Eli minulla on kohta 3 v täyttävä tyttö.
Tyttö ei osaa lainkaan tehdä palapelejä ja tämä jo hieman huolestuttaa.
Olen lukenut että 3 vuotiaat tekevät jo vaikka kuinka isoja palapelejä.
Nuppipapapelejä siis tyttö tekee, mutta muistaa varmaan lähinnä ulkoa mikä menee mihinkin.
Ollaan yhdessä yritetty tehdä ihan helppoja tyyliin 4 palan pelejä.
Tyttö ei vaan jotenkin hahmota koko ideaa, laittaa paloja lähinnä päällekkäin.
Sen verran ymmärtää, että jalat tulee alas, korvat ylös jne.
Lähinnä hermostuu vain heti kun ei onnistu eikä jaksa yrittää, muutenkin äärimmäisen lyhyt pinna!!
Tyttö ei myöskään pue kunnolla itse vieläkään.
Osaa laittaa pikkuhousut, housut jos ne on löysät ja hatun.
Riisua osaa muut paitsi paidan. Tyttö on kotihoidossa toistaiseksi ja olen ehkä vähän turhan paljon auttanut pukemisessa kun tyttöä ei vain kiinnosta koko homma yhtään...
Otan puheeksi nämä kyllä 3 v neuvolassa, mutta kysyn kuitenkin täältä myös onko huolestuttavaa?
Mietin lähinnä voiko kyseessä olla joku hahmotushäiriö tai mitä näitä nyt on?
Voiko tuota hahmottamista testata jotenkin muuten kuin palapelejä tekemällä?
3 v ei osaa palapelejä
1
2140
Vastaukset
- Ei poikanikaan
Minulla on 3 v täyttänyt poika, joka ei myöskään osaa eikä edes jaksa yrityää mitään palapelejä.
Itseäni myös vähän ihmetyttää, koska on sen tyyppinen että luulisi palapelien olevan kova juttu.
Meillä oli juuri 3 v neuvola ja siellä pyydettiin tekemään sellainen suht helppo nuppipalapeli. Poika teki sen jotenkuten, mutta välillä piti näyttää mikä laitetaan mihinkin ja sitten poika sai palan käänneltyä oikeaan kohtaan.
Osasi kuitenkin muut tehtävät, esim avata kierrekorkin jne.
Kysyin tuosta kun ei osaa niitä palapelejä niin ei terkka ollut mitenkään huolissaan. Sanoi vain ettei kaikkia kiinnosta se touhu.
Nyt kun muistelen, niin minulla oli myös vaikeuksia pienenä palapelien kanssa(varmaan vieläkin) :).
Jos minulle nyt annettaisiin vaikka 30 palan peli niin satavarmasti joku 5 v tekisi sen minua nopeammin!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872032Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50846- 47764
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184728Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35712Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705- 35664
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648