Pappi

Pipa 55

Olin tuossa taannoin kirkossa pappi saarnasipuhu koko saarnan harrastuksistaan ilmoista, perheestää, jne sanallakaan ei selittänyt tekstiä,niinhän se on ei ihminen voi johdattaa sen pidemmälle mihin itse on päässyt.Ei kuolleen uskon palvelijalla ole eväitä.

30

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suurin osa niitä

      Niin ei ole valepapin työ kovin kummoista.

      • ABC 667

        Mikä valepappi?

        Siis onko joku pappi jäänyt kiinni siitä, ettei ole teologian koulutusta ?

        Ketä tarkoitat, "suurin osa niitä"?

        Tarkoitatko myös, että suurin osa on ilman koulutusta...mieti mitä kirjoitat


      • hups, tosiaan
        ABC 667 kirjoitti:

        Mikä valepappi?

        Siis onko joku pappi jäänyt kiinni siitä, ettei ole teologian koulutusta ?

        Ketä tarkoitat, "suurin osa niitä"?

        Tarkoitatko myös, että suurin osa on ilman koulutusta...mieti mitä kirjoitat

        Joo,koulutus tosiaan puuttu näiltä ylipapeilta länsirajan takaa....


      • teuta
        hups, tosiaan kirjoitti:

        Joo,koulutus tosiaan puuttu näiltä ylipapeilta länsirajan takaa....

        Minä olen osittain sitä mieltä , että te puhutte siitä mitä ette kuule , kyllä suomessa on
        lähes kaikilla papeille vankkumaton koulutus , osittai myönnätte että puhutte Ruotsin
        papeista siellä todella ei ole, eikä taida kohta tullakkaan , Mutta suurin vikanne on kai
        se suuri tietämättömyys , kun ette ole käyneet kirkossa Suomessakaan, kuin sen 2-3.
        kertaa vuodessa ,jonka Es/että mikä maa ,mikä valuutta , .
        .
        Sitten tilataan keskimäärin joka toinen vuosi Akiteeraajia tänne ,Eikä havait virheitä
        jossa he liikkuvat ,he on ensinnä vieraan valtion kansalaisia , jotka ei tiedä meidään
        oloista mitään , ei kirkollisista ei käskyistä ,ei mistään Jumalan asiasta ,vaan paasataan
        omasta Ruotsin kirkon huonosta tilasta,, kaikin tavoin melko hulluutta , jos DB.oli ensimmäinen saarnaaja joka vaati tulkin n.1986. on sitä sen jälkeen kyllä käytetty . .
        .
        GJ.WE, olivat vielä Mäe-kiltä puhuvat , jotka hyvin tuli suomalaisten kansa juttuun,
        Siellä oli ennen ollut sääntö ,että ei tehdä saarnaajaa ellei osaa kieltä. kuinkas tämä
        unhottunut ,no ei se nyt tietenkään vaikuta kaikke se vaan tekee pöyhkeän tunteen .
        sitten olisi monia muitakin sanomisia , mutta eiu nyt. Nais papit sorti systeemin se
        ei ainakaan paremmin , siellä annoitte ensin naiselle vallan ..
        .
        vaikka ei Jumala ole vieläkään antanut lupaa naiselle ,,papiksi)).
        Annoitte maallisen lain heidän tehdä , ja sitä kautta he haki papiksi..
        Ruotsi ensin ja Tansaka ,Norja ja sitte, Suomi , ,,NIIN missään
        kohtaa ei ole Jumala antanut siihen lupaa ,ei Aadamista astri
        tänne 2015. aikaaa on kulunut 7657, vuotta, Uskotteko.


