Minulle sopivaa Animea?

Pikku Pikachu

Moi!
Haluisin kysellä vähän tosta Sword Art Online : sta.
Onko se kauheen pelottava? Mä tiedän sen juonen ja siinä ei mun mielestä oo mitään pelottavaa, mutta yksityiskohdat, onko siinä kauheesti verikohtauksia tai muuta pelottavaa? Näihin kysymyksiin ois kiva saada vastaus ja sitten mahdollisesti myös ikäraja ois kiva tietää. Oon nimittäin aika herkkä c:
Et esim. Doctor Who: ta kattoesssani oon pelänny kauheesti ja The Conjuringin ja Annabellen juonet kuullessani oon menettäny yöuneni. Cx
Eli saa myös sanoa suoraan jos se on mulle liian raaka.
Mun kiinnostus tähän Alko siitä ku näin Kirito x Asuna amv: n.
Se oli vaan melkoinen rakkauspakkaus. Sit katoin Wikipediasta juonen.

Nyt ainoot Animet mitä oon kattonu on ollu siinä
Pokemon, Honey Bunnies ja Miyazaki tasolla. :'D
Että Otakuna ois kiva vähän kokea lisää.

Ja sitte Englanninkielinen tekstitys tai puhe ei oo mikään ongelma. C:

Sit jos joku/jotkut vois kertoa vähän Rozen Maidenista, SailorMoonista, Hetaliasta ja Fairy Tailista. Mimmosia ne on?

Ja jos joku tietää että mistä näitä voi kattoa.

Kiitos jos joku kertoo! :)

22

808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JoJo

      SAO on kyllä vähintäänkin jännittävä. Ehkä joitain semipelottavia ja yllättäviä kohtia siitä löytyy. Verta siinä ei sinällänsä ole, koska hahmot ovat virtuaalimaailmassa. Se ei kuitenkaan vähennä tiettyjen kohtausten psykologista arvoa. Kannattaa vilkaista, mutta jätä halutessasi katsomatta, jos menee oman sietokyvyn ylitse.

      • Pikku Pikachu

        Okei, kiitos, käyn vilkaisemassa.


    • kääpä

      Virallinen ikäraja sille on 13, että siitä voi miettiä.

    • Oululainen Otaku

      Jep, SAO on vähintäänkin jännittävä. Eikä piirretyissä tappelukohtauksissa JNE verikohtauksissa ole mitään pelottavaa. Ellei sitten ole kovin herkkä sellaisille.
      Mutta kyllä se tuntuu riippuvan paljon ihmisestä :)
      Mutta kannattaa kokeilla!

    • Kivoja nääkin

      Juu. Ja noitten animejen lisäks suosittelisin Mirai nikkiä ja elfen liediä. Ihan kivoja ja varmana tykkäät. :)

      • 0taku22yrs ^_^

        Suosittelisin Love Hina sarjaa ^_* On todel hyvä Anime, hauska kun mikä :D 30e saa koko sarja Urumi.fi ^_^ ( Kivempi kattoo isolt tv ruudult ku pienest näytöst ;) ) Täs muute mu kik zidanetribal92 Tervetuloa keskustelee kaikkee Animest, Mangast yms! ^_^


      • Elfe

        Oliko tämä "Elfen lied" nyt vähän sarkasmia? xD

        http://animeshow.tv/ löytyy hyvin animea eikä tarvitse mitään maksaa :)

        SOA kannattaa ehdottmasti katsoa, ei mielestäni ole mitenkään liian jännä.
        Muita mitä voisi suositella yleisesti: Clannad, The Irregular at Magic High School, Log horizon, Deathnote, SOA2


      • sword online art
        Elfe kirjoitti:

        Oliko tämä "Elfen lied" nyt vähän sarkasmia? xD

        http://animeshow.tv/ löytyy hyvin animea eikä tarvitse mitään maksaa :)

        SOA kannattaa ehdottmasti katsoa, ei mielestäni ole mitenkään liian jännä.
        Muita mitä voisi suositella yleisesti: Clannad, The Irregular at Magic High School, Log horizon, Deathnote, SOA2

        SOA? Sons of Anarchy? En kyllä ite kattos sellasta näyteltyä paskaa


      • SOA
        sword online art kirjoitti:

        SOA? Sons of Anarchy? En kyllä ite kattos sellasta näyteltyä paskaa

        Haha joo näköjää typotin SAO:n, joo ei Sons of Anarchy kyllä kannata katto :D


    • Tokyo Ghoul
      • Ei oikeastaan. jos on herkkä verelle.


    • livingly

      http://www.animestick.com/ löytyy hyvin animea eikä tarvitse mitään maksaa
      suositella yleisesti: Shigatsu wa Kimi no Uso, Kiseijuu: Sei no Kakuritsu, Psycho-Pass, Zetsuen no Tempest

    • Joo siis Sao ei oo niinkään pelottava. Se on hyvä sarja. Muutamia surullisia kohtia, mut suosittelen!

    • Jeesuslapanen

      Riippuu mistä animegenrestä tykkäät. Yleensä nää nuoremmat ja ns 'likkamaiset' animen katsojat suosivat rakkaussössötystä/taikatyttöjuttuja johon en itse ole näin 17-vuotiaana vetäytynyt.

      Ja ei SAO:ssa niinkään ole mitään pelättävää, ainakin jaksojen mukaan joita olen katsonut (13).
      Anime kävi tylsäksi varsin nopeasti ainakin mulle, mutta on se iha ok ollut ennen kuin sitten lopulta kiinnostus lopahti.

      Sailor moon on taas hieman vanhempi taikatyttöanime, josta en itse osaa sanoa mitään paitsi sen etten ole katsonut sitä kuin jakson joskus vuonna muusi ja nakki.

      Fairy tail on hyvä mutta saattaa pettää odotukset jos oot kattonu narutoo tai one pieceä.

      Ja kun tällainen negatiivinen epälapsekas paska olen, lisään että Hetalia on täyttö ajantuhlausta. Siinä kaikki menee vitsiksi ja omasta mielestäni siinä on liian paljon sitä niinsanottua "huumoria" joka on omissa silmissäni pikemminkin satunnaista pelleilyä.
      Hetaliasta oon kattonu Axis powerin loppuun.

    • TOKYOGHOUL

      mäkin oon aika herkkä mut kanttii kattoo tokyo ghoul se on ihan paras<3
      Suosittelen sitä sillä ite haluisin olla ghouli XD mut nii

      • Nico-Nico-Nii

        Mäkin haluisin olla ghouli xD Haluisin myös olla Tokiossa =)


    • katotokyoghoul

      kanttii kattoo tokyo ghoul sillä ne ihan hyvii :)

    • Harkittuja-ehdotuksia

      Slice of life, komedia ja romantiikka animet ovat varmaan useimmiten ihan hyviä herkillekin, joten niitä en listaa. Jos taas kaipaat veretöntä jännitystä, kokeile vaikka seuraavia:

      1. urheiluanimeita: sijoittuvat arkimaailmaan, arjen jännitystä: Free!, Yuri! On Ice, Haikyuu, jne.

      2. Seikkailu animeista esim.: One Punch Man (supersankarikomedia/parodia), Durarara! ("urban fantasy" Tokiossa), Tiger and Bunny (supersankareita ja komediaa, mutta enkä vähemmän parodiaa kuin One Punch Man)

      3. Fantasia: Noragami, Seirei no Moribito, Spice and Wolf (fantasiaa, myös romantiikkaa)

      4. Jos haluat filosofisempaa/pohdiskelevampaa niin: Death Parade (ei niin morbidi kuin miltä kuulostaa), Welcome to the NHK, Charlotte, Kiznaiver...

      5. Elokuvat. Tietysti Ghibli-leffat, mutta katso myös Mamoru Hosodan tuotantoa (Girl who Leapt Through Time, Summer Wars, Wolf Children, The Boy and the Beast)

      Listasin tähän sellaisia, joista itse tykkään, mutta joiden ei pitäisi olla kovin pelottavia tai rajuja (hieman jännitystä toki, varsinkin seikkailugenressä, mutta yleensä onnellinen loppuratkaisu, eikä koskaan väkivallalla mässäilyä). Pahoitteluni, jos yksikään aiheuttaa painajaisia! Kertokaa jos päädytte katsomaan jotain näistä! :)

    • Gattsu

      Kato berserk se on erittäin mukava ^_^

    • OtakuboyfromSavo

      Omg vähä siistiä en ees tienny kui paljo suomeski on otakuja ^~^ <333

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      469
      11005
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      316
      7629
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      28
      4615
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      340
      2407
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1817
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1410
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1194
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe