Kuka vaan, auttakaa epätoivoista äitiä...

tuleva yh äitikö

Aviomieheni jätti minut ja pienen poikansa muutti erilleen ilman sen suurempia selvityksiä. Palaako hän luokseni? Onko hänellä toinen vai oliko syy vain meissä? Auttakaa epätoivoista...

7

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei

sinä taisit kuitenkin tuntea herkällä vaistollasi jo aikaisemmin, että jotakin on tulossa. näin sen tunnen. näen tähän riitaa ja huonoa energiaa, mikä edelsi miehen lähtöä.
      nyt hän on tiensä päässä ja isossa risteyksessä, ei ole selvillä mitä tehdä.

ensin teidän tulisi molempien vain hengittää, sinun ei kannattaisi kovasti soitella ja viestitellä perään, istu vaikka sen kännykkäsi päälle. mitä enemmän heität nyt öljyä tuleen, sen vähemmän hän tietää mitä pitäisi tehdä.
      uskon että mies on älykäs ihminen, nyt vain hihat käryävät. ei vika tietenkään voi olla lapsessa, sen voit heti jättää pois mielestäsi.

varo ajamasta häntä toisen syliin, sinun ei kannattaisi nyt kysellä häneltä sellaista. nyt liikutaan heikolla jäällä toistaiseksi. sinulla on myös raskasta, se on ihan selvä. niin on miehelläkin, hänen pinnansa on kireä kuin mikä.
      työasiat ovat myös stressaavia.

te kohtaatte tietenkin ja kun pöly on laskeutunut, te juttelette ihan rauhallisesti. jo taloudellisen tilanteen puolesta hänkin on kiinnostunut asumaan kotona. ei tätä peliä ole menetetty, sinulle toivon voimia ja että et kiivastu ja vimmastu liikaa. koita olla rauhallisesti ja jaksaa, se on parasta teille kaikille.

t. Keskiyö

• Tuleva yh äitikö

Hei.

Olet oikeassa. Tiesin, että jotain on meneillään ja siksi tutkinkin miehen taskut ja löysin vuokra-asunnon avaimet miehen taskusta. Tämän jälkeen tietenkin riitelimme ja mies lähti. Ja kyllä me riitelimme paljon ennen miehen lähtöä. Ja siinäkin meni oikeaan, että miehellä on työhuolia ollut jo jonkin aikaa. Ajattelinkin, että saiko mieheni vain tarpeekseen koska töissä sekä kotona meni huonosti ja pakeni paikalta.Yritän pitää itseni kurissa. Olen kohtuullisen hyvin onnistunutkin siinä nyt. Kiitos sinulle todella paljon!

• gsf36gw
        Tuleva yh äitikö kirjoitti:

Hei.

Olet oikeassa. Tiesin, että jotain on meneillään ja siksi tutkinkin miehen taskut ja löysin vuokra-asunnon avaimet miehen taskusta. Tämän jälkeen tietenkin riitelimme ja mies lähti. Ja kyllä me riitelimme paljon ennen miehen lähtöä. Ja siinäkin meni oikeaan, että miehellä on työhuolia ollut jo jonkin aikaa. Ajattelinkin, että saiko mieheni vain tarpeekseen koska töissä sekä kotona meni huonosti ja pakeni paikalta.Yritän pitää itseni kurissa. Olen kohtuullisen hyvin onnistunutkin siinä nyt. Kiitos sinulle todella paljon!

Moi,
        stressi saattaa aiheuttaa ihmisessä reaktioita mitä hän katuu jälkeenpäin. Luultavasti miehesi on kokenut pidemmän aikaa kovaa painetta työasioiden suhteen ja kun kotonakin asiat tuntuivat vain lisäävän stressiä, hän päätti lähteä. Ehkä hän olisi kaivannut ymmärrystä ja tukea, mutta ei osannut pyytää sitä. Me miehet ollaan tosi halvaantuneita monesti tunnemaailmamme suhteen.

Uskon että hän on vilpittömästi ajatellut suurinpiirtein noin. Hän selkeästi pelkäsi sinun reaktiotasi, eikä sen takia uskaltanut ottaa asiaa puheeksi. Tämä ei ollut muuten mitään syyttelyä. Puhuin miehesi näkökulmasta, koska sinä varmasti jo oman näkökulmasi tiedät.

Ei kannata vielä lyödä hanskoja tiskiin. Anna miehelle vähän aikaa miettiä ja jos rakastat häntä, niin kerro hänelle hänen silti olevan tervetullut takaisin. Muistuta, että on teillä hyvätkin hetket ollut, vaikka on riitojakin ollut. Perheriidoissa kaikki joutuu nielemään ylpeytensä ja hyväksymään toisessa olevat virheet. Se on ainut keino millä rakkaus voi jatkua.

Muistan teitä rukouksissani.

• Tuleva yh äitikö
        gsf36gw kirjoitti:

Moi,
        stressi saattaa aiheuttaa ihmisessä reaktioita mitä hän katuu jälkeenpäin. Luultavasti miehesi on kokenut pidemmän aikaa kovaa painetta työasioiden suhteen ja kun kotonakin asiat tuntuivat vain lisäävän stressiä, hän päätti lähteä. Ehkä hän olisi kaivannut ymmärrystä ja tukea, mutta ei osannut pyytää sitä. Me miehet ollaan tosi halvaantuneita monesti tunnemaailmamme suhteen.

Uskon että hän on vilpittömästi ajatellut suurinpiirtein noin. Hän selkeästi pelkäsi sinun reaktiotasi, eikä sen takia uskaltanut ottaa asiaa puheeksi. Tämä ei ollut muuten mitään syyttelyä. Puhuin miehesi näkökulmasta, koska sinä varmasti jo oman näkökulmasi tiedät.

Ei kannata vielä lyödä hanskoja tiskiin. Anna miehelle vähän aikaa miettiä ja jos rakastat häntä, niin kerro hänelle hänen silti olevan tervetullut takaisin. Muistuta, että on teillä hyvätkin hetket ollut, vaikka on riitojakin ollut. Perheriidoissa kaikki joutuu nielemään ylpeytensä ja hyväksymään toisessa olevat virheet. Se on ainut keino millä rakkaus voi jatkua.

Muistan teitä rukouksissani.

Hei.

Ymmärrän, että stressi voi aiheuttaa mitä vain reaktioita. Yritin raskaana ollessakin tukea häntä mutta hän ei ottanut apuani vastaan. En vain voi ymmärtää, mikä stressi oikeuttaa jättämään vaimonsa yksin 2 kk vanhan vauvan sekä koiran kanssa yksin ilman autoa. Olen myös kertonut, että hän voi tulla kotiin mutta kun hän ei halua. Olen tehnyt selväksi, että koen olevani tiettyihin asioihin syypää mutta ei sekään auttanut. Aika tyhjän päälle jäin...

• Sateenkaaritakki
        Tuleva yh äitikö kirjoitti:

Hei.

Ymmärrän, että stressi voi aiheuttaa mitä vain reaktioita. Yritin raskaana ollessakin tukea häntä mutta hän ei ottanut apuani vastaan. En vain voi ymmärtää, mikä stressi oikeuttaa jättämään vaimonsa yksin 2 kk vanhan vauvan sekä koiran kanssa yksin ilman autoa. Olen myös kertonut, että hän voi tulla kotiin mutta kun hän ei halua. Olen tehnyt selväksi, että koen olevani tiettyihin asioihin syypää mutta ei sekään auttanut. Aika tyhjän päälle jäin...

Voi elämän kevät. Voimia sinulle. Tuo on todella rankka vaihe parisuhteessa, kun vauva syntyy. Olin itsekin ihan sekoamisen partaalla valvomisesta, ja mies oli myös väsynyt.

Voisitteko tehdä sopimuksen, että yritätte yhdessä, kunnes lapsi on 2-vuotias? Sellaisen me teimme, ja se oli hyvä sopimus se.

