Shamaani kertoi taustoistani, aikoja sitten.

Kertoi esivanhemmistani. Nyt heitä sanotaan neandertalilaisiksi. Ensin suutuin sille. Se: "on typerää kieltää esivanhempiaan". Mie: OK sitten.

4

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

Tapasin ensimmäisellä Lapin matkalla Levillä vuosikymmeniä sitten, tämä antoi Lapin kasteen se kuuluu asiaan kun on ensikertaa ylittänyt Napapiirin.
      Noitarumpuaan päryytteli ja mumisi kiertäessään kehää takan ympäri.
      Olihan siinä jännitystä tarttuuko tuli nahaksiin kun ne niin valtoimena liehuivat
      tämän astellessa melkein tulessa.
      Loutsuttuaan loitsunsa saatiin leima käteen ja otsaan, lopuksi 'tarjottiin' ryypy isosta kulhosta....suolavettä!

Mitään henkilökohtaista tai paljastavaa menneestä kuin tulevasta emme saaneet kuulla kukaan.

• ...vaan se joka maks

Ja tuosta vielä maksoit jollekulle...

• Kohtaamani shamaani istui paikallisessa anniskelupaikassa. Kysyi olisiko minulla laittaa pitkä olut Jägermeisterillä vahvistettuna...toki palkaksi hän kertoo minulle mistä olen tullut, minne oikein menossa.
      A-paikassa oli tilaa. Shamaani viittasi hämyiseen soppeen kun näki, että mielijuoma on tulossa. Olin nähnyt näkyherraa ennen kylän raitilla.
      Lapikkaista ja nahkaisesta lierihatusta ja ennen kaikkea ilmavasta kävelytyylistä olin päätellyt; ka lentojätkähän se siinä.

Shamaani alensi ääntään aloittaessaan kerrontansa kaukaisista ajoista ajalta, jolloin jääkausi ulottui lähelle Välimerta. Ihmiset asuivat vielä luolissaan.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Ihan eileniltana TV-1 tuli dokumentti vedenalle jääneistä luolista ja niiden fossiililöydöistä. Luolissa asui neandertalilaisia ihmisiä.
      Dokumentistä jäi mieleen, että n-ihmiset olisivat kuolleet nälkään. Olisi esiintynyt jopa kannibalismia.
      Tätä katsellessa tuli mieleen etelään matkannut jänkäshamaanikin, jollaisen vaikututuspiirissä *Kukkahamekin* olisi Lapin matkallaan ollut.

Peltsi Peltolan luontokuvissa ehkä olisin nähnyt samaan viittaavan henkilön - enemmän tai vähemmän ns. promilletilassa.

• *Kukkahame*

Minulla ja monella muullakin on niin luulen luulo, että lappilaiset miehet joko ovat saaneet syntymähumalan ja pitävät sitä loppuelämänsä voimassa 'tipottain'.
      Puheissaan ovat leikkimielisiä ja huijaavat lantalaista kaiken hereillä olo ajan, hauskaa siellä on rupattelu mutta on kuulijan vastuulla ovatko jutut tosia vai tekastuja.

Naisimmeiset ovat kuin toista maata, kauniissa vaatteissa ja asiallisia ja kovia kauppanaisia.
      Kahvia tarjotaan jo tietäkysyvälle, kerran kieltäydyin kahvileivästä oli kovin sokerisen näköinen, jo heti oli emäntä valmis ilmoittamaan, "juo vaan kahavisi, tehen ruokkaa, tunnin päästä syyvvään", ja niin tapahtui, tuore lohi tai sen sukunen napattiin joesta ja se valmistui tuota pikaa.

Rahaa ei otettu vastaan, mutta eteisen ikkunaan laastarilla kiinnitetyn setelin jätimme.

Varmaan minun ensishamaani oli turisteja varten noettu ja puettu, kaverit naureskeli teltan ulkopuolella kun ymmärsivät saamea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      209
      14410
    2. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      17
      2148
    3. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      38
      1783
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      94
      1176
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      117
      1133
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      22
      1080
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      862
    8. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      80
      688
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      80
      683
    10. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      64
      663
    Aihe