Toimiiko Norton?

Päivi

Mikä mättää, kun uudistin juuri Nortonin Antivirus- ja palomuuriohjelman kalliilla hinnalla vuodeksi ja viimeisen päivityksen jälkeen pätkii. Norton ei suostu käynnistämään virustarkistusohjelmaa vaan ilmoittaa että ei voi suorittaa virustatarkistusta "vakavan virheen" vuoksi. Samoin se ei tarkista sähköpostejani ym. Kuitenkin järjestelmän tila on vakaa ja ok kaikki muutkin, autoprotect näyttäisi olevan kunnossa. Voiko luottaa virussuojaukseen? Vikailmoitus neuvoo Symantecin sivuille, mutta niistä en ymmärrä yhtään mitään. Tietäiskö joku mitä tehdä, ja uskaltaako surffata?

11

1312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta

soita symantekin tukipalveluun no: 09 22930418 jos ei ongelma koske mitä puhelinvastaaja ehdottaa,niin odota että tukihenkilö vastaa siihen.tavallinen puhelumaksu.

• Entinen Nortonin käyttäjä
      • Ex-Norton

Sama juttu oli mulla ja monella muulla. Omalta koneelta Norton lenti mäkeen enkä ole ratkaisua katunut.

• Päivi
        Ex-Norton kirjoitti:

Sama juttu oli mulla ja monella muulla. Omalta koneelta Norton lenti mäkeen enkä ole ratkaisua katunut.

Just 1.11. maksoin luottokortillani Antivirus palomuuriohjelmasta noin 70 - 80 euroa.

Itse löysin tämmöisen linkin, kun selasin aiemmalle sivulle

http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/sharedtechintl.nsf/fi_docid/20040902104254934?OpenDocument&src=con_web_eu

Sen mukaan Symantec on myöntänyt ohjelmistovian ja antanut korjausohjeen jota aion huomenna kokeilla. Tosin joku mainitsi siinä alempana ettei sekään auttanut. Mutta jos huolellisesti tekee, niin kai nyt valmistajan ohjeet tepsivät.

Voin tulla tähän kertomaan sytten, miten kävi. :)

• f-sjekyyri
        Ex-Norton kirjoitti:

Minulla taas ehti f-secure olla 9 päivää ja sitten palasi norton. Kadun katkerasti, että kahden ongelmattoman Norton vuoden jälkeen sorruin kokeilemaan f-securen testiversiota. Säälittävä viritelmä tuo f-sekujeeri kertakakkiaan ja sisälsi vain ja ainoastaan ison nipun ongelmia sekä kaikenlaisia kummallisuuksia toiminnoissaan joista vähiten kummallisin ei ollut palomuurin tapa laskea nettiin ilman kyselyitä ja valinta/esto mahdollisuutta erilaiset windyossin omat viritelmät.

• Ent. Nortonisti
        Päivi kirjoitti:

Just 1.11. maksoin luottokortillani Antivirus palomuuriohjelmasta noin 70 - 80 euroa.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/sharedtechintl.nsf/fi_docid/20040902104254934?OpenDocument&src=con_web_eu

Sen mukaan Symantec on myöntänyt ohjelmistovian ja antanut korjausohjeen jota aion huomenna kokeilla. Tosin joku mainitsi siinä alempana ettei sekään auttanut. Mutta jos huolellisesti tekee, niin kai nyt valmistajan ohjeet tepsivät.

Mielenkiintoista tietää joten kerro sitten ihmeessä että auttoiko tuo korjausohje:-)

• syy oli
        f-sjekyyri kirjoitti:

Minulla taas ehti f-secure olla 9 päivää ja sitten palasi norton. Kadun katkerasti, että kahden ongelmattoman Norton vuoden jälkeen sorruin kokeilemaan f-securen testiversiota. Säälittävä viritelmä tuo f-sekujeeri kertakakkiaan ja sisälsi vain ja ainoastaan ison nipun ongelmia sekä kaikenlaisia kummallisuuksia toiminnoissaan joista vähiten kummallisin ei ollut palomuurin tapa laskea nettiin ilman kyselyitä ja valinta/esto mahdollisuutta erilaiset windyossin omat viritelmät.

Kyllä F-secure toimii ja vieläpä erittäin hyvin ja takuulla kysyy luvan jos joku ohjelma haluaa mennä nettiin, sinulla oli varmaan XP:n oma palomuuri päällä samanaikaisesti ja siitä syystä esim.microsoftin ohjelmat pääsi vapaasti nettiin.

XP:n oma palomuuri pitää ehdottomasti ottaa pois päältä kun käyttää omaa palomuuri ja virustentojunta ohjelmaa!

• f-sjekyyri
        syy oli kirjoitti:

Kyllä F-secure toimii ja vieläpä erittäin hyvin ja takuulla kysyy luvan jos joku ohjelma haluaa mennä nettiin, sinulla oli varmaan XP:n oma palomuuri päällä samanaikaisesti ja siitä syystä esim.microsoftin ohjelmat pääsi vapaasti nettiin.

XP:n oma palomuuri pitää ehdottomasti ottaa pois päältä kun käyttää omaa palomuuri ja virustentojunta ohjelmaa!

Ei ollut eikä ole wintywssin "palomuuri" päällä vaan on se aina kokonaan pysäytettynä palveluista. Skeruudi kuitenkin päästi erilaisia widwuusin järjestelmäviriryksiä nettiin eikä niitä ollut edes mahdollisuutta estää tai poistaa listalta vaan olivat ne estä kohdat "harmaina" samalla tavalla kuin f-securen omien ohjelmien kohdalla. Kyseessä oli kokeiluversio 2005 mallisesta skepuurista.

Kuten huomaat, puhun ko. ohjelmasta menneessä aikamuodossa ja syy on se, että koneellani on taas tuttu ja turvallinen ja ennen kaikkea toimiva nortonin ohjelmistoviritys samaan tarkoitukseen. Nortonissa voi itse päättää kaikista ohjelmista jotka nettiin päästää jopa nortonin omista nettitaipuvaisista sovelluksista.

Toinen mikä minua kovin kismitti tai ainakin häiritsi f-securessa oli sen käynnissä pitämien prosessien runsaus, muistaakseni 15 kappaletta koko ajan jyskytti taskmanagerissa. Laskin nyt aivan asiasta tehden ja nortonin prosesseja puksuttaa "vain" 5 kappaletta samasta paikasta katsottuna.

Ei minulla ole mitään efspuuria vastaan mutta koska jokainen voi vapaasti valita käyttämänsä ohjelman niin monista eri syistä päädyn skronttoniin, mutten pidä omituisina teitäkään jotka turvaatte f-secureen. Molemmilla lienee puolensa, hyvät ja huonot.

• Päivi
        Päivi kirjoitti:

Ja siis tiedoksi, jos jollakulla muulla on sama ongelma ja huomaa tämän. Kyllä, linkin ohjeitten tarkka noudattaminen auttoi. (kannattaa tulostaa, on parempi katsoa) Tosin minun oli ensin vaikea löytää sitä Lisäasetus-kohtaa, mutta pienen sählingin jälkeen se tupsahti eteeni ja sitten olikin jo helppoa. Nyt virustarkistus toimii.

• Entinen Nortonisti
        Päivi kirjoitti:

Ja siis tiedoksi, jos jollakulla muulla on sama ongelma ja huomaa tämän. Kyllä, linkin ohjeitten tarkka noudattaminen auttoi. (kannattaa tulostaa, on parempi katsoa) Tosin minun oli ensin vaikea löytää sitä Lisäasetus-kohtaa, mutta pienen sählingin jälkeen se tupsahti eteeni ja sitten olikin jo helppoa. Nyt virustarkistus toimii.

Kiitti ilmoituksesta:-)

• Laura-Isabella
        Päivi kirjoitti:

Itse pähkäilin täsmälleen saman ongelman kanssa päivittäessäni Nortonin viime viikonloppuna. Symantecin sivuilta löytyi vain ohjeita, joiden noudattaminen ei auttanut.

Onneksi tajusin viimeinkin tulla tänne, löysin ratkaisun ja se toimi.

Kyllä netti on sitten ihmeellinen paikka!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2779
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2597
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1602
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1565
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      31
      1232
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26