• Tuleva yh äitikö
        Sateenkaaritakki kirjoitti:

Voi elämän kevät. Voimia sinulle. Tuo on todella rankka vaihe parisuhteessa, kun vauva syntyy. Olin itsekin ihan sekoamisen partaalla valvomisesta, ja mies oli myös väsynyt.

Voisitteko tehdä sopimuksen, että yritätte yhdessä, kunnes lapsi on 2-vuotias? Sellaisen me teimme, ja se oli hyvä sopimus se.

Hei. Kiitos kaikille vastauksista! Mieheni on sitä mieltä, että on parempi erota nyt ennen kuin vauva alkaa ymmärtämään. Itse olen aivan loppu. En saa mieheltä mitään apua lapsen hoitoon. En saa edes soittaa hänelle. Tällaiset säännöt hän loi kun lähti. Tulin sitten kaiken päälle kipeäksi ja hoisin lasta kuumeessa kun mies ei voinut tulla kotiin auttamaan. Että miten nyt sitten tässä puhutaan mistään...

• voima halaus

Hei nimimerkki tuleva yh äitikö.
      Ensiksikin voimia sulle ihan hirveen paljon. Itse jäin parin muksun kanssa 10kk sitten lasteni kanssa yh-äidiksi,aivan yllättäen.Eksä otti asunnon ja muutti pois.Hän oli varmasti väsynyt,koska töissä on aina valtava ressi.Se oli niin hirveetä.Mä huusin ja itkin.Onneksi sain nukuttua..Ajattelin etten koskaan selviä.Soittelin viestittelin aivan liikaa.Sattui niin että lähipiiristä hän löysi sopivan lohduttajan ja aivan kun minun kiusaksi alkoivat surustelemaan ja muuttivat aika pikaisestikin yhteen.Kihlatkin vaihtuivat.Noo mitä minä tein soittelin ja viestittelin lisää.Kunnes tajusin että aivan sama ja jatkoin omaa elämääni.Meillä toki aiheutti paljon riitaa sekin että kun eksä löysi tämän naisen niin lasten tapaamisten kanssa alkoi olla todella vaikeeta.Mikään ei toiminut,eikä toimi vieläkään,mutta aivan sama. Olen onnellinen ettei lasteni tarvitse olla eksäni uuden rakkaan luona.
      Mä niin tiedän miltä susta tuntuu.Se on oikeesti niin väärin että toinen jättää lapsen ja puolisonsa ihan tosta vaan johonkin korpeen autottomana.Mä olen kans fillarilla kaupasta roudannu ruuat sen minkä jaksan.On se välillä ollut rankkaa,kun miettii et toiset ne autolla kulkee.
      Sulle mä haluan sanoa että elät ihan sen lapsen rytmissä.Lepäät ja teet vaan sen mikä on ihan pakollista.Keräät voimia ja mietit että haluatko sä ihan oikeesti sen ukon joka sut noin törkeesti jätti vielä takaisin.Jos rankan mietinnän jälkeen olet sitä mieltä että haluat,niin odota ihan rauhassa miten tilanne etenee.Mutta älä unohda itseäsi.Kaada kahvi vaikka hienoon kuppiin tee mitä tahansa mistä saat itsellesi iloa.Sen ei tarvi olla mikään iso juttu.
      Lasten vuoksi itsekin haluiaisin eksän takaisin,mutta en vaan voi koska hän on tämän uuden kanssa.Vaikka heille tulisi loput ja haluaisi tulla takaisin en vaan tuosta syystä voi häneen edes ajatella koskevani.Kaipaan silti niitä yhteisiä hetkiä ja sitä ihan tavallista arkea hänen kanssaan.En voi edes kuvitella muita tähän,mutta siltikään en takaisin ottaisi.Meille kävi näin.Sulle toivotan paljon jakamista.Usko itseesi ja huomiseen.:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4858
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3233
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3155
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      415
      2276
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1402
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1166
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1138
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      121
      1042
    Aihe