Poikani sai epilepsia diagnoosin vuoden vanhana corpus callosumin hypoplasian pohjalta. Alkuun kokeiltiin deprakinea,joka ei sopinut, sittemmin 2vuotiaana vaihdettiin Lamictaliin, jota menee nt xmg/vrk.
Tuolla alenpana oli jo puhetta sivuoireista, mutta nostan kysymyksen nyt ylemmäksi.
Lapsella on runsaasti yläkropassa näppylää, jolle en ole keksinyt muuta selitystä kuin Lamictal. Olisiko mahdollisesti aiheuttaja, vaikka aiemmat kommentit olikin sitä vastaan.
Entä mahtaako Lamictal aiheuttaa turvotusta tms.aineenvaihdunnan hidastumista, koska lääkkeen aikana lapseni on lihonut melko paljon.
Ja vielä, en ole saanut kunnolla tietoa mitä corpus callosumin hypoplasia teettää. Kellään vastauksia näihin, kokemuksia, tietoa ?
Tuolla alenpana oli jo puhetta sivuoireista, mutta nostan kysymyksen nyt ylemmäksi.
Lapsella on runsaasti yläkropassa näppylää, jolle en ole keksinyt muuta selitystä kuin Lamictal. Olisiko mahdollisesti aiheuttaja, vaikka aiemmat kommentit olikin sitä vastaan.
Entä mahtaako Lamictal aiheuttaa turvotusta tms.aineenvaihdunnan hidastumista, koska lääkkeen aikana lapseni on lihonut melko paljon.
Ja vielä, en ole saanut kunnolla tietoa mitä corpus callosumin hypoplasia teettää. Kellään vastauksia näihin, kokemuksia, tietoa ?
Vastaukset 1
Vanhimmat
Hei! 3-vuotias tyttäreni käyttää Lamictalia kahden muun lääkkeen ohella (Frisium ja Absenor). Ainakaan meillä ei ole tullut iho-oireita (ontelosyyliä on tosin paljon ja niiden ympärillä kuivaa ihoa). En ole kuullut, että Lamictal lihottaisi. Lihoiko hän Deprakinen käytön aikana? Deprakinehan on periaatteessa samaa ainetta kuin Absenor ja Absenorin sivuvaikutuksiin kuuluu lihominen. Tosin lapset on yksilöitä; meillä on käytössä Absenorista maksimiannos eikä tyttö silti liho.