      • teuta

        En sanoisi silti valepapin työksi koska emme voi sit'ä tietää. vaikka asia
        näyttäsi, tältä , onhan aina ollut leipä pappeja ,jotka ei osaakaan puhua
        kuin omin sanoin jostain mitättömästä itsestä. . Muista aina 1984 kun
        olin muuttanut Hml >TUULOKSEEN ja kirkko hrerra ,puhui koti kontu asiasta
        niin maallisen kun voi , JK. oli tunnettu maallisen asian puhuja. ,tämänkin
        puheen ydin oli ,siinä matkaslla ,VIITTA kontuun kyllä se puhe anam¨kin meni
        minun mielestä HARAKOILLE . .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        En sanoisi silti valepapin työksi koska emme voi sit'ä tietää. vaikka asia
        näyttäsi, tältä , onhan aina ollut leipä pappeja ,jotka ei osaakaan puhua
        kuin omin sanoin jostain mitättömästä itsestä. . Muista aina 1984 kun
        olin muuttanut Hml >TUULOKSEEN ja kirkko hrerra ,puhui koti kontu asiasta
        niin maallisen kun voi , JK. oli tunnettu maallisen asian puhuja. ,tämänkin
        puheen ydin oli ,siinä matkaslla ,VIITTA kontuun kyllä se puhe anam¨kin meni
        minun mielestä HARAKOILLE . .

        Tämä sattui n.1984.


    • Etten paremmin sano

      Minäkin olen oikein käynyt kuuntelemassa mitä siellä kirkoissa puhutaan kun siitä niin paljon täällä jauhetaan ja ylistetään yhtään kunnon raamatun selitysttä en sieltä ole vielä ole kuullut vielä muutaman kerran meinaan vielä mennä. Varmistaakseni että se on kuollut kuin kivi. Nyt jo voin todeta ettå ne jotka kirkkoa puolustavat ovat aika lailla sokeutuneet tai ovat puolikuolleessa tilassa etten paremmin sano

      • 5+7#

        Aika kapealla otannalla meinaatte tilastoja tehdä. Kukaan ei ole väittänyt kaikkien saarnaavan ja selittävän hyvin Sanaa. Jos olette huomanneet, niin omissakin saarnaveljissä löytyy aikamoista hajontaa.


      • kuinka kauan ,että
        5+7# kirjoitti:

        Aika kapealla otannalla meinaatte tilastoja tehdä. Kukaan ei ole väittänyt kaikkien saarnaavan ja selittävän hyvin Sanaa. Jos olette huomanneet, niin omissakin saarnaveljissä löytyy aikamoista hajontaa.

        Ei todellakaan valoa näy
        homot kohta unohtamatta lespoja rivissä ylistävät siellä


      • (€)

        Etten paremmin sano...tuo sanonta on niin vanha, ettei se sovellu nykyaikaan.



        Et voi kommentoida noin muutamallakaan otannalla


      • teuta
        (€) kirjoitti:

        Etten paremmin sano...tuo sanonta on niin vanha, ettei se sovellu nykyaikaan.



        Et voi kommentoida noin muutamallakaan otannalla

        Tuohon sanontaan : on paljon parempi sanota kuin tilastoda Murha. tai vastaava .
        edes kerrottuna, ,voin olla sanonta vanha , mutta me käytämme sitä oikein .


      • teuta

        Ettenparemminsano"
        vai olet käynyt kuuntelemassa mitä siellä puhutaan , Eikä parempi olisi ,sinunkin ,
        kuulla Es /Lestoi ,että tietäisit mitä ,miksi minäkin kuuntelen kirkosta .
        Se johtuu siitä ,että LV:t on päässeet ROKOTTAMAAN oman kirkkonsa huonoutta
        jokaiselle ,ja jos siinä olisi kaikki ok. mutta sitten puhutaan vielä ihmis asiiaaa..
        muka niin että sitä pitäisi uskoa En paremmin sano .


    • .ePaimen

      Kyllä pipa 55 llä on nyt puurolt ja vellit tpahasti sekaisin.

      Papeillako kuollut usko ja esikoisilla elävä, pyh!

