Kertoi esivanhemmistani. Nyt heitä sanotaan neandertalilaisiksi. Ensin suutuin sille. Se: "on typerää kieltää esivanhempiaan". Mie: OK sitten.
Shamaani kertoi taustoistani, aikoja sitten.
4
63
Vastaukset
- *Kukkahame*
Tapasin ensimmäisellä Lapin matkalla Levillä vuosikymmeniä sitten, tämä antoi Lapin kasteen se kuuluu asiaan kun on ensikertaa ylittänyt Napapiirin.
Noitarumpuaan päryytteli ja mumisi kiertäessään kehää takan ympäri.
Olihan siinä jännitystä tarttuuko tuli nahaksiin kun ne niin valtoimena liehuivat
tämän astellessa melkein tulessa.
Loutsuttuaan loitsunsa saatiin leima käteen ja otsaan, lopuksi 'tarjottiin' ryypy isosta kulhosta....suolavettä!
Mitään henkilökohtaista tai paljastavaa menneestä kuin tulevasta emme saaneet kuulla kukaan.- ...vaan se joka maks
Ja tuosta vielä maksoit jollekulle...
Kohtaamani shamaani istui paikallisessa anniskelupaikassa. Kysyi olisiko minulla laittaa pitkä olut Jägermeisterillä vahvistettuna...toki palkaksi hän kertoo minulle mistä olen tullut, minne oikein menossa.
A-paikassa oli tilaa. Shamaani viittasi hämyiseen soppeen kun näki, että mielijuoma on tulossa. Olin nähnyt näkyherraa ennen kylän raitilla.
Lapikkaista ja nahkaisesta lierihatusta ja ennen kaikkea ilmavasta kävelytyylistä olin päätellyt; ka lentojätkähän se siinä.
Shamaani alensi ääntään aloittaessaan kerrontansa kaukaisista ajoista ajalta, jolloin jääkausi ulottui lähelle Välimerta. Ihmiset asuivat vielä luolissaan.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ihan eileniltana TV-1 tuli dokumentti vedenalle jääneistä luolista ja niiden fossiililöydöistä. Luolissa asui neandertalilaisia ihmisiä.
Dokumentistä jäi mieleen, että n-ihmiset olisivat kuolleet nälkään. Olisi esiintynyt jopa kannibalismia.
Tätä katsellessa tuli mieleen etelään matkannut jänkäshamaanikin, jollaisen vaikututuspiirissä *Kukkahamekin* olisi Lapin matkallaan ollut.
Peltsi Peltolan luontokuvissa ehkä olisin nähnyt samaan viittaavan henkilön - enemmän tai vähemmän ns. promilletilassa.- *Kukkahame*
Minulla ja monella muullakin on niin luulen luulo, että lappilaiset miehet joko ovat saaneet syntymähumalan ja pitävät sitä loppuelämänsä voimassa 'tipottain'.
Puheissaan ovat leikkimielisiä ja huijaavat lantalaista kaiken hereillä olo ajan, hauskaa siellä on rupattelu mutta on kuulijan vastuulla ovatko jutut tosia vai tekastuja.
Naisimmeiset ovat kuin toista maata, kauniissa vaatteissa ja asiallisia ja kovia kauppanaisia.
Kahvia tarjotaan jo tietäkysyvälle, kerran kieltäydyin kahvileivästä oli kovin sokerisen näköinen, jo heti oli emäntä valmis ilmoittamaan, "juo vaan kahavisi, tehen ruokkaa, tunnin päästä syyvvään", ja niin tapahtui, tuore lohi tai sen sukunen napattiin joesta ja se valmistui tuota pikaa.
Rahaa ei otettu vastaan, mutta eteisen ikkunaan laastarilla kiinnitetyn setelin jätimme.
Varmaan minun ensishamaani oli turisteja varten noettu ja puettu, kaverit naureskeli teltan ulkopuolella kun ymmärsivät saamea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1471346Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli481076Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi48910Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva169887Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus73880Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e36835- 54751
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy194738Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali147736Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42726