän ei halua?
      Ikävä
      92
      948
    Aihe