      Kuollut usko on esikoisuudessa - ei paljon hyvää tekevässä kirkossa - pyhän Raamatun opetuksen mukaisesti:

      Esikoiset suorastaan kerskaavat, ettei heillä ole mitään hyviä tekoja (mitä ehkä salassa Henki vaikuttaa, siitä he eivät mittään tiedä..."

      Papit kehottavat nytkin seurakuntavaaleissa tekemään hyviä tekoja ja tekevät niitä itse vankiloissa, koulukodeissa, sairaaloissa, sotarintamalla, kaukaisilla lähetyskentillä, joskus henkensä uhalla.

      kuollut usko
      Jaakobin kirje opettaa, että usko yksin ilman tekoja on kuollut.

      Missään muualla Raamatussa ei puhuta kuolleesta uskosta kuin Jaakobin kirjeessä, eikä siinä puhuta saarnaamisesta yhtään mitään.

      Elävää uskoa ei mainita Raamatussa laisinkaan.

      Kyllä nämä sinun parjaamasi kirkon papit tekevät paljon enemmän hyviä tekoja, kuin esikoiselstadiolaiset konsanaan, jotka istuvat rukoushuoneen penkissä ja tahtovat uskoa.

      Vanhoillisetkin saattavat lähetystyöllään essut häpeään.

      " Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut." Jaakob 2:17

      "Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? " Jaakob 2:19-20

      "Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta." Jaakob 2:24

      "Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut." Jaakob 2:26



      Milläs sinä Pipa 55 voisit mitata oman uskosi elävyyttä?

      No Raamatun sanalla tietenkin, milloin olet viimeksi käynyt tervehtimässä leskiä tai orpoja?

      "Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta."
      Jaakob 1:27

      • fkbhresdkbb

        Ah kuinka taivaan valtakunnan niin moni hylkää tahallaan he nukkuu syvää synnin unta ja tyytyy tähän maailmaan. ..
        täälläkin näkee sen
        Virren sanat on siinä


      • teuta

        Pipa 55 Tämä on jakoa ePaimenen tekstille ., Olen vähän samaa mieltä,ePaimenen
        kansaa siitä että Es/Lestissa tietyt Saarnaajat panettelee Ev,Lut. kirkon pappeja ,he
        pitävät heitä kuolleen kirkon pappeina , sillä perusteella ,kuinka se on mennyt Ruotsissa
        EIKÄ KÄY SUOMESSA EDES KIRKOSSA ,MISTÄ NYT VOISI TIETÄÄ TOTUUDEN ,
        .
        EI KAIKKI KERSKAA OLLENKAAN SILLÄ ETTÄ EI OLE TEHNYT HYVIÄ TÖITÄ, EI SE
        MENNYT JAAKOBILLAKAAN, SATA LASISSA OIKEIN , OLETTEKO LUKENEET SEN
        KUINKA JUUTALAINEN ,FARISEUS , ANTOIVAT ARVOA HÄNELLE JA NIMITTI HÄNET
        UUDELLA LEMPINIMELLÄ SE OLI JAAKOB VANHURSKAS , MITÄ YMMÄRRÄTTE .?
        Minä ymmärtäisin niin että Hän oli tekemällä tehnyt sen nimityksen ..
        .
        Jaak. 1:26 . Jos joku luulee olevansa JUMALAN palvelija mutta ei pysty
        hillitsemään kieltään , hän prttää itsensä ja hänen jumalan palvelus on turhaa.
        .27 . Puhdasta ,JUMALAN Ja Isän silmissä tahratonta palvelusta on
        huolehtia orvoista ja leskistä , kun he ovat ahdingossa ,ja varjella itsensaäniin, ettei maailma saastuta... ks. Jes. 58 ,Matt. 25:31-46. ..
        .
        Jaakob 2:17 samoin uskokin ,los sillä ei ole tekoja , on itsestään kuollut ?
        Kuinka ymmärrät Jos kaikki usko tulee JUMALAlTA se on elävää, .
        .
        20. sana on ovela ,en ole aivan samaa mieltä jakeen kanssa ?.
        21, Eikö Aabraham ,meidän i8sämme ,tullut tullut vanhurskaaksi teoista ? kun vei poikansa Iisakin Uhrialttarille,? , Näin ei asia ollut Jumala vanhurskautti Aabrahamin
        jon,30 vuotta ennen sitä ,ja nimen omaan USKOSTA. , 1Moos 15:6. tästä meni vielä
        täällä oli usko .n.6 vuotta enen kuin Ismailsyntyi , ja poikeien ikäero oli n .14 vuotta .
        .
        1Moos 22. ; Hän sanoo Aabraham , ota poikasi ja uhraa se Moorian maassa sillä
        vuorella jonka mina jälessä ilmoitan sinulle ; Isak oli noin 12,vuotias , tässä oli teko
        pitää tarkemmin tutkia teot ja usko . eli voiko joku ymmärtää niin että teko voittaa
        USKON EI VOI , USKO ON AINA JUMALAN JA HÄN ANTAA SEN TAI EI ANNA
        KAIKKI LÄHTEE HÄNESTÄ TAI POJASTA "RIIPPII TILANTEESTA " USKO..


