3 v ei osaa palapelejä

Pitäisi kai osata

Eli minulla on kohta 3 v täyttävä tyttö.
Tyttö ei osaa lainkaan tehdä palapelejä ja tämä jo hieman huolestuttaa.
Olen lukenut että 3 vuotiaat tekevät jo vaikka kuinka isoja palapelejä.
Nuppipapapelejä siis tyttö tekee, mutta muistaa varmaan lähinnä ulkoa mikä menee mihinkin.
Ollaan yhdessä yritetty tehdä ihan helppoja tyyliin 4 palan pelejä.
Tyttö ei vaan jotenkin hahmota koko ideaa, laittaa paloja lähinnä päällekkäin.
Sen verran ymmärtää, että jalat tulee alas, korvat ylös jne.
Lähinnä hermostuu vain heti kun ei onnistu eikä jaksa yrittää, muutenkin äärimmäisen lyhyt pinna!!

Tyttö ei myöskään pue kunnolla itse vieläkään.
Osaa laittaa pikkuhousut, housut jos ne on löysät ja hatun.
Riisua osaa muut paitsi paidan. Tyttö on kotihoidossa toistaiseksi ja olen ehkä vähän turhan paljon auttanut pukemisessa kun tyttöä ei vain kiinnosta koko homma yhtään...

Otan puheeksi nämä kyllä 3 v neuvolassa, mutta kysyn kuitenkin täältä myös onko huolestuttavaa?
Mietin lähinnä voiko kyseessä olla joku hahmotushäiriö tai mitä näitä nyt on?
Voiko tuota hahmottamista testata jotenkin muuten kuin palapelejä tekemällä?

1

1444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei poikanikaan

      Minulla on 3 v täyttänyt poika, joka ei myöskään osaa eikä edes jaksa yrityää mitään palapelejä.
      Itseäni myös vähän ihmetyttää, koska on sen tyyppinen että luulisi palapelien olevan kova juttu.

      Meillä oli juuri 3 v neuvola ja siellä pyydettiin tekemään sellainen suht helppo nuppipalapeli. Poika teki sen jotenkuten, mutta välillä piti näyttää mikä laitetaan mihinkin ja sitten poika sai palan käänneltyä oikeaan kohtaan.
      Osasi kuitenkin muut tehtävät, esim avata kierrekorkin jne.

      Kysyin tuosta kun ei osaa niitä palapelejä niin ei terkka ollut mitenkään huolissaan. Sanoi vain ettei kaikkia kiinnosta se touhu.

      Nyt kun muistelen, niin minulla oli myös vaikeuksia pienenä palapelien kanssa(varmaan vieläkin) :).
      Jos minulle nyt annettaisiin vaikka 30 palan peli niin satavarmasti joku 5 v tekisi sen minua nopeammin!!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe