3 v ei osaa palapelejä

Pitäisi kai osata

Eli minulla on kohta 3 v täyttävä tyttö.
Tyttö ei osaa lainkaan tehdä palapelejä ja tämä jo hieman huolestuttaa.
Olen lukenut että 3 vuotiaat tekevät jo vaikka kuinka isoja palapelejä.
Nuppipapapelejä siis tyttö tekee, mutta muistaa varmaan lähinnä ulkoa mikä menee mihinkin.
Ollaan yhdessä yritetty tehdä ihan helppoja tyyliin 4 palan pelejä.
Tyttö ei vaan jotenkin hahmota koko ideaa, laittaa paloja lähinnä päällekkäin.
Sen verran ymmärtää, että jalat tulee alas, korvat ylös jne.
Lähinnä hermostuu vain heti kun ei onnistu eikä jaksa yrittää, muutenkin äärimmäisen lyhyt pinna!!

Tyttö ei myöskään pue kunnolla itse vieläkään.
Osaa laittaa pikkuhousut, housut jos ne on löysät ja hatun.
Riisua osaa muut paitsi paidan. Tyttö on kotihoidossa toistaiseksi ja olen ehkä vähän turhan paljon auttanut pukemisessa kun tyttöä ei vain kiinnosta koko homma yhtään...

Otan puheeksi nämä kyllä 3 v neuvolassa, mutta kysyn kuitenkin täältä myös onko huolestuttavaa?
Mietin lähinnä voiko kyseessä olla joku hahmotushäiriö tai mitä näitä nyt on?
Voiko tuota hahmottamista testata jotenkin muuten kuin palapelejä tekemällä?

1

1955

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei poikanikaan

Minulla on 3 v täyttänyt poika, joka ei myöskään osaa eikä edes jaksa yrityää mitään palapelejä.
      Itseäni myös vähän ihmetyttää, koska on sen tyyppinen että luulisi palapelien olevan kova juttu.

Meillä oli juuri 3 v neuvola ja siellä pyydettiin tekemään sellainen suht helppo nuppipalapeli. Poika teki sen jotenkuten, mutta välillä piti näyttää mikä laitetaan mihinkin ja sitten poika sai palan käänneltyä oikeaan kohtaan.
      Osasi kuitenkin muut tehtävät, esim avata kierrekorkin jne.

Kysyin tuosta kun ei osaa niitä palapelejä niin ei terkka ollut mitenkään huolissaan. Sanoi vain ettei kaikkia kiinnosta se touhu.

Nyt kun muistelen, niin minulla oli myös vaikeuksia pienenä palapelien kanssa(varmaan vieläkin) :).
      Jos minulle nyt annettaisiin vaikka 30 palan peli niin satavarmasti joku 5 v tekisi sen minua nopeammin!!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2413
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1640
    3. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      251
      952
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      276
      931
    5. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      907
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      814
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      739
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      725
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      698
    Aihe