      • TEUTA
        fkbhresdkbb kirjoitti:

        Ah kuinka taivaan valtakunnan niin moni hylkää tahallaan he nukkuu syvää synnin unta ja tyytyy tähän maailmaan. ..
        täälläkin näkee sen
        Virren sanat on siinä

        örvelö ,,sinun sanat on OMAVANHURSKAAN ,KAIPA YMMÄRRÄT JA KOVIN .


    • näin on 5

      Olinpa tuossa taannoin seuroissa Lahden rukoushuoneella. Saarnamies piti varsin uskonnollisen puheen, mainiten mm että lääkäri antoi ajokortin olla voimassa vielä viisi vuotta ym.
      Mutta muussa puheen aikana tuli puhuttua valheita päätöksestä ottaa sakramentit omiin käsiin. Synnit ulkoistettiin ja muutenkin Kristuksen lakia halvennettiin.
      niinhän se on ei ihminen voi johdattaa sen pidemmälle mihin itse on päässyt.Ei kuolleen uskon palvelijalla ole eväitä.

      • pimeys..

        Kuollut usko on pääkallossa se näkyy ja kuuluu ja jotkut ovat aivan sekaisin
        jos ei Jumala avaa niin sitä ei oteta omin voimin


      • 161127

        Onneksi tuo sakramenttien omiin käsiin ottamisen keskustelu on vaimentunut. HP puhui saarnassaan Porissa, että Raattamaa on kehottanut tekemään työtä niin, että kristittyjen lauma pysyisi koossa.

        Tämä on suuri löytö kristillisyytemme alun saarnaajan kirjoituksista. Tämä olisi hyvä muistaa kaikkien.

        Nyt näyttää siltä, että jopa luterilainen kirkkomme saattaa hajota.

        Aikaisempina vuosikymmeninä saatoimme kuulua luterilaisen kirkon sijasta jopa ortodoksiseen kirkkoon. Se mihin ulkonaiseen kirkkoon kuuluimme, ei ollut mitenkään ratkaisevaa. LLL:n aikanakin jotkut olivat erkaantuneet kirkosta ja liittyneet johonkin vapaakirkkoon. Kuitenkin LLL pitää heitäkin saman Suuren Lammaspaimenen lampaina.

        Älkäämme mekään tuomitko niitä, jotka saattavat käydä esim. Luther säätiön jumalanpalveluksissa. Se ei varmuudella ole Jumalan sanan vastaista.

        Lähimmäisen tuomitseminen tai luokittelu tai rakastamattomuus sen sijaan on.


