Hauskaa tuo roskahysteria

tärkeempääkin on kui

On pussukkaa ja lootaa roskakatoskessa, sitä sinne ja tätä tänne... kauhee lapjitteluoperaatio yksin roskien kanssa. Hah.. kuka tekee, en minä ainkaan, eikä moni mukkaan.
Mulla on kaksi roskista keittiössä, ja en lajittele yhtään. Kaikki samaan säkkiin vaan ja ulos katokseen.. mä en ala aikaani tuhlaamaan moiseen lajitteluun, sinne menee patterit ja lasit ja lehdet ja munankuort ym, samaan pussiin.

Niin näyttää menevän myös jäteautoonkin kaikki samaan kontiin ja puristukseen, ei niitä kukaan lajillele.. uskon vaan että ihmisiä on kusetettu moislella roskahysterialla.

13

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maailma hukkuu p*s..

Höpö höpö. Tee sinä niin kuin parhaaksi katsot, niinhän jokainen.

Etkö ole kuullut sanontaa "Maailma hukkuu oas*aan"?

Tiesitkö että Tyynessä valtameressä kelluu jo neljä kertaa Suomen maan pinta-alan kokoinen ihmisten jätteistä muodostunut roskakertymä? Se on niin valtava ettei ole mitään rahkeita tehdä sille mitään. Ja tilanne pahenee joka päivä, joka vuosi ja vuosikymmen.

Mitä sitten tehdään kun kaatopaikka on täynnä ja laajentaminen ei ole mahdollista? Uusi saatetaan rakentaa talosi naapuriin ja tulee kaikenlaisia haju- ja ympäristöhaittoja. Mutta kippaa vaan kaatikselle kaikki. Maapalloa tuhotaan kovaa tahtia ja ihmiset heräävät suojelemaan luontoa siinä vaiheessa kun ongelma rantautuu omalle takapihalle, jossa vaiheessa on jo aivan liian myöhäistä. Nytkin moni juttu jo pilattu lopullisesti. Paras vaan ummistaa silmät silloinkin ja luottaa että joku muu hoitaa. Me emme selviä ilman toimivaa ekosysteemiä maapallolla, mutta ekosysteemi ja maapallo kyllä selviävät ilman meitäkin ja jos kävisi niin että ihmiskunta tuhoutuisi pahaksi äityneen ympäristökatastrofin, ilmastonmuutoksen, ylikansoittumisen, saastumisen ym. seurauksena, maapallo eläinlajeineen ja luontoineen jatkaisi elämää ja kehittymistään ihmiskunnan kuormituksesta, piittaamattomuudesta ja tuhohankkeista toivuttuaan. Meillä on vain yksi pallo, joka on pidettävä hallussa, toisin sanoen huolehdittava järkevästi ja kunnioittaen.

• Maailma hukkuu p*s..

"Maailma hukkuu pas*aan" tietysti. Kirosanoja en viitsi laittaa sellaisinaan mutta ehkä ymmärrät vinkin tai googlella voi hakea jos "roskahuijaus" ja lajittelun ja kierrätyksen merkitys vielä epäilyttää.

• Isä

En kyllä ymmärrä mikä siinä lajittelussa on muka niin vaikeaa. Meillä on taloyhtiössä oma komposti, joten helppohan ne ruoantähteet on sinne viedä. Sieltä saa sitten taloyhtiölle kukkamultaa. Lähikaupan takapihalla on sitten metallille, pahveille, paperille ja lasille omat keräyspaikkansa. Sinne voi viedä kätevästi kierrätettävät samalla kun kuitenkin käy kaupassa. Ja kaupan sisällä pullopalautusautomaatin vieressä on sitten vielä patterien keräyspiste.

Miten tuo voi olla jollekin niin vaikeaa?

• yksi jäteastia meill

Ei se ole vaikeaa, mutta se on turhaa. Säästyy muovipusseja kun laittaa kaikki samaan eikä levittele kymmeniin pusseihin talousjätteitä ym.

Minä käytän vaan yhtä pussia kerrallaan ja laitan siihen kaikki roskat, en siis lajittele. Yksi pussi riittää hyvin roskiin en tuhlaa pusseja.

• yksi pussi riittää
        yksi jäteastia meill kirjoitti:

Ei se ole vaikeaa, mutta se on turhaa. Säästyy muovipusseja kun laittaa kaikki samaan eikä levittele kymmeniin pusseihin talousjätteitä ym.

