Eli minulla on kohta 3 v täyttävä tyttö.
Tyttö ei osaa lainkaan tehdä palapelejä ja tämä jo hieman huolestuttaa.
Olen lukenut että 3 vuotiaat tekevät jo vaikka kuinka isoja palapelejä.
Nuppipapapelejä siis tyttö tekee, mutta muistaa varmaan lähinnä ulkoa mikä menee mihinkin.
Ollaan yhdessä yritetty tehdä ihan helppoja tyyliin 4 palan pelejä.
Tyttö ei vaan jotenkin hahmota koko ideaa, laittaa paloja lähinnä päällekkäin.
Sen verran ymmärtää, että jalat tulee alas, korvat ylös jne.
Lähinnä hermostuu vain heti kun ei onnistu eikä jaksa yrittää, muutenkin äärimmäisen lyhyt pinna!!
Tyttö ei myöskään pue kunnolla itse vieläkään.
Osaa laittaa pikkuhousut, housut jos ne on löysät ja hatun.
Riisua osaa muut paitsi paidan. Tyttö on kotihoidossa toistaiseksi ja olen ehkä vähän turhan paljon auttanut pukemisessa kun tyttöä ei vain kiinnosta koko homma yhtään...
Otan puheeksi nämä kyllä 3 v neuvolassa, mutta kysyn kuitenkin täältä myös onko huolestuttavaa?
Mietin lähinnä voiko kyseessä olla joku hahmotushäiriö tai mitä näitä nyt on?
Voiko tuota hahmottamista testata jotenkin muuten kuin palapelejä tekemällä?
3 v ei osaa palapelejä
1
2810
Vastaukset
- Ei poikanikaan
Minulla on 3 v täyttänyt poika, joka ei myöskään osaa eikä edes jaksa yrityää mitään palapelejä.
Itseäni myös vähän ihmetyttää, koska on sen tyyppinen että luulisi palapelien olevan kova juttu.
Meillä oli juuri 3 v neuvola ja siellä pyydettiin tekemään sellainen suht helppo nuppipalapeli. Poika teki sen jotenkuten, mutta välillä piti näyttää mikä laitetaan mihinkin ja sitten poika sai palan käänneltyä oikeaan kohtaan.
Osasi kuitenkin muut tehtävät, esim avata kierrekorkin jne.
Kysyin tuosta kun ei osaa niitä palapelejä niin ei terkka ollut mitenkään huolissaan. Sanoi vain ettei kaikkia kiinnosta se touhu.
Nyt kun muistelen, niin minulla oli myös vaikeuksia pienenä palapelien kanssa(varmaan vieläkin) :).
Jos minulle nyt annettaisiin vaikka 30 palan peli niin satavarmasti joku 5 v tekisi sen minua nopeammin!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi1383851Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä682721Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla512713Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi852493Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "332360Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1051478SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past831394Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm6401323Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday1641167Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.821141