      • teuta
        161127 kirjoitti:

        Onneksi tuo sakramenttien omiin käsiin ottamisen keskustelu on vaimentunut. HP puhui saarnassaan Porissa, että Raattamaa on kehottanut tekemään työtä niin, että kristittyjen lauma pysyisi koossa.

        Tämä on suuri löytö kristillisyytemme alun saarnaajan kirjoituksista. Tämä olisi hyvä muistaa kaikkien.

        Nyt näyttää siltä, että jopa luterilainen kirkkomme saattaa hajota.

        Aikaisempina vuosikymmeninä saatoimme kuulua luterilaisen kirkon sijasta jopa ortodoksiseen kirkkoon. Se mihin ulkonaiseen kirkkoon kuuluimme, ei ollut mitenkään ratkaisevaa. LLL:n aikanakin jotkut olivat erkaantuneet kirkosta ja liittyneet johonkin vapaakirkkoon. Kuitenkin LLL pitää heitäkin saman Suuren Lammaspaimenen lampaina.

        Älkäämme mekään tuomitko niitä, jotka saattavat käydä esim. Luther säätiön jumalanpalveluksissa. Se ei varmuudella ole Jumalan sanan vastaista.

        Lähimmäisen tuomitseminen tai luokittelu tai rakastamattomuus sen sijaan on.

        Taisit unhottaa että itse mollasit EVLUT kirkkoa huomaamattasi erehdyi jo paqnetteluun .
        .
        Kuulin siitä saarnasta osan (porista ) ja sainn sen käsityksen että kai he hautaa asiaa,
        sen näkee sitten Helliuntaina kun kiirunan seuroja kuunnellaan . Mutta niin paljon on'¨
        asioista kuultu että luulen menevän taas hiljaa hautaan. kukutaan nyt sanjoi enetinen
        tyttö, . kyllä täällä oli ihan äsken vielä eräds äänessä kun joku kysyi tuleeleekohan sitä
        ELT SANOI SE TULEE AIVAN VARMASTI SE TULEE .SE ON PÄÄTETTY.
        ,
        OLEN KUULLUT ETTÄ ORTTODOKSIA ON VILÄKIN VÄHÄN , EIHÄN SE SYNTI OLE
        VAAN EPÄUSKO ON SYNTI (TÄSSÄ TAPAUKSESSA OLLA ORTTODOKSI EPÄILLEN )
        JOKU SANA VIELÄ , Luthersäätion asioista heillä on omat tiukat määritelmät joissakin
        asioissa tiukemmat kuin Es/Lersta porukassa., Esimerkiksi he ei hyväksy naispsappia
        ei missään muodossa , Ja jos he ovat sitä mieltä ettei joku ole kelvollinen HPE,niin
        ei sitten muistatteko kun PIISPA HUOVINEN siellä ei saanut HPE, joskus 10 v sitten .
        .
        Ei tuliusui mieleenkään tuomita heitä heiullä on hyviä asioita ,siinä kuin muillakin vaikkei
        he antaneetkaan e,Huoviselle HPE, , Voin kuvitella kuinka noloa se oli ,ja aivan turhaan.
        Heilla on ylreisesti tapana lukea pidempi Uskontunnustus ,se Nikean Uskontunnustus ja'
        aina , kuunneltuani heitä noin kerran viikossa , yleensä Maanantatai ,tai Tiistai arenasta,
        ja olen tykästynyt melkoisesti , sunnuntaina on yleensä Seurat , Es, voi myös olla UIsoja
        keimiuä vieraalya paikkakunnalta., ja ne voittaa yleensä. .