Minä käytän vaan yhtä pussia kerrallaan ja laitan siihen kaikki roskat, en siis lajittele. Yksi pussi riittää hyvin roskiin en tuhlaa pusseja.

Siksi on roskakuskeja, jotka tekee sen roskatyön ettei asiakkaan sitä tarvi tehdä, mehän kuitnekin maksamme kauheen summan vuodessa roskaveroa, meillä noin 30 e vuodessa.

Miksi asiakkaan pitää tehdä lajittelutyö koska on ne roskakuskit joille se kuuluu. Jos asiakas lajittelee ei kuuluisi periä maksujakaan.

Roskakusille kuuluu lajittelu hän tehkööt sen homman, siitä hän saa palkan.

• Kyllä lajittelen
        yksi pussi riittää kirjoitti:

Siksi on roskakuskeja, jotka tekee sen roskatyön ettei asiakkaan sitä tarvi tehdä, mehän kuitnekin maksamme kauheen summan vuodessa roskaveroa, meillä noin 30 e vuodessa.

Miksi asiakkaan pitää tehdä lajittelutyö koska on ne roskakuskit joille se kuuluu. Jos asiakas lajittelee ei kuuluisi periä maksujakaan.

Onpa "kauhee" summa. Taidat olla köyhä?

• Isä
        yksi jäteastia meill kirjoitti:

Miten niin useita pusseja? Roskapussiin sekajätteet, sanomalehdestä taittelen kompostiin meneville oman pussin. Pahvit ja paperit menevät kyllä kädessä tai sitten kauppakassissa kauppaan mennessä.

• Isä
        yksi pussi riittää kirjoitti:

Ei lejittelu nyt sentään roskakuskeille kuulu. Roskakuskit tyhjentävät roskatynnyrit, eivät ne sitä sisältöä sentään lajittele.

• Ei monta yhtä tärkeä

Aloittajalla on "hauskaa", koska ymmärrys ei yllä ja taju on kankaalla. Ja siksi me kaikki, jotka hoidamme lajittelua yms. biojätteen kompostointia jne., hautaudumme, hukumme, tukehdumme ja menetämme terveytemme siitä syystä, että osa kansalaisista on tyhmiä, tietämättömiä, laiskoja ja viitsimättömiä.

• emme lajittele

Harva meidän talossa lajilttelee, kaikki samaan vaan. Roskakuskit hoitakoot lajittelun siitä saavat palkan.

• siisti sinappi

Meilläpäin normaalit päivittäiset roskat lajitellaan mustaan ja vaaleaan roskapussiin. Pussit laitetaan samaan roskalaatikkoon,mutta kun ne menevät roska-autolla määränpäähänsä,niin siellä ne lajitellaan mustat pussit eri paikkaan ja vaaleat eri paikkaan!
      Sitten meillä on erikseen keräyspisteitä siellä sun täällä,mihin saa viedä metallit,pahvit,patterit ja lehdet. Ei ole mikään vaikea juttu lajitella näitä.

Väärä jäte väärässä paikassa hajottaa koneita.Sinäkin maksat niistä koituvista vahingoista.Muista tämä,kun laitat jätteitä vääriin paikkoihin.

• öldsakölk

Lajittelen mielelläni. Siinähän säästää omissakin kuluissa.
      - Lasit lasinkeräykseen.
      - Metallit metallinkeräykseen.
      - Akut ja patterit patterinkeräykseen.
      - Pahvi pahinkeräykseen.
      - Paperi paperinkeräykseen.
      - Maatuvat takapihalle kompostiin.
      - Kierrätyskelpoiset Punaisen Ristin keräyslaatikkoon.
      - Ja loput sitten roskiin - eli jäteauto hakee kerran kolmessa viikossa.

Naapuri ei lajittele eli maksaa noin neljä-viisi kertaa enemmän omasta jätehuollostaan.
      Itse käytän mielummin nekin satkut muuhun, mutta kukin tavallaan...

• Joissakin

kaupungeissa kerätään myös muovia, ainakin Tampereella. Vuoden päästä taitaa muoville tulla paljonkin keräyspisteitä kauppojen pihoille.
        Meilläkin kierrätetään kaikki mahdollinen enkä ymmärrä ihmisiä, jotka ovat niin laiskoja etteivät viitsi sitä tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4529
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2205
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      102
      1376
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      18
      1231
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      71
      1168
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      123
      999
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      998
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      925
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      255
      884
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      876
    Aihe