Armeijaan vai ei?

vässykkäkö?

Olen siis 18-vuotias poika, joka sai kutsunnoista E-paperit 2 vuoden lykkäyksellä. Syynä erilaiset ahdistuneisuusongelmat ja ajoittaiset masennusoireet. Kutsuntalääkäri totesi että "katsotaan tilannetta kahden vuoden päästä uudestaan, jos et ole siihen mennessä parantunut niin ruvetaan harkitsemaan vapautusta".

Ahdistuneisuus tuntuu jatkuvan enkä usko paranevani niistä ainakaan kahden vuoden sisällä. Epäilen siis lopputuloksena olevan C-paperit. Otan C-paperit ihan ilomielin vastaan koska armeija vaikuttaa suurelta rasitteelta. Toisaalta haluaisin kuitenkin edes yrittää pärjätä armeijassa, koska olen huolissani siitä miten ihmiset suhtautuvat armeijasta vapautettuun. Pelkään että tulen kokemaan syrjintää enkä koskaan saa esim. tyttöystävää koska olen lukenut näitä eri foorumeiden "en seurustelisi armeija käymättömän miehen kanssa" -viestiketjuja. Lisäksi pelkään että minua tullaan pitämään "lusmuilijana" joka on vain kusettanut vapautuksen. Ahdistuneisuutta ja masennusta usein käytetään tekaistuna syynä armeijasta luistamiseen, mutta itse olen aivan oikeasti saanut kärsiä näistä ongelmista todella paljon. Ahdistun todella helposti ja rupean stressaamaan tällaisia asioita jo paljon ennen kuin ne olisivat ajankohtaisia.

Mitä mieltä te olette?

5

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masentunutta ja ahdistunutta ei kannata päästää aseisiin. Aseettomana voisit suorittaa palveluksen, jos kuntosi sen kestää.

Mikäli et suorita asepalvelusta, ei se sinusta huonoa ihmistä tee. Valtion tiettyihin virkoihin ei ole asiaa, jos et ole asepalvelusta suorittanut. Monessa johtotehtävässä arvostetaan armeijan käyneitä, mutta nykyisin vähemmän kuin ennen.

En tiedä mistä olet saanut ajatuksen siitä, että naiset arvostaisi armeijan käyneitä enemmän kuin käymättömiä? Ehkä poikamaiset naiset, jotka itsekin ovat käyneet intin?

Minä olen käynyt armeijan ja kerrannut monet kerrat sen jälkeen. Ikinä minulta ei ole kukaan nainen kysynyt mikä on sotilasarvoni tai olenko käynyt armeijaa.

• varu

Armeijan käyminen EI SAA vaikuttaa työvalinnoissa. Lukuunottamatta töitä, johiin vaaditaan intin käyminen, esim. Puolustusvoimien työt.

• hrewhwdsg

Vallalla tuntuu olevan sellainen ajatus että "armeija tekee miehen" jne.

Väitteen paikkaansapitävyydestä voi olla montaa mieltä.

• geavassvf

Kyllä se on aika heikkoa jos joutuu armeijasta jäämään pois jonkun "ahdistuksen" takia. Tuntuu muutenkin olevan joku muotisairaus nykyään.

• ignoramus

Jooohhhh, mitä tähänkin älykkääseen ja tietävään kommenttiin nyt sanoisi? Hyvää mielenterveysviikkoa sinullekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1718
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1462
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1326
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1173
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1058
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1029
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      216
      848
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      773
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      763
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      728
    Aihe