      • lhpk

        Jess! Ken tahtoo kuulla elävää Jumalan sanaa menköön lähetyshiippakunnan (Luther-säätiö) messuun tai niitä voi vapaasti kuunnella www.lhpk.fi


      • 20224
        teuta kirjoitti:

        Taisit unhottaa että itse mollasit EVLUT kirkkoa huomaamattasi erehdyi jo paqnetteluun .
        .
        Kuulin siitä saarnasta osan (porista ) ja sainn sen käsityksen että kai he hautaa asiaa,
        sen näkee sitten Helliuntaina kun kiirunan seuroja kuunnellaan . Mutta niin paljon on'¨
        asioista kuultu että luulen menevän taas hiljaa hautaan. kukutaan nyt sanjoi enetinen
        tyttö, . kyllä täällä oli ihan äsken vielä eräds äänessä kun joku kysyi tuleeleekohan sitä
        ELT SANOI SE TULEE AIVAN VARMASTI SE TULEE .SE ON PÄÄTETTY.
        ,
        OLEN KUULLUT ETTÄ ORTTODOKSIA ON VILÄKIN VÄHÄN , EIHÄN SE SYNTI OLE
        VAAN EPÄUSKO ON SYNTI (TÄSSÄ TAPAUKSESSA OLLA ORTTODOKSI EPÄILLEN )
        JOKU SANA VIELÄ , Luthersäätion asioista heillä on omat tiukat määritelmät joissakin
        asioissa tiukemmat kuin Es/Lersta porukassa., Esimerkiksi he ei hyväksy naispsappia
        ei missään muodossa , Ja jos he ovat sitä mieltä ettei joku ole kelvollinen HPE,niin
        ei sitten muistatteko kun PIISPA HUOVINEN siellä ei saanut HPE, joskus 10 v sitten .
        .
        Ei tuliusui mieleenkään tuomita heitä heiullä on hyviä asioita ,siinä kuin muillakin vaikkei
        he antaneetkaan e,Huoviselle HPE, , Voin kuvitella kuinka noloa se oli ,ja aivan turhaan.
        Heilla on ylreisesti tapana lukea pidempi Uskontunnustus ,se Nikean Uskontunnustus ja'
        aina , kuunneltuani heitä noin kerran viikossa , yleensä Maanantatai ,tai Tiistai arenasta,
        ja olen tykästynyt melkoisesti , sunnuntaina on yleensä Seurat , Es, voi myös olla UIsoja
        keimiuä vieraalya paikkakunnalta., ja ne voittaa yleensä. .

        En sanonut mollaamismielessä, vaan olen surullinen, että kirkossakin on hajaannusta.


      • 10515
        teuta kirjoitti:

        Taisit unhottaa että itse mollasit EVLUT kirkkoa huomaamattasi erehdyi jo paqnetteluun .
        .
        Kuulin siitä saarnasta osan (porista ) ja sainn sen käsityksen että kai he hautaa asiaa,
        sen näkee sitten Helliuntaina kun kiirunan seuroja kuunnellaan . Mutta niin paljon on'¨
        asioista kuultu että luulen menevän taas hiljaa hautaan. kukutaan nyt sanjoi enetinen
        tyttö, . kyllä täällä oli ihan äsken vielä eräds äänessä kun joku kysyi tuleeleekohan sitä
        ELT SANOI SE TULEE AIVAN VARMASTI SE TULEE .SE ON PÄÄTETTY.
        ,
        OLEN KUULLUT ETTÄ ORTTODOKSIA ON VILÄKIN VÄHÄN , EIHÄN SE SYNTI OLE
        VAAN EPÄUSKO ON SYNTI (TÄSSÄ TAPAUKSESSA OLLA ORTTODOKSI EPÄILLEN )
        JOKU SANA VIELÄ , Luthersäätion asioista heillä on omat tiukat määritelmät joissakin
        asioissa tiukemmat kuin Es/Lersta porukassa., Esimerkiksi he ei hyväksy naispsappia
        ei missään muodossa , Ja jos he ovat sitä mieltä ettei joku ole kelvollinen HPE,niin
        ei sitten muistatteko kun PIISPA HUOVINEN siellä ei saanut HPE, joskus 10 v sitten .
        .
        Ei tuliusui mieleenkään tuomita heitä heiullä on hyviä asioita ,siinä kuin muillakin vaikkei
        he antaneetkaan e,Huoviselle HPE, , Voin kuvitella kuinka noloa se oli ,ja aivan turhaan.
        Heilla on ylreisesti tapana lukea pidempi Uskontunnustus ,se Nikean Uskontunnustus ja'
        aina , kuunneltuani heitä noin kerran viikossa , yleensä Maanantatai ,tai Tiistai arenasta,
        ja olen tykästynyt melkoisesti , sunnuntaina on yleensä Seurat , Es, voi myös olla UIsoja
        keimiuä vieraalya paikkakunnalta., ja ne voittaa yleensä. .

        Jaa, että hautaavat. Virallinen tietohan on, että toimikunta edelleen tekee työtään. Jos toimikunta toteaa, että se hajottaa kristittyjen laumaa, niin käytäntöjä ei muuteta. Lisäksi se virkavallan anastamisrikos on melko olennainen. Kolmas asia on se, että toiminta on yhdistyksen sääntöjen, siis rukoushuoneiden käyttötarkoituksen vastainen.

        Toki säännöt voidaan muuttaa, mutta se vaatii suurta yksimielisyyttä.

        Muuten piispa Soramieskin mainitsee, että häntä voitaisiin syyttää virkavallan anastamisrikoksesta, vaikka häneltä on otettu pappina toimimisoikeus kirkossa pois. Ehkä hän vielä sitten kuuluu vielä kirkkoon.


      • teuta
        20224 kirjoitti:

        En sanonut mollaamismielessä, vaan olen surullinen, että kirkossakin on hajaannusta.

        Niin kyllähän mninä ja örvelö se tiedetään että ev, lut Kirkossakin on kärhämää niiko
        kerroit siellä on Libraali papit ,jotkakannattaa sateenkaarta , ,sitten ne papit joidenka
        sana on vielä oikeaa ,sitten Nais papit ,joita Jumala ei ole koskaan määrännnyt .
        .
        Tähän meni Ruotsin kirkko , ja aina kun LV:t tulee mönkertää huonosta kirkosta
        muttei sano reilusti että puhuvat omasta kirkostaan ,ja sitten mollivat Suomen
        kirkkoa , kyllä minä myönnän että n.15 vuoden päästä täällä ollaan saman tapaisessa
        tilassa mutta ei ennen. , tämä pitää muistaa Suomessa pitää saada KMäkinen ja
        I;askola poisa remmistä. ja pikku hiljaa naiset sateenkaari ihmiset. tai paranemaan
        .
        Suomessa on n.2700 miespappia ,ei luulisi. se tekee 5 pappia /kirkko kun otetaan
        huomioon että isoilla paikkakunnilla on isoja kirkkoja ja tarpeita , ja meidän kokoisilla
        padasjoki =2700 jäsentä ja 2 pappia (miehiä ) niin keskiarviseti joku iso on saanut 3.
        lisää eli ovt 8, sitten toinen esimekki (Tuulos on 1pappi toinen iso on saanut 4 5 =9 .
        tälläviis hommat tasaantuu Ykasi jonka tiedän on Seinäjoki siellä jäseniä = 60 '000. J
        siellä on pappeja 8 ja se on isojen matkojen paikka ,on myös monta kirkkoakin ,yksi
        tuttu pappi J.Happonen . On hyvcä mies ..
        .
        Enontekijöillä on suhteellisen pieni seurakunta . on pitkien matkojen :Jäseniä.

        jatkan


      • TEUTA

        niin eihän sen valheen ,lisäksi kuulu pöntöstä kAILOTTAA YKSITYISASIAAA .
        KUTEN AJOKORTTIASIAA ,MITÄ SE jUMALALLE KUULUU , SILLÄ HÄNELLE
        PIT'ÄÄ KUNNIA ANTAA ..


      • teuta

        Mutta kuitenkin teillä on vain LV:t sana meitä vastaan ,oiennan
        jos tarkoitit kirkkoa jossa he väittävät olevan kuollleen uskon sanaa
        ei taida ihan pitää paikkansa koska , Lv:t ei ole sen hurskaanpia kuin
        Nekää Joita JEESUS , aikanaan komensi , "en tullut hurskaista pääs-
        tämään ,vaan syntisiä" , Tastä kerrottiin UT :alussa , Valta on niin kuin
        SE otetaan ,sen olemme monasti havainneet , ja tässä tapauksessa ne
        jotka ottaisi jotain Omiin käsiin , ei ole vielä varmasti huomanneet että
        sitä valtaa ei anneta ,SE Otetaan ,kuinka se on kristitylla joka on Pieni.
        nöyrä , kuuliainen , ja uskoo sen mikä on Jeesuksesta ,ei LV:t..


    • rudiini

      Pipa 55. Oliko sinulla korvat suljettuina koko messun ajan?

      Etkö kuunnellut Sanaa? Etkö kuunnellut liturgiaa? Synnintunnustusta ja synninpäästöä, joka sinunkin kohdallesi siellä luettiin, kun siihen totisin mielin osallistut? Etkö osallistunut laulamaan Jumalan kunniaa? Etkö laulanut mukana Jumalan Karitsaa? Etkö Kuunnellut virsiä, niiden hienoja syvälle käyviä sanoituksia, urkumusiikkia, jota Jumalan kunniaksi ja soitetaan? Ehkä jopa kuoro oli mukana avustamassa jumalanpalveluksessa tehden Sanaa kokonaisvaltaisesti koettavaksi.

      Ehtoollisesta et maininnut sanaakaan. Etkö päässyt ehtoollisessa osalliseksi Kristuksen ruumiista ja verestä? Vaikka ei olisi tarjolla siellä muuta kuin ehtoollinen, on kuolematon sielumme saanut ravinnon. Toki osallisuus Kristuksesta vaatii uskovaa sydäntä, jos sitä ei ole, palaa kirkosta varmastikin tyhjänä pois.

      Ja sinä tartut yhteen osaan messusta! Jumalanpalveluksen hienous on juuri siinä, että joka kerran sieltä saa jotain. Liturgia on pomminvarma. Saarnoja löytyy joka lähtöön.

      Ei helmiä sioille

      Jeesus puhuu vuorisaarnassaan tuosta asenteestasi:

      Matt 7:6 "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.

      Kuulostaa siltä, että et ole mennyt kirkkoon hakemaan virvoitusta sielullesi, vaan menit sinne hakemaan vahvistusta ennekkoluuloillesi ja ilmeisesti epäuskollesi.

    • Ska vi pipa

      Mitä on saarnasipuhu?

    • voipimeääporukkaa

      On tämä varsinainen pöknästien karsina kertakaikkiaan!

      aloitus puhuu omasta kokemuksestaan ja sitten alkaa satuilu sinne tänne.

      onko kansa niin säälittävän tajutonta ettei enää tajuta mikä on elävää saarnaa ja mikä jotain muuta pajatusta.
      jos ei papilla ole elävää evankeliumia suussa ja sydämessä niin mitä virkaa sellaisella kasukkatelineellä mahtaa olla JUMALAN työäsäisenä kertokaa nyt tämä salaisuus jo julki.

    • ikvkel2

      pappina oleminen on eksyttäjän työtä!

      Ensin koulutetaan; AIVOPESTÄÄN tyhmäksi kouluissa ja rippikouluissa sekä kotonakin monet lasten vanhemmat sitä tekevät. Sen jälkeen vasta uskontunnustuksen kaltaisesta Jumalan Valtakunnan kaltaisuudestaan ja ihmisyydestään eniten luopuneet koulutetaan papeiksi etteivät ymmärtäisi ketä palvelevat ja että oppisivat opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html

      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      "hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
      'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

      ja jos/kun tuollaisten joukosta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin:

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe